16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ten Míša 18.11.2005 12:17

Re: Zajimave, diky za postrehy

Ano co je lepši?
Učit se jako blázen, po skončení  studia zjistít  že mé znalosti jaksi nikdo nepotřebuje.  A když najdu zaměstnání tak pracovat 10-12 hodin denně, a někdy i 7 dní v tydnu, mít  neustály strach že nebudu úspěšný, že se stanu v 50-ti nezaměstnaným a tím že skonči moje životní kariera?  A tím neustálým strachem a stress si přivodit žaludeční vředy, nemoci krevního oběhu, mozkové přihody, atd.
 
Anebo žít tak jako Afro-Američané v New Orleans? Lidé na které se jezdíme dívat v době svých dovolených.
 
Každy si může vybrat.
 
Sarka 18.11.2005 14:27

Mimochodem, MIso

ten sileny strach z nezamestnanosti v padesati ( i kdyz, samozrejme, kazdy ma strach z nezamestnanosti - a mel by na ni byt pripraven) vidim daleko silneji v Nemecku i v Cechach - v obou zemich mam husto rodiny a pratel, a problemy s nalezenim zamestnani (vedle daleko vyssiho procenta nezamestnanosti jaksi an sich) jsou tam po te padesatce daleko vyraznejsi. Tady je spis problem, ze Vas novy zamestnavatel nebude chtit zamestnat na Vasi predchozi urovni platu, protoze zamestnanci, zejmena s profesionalnimi kvalifikacemi, maji typicky po padesatce vysoke platy. Ale existuje to tolik zakonnych ochran pro starsi zamestnance (stejne jako pro zamestnance s invaliditou vseho druhu atd) ze se lidem zijicich v "socialnejsich systemech" ani nezdaji.
Sarka 18.11.2005 14:34

Kuprikladu doporucuji prostudovat

the Age Discrimination in Employment Act z r. 1967 (ADEA). Vice se o ochranach zamestnancu proti diskriminaci (vekove i jine) dozvite tady:http://www.eeoc.gov/facts/qanda.html
Leitung 18.11.2005 11:57

Zruseni GSL

Za stareho Bushe zrusili GSL (guaranteed student loans). Takze studijni pujcky za nizke uroky jiz prakticky neexistuji. Je treba si vzit pujcku s vysokym urokem. Tim se stalo, ze studium je podstatne obtiznejsi a nakladnejsi. Uz to neni, co to byvalo. Jiste je, ze toto opatreni melo zamezit miseni chudych a bohatych a miseni ras. Nebo to snad nekdo vidi jinak?
Ten Míša 18.11.2005 9:45

Pane Ulči

Je obdivuhodné, jak Vy dokáže ze všech svých článků udělat rasistické výlevy proti, dle Vašeho mínění, podřadným rasám.
 
Může zdůvodnit proč černoši z Namibia jsou lepši než tak zvaní Afro-Američané? Kdo z těchto Afro-Američanů ty podřadné tvory udělal? A nejenom z Afro-Američanů. Můžete   vysvětlit za jakých vnějšich podmínek, to je napřiklad vztah bělošského okolí, k tomu dochází?
 
Děkuji Vám, i když neočekávám odpověď. Je o Vás známo, že na kritické a Vám nepřijemné otázky neodpovídáte. 
Jethro 18.11.2005 11:06

Re: Pane Ulči

Zkus si precist clanek znovu. Pan Ulc tam pouze cituje nazory cernochu, kteri prisli do USA z Afriky. Tedy nazory cernochu na cernochy. Jestli je i tohle rasismus, pak panbu s nami, jak rikala moje babicka.
Marat 18.11.2005 11:20

Re: Re: Pane Ulči

Proč obviňujete O.Ulče za rasismu? Popisuje jen všeobecně známá fakta,která ale někteří lidé považují za rasismus. Je to neuvěřitelné,že ti lidé kteří se se sami označují za samostatně myslíci,nepříjmají fakta která se jím nelíbí? A proč hanobí ty,kteří tá fakta vidí,příjmají a  nebučí se stádem,který jen přežvykuje teorie nemajíci s realitou nic společného?
Spatřovat ve slovech O.Ulče rasismus,to může jen člověk už hodně zaslepený.
Ten Míša 18.11.2005 11:52

Re: Re: Re: Pane Ulči

Já jsem neptal Vás Marate, ale paná Ulče.
 
