3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MR 20.10.2008 13:42

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Takže určitě souhlas :-) (Je to lepší?).  Doporučuji si přečíst Rothbard-Jak vláda zničila naše peníze, pokud již neznáte. Také jen potvrzení toho co píšete. A počkejte až nás bude zachraňovat moudro z EU............

Krab 20.10.2008 13:34

Re: Vysvětlení je prosté

to nema hlavu ani patu.

1) vysvetleni ceho je proste? vubec sem nepochopil o cem mluvite

2) kde je jaky vysvetleni?

A. 20.10.2008 13:25

Vysvětlení je prosté

Každý systém se optimalizuje cestou evoluce. Veškeré revoluční zvraty jsou cestou zpět. A už vůbec nelze demokracii kamkoli exportovat násilím nebo formou revoluce. Obšťastnit kohokoli násilím nelze. Demonstrováno exportem bolševické revoluce nebo americké demokracie do Vietnamu, Iráku atd. Cesta této civilizace do pekel začala Disraeliho prohlášením, že zásady morálky a etiky platné pro jednotlivce neplatí pro stát. Pro stát je morální to, co Velké Británii přináší prospěch.

MR 20.10.2008 13:18

Re: Je to trochu jinak

Já taky proti autorovi příspěvku nic nemám, jenom to jinými slovy potvrzuji. Příště napíšu "souhlasím" tedy, aby bylo jasno.;-)

Krab 20.10.2008 13:06

Re: Je to trochu jinak

No ja nevidim, ze by autor prispevku, na kterej reagujete, byl nejak v rozporu s vasim tvrzenim.

Krab 20.10.2008 13:04

nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Tahle krize se dotyka kdekoho a proto se k tomu vyjadruje kdekdo. Samozrejme na to ma pravo. Ovsem tahle krize je furt ciste ekonomicky problem a proto ten, kdo tomu nerozumi, sklouzne k ocekavanym, vcelku pochopitelnym, nicmene NESPRAVNYM zaverum.

Kapitalismus funguje, trh funguje, individualni sobectvi je ohromne pozitivni vec. Trh "selze" jen tehdy, kdyz se do nej montuje vlada. Takze vlastne neselhava trh, ale vlada. A to se presne stalo - FED pumpoval do systemu levny prachy, Clinton naridil bankam poslytovat hypoteky i lidem, co na to nemeli. Proto to krachlo.

Je priznacny, ze vlada nejdriv vytvori problem, aby potom naslednym resenim toho problemu ospravedlnila svoji existenci. Deje se to znovu a znovu, pokazdy je to katastrofa a jediny co to znamena, ze se to stane znovu. A lid tleska, jak moudra vlada zachranuje svet.

Marat 20.10.2008 12:43

Re: Čermák píše nesmysly - krizi začal socialista Clinton svým programem bydlení pro chudé.

Ti chudí nežili v kanálech.Státy jím platili nájem,dávali peníze na elektriku,topení.Platili jím všechno.Jen neměli vlatní domky.Tak Clinton jím zařídíl,aby měli domky své aníž by museli splácet půjčku.Neměli s čeho ji splácet,neboť většina z ních nikdy nepracovala a pracovat nechtěla.

Vzpominám jak mě před léty přítelkýně a profesorka vysoké školy lkala,jak ti chudí černoši:"Považte nemají práci a už třetí generaci jsou na Welfare". Na to já ji odpověděl,tak mě řekněte ,jak je možné,že my přícházeli do USA jen v tom,co jsme meli na sobě,neznali jsme slovo ingliš,do půl roku jsme si kupovali auta abychom se dostávali snadnějí do zaměstnání a do třech let si každý z nás koupil dům. Jak je možné že ti nad kterými vám srdce usedá, se po třech generacích ještě nezmohli na to, si nalézt zaměstnání?Dnes už máme všichni své domy zaplacené.

Vědí  Hledajíci,tak ti chudí nemuseli mět své vlastní domy,mohli žít v nájmech.I v USA tak mnoho lidí žijí.A pro chudé se posavli činžáky s malím nájmem.

Marat 20.10.2008 12:27

Re: S panem Cermakem a myslenkou clanku souhlasim!

Pozorovateli,byl jsem v USA zaměstnán ve třech podnících.Všude zaměstnanci měli nárok na dovolenou podle doby zaměstnání od jednoho týdne po jednom roce,až do šesti týdnu.Navíc jsme měli placených čtrnáct dni o vánočních svátcích.Takže starší zaměstnanci kteří měli odpracovaných dvacet roku v podniku,měli dva měsíce dovolené v roce. Tak co to tady chcete kecat za bludy?Všichni zaměstnanci věřejných úřadu mají každý bezvýznamný svátek další placené volno a to je snad dalších dvacet dnu.Tak nelžete a nežvaňte bludy.

