20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

VÁLKA: Východiska Ukrajiny

Už silné vojensko-hospodářské oslabení Ruska by Západu mohlo stačit a snad s ním nebude bojovat do posledního Ukrajince. Začal by tlačit na mírová jednání. Mírová jednání jsou vždy ošidná, protože jsou nepříjemná pro obě strany, z nichž ani jedna nevyhraje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Linda 12.6.2023 23:05

Máte naprosto jasno a perfektně zdokumentované. Ve všem s vámi souhlasím, držte se a pevně zůstávejte na pozicích! Nějací dezzolétos vás nesmí zlomit.

C. Berka 13.6.2023 0:13

pane Kindle, jděte na web radiovaticana a do vyhledávání dejte Syrie. Nenajdete tam článek, obviňující Asada nebo Rusko. Co se týká Gruzie: “In the Mission’s view, it was Georgia which triggered off the war when it attacked Tskhinvali (in South Ossetia) with heavy artillery on the night of 7 to 8 August 2008,” said Swiss diplomat Heidi Tagliavini, who led the investigation. - Saakašvili nechal českou republikou dodanými raketomety ostřelovat spící Cchinvali. Dnes je Saakašvili po epizodách na Ukrajině, která ho zbavila občanství v gruzínském...vězení. Ruská vojska byla v Osetii se souhlasem znepřátelených stran, podobně, jako je tomu v konfliktu mezi Arménií a Azerbajdžanem. Aby se zabránilo střetům mezi Gruzínci a Osetinci. Malý národ totiž může utlačovat ještě menší národ. " Gruzie: V roce 2003 například země vydávala na obranu pouze 30 mil. USD. Do roku 2007 výdaje narostly na cca 1 mld. USD, což je celkem 24,5krát větší nárůst. Těsně před pětidenní válkou v Jižní Osetii tak rozpočet obrany dosahoval 8 % HDP.[6]

Západní pohled: As Rice herself writes, “I personally negotiated the final agreement that ended the war. Sitting in Saakashvili’s office — working from the French draft — we made important changes.” In fact, Georgia was one of those rare cases of fairly consistent messaging by both the State Department and the Department of Defense, with both seeking to dissuade Saakashvili from opening hostilities. Saakashvili was told in no uncertain terms that if he launched a war the cavalry was not coming. https://warontherocks.com/2018/08/the-august-war-ten-years-on-a-retrospective-on-the-russo-georgian-war/

D. Laurencikova 13.6.2023 13:33

Nezapomente se seznamit s tim, vazeny pane Kindl, na co tak Ruska Federace reagovala a o co v jednom kazdem pripade slo. Takhle je to celkem nesmyslny vycet, vytrzeny z jakehosi kontextu.

A. Teply 12.6.2023 12:57

Až se provalí, že Kachovku odpálili Ukrajinci, popularita Zelenského vlády dost možná poklesne. Postižených Ukrajinců není málo.

Ale to bude ještě chvíli trvat - podobně jako to chvíli trvalo u Nord Streamu.

M. Valenta 12.6.2023 13:24

A to teprve až se v Rusku provalí, že z třídenní speciální operace je ve skutečnosti prachobyčená válka.

A. Teply 12.6.2023 13:55

To se už přeci provalilo - tedy jestli se za "provalení" dá považovat Putinův komentář.

Z. Linda 12.6.2023 23:08

Taková nějaká divná. Zabíjí se Ukrajinci s banderovci a do toho jim Ruzz posílá ropu a plyn. No není to divný?

J. Kindl 12.6.2023 13:41

Mně jenom vrtá jak se Ukrajinci ke Kachovce dostali, když ji ovládali Rusové. To se tam za noci temné plížili s bednami náloží. Tomu stejné, jak se střelením civilních letadel plných cestující. Za to také Rusko nemohlo. Za Černobyl také ne. Tak se vlastně nic nestalo.

A. Teply 12.6.2023 13:53

Ruské obvinění, že to Ukrajinci odpálili pomocí rakety je tak pitomé, že to snad musí být pravda (lež by byla rafinovanější). Taky to mohla být mina, torpédo, záškodnická skupina...

