16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
NNBLNGR 4.11.2009 17:04

doporucuju

 mrknout na youtube.com / Christopher Hitchens, zajimavy... CH vs. CAIR napriklad...

Fafa, 4.11.2009 15:42

Re: Princi a Certiku

účelově vytvořena speciální kategorie: něco mezi dopadeným zločincem - ten by patřil před soud - a zajatým vojákem, kterého je sice možno zadržovat po dobu trvání konfliktu, ale nelze ho legálně "vyslýchat"

Tady souhlas. I kdyz si nemyslim, ze je to jenom ucelova kategorie. I za bezne vyhlasene valky je mozne zadrzet a vyslychat vojaka nepritele, pokud se v civilnim obleceni  pohybuje za nepratelskymi liniemi. A dokonce je zcela legalni jej po vyslechu postavit pred soud.

aw 4.11.2009 15:12

Re: Pro Kopretinku - krestanskou pravicovou zenu

Kristus ať skutečný nebo mýtický nebyl žádný "žid" - ten pojem tehdy neexistoval, známý je poprvé až v 18 stol. n.l. Kristus byl Judejec - obyvatel Judeje, oblasti, kde žili mimo mnoho dalších také izraelité, náboženská skupina - ne etnikum a už vůbec ne národ ("židovský národ" si vymysleli teprve sionisti někdy před 120 lety - do té doby se jednalo vždy jen a pouze o náboženství). I na ironickém nápisu na kříži stojí "král Judeje" (Rex Judaeorum), žádný "židovský král". Stejný podvod je tzv. židokřesťanství, islám je přitom talmudem narozdíl od křesťanství tolerován. Ten humbug kolem tzv. židů je velmi hustý...

Bláboly fanatické bláznívé osoby koprtiny jsou tragické, nejen pro ni.

dan 4.11.2009 15:03

Re: Pro Kopretinku - krestanskou pravicovou zenu

podle "autentického výkladu" totálně vypatlané sionistické fanatičky krpetiny

Thyronx 4.11.2009 14:32

Re: Meky

Ano, timto dobre dokazujete, ze Americane jsou vlastne jen umyti Rusove! :-/

oh 4.11.2009 12:02

Re: Princi a Certiku

To může. Ovšem nemohou na něj být aplikovány výslechové metody z Guantanáma (tedy legálně nemohou). A provozovatel zajateckého tábora se musí smířit s tím, že se dozví jen jméno, hodnost a služební číslo. Problém se zajatci na Guantanámu je v tom, že pro ně byla účelově vytvořena speciální kategorie: něco mezi dopadeným zločincem - ten by patřil před soud - a zajatým vojákem, kterého je sice možno zadržovat po dobu trvání konfliktu, ale nelze ho legálně "vyslýchat". A celý ten cirkus byl umístěn na Kubu, aby byl odstraněn z pravomoci civilních úřadů a soudů.

oh 4.11.2009 11:48

Re: Certiku

Kontraktoři jsou v podstatě civilisté, byť ozbrojení. Teoreticky by na ně mohlo být pohlíženo jako na  špióny. Konvence poskytují ochranu vojákům a civilistům. Ozbrojení civilisté jsou problém.

A.S. Pergill 4.11.2009 6:34

Re: Meky

A co zajatecké tábory pro Němce na Sibiři? Ty ke gulagům moc daleko neměly, ale byly to regulérní zajatecké tábory dle ženevských konvencí. US zajatecké tábory byly spíš těžký nadstandard.

Fafa 4.11.2009 0:00

Certiku

Tak holt uvidime, jak prokazatelne, transparentne a legalne tu zcela zbytecnou valku behem kratke doby ukonci novy sef Bileho domu.

Fafa 3.11.2009 23:59

Certiku

Tak snad posledni komentar. Mne je uprimne lito pana Ahmeda Bouchikiho, ktery byl zabit tragickym omylem v Norsku. To nic nemeni na faktu, ze povazuju za zcela opravnene, kdyz Izrael po roce 1972 postupne zabil vetsinu clenu Cerneho zari.  

certik 3.11.2009 23:54

Re: Certiku

Valka v Iraku zcela jasne a dokazatelne je divadylko na rozkradeni americkych statnich penez. Tedy z pohledu Bushovy administrativy. Od vylhane motivace, pres multimiliardove kontrakty spratelenym firmam na nekontrolovatelne ucely, pres testovani zbrani urcenych k obchodovani, pres nakladani s prostredky iracke centralni banky--prosimvas tohle by snad prokoukli i Ukrajinci. Samozrejme pro Iracany a proste americke vojaky to zadne divadylko neni, to je jednou jistota.

To vite, kdo si zvoli prezidenta zbankrotovaleho tezare, dostane za odmenu drahy benzin. Kdo si dosadi za ministra obrany celozivotniho exponenta zbrojaru, dostane za odmenu vylhanou nekonecnou valku. Kdo si zvoli za viceprezidenta neukojeneho stareckeho sadistu, dostane mucirny. Jsou to vsechno ciste nahodicky.