Dnes je situace jiná,Díky liberálum,předevšim Clintonovi se většina továren odstěhovala do zahraničí.

Pozorovateli,ono je v USA více toho socialismu jak bývá v Europě.Lenoši,zvláště mezi hispánci a černochy jsou na Wellfare a nikdy nedělali,přesto žijí blahobytně a mají placeného lékaře,zubaře,nemocnici.Platí se jím nájem bytu a všech potřeb.Nic nemusí platit a my důchodci si musíme platit pojištění ze svého důchodu.Nevadí nám to,na rozdíl od českých škrkavek.

Dokonce ve velkých podnicích,v automobilkách dávají zaměstnace po třiceti letech zaměstnání do penze i kdyby zaměstnanci bylo jen padesát a platí mu pojištění do 65 roku.

I to nadbíhání liným nezodpovědným černochum a hispáncum je příčínou dnešní krize.

Štváč 20.10.2008 11:35

dobrý,

nic se nestalo, to jen vy z neznalosti blbnete lidi.

Pedrák 20.10.2008 11:17

To je omyl

Základem kapitalismu amerického typu není chamtivost, ale Něco za Něco. Takže to, co nyní zkrachovalo není Americký sen, ten to přežije.

kacir 20.10.2008 11:09

Re: Článek je nesmyslně manipulativní,

samozřejmě...Bush je skutečně jedním z nejhorších prez. USA, škoda, že tehdy nevyhrál Gore

kacir 20.10.2008 11:07

Re: Článek je nesmyslně manipulativní,

jak známo z mez. vztah, nejstabilnější je svět bipolární, méně stabilní je unipolární (jedna supervelmoc = dnes USA) a nejméně stabilní je multipolární , tedy takový, kdy o velmocenské postavení soupeří několik adeptů, pokud ztratí uSA své dominantní postavení, lze očekávat konflikt spíše globální, než regionální o nového vůdce ...

S útoky na Irák i na Kosovo souhlasím...u Iráku je jasné, že o jednoho diktátora méně je dobrá věc, navíc Amíkům šlo i oněco jiného, aby se nestal teritoriem vlivu Číny a Indie, které jedou jak parní válec a nemají žádnou ropu, takže se dá očekávat expanzivní politika...u Kosova to bylo jasné, statisíce bezdomovců a opět diktátor Miloševič  

alan 20.10.2008 10:38

Každá ideologie

je hnus,pokud se bere fundamentálně.Křesťanství ,islám,komunismus,kapitalismus...To mě též vede k myšlence, ,že cokoliv bez přívlastků vede do pekel.Ale nejhorší je,když systém přestane fungovat a je vládami ideologicky a finančně resuscitován.To prosím,vede k totalitám,které se zuby nehty drží svých chyb,protože jejich přiznání by vedlo k jejich sebedestrukci.Tak i přiznání nějakých závažnějších systémových chyb od Velkého Bratra se asi konat nebude,bylo by to popřením samé existence a úlohy milostivého strýčka celého světa,v jehož kabátku se tak dobře cítí.

Bloud 20.10.2008 10:20

Souhlas

Když ti politici mají tak ukrutnou touhu zavádět rovnost všude, kde to jenom trochu jde. A voliči na to slyší, ti méně úspěšní a méně bohatší mají přerozdělování rádi, hlavně v Evropě. Díky tomu ekonomika přestává fungovat. A politici místo sypání si popela na hlavu viní ze svého vlastního selhání volný trh. Proč to dělají ? Protože mohou a pro udržení svého "zaměstnání" dokonce musejí. Ten zatracený pud sebezáchovy :-)

MR 20.10.2008 10:12

Re: Je to trochu jinak

Amerika má spoustu negativ a věcí nehodných kopírování, ale zatím se dostala nejdál (pokud pominu malé enklávy nebo státečky). A to vše díky tomu, že byla založena na svobodě a úctě k ní.  

Oskar 20.10.2008 10:12

Čermák píše slušně, ale

jsem velmi rád, že není šéfredaktorem Repektu. Přinesl by do něj rozbředlost svých soudů.

MR 20.10.2008 10:09

Re: People are greedy

Píšete "dotovanou"  - kdo dotuje, není to náhodou stát z peněz nás všech, není to žití na úkor někoho jiného? Potřebujeme něco dotovat? Řeší dotace vůbec něco a komu opravdu pomohou?

