8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

USA: Události 6. ledna

Operetní inscenace, kde se po Kapitolu procházeli lidé v maškarních kostýmech, byla využita jako záminka k rozsáhlým represím proti opozici. Ukazuje se, že oslabení ochranky zařídila starostka hlavního města, která kandidovala... za Bidenovu stranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sedlář 15.2.2021 8:21

Jo, aha, situace :-).

P. Milan 14.2.2021 21:18

Američani na ten kauf moc nadšeně nekoukali a zarazili Turkům sdílení některých informací i výcvik na F-35. Takže smí, ale má to následky.

Ne ale takové, aby někdo riskoval úplnou roztržku s Tureckem. Spíš takové "tytytyty" a čekání, až zase dostanou rozum. Ani ospalý klusáček by nejspíš neudělal nic jiného, ten bude blbnout hlavně doma.

R. Brzák 14.2.2021 20:52

ta 2 procenta má spojenec v NATO použít pro rozvoj vlastní sebeobrany - takže to Turci určitě plní. A nevím jistě, ale je někde psáno, že spojenec v NATO nesmí kupovat techniku u protivníka?

Chápejte, já Turky nemusím a Rusko považuji za oponenta své země - ale budete muset více argumentovat, abyste popřela plnění smluv v NATO ze strany Turecka...

P. Milan 14.2.2021 20:26

Nakoupili, ale nerozmísťují. Chvíli to trvalo, ale začínají chápat, z které strany je chleba namazaný.

R. Tesařík 14.2.2021 20:23

Vy jste fakt náměsíčnej.

R. Tesařík 14.2.2021 20:21

Ano, Turecko zajebává. Myslíte ale, že Trump měl vyvolat roztržku?

R. Tesařík 14.2.2021 20:20

V tom případě zbývá jenom to, že se vám nelíbí. Co se týká Kurdů, to není tak jednoduché.

D. Bystriansky 14.2.2021 19:50

R^

D. Černá 14.2.2021 19:49

Myslíte, že nákup ruského protiraketového systému S-400 je plnění dohod s NATO? Že ta 2% z rozpočtu dává Turecko ve prospěch NATA? Ale no ták...

R. Brzák 14.2.2021 19:47

On ten Trump prostě drží lajnu určenou NATO - Turecko je v NATO, je tedy USA spojenec...chápu, ani mně se spojenec takového charakteru nelíbí, ale dokud z NATO Turecko nevypadne a dokud bude plnit dohody, na kterých je NATO založeno (a plní je lépe, než všechny evropské země snad s výjimkou Polska), spojencem zůstává...

K. Křivan 14.2.2021 19:40

Souhlas s chválou i kritikou. Kurdové byli opět zrazeni.

Stačilo jen málo, Kurdy vybavit protitankovými zbraněmi a letecky zlikvidovat pár desítek tureckých tanků. Těch z Německa. robléy nepřestanou, dokud Kurdové nebudou mít vlastní stát. Jenže to ztratí území Irák, Turecko, Syrie, nevím zda i Irán, ...

K. Křivan 14.2.2021 19:34

"..protože soudy v USA jejich poctivost soudit odmítly.." neb samy nejsou poctivé. Juristi jsou jen zločinci v taláru.

K. Křivan 14.2.2021 19:31

Nevidí, kdo vidět nechce. Tak ať táhne do (_!_)

V. Vlach 14.2.2021 19:19

Volili by kohokoliv proti Zemanovi - ano, kohokoliv, s vyjímkou probruselských. Asi tak.

K. Zelený 14.2.2021 18:42

A na co byste chtěl slyšet odpověď, ochablý dotazníčku? Zdali sledují vývoj? Ovšemže sleduji, to by člověk s průměrnou inteligencí poznal z mého komentáře Kremlikova blábolu a neptal by se na takovou samozřejmost. Nebo zda budu lhát do hořkého konce? Hořkého konce čeho?

K. Zelený 14.2.2021 18:30

Lol! Posílání práva a demokracie k čertu mi přisuzuje tvor zastávající se nerespektování rozhodnutí soudů a neuznání výsledku demokratických voleb.

Moje „ideologie“ je respektování obojího, takže vývoj k němu směřující je správný, to máte pravdu.

D. Černá 14.2.2021 18:16

vztahy s Tureckem jsou stejně na padrť.

R. Brzák 14.2.2021 17:14

to, že se chová jako "řeznický pes", je pravda. Ale když se snaží o soudní přezkoumání svých námitek k volbám, je naopak jeho demokratické právo a nijak tím pověst USA nekazí. A pokud soudy rozhodnou, že nic přezkoumávat nebudou - to Vám jako ohrožení pověsti USA nepřipadá?

R. Brzák 14.2.2021 17:07

zde souhlas

avšak Trump prostě vystupuje a jedná jako obchodník - a dává to najevo vždy a všude, se střídavými úspěchy (což je zrovna na blízkém východě v kontextu posledních desetiletí příjemná změna)- A Kurdové na tento přístup doplatili - nemají, krom své nepochybné bojové schopnosti, co nabídnout oplátkou za rozbití vztahů s Tureckem...

D. Černá 14.2.2021 16:55

Tak hlavně chování Trupma před a hlavně po volbách velmi kazí pověst USA jako demokratického státu.

J. Urban 14.2.2021 16:30

Nj. A utok na zimni palac nebyl na zacatku te revoluce, ale az na konci, nastesti neuspesny.

D. Mach 14.2.2021 15:40

Jo, před čtyřmi lety. Už je to naštěstí pryč.:-)

D. Černá 14.2.2021 15:39

To R. Tesařík: Ano, tohle Trumpův tým udělal dobře a chválím ho. Politika jeho týmu vůči Izraeli, Iránu, Číně atd je super. Ještě chválím snahu o rozmístění armád USA v Polsku a Pobaltí. Doufám, že to bude pokračovat.

Co se mně ale vůbec nelíbilo, že nechal Kurdy napospas Turkovi.

D. Černá 14.2.2021 15:36

Ano, tohle Trumpův tým udělal dobře a chválím ho. Ještě chválím snahu o rozmístění armád USA v Polsku a Pobaltí. Doufám, že to bude pokračovat.

D. Mach 14.2.2021 15:35

Takže jak autor píše, Trump i představitelé Parlamentu a Senátu selhali, naopak starostka Washingtonu D.C. je obešla a zařídila, aby byla národní garda po ruce, když se na to ostatní vykašlali. A nakonec to bylo z jejího pohledu prozíravé. R^

P. Milan 14.2.2021 15:33

Taky mi to těžko leze do klábosnice. Ale říkají si tak.

P. Milan 14.2.2021 15:32

Arabské jaro nezahájily USA, ale naprosto neudržitelná situace v mnoha státech. USA s tím těžko mohly něco udělat, nainstalovat nové diktátory by jim neprošlo doma u vlastních voličů a nainstalovat demokracii zvenčí v zemích, kde o ní mají ponětí jako příslovečné prase o parketách taky nejde (leda snad, s přimhouřením oka, v Tunisu).

P. Milan 14.2.2021 15:28

Názornou ukázku máme i zde, černou i zelenou.

P. Milan 14.2.2021 15:27

Zatím se mstí "demokraté", ti k tomu totiž, na rozdíl od Trumpa, mají i prostředky.

P. Milan 14.2.2021 15:26

Z hlediska jeho ideologie hodnotí vývoj jako správný. K čertu s demokracií a právem, má-li být zvolen ten SPRÁVNÝ.