1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Promluvil lid...

Volební výhra charismatického Borise Johnsona a jeho pod praporem brexitu sjednocených konzervativců je svou početní převahou (80 parlamentních křesel) ohromující a nečekaná, na dvě generace změní orientaci britské politiky a ovlivní i evropský kontinent. Už podruhé řekli Angličané ne antidemokratické Unii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 18.12.2019 13:43

Uživatel požádal o vymazání
V. Pavelka 18.12.2019 13:38

Jo, nechci slevu zadarmo",ŠIMEK GROSMAN.

V. Pavelka 18.12.2019 13:36

Podle p.Merkel zachováme EUhodnoty když sem přijde několik milionů Muslimů,pro začátek ,?EU

V. Pavelka 18.12.2019 13:29

To je nedospělost , neschopnost přijmout prohru,desivá ,je ta úpornost s jakou nepřiznají barvu ?A je to bez humoru, (viz.J Šídlo)jen satira ,taková udřená...

J. Ježek 18.12.2019 13:29

Babiš je taky komouš jako Corbyn. Drobný rozdíl je v tom, že Corbyn nekrade.

R. Brzák 18.12.2019 13:16

Výhoda referenda je v tom, že určí přímou vůli většiny lidu v konkrétní otázce. Ano, mnozí poražení budou CÍTIT prohru - ale demokracie jakožto metoda vyžaduje schopnost CTÍT prohru. Jinak není možné se na společných věcech rozhodnout vůbec.

Co se obecně týče, přímá demokracie vede ke zvětšování zodpovědnosti jednotlivců, ať už politiků, nebo voličů. A jistě, je to cesta pochybení a ponaučení se z chyb. Zatímco nepřímá demokracie, parlamentarismus, ten naopak zvětšuje nezodpovědnost (jak u občana, tak u jeho zastupitele). A to zcela na základě přirozeného nastavení lidské psychiky.

R. Brzák 18.12.2019 13:11

Hm, a kdo je schopen u nás dosáhnout volebního výsledku takového, že sestaví vládu? A kdo reálně u nás ve volbách vyhrává?

Já sám volím Svobodné, Ababiše bych nevolil, i kdyby co bylo. Ale respektuju demokratickou metodu rozhodování - a z ní vychází vítězně bohužel Ababiš.

Pokud Vám přijde, že je toto lež, budete muset argumentovat a ne obviňovat.

Nabídnu Vám pro tento ještě jednu linku - tvrdím, že pokud by třeba ODS byla méně hujerská, pokud by třeba TOPka nebykla prounijní zcela nekriticky, dosahovali by u nás lepších výsledků - a tím pádem by Ababiš tratil. Zkuste toto rozporovat nějakými argumenty - a ne jen označením pisatele za lháře.

P. Zinga 18.12.2019 12:59

A Vy víte, co jsou ty evropské hodnoty?

V. Kain 18.12.2019 12:59

Bylo by možné u nás referendum? Výsledek by byl obdobný jako v Británii.Dneska už by voliče neoblbli jako se jim to podařilo.A proto referendum o výstupu nepadá v úvahu.To by tak ještě scházelo aby lid rozhodoval co je pro něho dobré.Od toho tady jsme my,vládnoucí elita.

B. Hančl 18.12.2019 12:58

Pěknej dne, jako vždy jste totální mimoň, jako váš jmenovec Pavel.

J. Svoboda 18.12.2019 12:52

Sliby bývají velmi často chybami. Ty sliby nejsou a nebyly určitě zadarmo. Vždyť jsou stále nějaké volby. Ještě horší je, ukázat lidem po volbách dlouhý nos.

Ta vaše ikonka - modrý ohvězdičkovaný hadr - dost výrazně mluví o tom, kdo jste.

V. Pavelka 18.12.2019 12:46

A vy zase bijete černochy ?!