Vzhledem k tomu, že řada odborníků připouští možnost zhroucení i bez "výbuchu", tak ta hráz možná tak velkou ránu nepotřebovala.

A nejvíc "usvědčující" je mlžení ze strany USA. Když USA říkají, že neví kdo to způsobil, jsou přesvědčeni, že to byla Ukrajina. Tak to v minulosti vždycky bylo.

J. Kindl 12.6.2023 14:38

Pokud by to byla raketa zachytily by to družice. Raketa by ji poškodila, ale neponičila ji tak, jak je. Jako v případě pravidelého letu společnosti Malaysia Airlines z amsterdamského mezinárodního letiště Schipho sestřeleného nad Ukrajinou . Ví se odkud byl protiletadlový raketový komplexBuk,dopraven a to z Ruska, ví se ze které základny, kde stál v době, kdy vystřelil raketu, kdo jej obsluhoval a kam po zasažení letadla odjel.

A. Teply 12.6.2023 15:02

Tou raketou byla míněna novodobá "kaťuša" = dělostřelecký raketomet. Že by družice monitorovaly každý dělostřelecký výstřel...

A i kdyby tak družice činily - bude se jednat o neveřejná data, která USA nezveřejní (možná právě proto "neví").

Těmi "důkazy" o Buku jsou omalovánky z Photoshopu, naprosto nepravděpodobného, nezaplachtovaného kompletu Buk, se špatnou perspektivou.

Že sestřel provedl Buk (ukrajinský "zběh") a obsluhovaný separatisty - s tím lze souhlasit. Nicméně sestřel byl naplánován a organizován z Kyjeva (událost Ukrajině nesmírně pomohla).

Z. Lapil 12.6.2023 22:58

Chápu dobře, že tvrdíte, že Kyjev přesvědčil separatisty, aby se vydávali za Ukrajince a sestřelili to letadlo?

A. Teply 13.6.2023 15:19

Kyjev přesvědčil separatisty, že MH-17 je ukrajinské vojenské letadlo.

Ukrajinských vojenských letadel tam létalo povícero - dokonce před MH-17 byl zaznamenám sestřel vojenského letadla ve výšce přes 6 000 m (evidentně práce Buk).

A tento sestřel inspiroval ukrajinskou rozvědku.

Z. Lapil 13.6.2023 17:07

To je na můj vkus příliš sofistikované. To už jsem spíš nakloněn věřit, že mizerně (pokud vůbec) vycvičení blbouni stříleli, aniž by pořádně věděli, po čem.

A. Teply 12.6.2023 14:39

A jestli tím "sestřelením" civilních letadel myslíte MH-17 - tak tam Ukrajina minimálně nese zodpovědnost za navigování civilního letadla do válečné zóny, kde jedna z bojujících stran disponuje systémem typu Buk (a používá ho).

Pár dní před sestřelem MH-17 bylo totiž sestřeleno ukrajinské vojenské letadlo - ve výšce 6 000 m - což by žádná ruční raketa nezvládla.

Je pak celkem logické, že ukrajinská tajná služba použila civilní letadlo jako "návnadu". Reakce západního veřejného mínění na sestřel byla dopředu jasná.

https://www.idnes.cz/zpravy/nato/sestrelit-boeing-mohli-dezerteri.A140719_083123_zpr_nato_inc

L. Novák 12.6.2023 23:26

Bože, vy jste ale vůl... ;-D Takových nesmyslů!!!

A. Teply 13.6.2023 15:27

Nesnažím se měnit Vaše přesvědčení - protože s logickým uvažováním nikterak nesouvisí.

Přesvědčovat pravověrné soudruhy, že naši úrodu brambor neničí zavilí imperialisté bombardováním "amerického brouka" z letadel také nemělo smysl.

M. Valenta 12.6.2023 12:52

Rus není uvyklý na kompromisy neboť si vždy bral co se mu zamanulo. Stačí se podívat na mapu světa. A zákeřně napadená Ukrajina, která v současnosti přichází o 20 % území? Jakýpak kompromis by pro ni byl přijatelný? Momentálně takový není na obzoru a hlavně je na něj ještě příliš brzo. Uvidíme co která strana vydrží.

