23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

USA: Pohřební nálada na prezidentské inauguraci

Formální převzetí moci v USA proběhlo v kruhu rodinném za přítomnosti přátel, několika desítek či stovek pozvaných funkcionářů, soudců Nejvyššího soudu, tří celebrit a desítek tisíc ozbrojenců chránících jejich bezpečnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bystriansky 24.1.2021 7:56

Zajímavé jak důchodkyně drží stranu kdejakému vandrákovi k usazení se kdekoliv v Evropě, ale toto upírá rodilému občanovi. Polibte si i tu Barakovou péči.;-)

K. Křivan 23.1.2021 13:43

Těším se až budu číst o likvidaci levičácké verbeže. Zbraní je mezi Američany dost, a když to šlo u Kennedyho,.... tak proč ne u Bidena a indky Harrisové. :-(;-D

H. Lukešová 23.1.2021 14:21

Jenže ultralevicoví teroristé z Antify a BLM jsou také ozbrojení, jo může situace dospět do veliké šlamastiky, ke skutečné občanské válce, ve které poteče krev..., ale takto věštit? No uvidíme.

H. Rybnická 23.1.2021 14:31

Divím se. Volně nosit zbraň pro každého občana byl přece cíl pana Trumpa?

H. Lukešová 23.1.2021 14:34

Ale ano, to máte pravdu. Proto se toho velmi bojím, že může dojít ke skutečné krvavé občanské válce, z této skutečnosti bych rozhodně neměla radost. Proč bych měla být potěšena z potoků krve...

V. Církva 23.1.2021 18:45

Protože Trump ví že kdyby sebrali zbraně konzervativcům, už by progresivistům nebránilo nic.

Otcové zakladatelé USA znali evropské feudály a nesvobodu, proto nechtěli, aby lidé zůstaly neozbrojenými ovcemi.

Jinak 2.světová válka taky nemusela být. Stačilo Hitlerovi ustupovat dát Polsko, Francii nějak Británii, pak poslat do plynu Židy, Slovany. Nakonec asi jižní národy, Francouze... Války možná nutně být nemusí. Zlu se ale ustupovat nedá. Z vězení a neozbrojen se ale bojuje hůř.

H. Lukešová 23.1.2021 18:48

Přesně tak. Jak se říká, Zlo (Ďábel) triumfuje tehdy, když dobří lidé nedělají nic. Se Zlem je nutné bojovat, za každou cenu.

V. Bok 23.1.2021 19:57

No, vítěz je vždycky ten dobrý, že. Tak zrovna na tohle bych byl opatrný. Ona ta válka vzniká z rozporů a

D. Mach 23.1.2021 21:25

Ten boj se zlem si představujete tak, jako když Trumpisté dobývají Capitol?

H. Lukešová 23.1.2021 21:47

Ne, to zrovna ne. Kapitol útočila pár jednotlivců, hrstka extremistů.

J. Nový 24.1.2021 9:25

Nebo jako když aktivisté BLM "dobývali" a vykrádali prodejny s elektronikou a demokraté to omlouvali? ;-D

J. Kulheim 23.1.2021 14:36

Na tom není nic špatného mít legálně zbraň.

R. Toman 23.1.2021 16:00

Tak hlavně je to v USA tradice, a právo vlastnit zbraň mají zahrnuto i v ústavě. A zbraně tam lidé vlastnili masově i před Trumpem, takže paní Rybnická si jako obvykle výmýšlí, že to byl Trumpův cíl. I to slovo volně je lež , nikdo v USA nesmí chodit s kolťákem u pasu apod. Je to stejné jako tady, legálně drženou zbraň můžete nosit na svou ochranu, ale nikoliv viditělně.

J. Nový 23.1.2021 17:27

V tom bohužel nemáte pravdu. Někdo ji může nosit i viditelně :-/

"Odstranění největšího památníku jižanské Konfederace v Georgii žádal početný ozbrojený dav sestávající převážně z černošských žen a mužů, který prošel v Den nezávislosti 4. července parkem Stone Mountain. Ve skále je tam vytesaný výjev zobrazující tři nejvyšší konfederační představitele. Průvod vyzval skupiny bílých nacionalistů, aby vyšli a střetli se s nimi.

Skupina si říká „Not F**king Around Coalition“ (Koalice Neděláme si P*del). Na záběrech a fotografiích je vidět, že její příslušníci jsou oblečeni v černé bojové výbavě a ozbrojeni dlouhými střelnými zbraněmi, jako jsou útočné pušky nebo brokovnice."

H. Lukešová 23.1.2021 17:39

Co vím, aktivisté respektive teroristé z BLM odstranili nebo poničili pomník Abrahama Lincolna, Seveřana, později amerického prezidenta, který zrušil otroctví prosadil osvobození otroků a poškodili i pomník Raoula Wallenberga, hrdinu holocaustu, no raději bez komentáře.