V. Pavelka 18.12.2019 12:44

I u nás podobní Corbynovci ,nadávají Babišovi do "Populistů",tak se odhalují , copak je špatně, dávat lidem co jim bylo v programu slíbeno ? [>-]EU?

J. Svoboda 18.12.2019 12:37

Ale my nemáme výběr mezi Babišem a EU, proč tak průhledně lžete?

Pěkný den.

J. Svoboda 18.12.2019 12:35

Protože ve sportu se bude dříve či později zase hrát, ve volbách se bude znovu volit. Těsný výsledek brexitu se opravit nedá a tak malý rozdíl bude téměř polovina lidí dlouhou dobu chápat, třebas i neodůvodněně, jako prohru.

Kdyby byl výsledek 6:4 nebo 7:3, jó, to by se pak jinak brexitovalo.

Pěkný den.

B. Hamal 18.12.2019 12:35

Na paměti mějte, my jsme lid Anglie, toužíme po nezávislosti...

...a jako násilní kolonizátoři jsme si navykli tu nezávislost jiným brát a poroučet půlce světa. Přece teď nebudeme jen jednou z mnoha zemí v podřízeném postavení v rámci jakéhosi EU, kde nás bude jakási paní Jourová poučovat co jsou to evropské hodnoty.

J. Svoboda 18.12.2019 12:30

Kde vidíte výhodu referenda, po němž má polovina lidí pocit prohry?

Pěkný den.

J. Svoboda 18.12.2019 12:29

Vaše nevychované tykání a sprostota nejsou argumenty.

Pěkný den.

P. Zinga 18.12.2019 12:25

Promluvil lid.

Ten populismus je sviňa...

J. Pospíšil 18.12.2019 12:16

Také mě udivuje ten plichtařský vysvětlovací zápal. Divím se, že tak snadno projdou výsledky sportovní, kde nejsou sáhodlouhé debaty o tom, že vítěz vyhrál o malý kousek, o zlomek vteřiny nebo proto, že soupeř byl divný.

Sportovní výsledky respektujeme. Volební vysvětlujeme. Nevíte proč?

J. Pospíšil 18.12.2019 12:07

Ano, samozřejmě. Volba už z principu je výběr mezi možnostmi.

K. Zelený 18.12.2019 11:49

Ciwe papouch opakující "nedemokratická unie" mi bude vyprávět o škatulkách! Nemáte z nich strach?

S. Sidlichovsky 18.12.2019 11:49

Jak ukazuje reakce pana Šejny, je třeba psát naprosto polopatě. Tak nevím, přeci to tady čte i řada přemýšlivých.

R. Langer 18.12.2019 11:48

No jo, za pravdu se každý bije, Hnusný dne. ;-D

R. Langer 18.12.2019 11:47

Opakuješ se jako kolovrátek, Hnusný dne, nic nového z tebe nevypadlo. Můžeš nám to zopakovat ještě několikrát? Na nic víc se totiž evidentně nezmůžeš. ;-D

R. Langer 18.12.2019 11:43

Jo, tím se Hnusný den ohání jenom tehdy, když se mu to hodí, chudáčkovi, argumentů nemaje. ;-D

I. Schlägel 18.12.2019 11:22

Máte neochvějně jasno. Správně, nepolevujte!!!;-D

R. Brzák 18.12.2019 11:17

nechcete připomenout Váš včerejší výrok - "hrubost není argument"?

R. Brzák 18.12.2019 11:05

soudíte podle sebe, pane Svobodo?

Samozřejmě že to tak je, já se k tomu například přiznávám otevřeně, protože jinak, než podle sebe soudit nelze...

P. Staronový 18.12.2019 11:01

Každý volební výsledek je něčím ovlivněn.

Mimo to, co do té "plichty" počítáte? Labouristy jako součást proEUnijních sil? Jejich proEUnijnost je dost sporná.

Jediní jasní příznivci setrvání, Liberální demokraté, totálně propadli.