Urvat co nejvíce - ano, jsou tací ale co jim umožňuje se tak chovat? Není to náhodou beztrestnost tohoto jednání? Ve svobodné společnosti by Vás toto nepřípustné jednání automaticky vyloučilo z této společnosti a aby toto platilo, nesmí se Vám takovéto jednání vyplatit! Platí to bezezbytku dnes?

Bloud 20.10.2008 10:03

Je to trochu jinak

"Ale je to také konec ideologie založené na víře v malý stát, mocný trh a prospěšnost úspěšných." Nikoliv, malý stát, dobře fungující trh a úspěšnost mocných funguje rozhodně lépe než velký stát, kde s penězi daňových poplatníků "podnikají" úředníci, fungující trh je nahrazen díky různým dotacím a výjimkám trhem pokřiveným a úspěšní jsou díky vysokým daním potřebným pro financování nákladných přerozdělovacích procesů nucení své výnosy realizovat díky daňovým rájům. K malému státu je potřené přidat dostatečnou konkurenci a vzdělaného a náročného zákazníka. Krize v Americe byla odstartována krizí hypoteční, která vznikla mimo jiné "osvíceným" státním zásahem do pravidel pro poskytování hypoték nízkopříjmovým skupinám. "Osvícený" státní aparát rovněž nedokázal uhlídat investiční banky. Stát podniká hůře, neb motivace, osobní odpovědnost a míra rizika státního úředníka je podstatně menší (tudíž i méně efektivní), než totéž v podání soukromníka  nasazujícího mnohdy vlastní existenci v soupeření s tvrdou konkurencí. Nemluvě o beztrestné možnost i úředníka si občas něco přihrát za nějaké to "sorávné" rozhodnutí. Amerika byla a bude úspěšná díky systému, který podporuje kreativitu, tah na bránu, pracovitost apod. To jsou vlastnosti, které ani ta nejlepší státní správa při nejlepší vůli mít nikdy nebude. Proto méně státu, rovněž menší daně, stát ať se stará o kvalitní vymahatelnost práva a o záležitosti, které soukromníci dělat neumějí nebo nemohou.

MR 20.10.2008 9:57

Autorovi

Jde přesně o to nepochopení svobodomyslné liberální ideologie. Vy chcete svobodu ale jen pro sebe a nechcete pochopit souvislosti nebo jim rozumět. Zničující pro trh není to, že by chamtivost přerostla nějaké hranice ale politika, která si na sebe vzala úkol jak umožnit jedněm žít na úkor druhých. Chamtivost je patologický jev (a ten odsuzujete) ale proboha proč jej slučujete s touhou po lepším životě, tvorbou zisku. Protože záměrně nechcete rozlišovat?

Z akceptace svobody vyplývá akceptace vlastnictví a jeho nedotknutelnost a nerovnost lidí (rovnost je možná a žádoucí pouze před zákonem) a nepřípustnost jakékoliv "agrese"

Pozorovatel 20.10.2008 9:45

Re: S panem Cermakem a myslenkou clanku souhlasim!

Tot muj prispevek k soucasne situaci a nema to nic spoleneho s Amerikou dvacateho stoleti,ktera dala svetu svobodu a ktera ucinila neskutecne mnozstvi dobra.

Jezis jak mne je smutno, jak jsi Ameriko dopadla.

EW 20.10.2008 9:41

Re: ... snad par slov ... Pane autore, smichal jste ve vasem clanku ...

Ale tu bublinu hypotek podporoval i Bushuv Karl Rove - chtel tak ziskat pro Reps podporu Hispancu. Takze lide s rozumem mezi Reps meli proste smulu.

Pozorovatel 20.10.2008 9:39

Re: S panem Cermakem a myslenkou clanku souhlasim!

Dosel uz jsem do bodu, kdy bych i obetoval vlastni penzijni sporeni, ale proste at to tu bez podpory statu ZBANKROTUJE VSECHNO a zacne se znovu od podlahy. Prozrana spolecnost se mozna nauci setrit, Amerika bude na dne, takze si na ni ani Cina nic nevezme - jako kdyz Amerika milostive opakovane promijela nesmyslna zadluzeni ruznych africkych bananovych republik. TOHLE Amerika potrebuje. Kdyz je 70% ekonomiky  zeme zalozeno na nakupech, tak je to proste nesmysl; nevyjde vanocni a velikonocni sezona a GDP je v cudu, zatimco z Ciny dovazime i jehly na siti. Chce se mi kricet bezmocnym zoufalstvim! Nevinim demokraty nebo republikany, je to stejna sebranka a nikomu nejde o dobro zeme.

Pozorovatel 20.10.2008 9:39

S panem Cermakem a myslenkou clanku souhlasim!

