28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

VÁLKA: Kdo je a kdo není připraven

V podtitulku mého komentáře jsou nadpisy článků, které jsem zachytil na informačních serverech. Vyplývá z nich, že USA mají větší obavu z Číny a že Finsko je údajně na válku připraveno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 6.4.2022 19:56

Promiňte, nevšiml jsem si, že píšete, že USA na tom nevydělají. Podle mne krátkodobě ano (peníze za zbraně a plyn, sehnání oveček do stáda).

J. Nevrkla 6.4.2022 8:44

A která je ta druhá?

J. Nevrkla 6.4.2022 8:00

Já bych řekl, že Čína se spojuje s Ruskem, konflikt na Ukrajině ji zas tolik nevyhovuje, ale je na straně Ruska. Nemyslím, že na konfliktu Amerika vydělá, spíše bude končit éra její hegemonie. Ale mezi těmi, kteří utrpí nejvíc, budeme my.

P. Hák 6.4.2022 7:19

Ne. Mám na mysli to, že hlavním soupeřem USA je ve skutečnosti Čína, ne Rusko. Čína je mnohem ekonomicky silnější a může být i v případě války na Ukrajině tím, kdo tahá za provázky.

V každém případě je Čína jednou ze dvou zemí, které na konfliktu nejvíc vydělají.

J. Nevrkla 5.4.2022 23:29

No nevím, máte na mysli Tchajwan? Myslím, že Amerika už si na Čínu netroufne a Čína to nemá zapotřebí.

P. Hák 5.4.2022 22:44

Obojí platí, ale ten vzájemný konflikt mohou vést prostřednictvím třetích zemí...

J. Nevrkla 5.4.2022 22:08

To si nemyslím. Čína bude mít navrch ekonomicky, to ji bude stačit. A Amerika bude jako chcipajici kobyla kopat. Tak bych to odhadoval.

P. Hák 5.4.2022 21:39

Američané že podceňovali Rusy? No, možná jo, když si lebedili v pozici vítězů studené války.

Jenže jak si lebedili, nevšimli, že jim v Číně zatím vyrostl soupeř. A když umanuti Ruskem a ve snaze udržet jej dole v pozici poraženého rozjeli sankce proti němu, vecpali Rusko do chřtánu Číně, které si pořád nevšimli.

Geniální strategie.

P. Hák 5.4.2022 21:37

No, aby to nebyla zástupná válka Číny proti USA... On se ten svět fakt mění.

V. Čermák 5.4.2022 19:27

Proč západ pod vedením USA trvale okopává Rusko? No protože hlavní slovo v USA mají váleční zbrojaři. A EU, škoda mluvit, viz CIA a Koudelkova BIS....

M. Baloun 5.4.2022 19:11

Ano, Amerika slábne, navíc její politika jde od průseru k průseru, ale radost mi to rozhodně nedělá, protože světový policajt amerika sice dělal chyby, ale světovej policajt čína? No, děkuju ale zlaté USA

J. Nevrkla 5.4.2022 19:04

Nemyslím si, že musíme pořád někomu podléhat a šlapat jeho brázdu. Ale obávám se, že až tu budou firmy bankrotovat, Čína je může kupovat. A v takové firmě bych pracovat nechtěl.

J. Urban 5.4.2022 18:29

Co takhle sledovat, co Rusove hlasaji? Co takhle si trochu dostudovat dejiny?

J. Urban 5.4.2022 18:28

Americka doktrina je v zasade spravna - samozrejme predevsim z pozice USA. Cina jsou lide, technologie, ekonomicky, politicky a bohuzel brzo i vojensky vliv. Rusko k tomu maximalne doda levne suroviny a otroky. Rusko nebude nic - pokud nebude v tandemu bud se Zapadem (coz odmitlo) nebo s Cinou (nic jineho mu nezbyva). Rusko neni z hlediska celosvetoveho temer nic - bohuzel nic s jadernymi zbranemi. Zapadu se Rusko neboji (pochopitelne), tak nezbyva nez doufat, ze ho udrzi na uzde Cina - ve vlastnim zajmu.