R. Toman 23.1.2021 18:08

Otázka je jestli si tak říká, nebo zda je to nějaká státem registrovaná organizace, např. branného typu, či jako ochranná služba apod., která to má ze zákona umožněno. U nás je to také umožněno např. myslivcům i soukromým ochranným službám apod. Druhá otázka je, zda to jejich vystoupení v případě, že tomu tak nebylo, bylo v souladu se zákonem. Ale, já psal o soukromých osobách, kteří vlastní legálně zbraň pro svoji ochranu.

J. Novák 24.1.2021 4:11

Pokud vím, tak právo držení zbraně pro ochranu obydlí, majetku a osoby je zakotveno v Ústavě USA ve druhém dodatku platném od 15. prosince 1791. Jediné, co je regulováno je právo nosit zbraň veřejně či skrytě mimo vlastní obydlí či majetek a to je určováno na státní úrovni jednotlivých států.

J. Vintr 23.1.2021 15:40

Myslím že na straně normálních lidí je převážně rozum a rozvaha. Kdyby došlo na střílení, tak by jim to nepochybně poskytlo převahu.

J. Novák 24.1.2021 4:04

Splnění "demokratických" slibů pro Antifu se jaksi nekoná, takže protesty v Denveru, Portlandu i Seattle pokračují, demolují se sídla Demokratické strany, pálí vlajky USA, i nějaké obchody to zase "odnesly". Jenže o tom se teď raději moc nemluví a česká média mlčí jako hrob.

Jen tak mimochodem, zdejší CNN neví, jak vlastně oslavit nástup Bidena k moci a jeho první kroky, takže tam melou jenom jedno a totéž, že se snad podaří naočkovat lidi podle plánu proti kovidu, to že na tom má Biden nulovou zásluhu samozřejmě opomíjejí.

FoxNews, Washington Post a další mají jiný názor a rozebírají současnou činnost Bidena včetně očekávaných důsledků a dopadů docela podrobně a věrohodně.

F. Kusák 23.1.2021 12:51

"Král je mrtev, ať žije král". Kopat do politických mrtvol je trapné a ať mně někdo vysvětlí, s jakým nadšením to přijme 75 milionů Trumpých voličů, ale spíše to bude o nějaký ten milionek víc. Ale teď se soustřeďme na politiku nového prezidenta. Na jeho první kroky, na zahraniční politiku zejména vůči Evropě. Jaké bude NATO, vztah k Turecku, a pak k Číně nebo Rusku. Tedy, budou-li ty nové vztahy skutečně nové. Tak to zajímá zase mě.

P. Havel 23.1.2021 11:29

Dopřejme trumpíkům vyjadřovat si navzájem kondolence, ještě je to bude dlouho držet. Objekt jejich obdivu bude mezitím pokračovat ve vysoušení bažiny, tentokrát se údajně chce zaměřit na Everglades.

J. Nový 23.1.2021 11:30

To jste hodní, že nám to dopřejete a místo toho nás nezakážete. Děkuji a klaním se až k zemi.

D. Mach 23.1.2021 11:32

Během února na něj zapomenou a budou se zase věnovat Grétě.

J. Nový 23.1.2021 11:54

Když nám je budou média, stejně postižená jako jste vy, cpát, budeme na to reagovat. Ale můžete nám to nedovolit. Bany a zrušit účty. :-/

P. Havel 23.1.2021 12:17

Nová doba, nové neurózy: strach z banování a rušení profilů. Nejsem lékař, nedovedu vám pomoci.

P. Marcín 23.1.2021 12:56

Tak se to naučte:-)

A. Renjascu 23.1.2021 13:24

Evidentně se domníváte, že lidé kteří zažívali něco obdobného v padesátých či sedmdesátých letech byli asi psychicky narušení jedinci, kteří potřebovali pomoc lékaře. Osobně se domnívám, že pomoc lékaře, a to akutní, potřebujete vy sám. Ale možná vám pomůže jen to, až vás někdo někdy vyhodí z práce či školy za nevhodný názor či vás za něj bude přímo kriminalizovat.

J. Nový 23.1.2021 17:30

On si dá pozor, aby vždycky mluvil jen to, co se v tu chvíli považuje za "správné". Takové užitečné i,,, miluje každý totalitní systém.

P. Havel 23.1.2021 18:37

To jistě nastane pokud v populaci množství neurotiků (a la Nový) nebo hysteriků (a la Renjascu) překročí kritickou mez. Jinak ti jsou součástí folklóru a příliš to nebolí.

V. Bok 23.1.2021 20:05

Greta odsoudila cenzuru Trumpa a j tedy nadale politická mrtvola...