26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

USA: Show Péti Buttigiega skončila ve městě East Palestine v Ohiu

Buttigieg později přiznal, že když obyvatelé města East Palestine čelili zkáze způsobené toxickými látkami uniklými do ovzduší při likvidaci nebezpečného nákladu, tak se měl vyjádřit ihned a empaticky. „Je to pro mě poučení,“ řekl kajícně v rozhovoru pro CBS News.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Suchodol 4.4.2023 4:32

To vite,....po porodu byl Peta jaksepatri vysilen.;-)

V. Suchodol 4.4.2023 4:31

Jak to tak vypada, ovce se na rozdil od dezolatu o nejakou pitomou zahranicni politiku a to, co se v soucasne dobe deje v DSA nezajimaji. Dobre jim tak.

V. Suchodol 4.4.2023 4:29

Tenhle Peta Buttigiegovic je opravdu pouze wokisticky jeliman presne zapadajici do Bidenova rezimu narodni zkazy. Zkorumpovany hlupak,....to je asi tak vsechno, cim se vyznacuje.

B. Carina 29.3.2023 15:08

Ano muže. Nevím jak na americké železnici, ale u nás by začaly mírně brzdit všechny brzdy na všech kolech současně. Jsou dva druhy nezávisle pracujících brzd - lokomotivní a vlaková. Lokomotivní brzda je rychlá a přirozeně málo účinná. Její "specialitou" je před brzděním jemně natlačit vagóny k sobě, aby mezi spřáhly byla co nejmenší mezera a pak nastupuje "tvrdá" vlaková brzda. (Nezačne-li strojvůdce takto citlivě brzdit, může dojít k vykolejení vlaku. Předek soupravy má nižší rychlost a poslední vagóny to do nich "našijou". Zejména pohybuje-li se souprava na traťovém úseku v oblouku a ve stoupání. Při překotném rozjezdu je zase problém minimalizovat riziko roztržení soupravy. Předek už "rychle" jede a poslední vagóny ještě stojí.)

Netěsnost "trubek" indikuje strojvedoucímu mírný pokles tlaku v brzdné soustavě dříve, než dojde ke zpomalování. Nicméně může dojít k zaseknutí brzdových špalků na nákolku kola. [To k vykolejení nevede, ale fajrující podvozek také nic moc.] O tomto strojvedoucí přirozeně neví. Při průjezdu obsluhovanou stanicí soupravu kontroluje pohledem výpravčí. (Pro zajímavost: Ten vlak byl na americké poměry ještě poměrně krátký. Není výjimečné, že tam jezdí vlaky přesahující 10 km. Česká železniční síť je koncipována pro soupravy nepřesahující svou délkou jeden kiláček.)

B. Carina 29.3.2023 14:27

"Koho má v Česku zajímat 'Peťa Buttigieg' v USA a..." Koho? No čtenáře přeci.

L. Žaloudek 27.3.2023 20:08

Takže ještě jednou (nejsem technik): Když je vlak moc dlouhej, může se stát, že brzdy nemají vzduch a proto se automaticky zabrzdí, což způsobí jejich ohřátí?

Z. Lapil 27.3.2023 6:38

Díky.

Ta pochybnost nebyla osobní, oba (všichni) nejspíš víme, jak snadno prekročitelná je pro neodborníka hranice mezi zjednodušením a nesmyslem.

L. Popovský 27.3.2023 3:07

V originálu je napsáno: "..., the result of a massive freight train derailment from overheated bearings."

Ve Wikipedio je napsáno: "Příčina nehody zatím není známá. Podle předběžné zprávy Národního úřadu pro bezpečnost dopravy Spojených států zaznamenal indikátor horkoběžnosti ložisek umístěný vedle trati těsně před vykolejením vlaku kritickou teplotu jednoho z nápravových ložisek 23. vagónu souprav."

Tu délku vlaku jsem tam dal pro zajímavost, protože mě zaujala.

Z. Lapil 26.3.2023 23:20

Což o to, ministr může za vsechno, to není nic neobvyklého.

V článku se píše o prehratych ložiskách. Pricemz vidite, co je to za clanek, kdo vi, jestli jsou aspon loziska v originale opravdu loziska.

Nenapadá mě, jak by to mohlo souviset s délkou vlaku, ale o brzdách vím toto:

Jsou pneumatické a jsou na každém kole, proto je klíčovým úkolem dostat tlak od kompresorů v lokomotive ke každé jednotlivé brzdě. V hlavě mi straší, že to funguje na vzdálenost 1.7 km. Ať to číslo je či není pravda, je fakt, že kvůli tomu se dávají lokomotivy i na konec vlaku, případně, tuším i tady, se další vkládají. Protože takovouhle potvoru je mozna složitější zastavit, než rozjet.

Ještě jeden přípodotek: ony ty brzdy mají docela zpozdeni. Když ještě jezdily rychlíky s oteviratelnymi okny a slysitelnymi brzdami, vypozoroval jsem, že u osmivozoveho rychlíku (délka 200m bez lokomotivy) nastupuje brzdný účinek zretelne postupně (dvě tři ctyri vteřiny???) a dalších několik okamžiků trvá, než vlak začne opravdu podstatně brzdit. V té asi 100km rychlosti může ujet tak 300m, než splní požadavek strojvedoucího.

J. Hrazdil 26.3.2023 18:29

Mate naprosto pravdu. Publikovat pouze clanky z CNN apod., a pevne drzet pokrokovou linii.

L. Popovský 26.3.2023 7:11

Pro osvěžení paměti vám sem dávám odkaz na článek z iDnes. Pamatuji si že takových článků vyšlo v našich médiích více.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/buttigieg-iowa-demokrate-trump-primarky-prezident.A200205_120155_zahranicni_jhr

J. Koníček 26.3.2023 5:07

Koho má v Česku zajímat "Peťa Buttigieg" v USA a dementi kteří koktavě překládají publikace "Gatestone Institute", prolhané hnízdo nenávisti, světoznámé produkcí "fake news". Divím se Astonovi, že takové, k Česku irrelevantní PŘEKLADY umožňuje kontinuálně publikovat na NP. Myslím si, že máme NAŠICH starostí až nad hlavu a že je u nás dostatečné množstvi dezolátů, kteří, někdy i z upřímného přesvědčení, vykoktají alespoň originální bláboly.

T. Kohout 25.3.2023 22:22

Copak asi mi tohle všechno připomíná? Kde se vzalo tolik žvanivých, ale neschopných lidí. Kteréto školy asi studovali?

J. Sinnreich 25.3.2023 13:52

Peta ovsem resi svoje problemy tim, ze si bere materskou dovolenou. Se svym partnerem pecuji o cerstve mimino.

P. Diviš 25.3.2023 11:11

Čtěte znovu a pozorněji.

L. Žaloudek 25.3.2023 8:24

To ten vlak vykolejil proto, že byl moc dlouhej? A může za to ministr?