J. Kulheim 5.4.2022 17:43

Asi mají ve vládě takové nicmochry jako u nás. Holý zadek a plno řečí

V. Podracký 5.4.2022 17:41

V diplomacii nejsou přátelé. Jsou jen partneři.

J. Kulheim 5.4.2022 17:41

R^

V. Podracký 5.4.2022 17:39

Také to pozoruji s uspokojením, že Amerika slábne. Je jasné, že musí být multilaterální svět, aby nebyl hegemon, který si bude dělat co chce a jakoukoliv zločinnost si vysvětlí po svém jako neuvěřitelnou humánní akci. Ale pozor! Zatím není lepší hegemon než USA. Všichni ostatní vypadají jako spíše horší a dostat se pod Rusko nebo Čínu v takové závislosti jako jsme v případě USA bych teda nechtěl.

V. Podracký 5.4.2022 17:32

Konfliktem na Ukrajině se konflikt s Čínou oddaluje. A potom, pokud by vznikl, potom Rusko bude recipročně podporovat Čínu. Tak si to Západ u Ruska zavařil. Ale proč proboha tolik roků se snaží Rusko okopávat, diskreditovat vymyšlenými kauzami a nesmysly, zasahováním do vnitřních záležitostí apod. Proč podporuje ukrajinské nacionalisty, proč nechtěl už dávno plnění Minských dohod. Vždyť to všechno byly nepřátelské akty proti Rusku. To nemluvím o provokacích jako je bourání pomníků a obviňování v nedokázaných kauzách. Ta válka už tu dávno byla. Samozřejmě, nikdo netušil, že Putin bude takto reagovat, já také ne. Myslím, že to bylo přehnané a neschvaluji tento způsob řešení konfliktů.

J. Herink 5.4.2022 15:57

R^R^R^

M. Grundmann 5.4.2022 15:39

Dnešní západní přístup je charakteristický absolutní neústupností a neochotou ke kompromisům. Západ tento přístup ovšem nazývá jinak, mluví o zásadovosti. Neústupné zásadové chování je velmi nebezpečné, poznala to nejen Ukrajina, ale i učitel nedávno zabitý svým žákem. Jsem zvědav, kdy se nakonec díky své zásadovosti začneme i my s někým vzájemně vraždit.

J. Kostelanský 5.4.2022 15:17

Proč by se Finové měli obávat Ruska? Zabíjejí snad ve Finsku Rusy po tisících?

V. Kučer 5.4.2022 14:05

V dobách antiky bylo běžné že vítězové všechny muže pobili, ženy a děti prodali do otroctví. Je známo jak Římani zatočili s Kartágem, v dobách císařství se ale již snažili porobené obyvatelstvo integrovat. Putin asi uvažuje obdobně, kdo se nepřizpůsobí toho nechá zlikvidovat.

R. Langer 5.4.2022 13:43

To zbývá jedině vám, Zeleným bolševikům z Brusele, placených Putinem, soudruhu, abyste nás měli čím strašit, bolševici jedni zapráskaní. Ale my vám na to ser*me... :-P

J. Jurax 5.4.2022 13:42

Ano.

R. Langer 5.4.2022 13:41

Jasně. Vy to máte zase přímo z Brusele, co? :-P

R. Langer 5.4.2022 13:40

Bylo by dobré se ovšem nejdříve zeptat, jestli má se Západem ovšem vůbec něco společného ten současný "západ". :-P

P. Diviš 5.4.2022 13:01

Zřejmě se vám Putin se svými plány svěřuje, na rozdíl od svých generálů.

Dřív, než mu selžou.

P. Diviš 5.4.2022 13:00

"V případném budoucím konfliktu s Čínou by ale bylo lepší, aby Rusko stálo na straně Západu."

To by ovšem muselo být nějaké jiné Rusko, mající alespoň nějaké hodnoty společné s tím Západem. To existující, reálné, je hodnotově mnohem blíže Číně.

V. Čermák 5.4.2022 12:52

R^