Když už jste se ozval, tak nevidět v článćich pana Ulče jeho nadřazenost jediného českého mandarina může jenom člověk hodně zaslepený úctou k panu professoru Ulčovi.
 
Jestli to víte tak mi odpovězte na otázku : Kdo a co udělalo z mnoha Afro-Američanů lidi, kterými pohrdají i přislušníci vlastní rasy? 
Raduz 18.11.2005 14:23

Re: Re: Re: Re: Pane Ulči

Hmm,kdo za to muze, kdo jim to udelal, koho dalsiho obvinime dnes...anebo ze by si za to mohli oni sami? Nebo chcete vytahnou trumf a rozechvelym prstem ukazat na prohnily americky konzumni zpusob zivota, ktery z uslechtilych Africanu dela neuslechtile Afro-Americany?
DJing cheb pako 18.11.2005 16:25

Ja va to prozradim Miso

udelali to z nich hlavne jejich predaci a podobna verbez, ktere se v odborne terminologii rika "poverty pimps". Patri mezi ne treba "reverendi" Al Sharpton a Jesse Jackson. Aby meli na sve Gucci oblecky, soukrome jets a politickou moc, potrebuji udrzovat masy v iluzi o nemoznosti zodpovednosti za vlastni osud - "victim mentality". Nemuze to byt preci jejich chyba, ze zijou v ghettu, je snadnejsi to svalit na "spolecnost". A "reverendi" je povedou ke stastne budoucnosti za penize od bilych, kteri si koupi odpustky za pocit viny.
Muj popis je hrube zjednoduseny, ale vystihuje podstatu veci, s kterou souhlasi jak ti Africani z Afriky, tak i ti rozumnejsi z afro-americke komunity, kteri se ji snazi z te nestastne situace dostat. Tim by ovsem Jesse Jacksonove a jim podobni prisli o zdroj zisku a limuzinovi liberalove by prisli o snadnou naplast na svuj pocit viny.
U nas v Bay Area se rika, ze hlavnim duvodem existence East Palo Alto (dost surove ghettu na druhe strane dalnice od luxusni enklavy Stanfordske University) je dodavat duvod k charitativnim cinnostem bilych zen v domacnosti ze Stanfordskeho campusu.
Fafa 18.11.2005 22:17

Re: Ja va to prozradim Miso

DJ,
 
trochu ale hraje roli i vyber. Student z Namibie, t.c. na Columbii asi neni dobrym statistickym vzorkem populace. A pokud se porovnava s cernochy, ktere potkal o par bloku na vychod od campusu v Harlemu, tak to musi byt pro nej sok.
Jinak naprosty souhlas a mala perlicka na zaver. Muj pritel je baptisticky kazatel, cernoch a jeho kongregace 99% cernochu. Pri kazani bezne varuje sve posluchace, aby nezili jako ... doplnte si to slovo, ktere zacina na N.
Ten Míša 18.11.2005 12:00

Re: Re: Pane Ulči

Pro vás platí to samé co pro Marata.
Ten Míša 18.11.2005 9:00

A co po ukončení studia?

Lidé, kteři chtějí v USA studovat, ale nechtějí tam po skončení studií zůstat, by si měli zjistit jestli jim v ČR anebo v Evropě uznají jejich USA diplom. Ne všechny podniky vám uznají školy bez diplomu. Dále USA universitní  tituly nejsou shodné s tituly evropskými.
 