Nechme slovickareni, jde o princip, ktery autor presne vystihl. Zeme, ve ktere jsem 30 let a ktere jsem obcanem, me zklamala. Kdysi jsem slysel jakesi prislovi, neco na zpusob "Kdyz uz jste u koryta, tak se tedy nazerte, ale alespon u toho tak nahlas nechrochtejte". Kdyz se melo zacit se vseobecnym zdravotnym pojistenim, to bylo revu o socialismu! Samozrejme ale pokud dnes vlada nacpe 700-850(nebo kolik to nakonec vubec bude) mld. dolaru do chrtanu bankam, tak to ovsem socialismus neni. Kdyby v USA byly zarucene normalni civilizovane dovolene pro zamestnance, misto aby nekdo po roce prace mel narok jen na tyden volna, to by bylo revu o socialismu. Ze je hajzl CEO nekde ve vedeni spolecnosti 19 dni, ta potom stejne zbankrotuje a on odejde se zlatym padakem $18 000 000, to je v poradku. Ze si pak vedeni bankrotujici spolecnosti, do ktere vlada bude cpat 80 miliard dolaru danovych poplatniku udela jeste behem techto udalosti nekde dychanek za 400 000 dolaru, to je v poradku.

Je mi z toho blbe a je mi blbe i z tech zblblych Americkych spoluobcanu, kteri jsou tak podlehli propagande, protoze nic jineho to neni. I ten nejprimitivnejsi nezamestnany blb si bude delat povysenou legraci z Francouzu -"zabozroutu", zatimco tam si obcan uziva 4-5 tydnu dovolene a je ve sve zivote mnohem spokojenejsi, nez prumerny pracujici "Joe sixpack" v juesovej. Tohle rikam ja, jehoz vzor byl Ronald Reagan, Margaret Thatcher a volna sila kapitalistickeho trhu; cist tento prispevek pred dvaceti lety, povazoval bych sam sebe prakticky za komouse.

EW 20.10.2008 9:37

Re: People are greedy

Bludne? Vam se nezda, ze globalni pristup tu teorii o "urvat co nejvic" zcela potvrzuje? Treba oblibeny pristup typu shrabnout investicni pobidky a po jejich uplynuti zavrit kram a hura na levnejsi a lepe dotovanou pastvinu?

Katr 20.10.2008 9:35

Re: Amerika je pořád stejná, nenechte se mýlit pane autore

Není, žije se na dluh pořád stejně, jen úroky nelineárně rostou.To je možná ta změna, o které se autor domnívá, že Ameriku změnila.

MR 20.10.2008 9:32

Re: People are greedy

Předvádíte klasické přemýšlení lidí postižených komunistickými a socialistickými ideologiemi, kdy kapitalista je novodobý otrokář a tím pádem je jeho povinností o své otroky starat. Myslí jen na svůj momentální zisk jak co nejvíce urvat a po mě potopa. Bohužel, naivní a bludné představy ale hluboce zakořeněné v naší společnosti.  

 

MR 20.10.2008 9:23

Re: Čermák píše nesmysly - krizi začal socialista Clinton svým programem bydlení pro chudé.

Trošku jste si spletl souřadnice - koncentrační tábory v USA? Když budu hodně slušný tak si svobodu pletete s anarchií. Freedom is not free!

Harry 20.10.2008 9:23

Re: Čermák píše nesmysly - krizi začal socialista Clinton svým programem bydlení pro chudé.

"A kde měli ti chudí dle vás bydlet? V koncetračních táborech, ze kterých mohou pouze odejít ráno na práci pro bohaté, a večer se zase do tábora vrátit" No ja bych rekl, ze chudy clovek ma bydlet v najemnim byte a platit kazdy mesic domacimu, ktery se ovsem zase stara aby skrz strechu neteklo, dvere se daly zamykat a v oknech byly tabulky.....Sverit chudakovi do pece - na dluh - dum je sice slechetne, ale zakonite to musi skoncit spatne. A take skoncilo. Cesta do pekel byva dlazdena dobrymi umysly. Je zajimave, ze ani v USA se nejak nepouci z minulych chyb. Kdysi pry v N.Y. rozjeli program "kazdemu jeho byt" a rozprodali mestske byty chudine za 1 dolar. Vysledek byl ze za rok byly tyto byty zdevastovane a neobyvatelne.

Hledajíci 20.10.2008 9:20

Re: Článek je nesmyslně manipulativní,

Kdo bude kontrolovat kontrolory? Jsou to také chybujíci lidé!

Hledajíci 20.10.2008 9:19

Re: Chamtiví svobodní bezdomovci pod mostem.

Pane Pedro vy pana Alfonse znáte, vy víte jak se má? Anebo ´váš komentař  je pouze úder pod pás!