2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

USA: Doufejme, že nedojde k české nápodobě

Asi se budu opakovat s informací, o níž jsem se v minulosti v jiné souvislosti zmínil: že jsem absolvoval studia jak pražská (Karlova Univerzita, hanebná doba stalinismu), tak americká (Columbia, Ivy League, absolvováno začátkem šedesátých let, když ještě nezačalo pseudorevoluční jančení, dosud trvající).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Břízová 3.8.2017 11:28

Re: Informace,

No sláva!! Už žertujete, tak to vás už ten včerejší záchvat přešel. A s čím si hrajete vy? Já používám těsto na pečení.:-))

P. Portwyn 3.8.2017 11:12

Re: Nehádám, P. Portwyne

Pane Pivodo, Zlatuška je ůl, o tom žádná.

Klidně Vám věřím, že dokáže umělá inteligence ve vzdálenějším budoucnu vyřešit to, co jsem popsal. Budou jiné děti s jinou psychikou a jinou motivací, možná s nějakými elektronickými implantáty, detaily nedokážu odhadnout ani na základě pozorování změn, které se s dětmi dějí.

Moje poznámka směřovala k tomu, že i když mám Khanovu akademii docela rád, zatím podobné věci k výuce nestačí. Problém je v hlavách dětí, ne v Khanovi.

S. Netzer 3.8.2017 11:10

Re: Informace,

:-))))

Taky byste potřebovala "speciální místnosti s bublinami a těstem na hraní"?

J. Vintr 3.8.2017 11:06

Re: Je to tak!

K čemu jsou ty obory dobré si můžete přečíst v mém příspěvku výše.

M. Pivoda 3.8.2017 11:06

Nehádám, P. Portwyne

Nehádám, jak to dopadne. Vím to totiž. Student již brzy (trvat to bude roky, ale může to být i desetiletí) dostane jako konzultanta tzv. umělou inteligenci.

Ctěný pane, moje první výzkumná práce v aplikaci umělé inteligence pochází z roku 1988. A právě proto jsem byl po listopadu 1989 z VUT Brno za svoji průkopnickou práci vyhozen (Jiřím Zlatuškou z Masarykovy univerzity). Amen.

Role učitele-člověka může být zachována, ale jeho největší přínos bude zřejmě v pohlazení žáka za dobrý výkon (toto je samozřejmě nadsázka).

M. Pivoda 3.8.2017 10:58

Co by kdyby

Váš komentář ohledně zabydlování měsíce s tématem budoucího vzdělávání sice příliš nesouvisí, ale vězte: Kdyby bylo bývalo bylo udrženo tempo v dobývání kosmu (a soupeřivost bipolárního světa), které bylo započato Sputnikem, pokračovalo Gagarinem a skončilo americkým přistáním na Měsíci v roce 1968, pak by zabydlování Měsíce v 80. letech bývalo bylo docela reálné téma, i když s tehdy dostupnými technologiemi by to byl ještě poměrně drahý špás.

Technologie pro současné a budoucí vzdělávání jsou ale již dostatečně levné. Nicméně rychlejšímu zavedení brání především myšlenková setrvačnost. Individuální vzdělávání (což si v minulosti mohli dovolit jen děti těch nejbohatších lidí) bude během několika let dostupné prakticky komukoliv na zeměkouli. Nehovořím zde o desetiletích, ale o letech!

Nepopírám, že problémy amerického vzdělávacího systému (nahozené Ulčem) jsou sice reálné, ale budoucnost bude podstatně jiná, než byla minulost. O českých školských problémech bych mohl dlouze hovořit, mám zkušenosti asi ze šesti univerzit v Česku.

Před měsícem jsem dokončil výuku kurzu přes internet pro nějakou americkou univerzitu, jsou to ale fakticky lidé z arabského světa. Jeden z účastníků kurzu plánuje výzkum "leadership ve třídě". Proto jsem mu také poslal ke čtení právě ten výše uvedený příspěvek o budoucnosti vzdělávání, při kterém už školní třída (tak, jak ji dnes známe) možná už nebude v hlavním proudu vzdělávání existovat. Možná. Nebude záležet už na dostupné technologii, ale na mylenkových bariérách. Soukromé firmy dnes dokáží to, co dříve bylo státní doménou. To je na kapitalismu vůbec to nejlepší.

