3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
certik 20.10.2008 22:11

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Jestli teda 1% nevhodnejch investic muze nejakou banku poslat do kolen, tak to uz ta banka mela zkrachovat davno. A mimoto HUD a FED dlouho studovaly a prubezne monitorovaly cely ten CRA program a explicitne dospely k nazoru, ze se o nevhodne investice nejedna.

Takze proste ve financnim systemu lita 40 bilionu neregulovanejch CDS, o kterejch nikdo nevi co jsou zac a kery si vydavaly instituce jako AIG a Lehmans jen tak, bez nejaky kapitalovy primerenosti, ale za krizi muze, dam tomu fora, 40 miliard CRA hypotek, rozumim tomu dobre?

čech 20.10.2008 21:57

Re: Vysvětlení je prosté

jsi ekonom to je jasné ,ale nic víc,pokud to ještě nechápeš.

Kolombo 20.10.2008 21:56

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

nasypte si do nafty cukr a rychle zjistíte, že i 1% nevhodné příměsi může komplikovaný systém poslat do kolen...:-D

Kolombo 20.10.2008 21:54

Re: Vysvětlení je prosté

Několik generací američanů nedoplácí na dovoz otroků ale na to, že je propustili! ;-P

Kolombo 20.10.2008 21:52

Re: Unava z Ameriky

Bohužel ideologie politické korektnosti , "práv" všelikých vyžírek ve formě "Affirmative action" a móda absurdních rozsudků se šíří jako rakovina právě z ameriky, částečně prostřednictvím idiotských hollywoodských filmů. Ty celebrity jsou taky partička pěkně ujetých úchylů...;-P

čech 20.10.2008 21:51

Re: Konec dobré značky Miloš Čermák.

k ,že si ta m klidně můžeš zůstattak

certik 20.10.2008 21:08

Re: No vy si to ale překrucujete

Blabolite az se zalykate. Od konce 90. let byl kongres v republikanskych rukou, to predne. Zadruhe budete muset dokumentovat, jak vubec Kongres k necemu Fannie Mae "nutil". (S tim budete mit potize, to vam prozradim.) Za treti jakakoliv zminka o CRA v souvislosti s dnesni krizi jenom prozrazuje, ze vam dela potize mala nasobilka. Anzto jak objem CRA hypotek, tak objem dnesnich krachu je dobre znam a jde o radove neporovnatelna cisla.

certik 20.10.2008 21:01

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Tenhle naprosty blabol o tom, ze Community Reinvestment Act mel vetsi nez zanedbatelny podil na soucasne krizi vam nedela cest. Overte si cisla; hypoteky podle CRA se pohybuji kolem miliardy dvou rocne, vetsina hypotecnich pujcoven neni pod dohledem CRA, prvni krach, Countrywide, byla hypotecni pujcovna bez CRA, ktera nadelala $1.2 bilionu hypotecnich pujcek. Uvedomte si, ze ani ten nejpitomejsi ideologicky zvast nic nenadela s prostym faktem, ze CRA hypoteky (dobre i spatne uhrnem) delaji mene nez 1% objemu soucasne krize.

Dale tohle zvaneni o tom, jak "trh selze" jenom kdyz se do nej montuje vlada je jenom papouskovani retoriky zbankrotovalych financnich uredniku co se svoji nezodpovednost a zhovadilost snazi shodit na nekoho jineho.

Martin 20.10.2008 20:57

Re: No vy si to ale překrucujete

Community Reinvestment Act vznikl za Cartera ale v devadesátých letech byl pod tlakem Demkratické většiny v Kongresu výrazně modifikován. V letech osmdesátých požadovala Fannie Mae 20% základního vkladu od kupce nemovitosti (exitovaly i půjčky s 10% ale ty bylo dost těžké dostat a bylo obtížné na ně získat tzv. Private Mortgage Insurance). Na přelomu osmdesátých a devadesátých let povolila FNMA půjčku bez ověření příjmu ale bylo nutno složit minimálně 25% základní vklad do nákupu nemovitosti. Poměr zatížení dluhy proti hrubému příjmu byl povolen do 38%. Jedinou výjimkou tehdy byly Veteránská Půjčka, kde Veteránská Administrativa pojistila hypotéční bance 25% z půjčky a tzv. FHA půjčka, která vyžadovala min. 3% vklad a povolila poměr závazků k příjmu až na 41%. Tyto půjčky ale měly omezenou výši a byly poištěny Federal Housing Administration. Peníze na pojištění platili dlužníci formou speciálního příplatku k normální splátce (Mortgage Imsurance Premium). Koncem devadesáých let vypukl blázinec, kdy byla Fannie Mae dotlačena do půjček s neúměrně vysokým poměrem dluhu k příjmu (i přes 50%!) a možností získat 100% půjčku na nákup nemovitosti. FNMA byla také donucena kupovat tzv. SUBPRIME půjčky.....do té doby si Subprime hypotéční banky dělaly svůj business v podřadných půjčkách (vysoké úroky) a všechno bylo v cajku. Pak Demokratický Kongres začal nutit FNMA k nákupu těch podřadnějších půjček ale s menší úrokovou sazbou.....a pak to prdlo. Jak se tady říká...Shit hit the fan.

