7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

VÁLKA: „Cherson sdan“, aneb Na špatném břehu široké řeky

Ruské vrchní velení – tedy generál Surovikin a ministr obrany Šojgu osobně – ohlásilo před pár dny v televizi, že ruské síly se stahují z Chersonu. A vskutku, město Cherson je už od pátečního odpoledne zase v ukrajinských rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 14.11.2022 11:36

Kolik mají Rusi raket se neví, ale zřejmě dost, protože s nimi nijak nešetří. Na znemožnění železniční dopravy po mostě zřejmě stačí jen jeden přesný zásah raketou. A když to za pár dní opraví, tak se to dá opakovat. A jak jste přišel na tu hloupost, že se drony používají na plošné bombardování civilních cílů. Vždyť při rozsáhlé ofenzívě proti energetické infrastruktuře nejsou prakticky žádné civilní oběti. Kdyby byly, tak by si to naše média rozhodně nenechala ujít. A že Ukrajinci ty drony sestřelují, je také hloupost. Protivzdušná obrana je koncipovaná na cíle, které se pohybují ve větších výškách a které jdou zjistit na dálku radarem. Drony létají velmi nízko a jsou radarem prakticky nezachytitelné, takže je proti nim protivzdušná obrana bezmocná.

R. Polášek 14.11.2022 11:18

nemohli. Na zničení želeniční sítě by potřebovali deseti až stonásobek raket a ty už nemají. Těch pár raket, co mají, si šetří na velké trafostanice rozvodné elektrické sítě, protože ty Ukrajinci nemají čím opravit nebo nahradit. A iránské drony jsou dobré tak na plošné bombardování civilního obyvatelstva, ne na přesné zásahy. Navíc Ukrajinci dostávají stále víc protileteckých kompletů a brzo budou schopni ty iránské létající mopedy sestřelovat prakticky všechny.

Problém by mohl nastat jedině pokud by Russáci začali masově používat iránské rakety.

P. Vychodil 14.11.2022 11:17

Domnívám se, ze “korunu” této diskuzi o Chersonu dala tato zpráva z MSM:

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukrajina-sebrala-akreditaci-cnn-a-sky-news-jejich-novinari-byli-v-chersonu-driv-nez-vojaci-40414462

Ukrouši údajně osvobodili CHerston , sami se toho lekli , ze to muže být past na ně , a teď tak lekli ,ze novináři jsou špatně ?

P. Vychodil 14.11.2022 11:03

Jo , dobra analýza ...všichni, asi kromě Rusů jsou tímto tahem překvapeni .

Teď jsem četl toto , no toto na mainstreamu ?

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukrajina-sebrala-akreditaci-cnn-a-sky-news-jejich-novinari-byli-v-chersonu-driv-nez-vojaci-40414462

J. Kostelanský 14.11.2022 10:47

4. Ukrajinci už dlouho mluví, že Cherson může být past. I proto budou velice opatrní. Zatopit město teď mohou Rusové :-), a teď, když ve městě nejsou proruští obyvatelé, si mohou dovolit město ostřelovat, jak se jim bude líbit. Před několika dny začali s využívaním termobarických střel, které mají násobně větší účinky než konvenční střely. Ty účinky jsou ještě větší ve městské zástavbě a úplne největší jsou v uzavřených prostorách. Ty střely totiž fungují na principu rozprášení hořlavého aerosolu na relativně velké ploše, který se o zlomek sekundy později zapálí a vybuchne.

5. Rusové prý čekají, až půda zmrzne. Zmrzlá půda nebude pak překážkou pro přesun těžké techniky. To by mělo nastat do 4 týdnů. Pak můžou zaútočit hned na 3 frontách najednou: jižně - Nikolajev, Oděsa, Cherson, Pak je tu severní fronta u Charkova. A poslední fronta na západní Ukrajině s cílem přetnout zásobování ze Západu.

