30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

USA: Evropan na americké univerzitě

Desetitisíce cizinců odjíždějí na studie do USA, země, o jejímž školství se lze dozvědět všelicos, kontrasty až k neuvěření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 4.6.2019 15:45

Bezvadně napsáno,

nejvíc secmi líbí - znalý cynik se smyslem pro humor, ale při známkování krutá evropská bestie.

J. Kanioková 4.6.2019 15:51

Ale fix .... nejvíc se mi líbí

J. Plíva 4.6.2019 9:31

Pečující stát = diktatura

Pan Ulč ve svém zajímavém článku píše v podstatě, že pečující stát = diktatura.Pro někoho je lepší, když se mu stát stará o hodně věcí, pro jiného (jako pro mne) je lepší, když se stát nestará. Je to lepší dlouhodobě i teoreticky, jak ukázal F. Hayek: ve svobodné společnosti se uplatňují rozptýlené znalosti a dovednosti, v diktatuře to nelze, protože se tu prosazuje nucené glajchšaltování. Svobodná společnost pomalu vzkvétá, pečovatelská upadá.

K. Janyška 4.6.2019 8:54

CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Vzděláním je to, co se dostane do hlav dětí, studentů a ostatních lidí, z platných informací o světě, přičemž je úplně jedno odkud. Není nic tragičtějšího, než tzv. vzdělání informacemi irelevantními.

Z hlediska oborových znalostí a rozšiřovaných technických informací není problém tak velký. Všichni souhlasí s tím, že jedna a jedna jsou dvě a suma dalších takových a daleko složitějších vědomostí je přijímaná všemi jako samozřejmost a je to tak logické a v pořádku, pokud tedy nemluvíme o technice a strategii vyučování. Jsou to vědecky podložené a šířené poznatky a zkouší se z nich.

Avšak z hlediska předání informací vyššího řádu, tedy vědění o lidském světě a principech, na kterých vyrostl a stojí je situce tristní a právě obrácená, než by měla být.

Žákům, studentům a ostatním je vtloukáno do hlav, že lidský svět je organizací ovládanou lidmi a veškeré školní snažení je směrováno k tomu, aby do takového světa byli připraveni vstoupit a uměli se v něm pohybovat. Jenže takový svět neexistuje.

Věc se má úplně obráceně. Lidský svět je totiž spontánním řádem lidské interakce, tedy je řízený spontánními silami a to je jedinou možností přežití lidstva. A to je tak neuvěřitelné a složité, že to lidi nejsou schopni vůbec bez předpřípravy pochopit. A na školách neprobíhá ani ta. Nejsou učitelé a dokonce ani učitelé učitelů, tedy profesoři vysokých škol, kteří by takovému paradoxu rozuměli.

K. Janyška 4.6.2019 8:54

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Celou velmi složitou problematiku však popisuje na vědecké, a jen na vědecké, bázi tzv. kompozitivní teorie, tedy suma informací, navzájem provázaných a neodporujících si, získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd. Viz slavná kniha Kontrarevoluce vědy myslitele myslitelů, nositele Nobelovy ceny. A.F Hayeka. Dzp.

A. Alda 4.6.2019 8:52

Zajímavé.

Velice zajímavé.

A s tou školní daní vázanou na vlastnictví nemovitosti jste mne hodně překvapil.

M. Krátký 4.6.2019 13:13

Re: Zajímavé.

mě taky a to velmi - jako rána do vazu !!! A nemá to žádnou logiku - snažíš se postarat o svoji rodinu a už tě škubou !!!

P. Zelený 4.6.2019 23:20

Re: Zajímavé.

Já to chápu tak, že jde o daň z nemovitosti, jejíž část se použije přímo ve prospěch školy.