Martin 20.10.2008 20:57

No vy si to ale překrucujete

Tohle jsem si uložil z jedné diskuze:

V devadesátých letech začal nátlak na banky a hypotéční banky aby poskytovaly více hypoték pro menšiny a domácnosti s "low income"..nízkými příjmy. Demokraté prosadili tzv. Community Reinvestment Act, který nutil banky poskytovat hypotéky lidem, kteří jinak neměli šanci se normálně kvalifikovat. Nízký příjem tak byl povýšen na zvláštní zásluhu. Aktivními podporovateli tohoto politicky korektního sociálního inženýrství byli právě Demokraté, kteří teď nejvíc řvou...pan Barney Frank, mezi jinými. FNMA pod nátlakem vytvořila tzv. My Community Loan, hypotéku, která se stala největší kletbiu na FNMA uvalenou. Když banky bereagovaly dost rychle, lidé jako Obama je soudili. Pracuji teď pro firmu, které v kontraktu pro FNMA pátrá po podvodech v žádostech o hypotéky. Drtivá většina těch My Community Loans je nyní v rici, neboť příjemci takové hypotéky v podstatě neměli nárok na jakoukoli půjčku, najmě pak hypotéku. Tyto tlaky vyvolaly vytvoření NINA a podobných zrůdných půjček. Začalo to v době Clintonovy administrativy. Kdo nevěří, ať tam běží. Vygoogliti nutno: Community Reinvestment Act...a hned bude spousta věcí jasnější. Pitomosti o přerozdělování majetku jsou socialistickým blábolem.

MR 20.10.2008 19:14

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Člověk nemusí se vším souhlasit ale zkuste http://www.libinst.cz/etexts/rothbard_penize.pdf. A co se týká východisek, zkuste popřemýšlet o tomhle: http://www.libinst.cz/etexts/obsession.pdf

Cowboy 20.10.2008 19:09

Unava z Ameriky

Co je zaujimave, ze s antiamerikanizmom sa da stretnut na Slovensku a v Cechach (zrejme aj inde) aj u ludi hodne uspesnych. Je dojem, ze su za tym nase nekonecne vojny proti terorizmu, prihluple hollywoodske filmy a celkova unava z Ameriky a jej schopnosti hybat mocenskymi pakami po celom svete.

Jaroslav 20.10.2008 18:55

Re: Konec dobré značky Miloš Čermák.

>Dobra znacka jmenem Amerika zbankrotovala <

No pro nekoho kdo cte jako ty trumpeto, to zni jako chvala. ;-)

Jaroslav 20.10.2008 18:51

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

> Tahle krize je furt ciste ekonomicky problem <

Ty budes asi eckonom vid, trumpeto ? Na to ze zrejme zijes v USA , tak o te situaci toho vis min nez ten Cermak. ;-)

Krab 20.10.2008 18:44

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

to by bylo, kdybych rek, ze Amerika neni svobodna zeme. To sem ale nerek.

Minutus 20.10.2008 18:22

Schopnost přiznat pravdu je opravdu vzácná

Pan Čermák se o to pokusil. O výhodách a nevýhodách kapitalismu píše už Komunistický manifest v roce 1848. Kdo jste ho nečetl, tak to prosím ani nekomentujte. Jo - nejsem komunista, ale ani jiný fanatik.

Minutus 20.10.2008 18:19

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

Takže Amerika už od Clintona není svobodná země? Banky si nechaly nařizovat Clintonem a Bush to nechal tak. No nezlobte se, tohle je chucpe.

Ludva 20.10.2008 16:26

Lidi se mění, i ti američtí

Srovnejte naši emigraci v roce 1948 i v roce 1968 s tou po roce 1989. Ono i ti dnešní Američani už asi nejsou jako ti bývalí.

Krab 20.10.2008 16:21

Re: Konec dobré značky Miloš Čermák.

ze Cermak nevedl svuj clanek proti Americe, cimbale :-)

Jaroslav 20.10.2008 16:11

Re: Konec dobré značky Miloš Čermák.

A ceho sis trumpeto vsiml ?;-)

Historik 20.10.2008 15:54

Žvaníte, a to tak, že hodně

My se nikam necpeme, pro nás by bylo nejlepší, kdyby se Třetí svět propadl do može a třeba i s jejich územím a surovinami.

Na válku se samozřejmě připravit musíme a nesmíme v žádném případě přijmout nějaký apeacement.

Krab 20.10.2008 15:53

Re: Vysvětlení je prosté

Proc mate potrebu me urazet? a z ceho usuzujete ze je pro me moralka a etika prazdnej pojem?