6. Já bych si k těmto názorům dovolil přidat i jeden svůj vlastní: Když se velení ujal Sergej Surovikin, Rusové přestali tuto "válečnou hru" hrát jako dámu, a teď ji hrají na jiné úrovni - jako šachy.

Už jsem o tom psal, sám jsem k některým bodům skeptický. Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Ale jak řekl ten slepý: uvidíme. A pak šlápl na minu. :-)

J. Kostelanský 14.11.2022 10:47

Pro objektivitu uvedu i pohled z druhé strany, ale paradoxně ne z Ruska. Tamní zdroje jsou frustrované, přesně jako to napsal pan Kechlibar.

Uvedu názory amerických analytiků i důstojníků, kteří mají k válčení blízko a kteří nejsou z těch, co podporují Bidena. Sám jsem na pochybách, do jaké míry to může nebo nemůže být pravda. Faktem ovšem je, že i já, "proruský troll", mám někdy dojem, jakoby by tyhle zdroje byly placeny z Ruska. :-) Každý ať si tedy udělá svůj vlastní názor.

1. S tím, že Rusové z Chersonu stáhli, sice nesouhlasí ruská veřejnost, ale zato s tím souhlasí Kadyrov a také lidé kolem Wagnerovců. Tedy ti, kterým to válčení na Ukrajině jde nejlíp.

2. Stáhnutí z Chersonu bylo provedeno i s ohledem (ale samozřejmě nejen) na bezpečnost tamních obyvatel, z velké většiny ruské národnosti. Hrozilo jim nebezpečí ze zatopení vodou z přehrady - Ukrajinci téměř denně HIMARSy užívali i k pokusům zničit hráz. A pak také nebezpečí během městské války - Rusové nechtěli užívat ukrajinské taktiky brát civily jako lidské štíty a střílet z oken paneláků do protivníka. Velkou roli samozřejmě hrálo i kolem 20 000 ruských vojáků a obrněné techniky, co u nebo v Chersonu byli. Na bojišti byli bez střídání už několik měsíců a vojáky třeba obměnit a nechat odpočinout.

3. Ukrajinskou ofenzivu některé americké zdroje přirovnávají k bitvě u Ardén. V prosinci 1944 a lednu 1945 podnikli němečtí generálové poslední zoufalý pokus zvrátit průběh války, a proto vše, co jim ještě zbývalo, vrhli do této bitvy. Zpočátku to pro Němce vypadalo nadějně. Spojence překvapili a ti byli nuceni ustupovat. Ale paradoxně právě rychlost, jakou Němci postupovali vpřed, byla příčinou brzkého konce této ofenzivy. Minuly se jim totiž pohonné hmoty. Tím, že spojenci dočasně ustoupili, zachránili velké množství životů svých vojáků, a německou armádu nechali vykrvácet tím, že jí došly zásoby.

J. Anděl 14.11.2022 10:28

Tak nějak začínám být toho názoru, že internetové diskuze jsou taky opotřebovávací válka.

P. Vychodil 14.11.2022 10:15

Dle zpráv i z Ukrajiny , nečekané “velké vítězství” překvapilo i je samé a varují před možnou pasti ze strany RF ...

P. Vychodil 14.11.2022 10:12

A protože to nedělají , jsme zmatení . To není válka designed by USA .

P. Vychodil 14.11.2022 10:09

Zřejmě bude vládnout od Dněpru na východ ...bude to taková plichta ...

R. Polášek 14.11.2022 9:54

A Rusko vládne nebo bude vládnou celému světu, že, ;-D;-D;-D

putinovský novobolševiku!

Se tam rovnou přestěhuj, pokud tam už nejsi a nekroutíš z moskevského paneláku svoji každodenní směnu u počítače!