R. Langer 12.6.2023 22:01

Já si takhle pamatuji na sověty, soudruhu. Znáte? 8-o

K. Křivan 13.6.2023 17:01

".. Ukrajina, která v současnosti přichází o 20 % území.."

A co až přijde o polská a litevská území ? Pak se přihlásí ještě Rumuni a Maďaři, ...

Co myslíte, bude mít Taras Bulba ještě kde rajtovat ?

J. Kindl 12.6.2023 12:28

Za co vlastně bojují Ukrajinci?? Ve jménu, čeho jsou ochotni položit svůj život??Proč se vlastně nevzdali nejsilnější armádě světa.?? Je to boj Ukrajinců za právo samostatně rozhodovat o své národní existenci je to boj o obhajobu svobody. A k tomu, abychom měli vůli bojovat, je třeba také skutečně věřit v to, za co se bojuje, a to u Ukrajinců je. Uzavřou mír tehdy, až Rusko vrátí okupovaná území. Jak bude tento boj probíhat záleží i naše budoucnost. Porážka Ukrajiny bude porážkou Západního světa. Porážkou, po níž půjde Rusko beztrestně za svým cílem, a svět se drasticky změní. Vítězství Putina povzbudí stejně, jako appeasement v 30 letech povzbudil Hitlera. Putin stejně jak Hitler se může spolehnout na obrovskou podporu ruské společnosti.

A. Teply 12.6.2023 12:42

Ukrajinci bojují za to, aby Ruská vojenská základna byla nahrazena vojenskou základnou USA.

K čemu jim to bude, netuším - zničená země, statisíce mrtvých.

J. Kindl 12.6.2023 12:50

Ano, ano pane Teplý i blbost lidská je boží dar.

A. Teply 12.6.2023 12:52

S tímto Vaším hodnocením Ukrajinské politiky naprosto souhlasím.

Z. Lapil 12.6.2023 23:04

Třeba získali dojem, že Američani země, kde mají základny, nejen že neobsahují, ale dokonce ani nebombardují a už vůbec v nich neprovozuji speciální operace.

A. Teply 13.6.2023 15:55

Několik příkladů, kde se Vaše tvrzení nepotvrdilo:

- Irák (základna -> vznik islámského státu)

- Afganistán (základna -> ovládnutí země Talibánem)

- Sýrie (základna -> stále se bojuje)

Z. Lapil 13.6.2023 17:18

Nerad bych se pletl, ale ve všech těchto případech bylo bojováno s protistátními elementy.

Jinými slovy - tezi "když budeme s USA kamarádi, tak nás bombardovat nebudou" tím nevyvracíte. Vlastně i na té Ukrajině USA/NATO bojuje, ano - VELMI zprostředkovaně - s protistátními... Elementy je asi opravdu nejvhodnější slovo pro tu směs ruské armády, polocivilů a vojáků téměř nikým neuznaných států.

F. De Winter 12.6.2023 12:55

Za co vlastně bojují Ukrajinci? Asi jak kdo. Troufám si říci, že většina dostala povolávací rozkaz a nikdo se jich neptal. Ti šťastnější stačili zdrhnout za kopečky.

K. Křivan 12.6.2023 15:31

"Je to boj Ukrajinců za právo samostatně rozhodovat o své národní existenci.." na jejich nezpochybytelném ukrajinském území.

Problém je v tom, že Krym a Novorossija byly velice dlouhou dobu ruské. a mají dodnes ruské obyvatelstvo. Takže není pochyb, že jsou to ruská území. Že je syfilitik Lenin, nebo alkoholik Chruščov kdysi "daroval" ... na to serepes.

J. Rejzek 12.6.2023 16:07

Za co vlastně bojují Rusové?? Ve jménu čeho jsou ochotni položit svůj život??Ukrajincům , jde jen o zemi, kus země, k níž nemají žádný jiný vztah. Rusové se tam narodili, mají tam svá pole, majetky i mrtvé na hřbitovech. Za to bojují za právo samostatně rozhodovat o své existenci.

Až padne pučistická Kyjevská vláda, oba národy se domluví. Dojde ke Kosovizaci Ukrajiny a osvobodí se utlačované menšiny. Zase se bude učit a mluvit na Ukrajině Maďarsky, Rumunsky a Rusky , což se nyní nesmí!