Amoralni skutek je potrestan, ano, souhlasim, dovoz otroku byl spatnej, ano, souhlasim, nemecka podpora bolsevickeho puce byla spatna, souhlasim, no a co ma bejt??? Jak to souvisi s tematem? Podle me to sou jenom prazdny povysenecky radobyfilozoficky blaboly absolutne bez pointy, nemam k tomu co rict.

Jedina poznamka: jsem ekonom, takze vim, ze ekonomove nejsou jen schopni videt okamzity zisk. Krome toho pochybuju, ze vite, co to je ekonomicky zisk :-)

Historik 20.10.2008 15:50

Milý pane, představte si extrapolaci současného množení Cikánů

u nás, černochů a Africe a muslimů v Evropě. Je úplně jasné, že to nemůže dobře dopadnout, ale Vaše morálka to vyřešit nedokáže.

Přečtěte si něco o teritoriálním chování šelem. U lidí to bylo po většinu doby také tak. Vyjímku tvořily období, kdy se dařilo skokem zvýšit produkci potravy (zavedení zamědělství), ale trvalo to jen tak dlouho, dokud se lidé úměrně nerozmnožili.

Sláva vítězů, smrt poraženým, tak to chodilo celá tisíciletí. My jsme potomky dřívějších vítězů a osud našich potomků závisí na nás, včetně jejich fyzického přežití. Cpe se sem spousta lidí, kteří chtějí žít na jejich úkor. My nebo oni.

Historik 20.10.2008 15:43

Re: S panem Cermakem a myslenkou clanku souhlasim!

Máte pravdu. Navíc je v Americe příliš mnoho právníků, salónních intelektuálů a všelijakých "humanoidů" apod. Vědu tam dělají většinou Indové a Číňané. A na spekulacích bohatý stát nevyroste.

A 20.10.2008 15:39

Re: Vysvětlení je prosté

Vaše problémy s pochopením psaného textu jsou jen Váš problém. Nicméně to zkusím ještě jednou a pomaleji.

V článku byla otázka formulována takto:

Proto se mnozí dnes tak nevěřícně ptají: Co se to vlastně s Amerikou v posledních několika letech a vlastně i týdnech stalo? Je to až krutě prosté. Dobrá značka jménem Amerika zbankrotovala. Aspoň ta verze Ameriky, která sama sebe exportovala do světa jako univerzální recept na úspěch. Pokus Bushovy administrativy vyvézt ji nejen po dobrém, ale také vojenskou silou selhal. Způsobil politické škody. A likvidaci dobré značky teď korunuje finanční krach netušených globálních rozměrů.

Co Vám není na mé odpovědi jasné? Nebo je pro vás neznámým pojmem morálka a etika? Pro Vám podobné je to zbytečný a samoúčelný  výmysl intelektuálských krasoduchů, protože se to nedá koupit ani prodat. Pro lidi, kteří životem zmoudřeli je morálka a etika ve mezilidských vztazích základem snesitelných vztahů a jediným spravedlivým uspořádáním světa, které všem zúčastněným zaručuje kvalitu života. Pro lidi, kteří se dokáží poučit z historie, je zjevné, že Disraeli neměl pravdu. Každý amorální skutek, kterého se člověk nebo stát dopustil, vždy dopadl na svého původce jako velice citelný trest. Byť to někdy trvalo i několik generací. Zamyslete se například nad důsledky dovozu otroků do USA. Na tohle pochybení doplácí už několik generací současných američanů. A co německá podpora a financování bolševického puče v Rusku? Rozdělení Německa a zbídačení jeho jedné třetiny, z které se Němci nevzpamatovali dodnes. Za všechno vždycky přišla odplata. Za zabíjení nevinných lidí, za krádež území, majetku, nerostných surovin atd. Ekonomové, bohužel, jsou schopni vidět jen okamžitý zisk. Už nejsou schopni dohlédnout, jakou cenu za něj zaplatí další generace.

Krab 20.10.2008 15:38

Re: Konec dobré značky Miloš Čermák.

Opet: nevsiml jsem si, ze by Cermak vedl svuj clanek proti Americe.

Franta 20.10.2008 15:01

Konec dobré značky Miloš Čermák.

Kefalín, nechajte tak.....Čermák, nechajte tak....Amerika se z toho dostane. Prozatím má tu výhodu, že v Kongesu nesedí žádní komunisti, ani ve státní správě a v soudnictví. Ani ti tzv. bývalí. Raději se zabývejte nečím jiným než Amerikou. Až tam budete mít šanci nějakou dobu žít, pak budete při návratu na Ruzyň sedět na zadku s otevřenou hubou, protože budete zase DOMA. Takže klídek.

Tony 20.10.2008 14:17

Re: Jinak pokud to je vse

..casting pearls to swine?

Krab 20.10.2008 13:57

Re: nesouhlas. Tohle je ciste ekonomicky problem, kapitalismus funguje

diky, je to na netu on-line nekde? jsem v zahranici...

MR 20.10.2008 13:50

Re: Souhlas

Bohužel demokrat má jedinou šanci o své pravdě pouze někoho přesvědčit. V tomhle to mají totalitní ideologie výrazně jednodušší.