24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

VÁLKA: Síla, slabost a Putinova hra

Předchozí článek byl věnován opakovaným pokusům Ruska nebo jeho fanoušků strašit jadernou válkou ve stylu: „Když Putin nedostane, co chce, tak se rozzlobí a vypukne nukleární apokalypsa a může za to Západ.“, a připomněl historicky osvědčené jaderné odstrašení, které fungovalo dlouhodobě i proti výrazně silnějšímu SSSR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 16.7.2022 10:30

Ano, je to odporný mírový štváč, stejně jako já. Hanba nám! ;-D

K. Křivan 16.7.2022 11:11

;-D R^

J. Jirka 16.7.2022 9:11

Zanechte hlubokomyslných myšlenek a jděte raději kontrolovat, zda v supermarketech neprocházejí Ukrajinci pokladnami s plnými košíky bez placení. A nezapomeňte je při tom fotit či filmovat.

P. Diviš 16.7.2022 9:19

Jednu "záchranu" Ruskem (tehdy SSSR) mám ještě v živé paměti, a na kamarádšoft tu byla dokonce instituce.

Nebrat!

J. Pokoutný 16.7.2022 8:51

R^

J. Nevrkla 16.7.2022 8:48

To jsou zase kecy.

Rusko mnohokrát potvrdilo, že jaderné zbraně použije pouze v případě fatálního ohrožení na svém území, to je také jasně deklarováno v jeho vojenské doktríně. Takové jasné vymezení použití jaderných zbraní ostatní jaderné státy nemají.

A Putin nedávno opět prohlásil, že doufá, že se Západ nedopustí nějakých nedomyšlených akcí, které by k zásadnímu konfliktu mohly vést. Tak snad se to nestane, i když jisti si tím být nemůžeme.

K. Křivan 16.7.2022 8:57

" i když jisti si tím být nemůžeme..." Máte pravdu. Degenerace západních vrchností pokročila tak daleko, .... V čele degenerace kráčí Amerika. S Bidenem na špičce.

J. Strmiska 16.7.2022 9:21

Záleží na tom co Rusko považuje již za své území.

P. Diviš 16.7.2022 9:23

S kým sousedí Rusko? S kým chce! :-P

K. Křivan 16.7.2022 10:44

Ta území, osídlená Rusy už za cara. Osídlená, ne obsazená ! Takže Pobaltí NE ! Finsko NE !

J. Nevrkla 16.7.2022 12:34

Nás rozhodně ne, můžete být v klidu.:-)

J. Nevrkla 16.7.2022 12:35

Nás rozhodně ne, můžete být v klidu.:-)

P. Diviš 16.7.2022 9:22

Územní celistvost Ukrajiny Rusko taky potvrdilo, ne mnohokrát, ale mezi slušnými stačí jednou. Všechny jaderné státy mají nějakou doktrinu. Jak je vidět, Rusko si ty své vykládá podle potřeby.

Nedomyšlené akce se dopustil Putin, teď to okecává a neví, jak 100hoνen.

V. Zurek 16.7.2022 13:23

Ale ale pane Nevrklo, uz zase placate. Je to jen Rusko, ktere vyhrozuje pouzitim jadernych zbrani. Kdo by chtel vtrhout do Ruska? A nedomyslenych akci se dopustil Putin. Rika tomu 'specialni operace'.

J. Nevrkla 16.7.2022 13:54

Když tam nikdo ani žádná technika nevtrhne v míře, která by je mohla osudově ohrozit, oni jaderné zbraně nepoužijí. Ta jejich ukrajinská akce byla rozmyšlena řádně, varování bylo mnoho. Američané ten konflikt očekávali a velmi si ho přáli. Možná později, až by měli na Ukrajině své základny, to by ovšem bylo daleko nebezpečnější. Dnes se tam lámou dějiny, Nový světový řád pod vedením Ameriky, jaký si globaliste tolik přejí, zřejmě nevznikne s já jsem tomu rád. Ať vznikne multipolarni svět, jak si přejí Rusové. Fandím tomu.

V. Zurek 16.7.2022 14:42

Pane Nevrklo, vy jste opravdu sprymar. Multipolarni svet, jak si preji Rusove? To je nejlepsi vtip, jaky jsem za poslednich par mesicu slysel. Rusove (Putin a mnoho jinych zbloudilych dusi) si preji Risi Velkoruskou a diktaturu. Bohudik o tomto mohou jen snit a vy take. Otazka. Kdyz se vam Putinova vize sveta tak libi, proc se tedy neodstehujete do Ruska? A hned! Bude vam tam lepe. Pokud tedy nejste Rus a v Cesko jen provozujete lzivou ruskou propagandu.

J. Nevrkla 16.7.2022 14:57

Vám už naše lživá propaganda řádně vymyla mozeček. Realita je úplně jinde.

