2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

USA: Impeachment č. 2

V americkém Senátu probíhá po roce už druhý impeachment (ex)prezidenta Trumpa, který je však ve dvou zásadních ohledech od toho prvního odlišný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Simonek 15.2.2021 2:09

Pane Joch, kdyz chcete delat chytreho tak piste o necem kde jste v obraze. Mohu Vas ubezpecit ze "centristicke dame" jmenem Lisa Murkowski-ova ze statu Aljaska jeji hlas pro Trumpuv impeachment u volicu rozhodne ublizi. L.Murkowski-ova je RINO (Republican In Name Only) cili Demokratka prevlecena za Republikanku. Vetsinou voli s Demokraty a vzhledem k tomu ze Aljaska je Republikansky stat a Murkowski-ova chce kandidovat na znovuzvoleni v 2022 tak tim jeji politicka kariera pravdepodobne skonci. Neberte vse co si prectete v US Rudem Pravu (The New York Times) jako fakt. L.Murkowski-ova neni ani centristka ani dama ale zradce duvery aljasskych obcanu vcetne mne.

Ivan Simonek, Wrangell, Aljaska

P. Milan 14.2.2021 16:04

Platí pouze pokud liberalismus chápete v USA pojetí, tedy něco hodně nalevo.

Klasický liberalismus žádný socialismus (fašismus, nacismus, komunismus) nezplodil, naopak byl jim největším nepřítelem.

P. Vavruch 14.2.2021 15:49

Jenže ti chytří Američané píší málo česky takže my Pepíci to musíme dělat sami jak nejlíp umíme. (Jste úplně vedle, když to musím napsat slušně)

M. Pivoda 14.2.2021 15:28

Už tehdy?

Ale ještě dávno předtím byli ze zájmu byznysu do Ameriky navezeni černí otroci z Afriky.

Dědictví otců, zachovej nám Pane!

https://www.youtube.com/watch?v=OI_8EuYDOIM

M. Pivoda 14.2.2021 15:21

Americký Senát po několikadenním rokování v sobotu rozhodl, že bývalý prezident Donald Trump není vinen z podněcování ke vzpouře v souvislosti s násilnostmi v Kongresu z 6. ledna tohoto roku. Tečka.

Jediné, co by bylo možno Trumpovi i přesto vytknout je to, že jako vysoký politik měl Trump v té situaci jednat více obezřetně (angličtina má na vystižení zmíněného českého výrazu slovo "prudent").

A. Renjascu 14.2.2021 12:53

A zde ještě něco pro ty co zvládnou delší poslech. Je to sice od levičáka a představitele kavárny Fištejna, ale zřejmě si i on jakožto dlouholetý redaktor svobodné Evropy uvědomuje, že už končí veškerá legrace a je ohrožena svoboda. No, žel mnozí intelektuálové se probudí až když už je pozdě. Historie je v těchto případech krutou žalobkyní intelektuální pýchy.

https://m.youtube.com/watch?v=QsBFLKef7uw

https://m.youtube.com/watch?v=rst7RIs8vwU&t=614s

O. Seliger 14.2.2021 11:28

Domnívám se možná blbě, že ve společnosti by mělo fungovat pro její další existenci jakési společenské vyvažování. Pokud je snaha o rovnováhu eliminována a jsou činěny zoufalosti- zoufalci na to doplatí. A pokud Trump bude zdráv půjde znovu cestou vzhůru. Je ostřílený z byznisu, velkohubý , ale má odvahu štourat do mýtů propagandy a snah o další debilizaci společnosti.

J. Krásenský 14.2.2021 10:37

Impíčment je pokračováním politiky jinými prostředky, abych parafrázoval Clausewitze. Čili jde o "zostřování třídního boje v období budování socialismu" jak učil stalin. Nejen američtí liberálové mají a rozšiřují mýtus o "násilném útoku trumpovských teroristů na Kapitol", kterým prý chtěl "Trump a jeho kamarila svrhnout demokraticii a nově "řádně" zvoleného presidenta Bidena". Každá totalita stojí na zakladatelské lži. Tu už mají. Kruh se uzavírá - liberalismus se zrodil v krvi francouzské genocidy, zplodil komunismus i fašizmus, a nyní - opět pod praporem pokroku spoutává i zemi, která mu po léta odolávala - jak jen ten pokrokový absolutismus nazvat - sexuálně ekologicko rasistická progresivní paralýza?

A. Renjascu 14.2.2021 10:18

Malý dodatek ke "spravedlivým a nezfalšovaným" volbám:

https://m.youtube.com/watch?v=fGTdLrc3fsk

T. Kohout 14.2.2021 10:14

Je to čistě politická záležitost. Že to má formu "soudu" je jen forma. Prostě svá partaj si podrží svého presidenta, ať se děje, co se ději. O| tom není třeba spekulovat.

V. Církva 14.2.2021 7:45

Tak já žil v USA 6 měsíců a konstatuji, že imigrační úředníci neumí ani pochopit, kdo je pro USA nebezpečný. Před obtěžujícími Afroameričany už před 25 lety policisté odcházeli. Byly tam vyrabované čtvrti. Pohyb po ulicích dost nebezpečný (tak oraden jsem byl jen jednou, v ČR nikdy). Zjednoduše, USA tehdy byly vyspělá země, polovodičový průmysl, vývoj výpočetní tchniky.