68 3.11.2009 23:39

Re: Certiku

Czertíku! Nazdar. Nevím, jestli nedělám chybu, ale už Vás většinou moc nečtu s vážnou tváří. Nějak mi moc připadáte jako takový americký Hoffman z Bratislavy. Ale nechci Vám lichotit.

Fafa 3.11.2009 23:36

Strejdo

v cem presne je ten veliky rozdil? V tom, ze veznove na Guantanamu jsou svetovou verejnosti podstatne lepe monitorovani nez byli POWs?

Ale zeptam se jinak. Dejme tomu, ze v Nemecku bude zdrzen obcan Ceske republiky, ktery se samopalem v ruce strili na britske vojaky? Jaky je podle Vas jeho statut? A jak se ten statut zmeni, kdyz v Afganistanu obcan Saudske Arabie strili ze samopalu na americke vojaky?

68 3.11.2009 23:33

Re: Ke sporu Phoenix X V. Hoffman 2

V téhle výměně názorů mezi Phoenixem a tím  Hoffmanem jsem opravdu obdivoval Phoenixovu trpělivost. Jen ta sama stojí za ocenění. Protože diskutovat s oním navýsost domýšlivým a drze sebejistým Bratislavákem je vyčerpávající a otupující marnost. At už se jedná o Obamovy USA, multikulturalismus a nejrůznější "lidská práva", nebo zejména o trvalou a definitivní hrozbu islamismu, nemá naprosto smysl se s touhle "talking head" vybavovat. A typický závěr Hoffmanových výlevů vůči Phoenixovi v tom smyslu, že "trocha studia historie" by Phoenixovi nemohla uškodit, je dostatečně výmluvný. Ten člověk je mluvícím důkazem toho, že někdy vzdělávání se a sbírání informací může těžce uškodit.

Fafa 3.11.2009 23:31

Certiku

To myslite vazne? Takze ve zkratce podle Vas nekdy za dejme tomu poslednich tucet let neprobihal zadny konflikt mezi Zapadem a islamem a vsechno je nastrcene divadylko na rozkradeni statnich penez?

Emka 3.11.2009 23:29

Re: Pro Kopretinku - Ja si prece nemusim nic vymyslet

...proč je israel rasistický a netolerantní?

strejda 3.11.2009 23:29

Re: Meky

Rozdíl mezi Guantánamem a zajateckým táborem je velký. Něco podobného tvrdili bolševici u gulagů. Jste bolševik?

certik 3.11.2009 23:26

Re: Certiku

Ja uz davno nevidim problem vubec nikde. Prachy se rozkradou, nastrceny firmy se rozpustej, nahodne vybrany jedinci se trochu pomucej a zavrou az zcernaj, otcove zakladatele si v hrobe udelaj lepsi pohodli, nekdo bude mit tu smulu ze se nachomejtne k autu plnymu vybusnin a jinymu budou najaty Rusky v Karibu kourit dokud mu neupadne.

Pak na muj sad dolehne nejaka dovezena choroba na kerou nejni zadnej lek, vcelky nenadale pochcipaj, prachy shnijou rychlejc nez trava v kompostu, me skosi nejakej trivialni broucek a bude ticho nad vodami.

Fafa 3.11.2009 23:17

Princi a Certiku

jeste jeden drobny dodatek. V bezne vyhlasenych valkach se u zajatych vojaku protivnika prece neposuzuje vina. Takze "nevinny" zajatec muze zcela bezne skoncit na deset let v zajateckem tabore.

Fafa 3.11.2009 23:14

Re: Certiku

Opet, u bezne vyhlasene "tradicni" valky celkem neni, co resit. Pokud jsou contractors obcany jedne strany sporu, tak jsou legitimni bojovnici. U nich by se resilo jenom to, jestli bojovali v uniforme. Pokud jsou obcany tretiho statu, tak by se na ne pohlizelo jako na zoldnere a zrejme by skoncili pred polnim soudem. Kde vidite problem?  

Princ Drsoň 3.11.2009 23:12

Re: Certiku

No, a co když Vaše rodina pojede metrem a odpálí se tam nějaký atentátník. To není "trochu moc."

Mario Puzzo v Kmotrovi naráží na jednu důležitou věc, že lze často značně potlačit kriminalitu za cenu přijetí většího počtu justičních omylů. Takže věc je složitější, než se zdá. Mimochodem, ozbrojený člověk v civilu v bojovém pásmu je záškodník a lze jej postavit ke zdi. "Hunmanita" k teroristům znamená více zavražděných.

Fafa 3.11.2009 23:10

Re: Milý pane, představte si několik vesnic na opuštěném ostrově

Princi, R^.