Lidé, kteří chtějí v USA zůstat, by si měli zjistit za jakých podmínek je v USA po studiu nechají. Je veliký rozdíl být studentem, to je žit ve volném prostředí universit, anebo být zaměstnancem nějaké USA firmy a žit v mezi normálním američany-nestudenty.  
 
Všem zajemcům přeji mnoho štěstí aby je vše dopadlo dle jejich přání.
Tess 18.11.2005 8:09

S Bedou souhlasim a da se k nemu pripojit clanek o Kulture projevu o neco niz

S respektem a toleranci a s klidem i pri rizeni auta mam rovnez stejne pocity. Pocity klidu.
Quetzal 18.11.2005 6:02

zdenku, ad inteligence cernochu

o tom tady nikdo nepsal, jde o ochotu se intenzivne ucit a intenzivne pracovat ...
Beda 18.11.2005 2:46

jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

...a po temer jednom semestru co ucim v Indiane musim rict, ze 99% jich byly zaprdene predsudky. Predpokladam, ze mi stejne nekdo vynada, ale verte ze se snazim byt subjektivni a predevim nelzu. Mc Donalds a jidlo vubec je tady skutecne priserne a kultura stolovani je hrozna, to jsem jeste neprekousl. Co se sexual harrasmentu tyka, kdyz mi prijde slecna na konzultaci tak otevru dvere a sedneme si na sekretariatu k tomuto ucelu pripravenemu stolku (dvere od me kancelre s laptopem na stole necham otevrene, desitky kolemjdoucich studentu si ho nevsimnou). Zjistil jsem, ze je to jednak pohodlnejsi a jednak se oba citime lepe. Nebudu polemizovat se statistikami, ale mam mezi studenty afro-americany, kteri jsou zcela vyjimecni a jednu pani, ktera ma pet deti a podava lepsi vykony nez nekteri arogananti bili kohouti. Nelze ze statistik konkretizovat na individua, to je skutecne rasismus. S militantnosti jsem se tady osobne nesetkal. Spis s obrovskou toleranci k uplne vsemu. Rizeni auta je tak neuveritelne, ze jsem to nikde nevidel, v Cechach nas malem zabil idiot, ktery na mne mrkal at jedu na 50ce rychleji a ja pribrzdil. Predjel nas a strhl na nas auto - skoncil jsem mimo silnici. Neco podobneho si tady proste nedovedu predstavit. Tu nesmyslnou 30-ku dodrzuji v podstate vsichni a kdyz se jim to nelibi pisi dopisy at to zmeni. Pred skolou by nikdo vic jak 25 nejel. No a na zaver neco skutecne osobniho. Po par mesicich jsem v takovem klidu jako jsem nikdy a nikde v zivote nebyl. Zcela idealni podminky pro praci, lide cloveka povzbuzuji, uspech jineho je podnetem ne k zavisiti, ale k hledani spoluprace ci k osobnimu zlepseni. Nevidel jsem tu, ze by jeden clovek mohl byt brzdou jineho, jednoduse proto, ze se to nedela a navic system to nedovoli. Nevidel jsem, ze by nekdo mel na pocitaci ilegalni software atd. atd. atd. Znovu rikam, jsem prost nejakeho idealizovanisi toho co jsem tady videl, jen popisuji zkusenost. Negativni zkusenosti? Nemam. Zatim...
Dušan Neumann 18.11.2005 2:58

Re: jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

Beďo, zajděte si do italské pizzerie, na řecký gyros, Texas steak house nebo Outbacku ma steak, k Chi-Chi na amexické, k Red lobsterovi na sea food a to mluvím jen řetězcích, kde jsou jídla levná, nebo half rack of ribs v Ruby Tuesday také není špatný a změníte názor i na jídlo... hodně štěstí a úspěchu Vám tady přeji
Fafa 18.11.2005 4:08

Re: jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

Bedo,
co a kde v Indiane ucite? Preju hodne uspechu a pridam male varovani. S Vasim pristupem k problemum asi tech uspechu bude mit docela dost a zavist okoli se se pak dostavi zcela zakonite.   
Dušan Neumann 18.11.2005 4:28