Ale už tehdy problémy s multikulturalismem. Co se týká distribuce drog, většinou šlo právě o zanedbané menšiny.

K. Machala 14.2.2021 2:52

Co kdyz tam byla Antifa? Divna otazka, neinformovany pisatel, ona tam bezpochyby byla. Sullivan byl dokonce zatcen, takze cokdyby je dezinfo. Bylo jich tam vic.

M. Pivoda 13.2.2021 22:55

Jochův článek jsem nečetl, považuji to za ztrátu času.

Žil jsem fyzicky v USA asi rok života svého, a konstatuji, že Američané jsou dostatečně chytří, aby si své záležitosti urovnali sami. Určitě mají více informací o tom, co se stalo, než čeští Pepíci.

Zde je rozhodnutí, které v USA už padlo a platí. Cituji zprávu:

Americký Senát po několikadenním rokování v sobotu rozhodl, že bývalý prezident Donald Trump není vinen z podněcování ke vzpouře v souvislosti s násilnostmi v Kongresu z 6. ledna tohoto roku. Pro odsouzení republikánského exprezidenta sice hlasovalo 57 senátorů, potřebné dvoutřetinové většiny ale nedosáhli.

J. Ziegler 13.2.2021 17:49

Výborný komentář R^

V. Novák 13.2.2021 17:33

A ten první impíčment snad byl právní?

Blbost!

Byla a je to čistě politická záležitost, která má Trumpa vyloučit z budoucích politických bojů. Ostatně celá procedura impíčmentu je čistě politická, protože je to trapná hra na soud, kde porotu tvoří političtí představitelé partají.

E. Pribijl 13.2.2021 16:18

Jsem zvědavej kdy si demokrati v Americe odhlasují zákon který bude Trumpa odstraňovat ze všech fotek jako to dělali soudruzi u nás se Slánským. Trumpovi již zavřeli všechny média, demokrati nepotřebují aby jim někdo lezl do zelí a hlásal lidem něco o svobodě slova.

M. Juraška 13.2.2021 15:50

Naprostý souhlas pane Nevrklo!!

M. Ih 13.2.2021 14:45

Ano, páně Jochův další, možná už jubilejní blábol. Souhlas, pane Nevrklo. R^

M. Valenta 13.2.2021 14:39

Nejde ani tak o to, jak to chápete nyní Vy, jde o to jak si to někteří vložili tehdy.

D. Bystriansky 13.2.2021 12:09

R^

V. Hodorka 13.2.2021 12:09

Takze prezident, ktery ve svem volebnim obdobi nezahajil zadny valecny konflikt, by mel byt tim nejhorsim v dejinach? Tak tedy jen vice takovych "gauneru".

J. Nevrkla 13.2.2021 11:55

Já to tak vidím, jako konzervativec úplně převzal rétoriku demokratů o ohrožení demokracie Trumpovci, já vidím otevření kapitolu jako dobře připravenou past, i ten Kremlikuv článek výše to dokládá.

T. Hraj 13.2.2021 10:38

Senátoři ho mohou odsoudit pokud "usoudí, že je to příšerně nehodný člověk". Ne, to nemohou, pane Jochu. Podmínky impeachmentu jsou jasné: president musí spáchat high crimes and misdemeaners. Zločin rozhodně spáchán nebyl a jestli má být přečinem použití výrazu "fight like hell", tak si demokrati kopou pořádnou jámu.

F. Navrátil 13.2.2021 10:20

Myslím si, že si Trump proces impíčování užívá. Největším ponížením by pro něho bylo mlčení politiků a ignorování ze strany médií.

P. Lenc 13.2.2021 9:16

Opravdu pane Nevrklo?;-D;-D;-D

J. Nevrkla 13.2.2021 7:47

Joch by si mohl přečíst Kremlikuv článek výše, třeba to konečně začne chápat, to jeho opakované blábolení je na nic.

S. Sidlichovsky 13.2.2021 7:02

"Tento druhý impeachment však v důsledku Trumpova chování po listopadových volbách a především událostí 6. ledna, kdy došlo k útoku demonstrantů na budovu Kongresu, už svou vlastní logiku a oprávněnost má": .

Nemá. Žaloba demokratů především vychází z výroku Trumpa "fight like hell" (něco jako bojovat s plným úsilím).

Právní tým ex-prezidenta včera uvedl video, na němž Joe Biden a Bernie Sanders použili tuto frázi !"fight like hell" opakovaně také. Demokratka Elisabeth Warren, přední bojovnice za impeachment Trampa, použila obdobnou frázi 47x., Demokraté zmanipulovali video, kde vynechali Trumpovu výzvu k "mírovým a vlasteneckým" protestům. Jedním z prvních zatčených na Kapitolu byl lídr Antify.

Bidenovým heslem v kampani bylo " batlle for the soul of America". Nikdo si přeci nemyslí, že šlo o výzvu k nějakému násilí.

Obhájce van der Veen: Jde o normální politickou rétoriku nerozeznatelnou od rétoriky používané politiky po staletí.

Zdroj: https://www.telegraph.co.uk/news/2021/02/12/donald-trumps-lawyers-accuse-democrats-constitutional-cancel/