I. Břízová 3.8.2017 10:56

Re: Informace,

No ono je něco kolektivní a něco ne. Podle toho jak se to zrovna komu hodí. Hlavně nesmíš prohodit něco zločincích a koncentrácích. To tu osobu dokonale rozhodí. O koncentrácích a komunistech, to je něco jiného.

P. Portwyn 3.8.2017 10:47

Re: Je to tak!

Podnikatel či inženýr dotyčné absolventy nezaměstná, ale pošle na tu školu, na ty pochybné obory vlastní děti. Ano, mám na mysli mnoho konkrétních dětí...

P. Portwyn 3.8.2017 10:44

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Nic proti Khanově akademii, jako motivace a domácí úkol je to fajn, ale přece jen ten e-learning není všelék. Zkuste dát třináctiletému dítěti PC se spoustou výukových programů, úkol naučit se něco o přenosu tepla, lineárních rovnicích, Vrchlického básničkách a o geografii Afriky a nechte ho, ať si poradí. Ne jeden den nebo hodinu, ale každý den po dobu pěti hodin. Hádejte, jak to dopadne :o)

P. Juránek 3.8.2017 10:36

Je to tak!

Opravdu si nedovedu predstavit k cemu jsou ony humanitni obory dobre. V zadnem pripade nejde o nic pro spolecnost uzitecneho, tezko si lze predstavit podnikatele, ktery nekoho takoveho zamestna. Leda neziskovka za ucelem vetsiho prilivu dotaci.

J. Vintr 3.8.2017 10:32

Re: Americké blbnutí žel proniklo už i k nám.

Provozovat "vysokou školu" je byznis. A celkem snadný a výnosný. Stačí sehnat akreditaci od MŠ (což se při nekompetentnosti a zřejmě i zkorumpovatelnosti příslušných úředníků asi podaří kdekomu), vymyslet nějaký honosně znějící název, najmout pár prostor, zaměstnat pár žvanilů jako vyučující a nabrat studenty (což při lennosti dnešní mládeže, vesměs se štítící jakékoliv práce a ochotě rodičů "investovat do vzdělání" svého jedináčka, také naní problém). Pak se jen inkasují penízky od státu za každou dušičku. Větší výtěžnosti se dosáhne ještě tím, že se "studentům" nějakým podrazem prodlouží o rok nebo dva "studium", což také dodá takové švindlškole punc obtížnosti. To, že se takto zcela zbůhdarma vyhazují miliardy, které by měly sloužit skutečnému vzdělávání, není ještě ta nejhorší věc. Nejhorší je to, jaké škody to napáchá v hlavách desetititisíců a statisíců mladých lidí, kteří tímto projdou. Spoustě těchto "absolventů trvá roky, než přijdou na to, že je jim diplom z takové "školy" na hov...o a začnou si hledat nějakou normální práci. Ovšem úplně nejhorší důsledek pro společnost má to, že část těchto lidí skončí tam, kde se nepožaduje žádná skutečná kvalifikace a stačí jen cár papíru, zvaný vyskoškolský diplom - to znamená ve státní správě, státem financovaných institucích a organizacích (i ve školství, kde tu blbost předávají dál). A některým se podaří upíchnout i v politice. A tam můžou škodit (a mnozí škodí) zcela po libosti.

O. Uživatel 3.8.2017 10:06

Uživatel požádal o vymazání
S. Netzer 3.8.2017 10:00

Re: Armáda nejspíš převezme vládnutí....

Ano, US army určitě "převezme vládnutí", protože americká ústava nezná vůbec žádný systém brzd a protiváh, aby něčemu podobnému zabránila, vy znalče.

R. Tesařík 3.8.2017 9:58

Re: Je s podivem

padesát milionů dekadentních, padesát mio ne..:)

R. Tesařík 3.8.2017 9:57

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Ano, již jistý soudruh, teď si nemohu vzpomenout na jeho jméno..křestní Genadij, předpovídal, že v osmdesátých letech se budeme zabydlovat na měsíci. Teď jsem si vzpomněl..Codr.

R. Tesařík 3.8.2017 9:54

Re: Informace,

Ono není jasné, co je to za stvoření... To je jako Dro(bek)ová

J. Růžička 3.8.2017 9:47

Je s podivem

že v takové Americe, jak ji pan Ulč popisuje, dokázal zvítězit právě pan Trump... Celá Amerika zřejmě natolik dekadentní nebude. Ale ty university, to je děs.

P. Zinga 3.8.2017 9:43

Re: Informace,

Pane Tesaříku: absolvent nebo absolventka?

