3.7.2024 | Svátek má Radomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Michal 16.11.2005 10:21

Mitsubishi

To je zase objektivni clanek. Nekomu se pokazi auto a hned musi psat jak je to spatna znacka co neumi poradny auto:)) Mame v praci jedno Mitsubishi L200 a je to nejspolehlivejsi kara znam a nezachazi se s ni zrovna v rukavickach.
Čumil 16.11.2005 9:54

Mno, jen na okraj -

značka Vauxhall dodnes existuje a produkuje vozy koncernu GM - pokud vím, většinou jsou to vozy Opel. Takže to, co bylo ve střední Evropě známo pod značkou Opel Vectra A, se jmenovalo v Británii a části západní Evropy Vauxhall Cavallier. Vehikl to byl ovšem stejný.
Rudý Baron 16.11.2005 9:34

imitace

Ono je to opravdu o tom "tunelingu".
 
Když mám Opla ( Omegu ), tak mám prostě německý auto, na jehož předchůdci dojel Hitler až pod Moskvu.
Ale představa, že pod názvem Audi mi tam nějaký Korejec strká motor vlastní výroby ve stodole, to skutečně velmi rychle  navodí pocit, že mi hrozí v článku zmíněmý syndrom "rozstřílený spitfire"...
 
v malém jsem to zažil ,když jsem hrdě vlastnil Renaulta 12 Break, ovšem v provedení Romenia čili Dacia.
Jednoho krásného dne jsem v garáži otočil klíčkem a kus vodní pumpy se poroučel skrz dokonalou plechařinu ven z vozidla. O pár týdnů později mi upadl PEDÁL spojky a to jsem opravdu pochopil, že imitace zůstává imitací i kdyby se jeden po....
Dušan Neumann 16.11.2005 9:03

Kanuku, těch HD se určitě vyrobí víc, ale na těsnění stačí jedna rána

štancnou někde ve fabrice v Mexiku nebo Brazilii, sotva v Německu. Ale je pravdou, že když si koupíte Mercedes tak zaplatíte 20 tisíc za auto a 40 za tu hvězdu na chladiči, A s bavorákem je to totéž v modrobílém. A ceny náhradních sopučástek se odvozují od prodejní ceny automobilu. Ale na druhou stranu - trh je trh, a kdyby za to ti zákaznící nechtěli ty prachy dát tak si koupí Toyotu. Jo, já měl nejraději majitele Audi a Jaguárů. Říkával jsem jim, koupil jste si si jaguára (Audi), měl jste hned koupit ještě jednoho, protože jeden bude pořád u mně v servisu. A byly.
Petr H 16.11.2005 8:41

Jojo,Chrysler by dopadnul jako teď dopadnul Oldsmobile.

Nové Oldsmobile se už nevyráběj a je to škoda.Bylo to spolehlivý auto.
Kanuk 16.11.2005 8:26

DN 02:35, hard drive vs těsnění

  ...jak je možné, že 250 Gb hard drive se stovkami komponent , stojí stejně jako pitomé těsnění pod hlavu na BMW.
Odpověď je velmi jednoduchá, a podílí se na ní několik činitelů
1) Kolik HD resp těsnění se vyrobí (a prodá) za rok?
2) Jaký je plat čínského a německého dělníka?
3) Jaké jsou obchodní přirážky(marže) na HD a těsnění?
4) Kolik zákazníků za časovou jednotku má prodejce HD a kolik prodejce těsnění, resp. vozů BMW? 
Netřeba 16.11.2005 7:35

Re: Alberte, koupit jméno nestačí

Dušane Neumanne, k ceně 250Gb hard drive a těsnění do BMW. V poslední době jsem byl několikrát poučen, že cena na trhu není součet nákladů plus přiměřený zisk, ale to, co lidé jsou ochotni za výrobek zaplatit. Já bych skromně dodal, že někdy ani nejsou ochotni, ale nic jiného jim nezbývá.
Z toho mi vychází, že cena jsou výrobní náklady plus nepřiměřený zisk. Zisk těch, co se výroby nijak nezúčastní, ale mají přístup na trh.
Přečíst si článek s  porovnáním výrobních  (nebo výkupních)  a prodejních cen by opravdu bylo zajímavé.
Kanuk 16.11.2005 7:29

Jak Iacocca zachránil Chryslera

Pokud je mi známo, využitím pravidla "If you can't beat them, join them" (nemůžeš-li je porazit, spoj se s nimi) a začal do chryslerských karoserií montovat japonské motory Mitsubishi (to jsem viděl na vlastní oči). To bylo před x lety, jak je to dnes nevím.
Dušan Neumann 16.11.2005 2:35

Alberte, koupit jméno nestačí

nelze postavit automobilku na louce, sehnat okolní sedláky, sebrat jim dřeváky a rozdat pneumatická utahovadla a očekávat, že na konci linky vypadne pojízdný automobil. Japoncům to trvalo dvacet let, Korejcům asi 12, než začali produkovat přijatelně spolehlivá auta, a pak dalších asi 10 let než dosáhli špičkové kvality - tedy zatím jen Japonci. Ač se to zdá nesmylsné, je jednodušší vyrábet na lince DVD přehravače, kde dělníci vlastně jen montují robotizovaným procesem připravenou mechaniku do plastikových skřínek a vozí to na paletách do kontejnerů do Ameriky, než poskládat automobil, na němž je podíl lidské práce podstatně vyšší než na výrobě pevných disků. (mimochodem, zrovna mne napadlo, že by stálo zato napsat článek o tom jhak hje možné, že 250 Gb hard drive se stovkami komponent , stojí stejně jako pitomé těsnění pod hlavu na BMW). P.S. snad kromě Aston-Martin není a dlouho už nebylo seriozní britské automobily a všechny šly po zásluze do kelu, pokud je nezachránil někdi zvenku. Britové by se měliu držet pouze letecké divize RR a skotských palíren a zbytek průmyslové výroby nechat někomu kdo to umí. A německá Bugatti je podle mne mesaliance, která také nemúže uspět, Aspoň, že opustili nesmyslné koncept neuchladitelného motoru do W. O posledních Range Roverech raději nezačnu debatovat - poslední slučný byla ta Honda v anglických golfkách. Zdravím pod Alpy
Albert 16.11.2005 1:50

A co na to Aktuálně.cz?

Wall Street: Sílí obavy z bankrotu GM
Albert 16.11.2005 0:28

Některá manželství...

jsou vítězstvím zoufalství nad zdravým rozumem. To platilo i pro námluvy Genetrálních Motorů s Fiatem. Myslím, že Iacocca zanechal solidní dědictví, i když ty křapky, na kterých firmu zachránil, za moc nestály.
Ale Mitsubishi? Kdyby tam byl motor pozlacenej a poháněnej pitnou vodou, tak ne. Existovala spousta mnohem serióznějších firem, které to nezvládly, udržet se nad vodou. Měl jsem v posledních osmi letech čtyři Rovery a nemůžu si stěžovat. Dva byly zničeny při nezaviněné nehodě, jednoho má dodnes dcera. Samozřejmě, nebyly to žádné zázraky, ale slušně replikované Hondy. A přesto firma nepřežila, protože to, co koupili Číňané, je jen logo.
 
Ostatně jsem zvědav, jak budou revitalizovány další značky. Když to šlo s Audi, Bugattim či Maybachem, proč nekoupí Číňané taková jména, jako Sunbeam, Panhard, Duesenberg nebo Delage? Mohli by začít na zelené louce a současně operovat senzační sportovní minulostí...