Re: Re: jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

Fafo, a proč by se měla dostavit, závistivost skutečně není dominantní americkou vlastností jako je tomu bohužel v Čechách
Jiri Janecek USA 18.11.2005 10:32

závistivost skutečně není dominantní americkou vlastností

Konecne neco v cem mohu s p. Neumanem souhlasit - Good Night
Fafa 18.11.2005 22:08

Re: Re: Re: jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

Dusane, zavistivost rozhodne neni dominantni americkou vlastnosti, ale pokud Beda uspeje velmi podstatne, tak se s ni, byt v malem, urcite setka.  
Beda 18.11.2005 4:56

Re: Re: jel jsem sem s hodne smisenymi pocity...

Dik za prani. Jsem na Purdue ve West Lafayettu. Ucim pocitacovou grafiku.
Jiri Janecek USA 18.11.2005 9:45

Jak se do lesa vola tak se z lesa ozyva

S Vasim pristupem k problemum asi tech uspechu bude mit docela dost a zavist okoli se se pak dostavi zcela zakonite.  
Podle me te zavisti a toho rasimu v americe neni - kdyz je clovek otevreny, primy, schopny - tak bude zit presne v tom prostredi jake si vytvori a zaslouzi.  Amerika (pocitam do toho take Kanadu a Mexiko) - je choice - veliky vyber -
Jen bych predpokladal ze universitni mestecko bude vice barevnejsi - i s tim jidlem.
Nejvetsi sok pro me byla vetsina "cinskych" restauraci v Cechach - nic moc cinskeho - asi je cesi zcivilizovali - takovy melting pot - bez chuti a zapachu.
Midwest aka bible belt neni tak zajimavy .
 
PVB 18.11.2005 20:21

Re: Jak se do lesa vola tak se z lesa ozyva

No, nevim pane Janecek - ale nemel jsem pocit, ze by "Midwest" byl "aka bible-belt" - na midwestu jsem bydlel nejakou dobu a ted po prestehovani (GA) jsem mel blahove za to, ze bydlim v "bible-belt". Autorovi prispevku v Indiane preju nadale pohodu, a doporucuju, aby tam zustal, protoze i tady se najdou univerzity, kde to zas takova selanka v profesnim zivote neni
Jiri Janecek USA 18.11.2005 1:10

Ulc v te americe je stale maly cesky rasista

a kdyby nebyl tak liny nebo neschopny jako ti cernosi - tak by nam dal nejake reference - to ho to na Columbiji nenaucili?
To ma odkud? jeho kolegy Representative David Duke, PhD?
ULC: Podívejme se na stav americké černošské rodiny. Osmdesát 80 procent dětí se rodí mimo manželství
http://www.brookings.edu/comm/events/20040602.htm Almost 70 percent of black children are born outside marriage and about 45 percent of Hispanic children ...
 
je to veliky problem - v USA sama zenska dite neuzivi a socialni podpora je bidna ..
a ten kruh chudoby a kriminality se udrzuje ..
Ve Svedsku kde je take hodne svobodnych matek (a take vice svobody) tento problem chudoby neni ..
P.M. 18.11.2005 5:05

Re: Ulc v te americe je stale maly cesky rasista

Pane Janecku, rikate ze "kruh chudoby a kriminality se stale udrzuje." Vinnikem je welfare state, ktery chude a bezprizorne potrebuje, aby odduvodnil svoji existenci. Co by asi delali vsichni falesni altruiste, kdyby se lide postavili na vlastni nohy? Kdo, pane Janecku, od rana do vecera zminenym chudakum nakukava do hlavy, ze spolecnost jim neco dluzi? Kdo nepovoli, aby meli rodice volbu skol, do kterych posilaji sve deti? Kdo jsou ti pokrytci, kteri cynicky ignorantu vyuziji ve volbach tim, ze jim naslibuji modre z nebe, aby je po vlastnim zvoleni z dani vydrenych z lidi produktivnich znovu podplatili, zarucice si tak znovuzvoleni v pristich volbach?Myslite si uprimne, ze temto lzialtruistum - politikum lezi na mysli, aby se zacarovany kruh mizerie konecne prerusil?
Jiri Janecek USA 18.11.2005 9:12