R. Tesařík 3.8.2017 9:38

Re: Informace,

Já zvracím individuálně.. Vy jste taky absolvent nějáké takové píčoviny?

V. Javora 3.8.2017 9:14

Re: Informace,

Divíte se?

A. Alda 3.8.2017 9:01

Americké blbnutí žel proniklo už i k nám.

I u nás se na vysokých školách učí pochybené obory, pro jejichž absolutorium netřeba ani inteligence, ani píle.

M. Prokop 3.8.2017 8:51

Re: Mávání americkou vlajkou

Pokud se omezí spontánně, jedině dobře. Ale na nátlak hysterických skupin, to už smrdí průserem.

P. Lenc 3.8.2017 8:29

Re: K nám už to taky došlo

Jo, těch normálně nezaměstnatelných nositelů "jediné pravdy" příbývá pomalu geometrickou řadou.

J. Vintr 3.8.2017 8:22

K nám už to taky došlo

Přebujelé takzvané humanitní školství produkuje nevzdělance s nulovou kvalifikací, ale s přehnaným sebevědomím, kteří obsazují místa v politice, státním aparátu a v jiných, státem financovaných institucích a podle toho to také vypadá. A bude hůř, protože blbost se snadno šíří.

S. Netzer 3.8.2017 8:15

Informace,

že "na University of Michigan Law School studenti mají k dispozici služby psychologa ve speciální místnosti s bublinami a těstem na hraní" zaručeně poslouží k opětnému bědování nad iminentně hrozícím úpadkem západní civilizace kvůli levicovými silami ovládanými univerzitami, tak jako ke kolektivnímu zvracení nad "neomarxisty studujícími humanitní pseudoobory.

M. Pivoda 3.8.2017 8:04

Pokračování budoucnosti vzdělávání

In the near future, artificial intelligence will be able to personalize learning platforms to each individual student. The AI will have unlimited access to information and will deliver it at the optimal speed to each student in an engaging, fun way.

This AI will be freely available to everyone (just like Google), and the quality of the education will be higher than that which only the wealthiest people on the planet can afford today.

Then, add this to high-resolution, photorealistic virtual reality experiences and your kids will be voraciously consuming knowledge.

For example, rather than read about Julius Caesar in a history textbook, kids will put on their VR headset, and an AI-driven avatar of Julius Caesar himself will tell them stories as they walk around a virtual rendering of the Roman Coliseum.

Rather than try to learn about relativity in a physics textbook, students will be able to "ride" in a virtual spaceship alongside Albert Einstein explaining his thought experiments directly to them. We are headed toward a future in which education is much better, more robust, and widely available than we can possibly even imagine. A future in which the poorest child on Earth and the wealthiest child are both getting access to identical opportunities, orders of magnitude beyond what we have today.

M. Pivoda 3.8.2017 8:02

Budoucnost vzdělávání (to už se Ulče ale netýká)

The Future of Education – Personalized, Perfect & Free (Thanks to AI and VR)

Right now, online platforms like Khan Academy and Coursera have made a plethora of educational resources available 1) for free and 2) on demand, such that you can pick and choose what you learn and at what speed you learn it.

Khan Academy has delivered over 300 million lessons since it started in 2006, features 5,000 free instructional videos in 65 languages, and allows users to complete 4 million exercises every day – simply amazing.

In 2011, Stanford professor Andrew Ng decided to put his machine learning course online for free, thinking that maybe a few additional people would tune in with his students. Within days, 100,000 people had signed up to take the course.

We are already seeing technology democratize access to education – but soon the education itself will become even more powerful with the help of AI and virtual and augmented reality.

D. Nowodny 3.8.2017 7:03

Je to

dobre, Amerika na pokraji katastrofy !

V. Student 3.8.2017 4:22

Mávání americkou vlajkou

nebo alespoň dlouhý záběr kamery na vlajku, vídané na konci téměř každého "akčňáku", doprovázené dojetím, mě trochu iritovalo, a z toho důvodu mi nevadí že se trochu omezí. Ale jinak je to děs, uznávám.

J. Mrázek 3.8.2017 0:05

Armáda nejspíš převezme vládnutí....

Nový mluvčí ...Uvidíme, co bude teď, když přijde generál Kelly. Už nastavil pravidlo, že než někdo půjde k prezidentovi, musí projít přes něj, takže nebude mít přímý přístup, jako měl například Scaramucci.