Kdyz jsem tady neco podobneho napsal minule a jako priklad uzil Klondike, kam Kanadska jizdni jeste nedorazila, tak jsem byl oznacen za psychotickeho pomatence.

certik 3.11.2009 23:07

Re: Certiku

Dalsi moznost je ta, ze to jsou contractors. Tedy nikoliv ti lide kteri dostali ten kontrakt, ale zamestnanci zamestnancu uredniku akcionaru te firmy jejiz CEO ma takovej fajnovej kontakt, ze se zakazky jen valej. A ti si vsichni jiste zaslouzi medajli, protoze se bojuje proti terorismu. 

Fafa 3.11.2009 23:07

Certiku

S tou primerenou korunou zcela souhlasim. Nemam totiz nejmensi pochyby, ze vsechny svetove mocnosti pouzivaji obdobne metody a bohuzel se nekdy zmyli. Jenom Americani a Evropani  jsou ovsem tak pitomi, aby publikovali fotografie a o tragediich tohoto typu vedli verejne debaty.

Princ Drsoň 3.11.2009 23:00

Milý pane, představte si několik vesnic na opuštěném ostrově

Když se obyvatelé sousední vesnice rozhodnou Vám sebrat úrodu, nezbývá Vám nic jiného, než je za cenu mrtvých ve vlastních řadách porazit. Pokud získáte spojence, pak to znamená větší naději na úspěch a méně vlastních mrtvých. Často musíte uzavří spojenectví s někým, kdo se Vám dvakrát nezamlouvá a třeba ho i vojensky podpořit tam, kde se Vám nezdá, že by byl v právu.

Tak to funguje všude, kde není vnější síla, která by zajišťovala dodržování zákonů. V mezinárodním měřítku nikdo takový není.

certik 3.11.2009 22:57

Re: Certiku

Khaled el-Masri, pokud chcete dohledat. A tahle historie je znama jenom proto, ze Nemci si dokazou aspon stezovat, kdyz nejaka zeme bezduvodne unese a zadrzuje jejich obcana. Kolik asi lidi sedi vsude mozne jen proto, ze nejakej spratelenej afghanskej lovec skalpu potreboval naplnit normu. To ze americka vlada bezostysne publikovala fotografie na kterych jsou tihle lidi v procesu muceni (totalni smyslova deprivace), to tomu nasazuje takovou primerenou korunu.

Fafa 3.11.2009 22:56

Re: Certiku

Ano, jsou to pravnicke triky a povery. Ono totiz mezinarodni pravo, Zenevske konvence a podobne veci ocekavaji jiste chovani na obou stranach konfliktu. Kdyby probihala bezna vyhlasena valka se dvema definovanymi stranami, tak by nebylo, co resit. Vojaci v uniformach do zajateckeho tabora, bojovnici bez uniforem pred polni soud.  

Zkuste si tu situaci predstavit nekde blizko, ne zrovna v horach v Afganistanu. Pokud se rano probudite a po Vasi ulici pobezi skupina muzu se samopaly, tak existuje jenom malo moznosti, jaky je jejich pravni status. Muzou to byt legalni mistni vojaci, tem se nestane nic,  pak to muzou byt vojaci protivnika, ti patri bez soudu do zajateckeho tabora  a pak to muzou byt "ostatni", kteri prinejmensim patri pred soud pro nedovolene ozbrojovani.

certik 3.11.2009 22:45

Re: Certiku

No jiste, tohle jsou ty triky. Triky a povery. Ja si myslim ze cely tohle premitani o muceni a nemuceni a o zavirani lidi na dlouhy leta do ruznejch vezeni vsude mozne je stejne jenom kourova clona k zastreni prvotridnich megalumparen. A ja si pamatuju kteri lumpove z muceni a zavirani bez soudu udelali celonarodni politikum, a nehodlam to zapomenout.

Jak to bylo s tim Nemcem co ho unesli a zatahli do afghanskyho vezeni, drepel tam dlouhy leta jen diky shode men? nastesti z nej teda neudelali polosilenej pytel ho.ven, a nakonec je venku, akorat ani von ani jeho pravnici nesmej do USA aby nemohli nikoho zalovat. Ze nevinyho zavreli na pet let, to uz sem slysel, ale deset let je preci jen trochu moc.

Fafa 3.11.2009 22:38

Meky

já si vždycky myslel, že postavit podezřelého před soud je jediný akceptovatelný způsob, jak zjistit, jestli je vinen a zaslouží trest.

No jeste existuje jeden, naprosto prijatelny a civilizovany zpusob. Bojovniky protivnika (a dokonce i civilisty) je mozne zadrzet, predat do zajateckeho tabora a propustit po ukonceni nepratelstvi. Sedm let v Tibetu jste asi cetl a videl, ne? Heinricha Harrera se nikdo neptal na vinu a nestavel jej pred soud. Proste byl obcanem Rise, tak po dobu valecneho stavu patril do zajateckeho tabora.   

Fafa 3.11.2009 22:18

Certiku

Americky zakon plati presne stejne pro vsechny osoby v jurisdikci od zalozeni USA.

Dejme tomu. I kdyz cernosi z Jihu a indiani by s Vami asi uplne nesouhlasili. Otazkou ale zustava, jestli treba Kuba je tak uplne soucasti jurisdikce USA?