z dani vydrenych z lidi

Pane Motyka prestante s ideologiji - to je racionalizace RepubliConu na jejich deficit a jak to hodit na chude.
Jsme v USA jiz par roku - v pulnocnim metru jeli a jezdi z Evanstonu (kde jsou plaze jen pro bile) udrene cerne sluzky.
Tim druhym smerem z Loop na sever jse moc udrenych nevidi, jen zlata mladez z baru.
Pripominate me tu Reagonovu povidku o New York cadillac welfare queen - coz je a byla lez - ale populista to hodil redneckum. Jako ze rustina nema slovo svoboda atd.
Za moje dane radeji postavim 100 strech nad hlavu, dam 100 detem ve skole mleko, coz se rovna jedne multimillionove "chytre" bombe v Iraku. To dela skutecny krestan Jimmy Carter - Nobelova cena, svetem vazen - to je moje america.
A kdo koho podplaci? Asi nectete o Republiconskem podplaceni v Iraku -
Ted se ty republiconske lzi provalily jako ty hraze v New Orelans. 
A kde se setri - dnes:
The bill, passed 217-215 after a 25-minute-long roll call, makes modest but politically painful cuts across an array of programs for the poor, students and farmers.
Finrod Felagund 18.11.2005 0:50

Do USA nepůjdu studovat ani kdyby mi za to platili

IPS FSV UK mi zatím stačí a ze zahraničí mě pro studia daleko víc láká například Francie. Nicméně co se USA týče, tak nechci svými penězmi více, než je nutné (nákup nezbytného zboží obsahujícího komponenty z USA) podporovat americký terorismus v Iráku, diktaturu pod dikcí Patriot Act proti samotným obyvatelům USA, či plány na teroristické akce v Íránu. Nechci podporovat stát, který vraždí nevinné civilisty, používá proti civilistům chemické zbraně, okupuje koho se jim zachce a prohlašuje, že Ženevské konvence nemusí dodržovat, protože jsou údajně zastaralé. Nechci podporovat stát, který mě bude na ambasádě i na letišti buzerovat s dotazy, jestli tam náhodou nechci nelegálně pracovat či zůstat. Mám přeci svoji hrdost; ale obávám se, že kdybych jim řekl, že to budu raději pracovat pro kohokoliv na světě, jen ne pro ně, tak se s vízy mohu předem rozloučit - byť by to bylo přesně to, co oficiálně chtějí. O nějakém zůstání v USA ani nehovořím, přeci jen diskriminace "pozitivní diskriminací", politická korektnost, feminismus, Patriot Act, policejní brutalita, zákony pro morálku, nemožnost dát si pivo na veřejnosti, dívat se slečnám na zadek bez rizika žaloby - a mnoho dalších důvodů - je dostatečně silnou zárukou, že bych tam nezůstal déle, než je nezbytně nutné.
Martin 18.11.2005 1:05

Re: Do USA nepůjdu studovat ani kdyby mi za to platili

spravne, zostan doma, ono som uz tu stretol dost cechoslovakov s nazromi ako tento - po 3 rokoch vsak vsetci mali podane ziadosti o zelene karty, bez vynimky, cim to asi bude?
Leitung 18.11.2005 12:38

Zadost o zelenou kartu

Zadost o zelenou kartu mozna napsali, ale neni jim to nic platne. Pokud maji studentske vizum, nemaji narok.
 
Jestli to nevedi a presto podavaji zadosti, je to jen k smichu. Nebo spis autor toho komentare keca.
Moc keca.