F. Kusák 16.7.2022 8:43

Nevím, nevím, moc jasno v tom nemám, ale udělat z Ukrajiny, a nejen z Ukrajiny jadernou střelnici, tak v tom smysl nevidím. A pak, to hraní si na státy, zejména v národnostně smíšených oblastech je velmi problematické. Buď ty lidi donutíte, aby na svou národnost zapomněli nebo tam bude dlouhodobě nespokojenost. Nejsem žádný advokát ruské agrese, ale nevím, zdá stupňování bojů je v zájmu těch, kteří ve válečných zónách žijí. Také mnoho jiných národů se k takovému přístupu staví vysloveně záporně nebo velmi chladně. Stačí si pročíst jejich servery. Myslím, že dobře se k problémům vyjádřil pan Církva, jeho názor je mi velmi blízký.

P. Diviš 16.7.2022 9:24

Co to je, "stupňování bojů"? Obrana před agresorem?

F. Kusák 16.7.2022 10:07

Stupňování bojů, je stupňování bojů, to snad chápete. Diskutabilni je jejich důvod, a na to se mohou názory lišit. Ta je normální. A pravda tady hraje jen minimální roli. To proto, že si ji každý vykládá jinak. To by vám také mělo být jasné. Já vaše názory respektují a žádný hněv ve mě nevyvolávají. Jak jste jistě pochopil, nejsem žádný advokát Putina a agresí zavrhuji, jako nejhnusnější morální chování. Ale na to správné řešení si nárok nedělám, narozdíl od jiných vykladačů pravdy.

P. Diviš 16.7.2022 11:14

Stupňovat boj může agresor, ten má na vybranou, zda útočit nebo jak silně. Obránce se prostě brání, silou, kterou má k dispozici. Proto je nesmysl psát o "stupňování bojů" bez upřesnění kdo a proč.

I. Schlägel 16.7.2022 8:37

Autorovi díky.

P. Pepax 16.7.2022 8:36

Dlouhá hloupá manipulace.

V. Církva 16.7.2022 8:17

No kecy v klecy a složité. Před 2000 lety tu byl nějaký Ježíš Kristus, který dobře věděl jak krevní msta způsobuje jen neštěstí. I Hinduismus a Budhismus jsou jasně proti jakémukoliv násilí.

Přesto Ježíš neustupoval Satanovi, vyháněl zlé ducha, budhisté se pak učili bojovým uměním, ne proto aby ničili a mlátili, ale aby útočníky zastrašili.

Zrovna budhisté však jsou hodně pragmatičtí. Sankce na ropu a plyn jen pomohli Rusku jejich zdražením. Teď turbínu skutečně potřebujeme a plyn a ropu z Ruska bych normálně za levnější kupoval. Sankce na západní technologie jsou naopak v pořádku. Přece je těm ruským tupounům nebude nikdo nic dávat.

Co se mělo udělat dřív? Především snižovat závislost na ruském plynu a ropě, diverzifikací, jadernými elektrárnami (větráky a soláry nevyjímaje, ale to platí možná pro ČR ne pro Německo) a zrušením emisních povolenek na uhlí. O Putinovi jasně psat co je zač, sviňák, mafián co vraždí novináře miluje fašisty a nacisty a v osobních jednáních ho s tím konfrontovat.

Až tak moc se ale prostě udělat nedalo. Pokud je agresivní malý zločinec, stát, svět se s ním vypořádá. Pokud máte ve městě silnou mafii ovládne ho. Řešením je důslednost a předcházení problémů, v energetice se neměla vytvořit závislost a v politice se mělo s Ruskem jednat a podporovat je v 90 tých letech, kdy byli Západu otevřeni.

J. Ganaur 16.7.2022 8:21

Po bitvě je každý kaprál generálem.....:-/

K. Křivan 16.7.2022 9:07

Kecy v kleci. Jsou chyby, které by neměl dělat absolvent páté třidy. Rv

P. Diviš 16.7.2022 9:28

Ani uliční mafián, jistý Putin.

P. Diviš 16.7.2022 9:27

Celkem souhlas, až na ten závěr. I v těch devadesátých všichni s Ruskem jednali a podporovali ho. Jenže, tehdejší ruský bordel nešlo vyřešit zvenčí a domácí řešení, Putin, bylo a je dokonale ruské. Nalezení vnějšího nepřítele a jeho domácí podporovatele (ty, kteří chtěli demokratizaci Ruska).

R. Meišner 16.7.2022 8:15

autore nnoho slov pro nic. diky za exkurz do stredoveku--ted ale zijeme ve 21.stoleti. to co navrhujete, skonci treti svetovou valkou se vsim vsudy--to opravdu chcete? Evropa na sve zavislosti a podruci na Rusku pracovala po dlouha desetileti--no tak ted uz mame, co jsme chteli. ostatni vase hloupe napady netreba komentovat.

J. Ganaur 16.7.2022 8:25

Hráči anebo sráči.Vy jste to druhé, chtěl byste podžať....:-P:-P:-P