J. Vintr 14.11.2022 9:43

Rusi by mohli kdykoliv rozhodnout konflikt ve svůj prospěch. Stačilo by jim přerušit dodávky zbraní a válečného materiálu ze Západu, bez nichž by byli Ukrajinci nahraní. Na to by stačilo přerušit železniční spojení s Polskem, po němž se odehrává naprostá většina dodávek, zničením několika mostů. Že by to byla pro Rusy naprostá hračka dokazují přesné raketové údery na ukrajinskou energetickou infrastrukturu.

P. Hák 14.11.2022 9:27

To nevím, zda nějaký mýtus "správného Rusa, co vše vymyslí" existuje, a pokud ano, zda je v ruské společnosti nějak rozšířen. Já na ruská fóra nechodím.

P. Pepax 14.11.2022 9:22

R^

P. Vychodil 14.11.2022 9:19

Co očekávat od hoblíka ? Asi tolik co od rašple :-)

K. Křivan 14.11.2022 9:13

Zkus být konkrétní ! Blbě kecat, umí každý blbec. Někdy dokonce i Hoblík.

K. Křivan 14.11.2022 9:10

A jak se to líbí těm důchodcům, kteří dostávali od Rusů čtyřikrát vyšší důchody, a předím od Ukrajiny prrrd, .. ? Hlavně, že Zelenskyj má na kontě v daňovém ráji miliardy dolarů. ;-€

R. Langer 14.11.2022 9:07

Ano, soudruzi, jen houšť a větší kapky. Já jsem jen ubohý mírový štváč. ;-D

P. Vychodil 14.11.2022 9:07

Konflikt na Ukrajině je válkou mezi RF a NATO/USA , tomu nevěří pouze propagandou zblblí ovčané .

Konflikt tudíž mohou zastavit jen tyto dvě mocnosti. Zelenskyj je jen herec, komik , s nulovým vlastním vlivem na události . Odchod z Chersonu byl oznámen den po volbách v USA . Odchod z Chersonu nedoprovazely urputné útoky, které bychom očekávali na prchající vojska . Zelenskyj popřel svůj nedávný zákon o zákazu jakéhokoliv jednání s Putinem okamžitým prohlášením o ochotě jednat. Rusko prohlásilo totéž . Budoucnost ukáže , k jaké dohodě mezi RF a USA došlo ...

R. Langer 14.11.2022 9:06

Tak nestačilo to, nebo je odřízli, soudruhu? 8-o

K. Křivan 14.11.2022 9:04

Ukecl se vojenský genius Hoblík. ;-D;-D;-D

K. Křivan 14.11.2022 9:03

Kdyby náhle zemřel Biden, skončila by dodávka raket pro HIMMERS ?

M. Hoblík 14.11.2022 8:56

Autor článku je vojenský jelimánek! Takové fabulace by nevymyslel ani americký kašpar ukrajinský Voloďa!

P. Diviš 14.11.2022 8:38

Jak z výsledku vidno, nestačilo to, soudruhu.

J. Pokoutný 14.11.2022 8:38

Možná byli - dokud měl Putin, jako správný Rus, který vše vymyslí a zvítězí, úspěchy. Teď je ale jaxi tak zúplna nemá, že?

P. Diviš 14.11.2022 8:37

Taky se mi to líbí, soudruhu. Jen houšť a větší kapky!

P. Diviš 14.11.2022 8:36

Na to asi nebudou mít Ukrajinci dost sil. Čuju "zamrzlý konflikt" (nejen v zimě).

P. Diviš 14.11.2022 8:35

Povídali Rusáci ...

... a lhali, jako vždy.

J. Vintr 14.11.2022 8:32

Konflikt na Ukrajině je ve skutečnosti zatupným konfliktem mezi Ruskem a Spojenými státy. Obě strany zřejmě hrají na ekonomické vyčerpaní protivníka. Pro Rusko, které má zřejmě větší rezervy než Amerika, je výhodné konflikt prodlužovat. A aby měli Američani motivaci do něj dále cpát peníze, musí jim poskytnout iluzi, že vyhrávají ....

R. Langer 14.11.2022 8:18

Aha, ale přesto mi to neřeknete, že? ;-D