17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

USA: Doufejme, že nedojde k české nápodobě

Asi se budu opakovat s informací, o níž jsem se v minulosti v jiné souvislosti zmínil: že jsem absolvoval studia jak pražská (Karlova Univerzita, hanebná doba stalinismu), tak americká (Columbia, Ivy League, absolvováno začátkem šedesátých let, když ještě nezačalo pseudorevoluční jančení, dosud trvající).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.8.2017 15:40

Re: Informace,

To...

O. Uživatel 3.8.2017 10:06

Uživatel požádal o vymazání
I. Břízová 3.8.2017 10:56

Re: Informace,

No ono je něco kolektivní a něco ne. Podle toho jak se to zrovna komu hodí. Hlavně nesmíš prohodit něco zločincích a koncentrácích. To tu osobu dokonale rozhodí. O koncentrácích a komunistech, to je něco jiného.

S. Netzer 3.8.2017 11:10

Re: Informace,

:-))))

Taky byste potřebovala "speciální místnosti s bublinami a těstem na hraní"?

I. Břízová 3.8.2017 11:28

Re: Informace,

No sláva!! Už žertujete, tak to vás už ten včerejší záchvat přešel. A s čím si hrajete vy? Já používám těsto na pečení.:-))

H. Lukešová 3.8.2017 14:46

Re: Informace,

No třeba se dá použít těsto k léčení nemocí. :-))) Dařbuján přece léčil nemocné i pomocí těsta. :-))) Nedivila bych se, kdyby neomarxističtí lékaři léčbu pomocí těsta zavedli...

I. Břízová 3.8.2017 14:58

Re: Informace,

Teď jste na to kápla. Jenom jste asi neměla prozradit toho Dařbujána. Takhle si mohli myslet, že na to přišli oni sami.:-))

H. Lukešová 3.8.2017 15:46

Re: Informace,

Jo sibylu by rozčílil výrok Hanse Franka, generálního guvernéra v Krakově. Ten během Norimberského procesu prohlásil, že "vina Německa nebude nikdy smazána".

I. Břízová 3.8.2017 16:57

Re: Informace,

Musíte na ni opatrně, aby ji to zase nechytlo. Ty hnijící hnáty, nebo jak to včera bylo. A taky něco o tříděném odpadu.:-))

H. Lukešová 3.8.2017 17:49

Re: Informace,

Jo to bylo. :-))) Na německé nácky nesmí nikdo šahat. No snad ji nepopadne amok.

M. Pivoda 3.8.2017 8:02

Budoucnost vzdělávání (to už se Ulče ale netýká)

The Future of Education – Personalized, Perfect & Free (Thanks to AI and VR)

Right now, online platforms like Khan Academy and Coursera have made a plethora of educational resources available 1) for free and 2) on demand, such that you can pick and choose what you learn and at what speed you learn it.

Khan Academy has delivered over 300 million lessons since it started in 2006, features 5,000 free instructional videos in 65 languages, and allows users to complete 4 million exercises every day – simply amazing.

In 2011, Stanford professor Andrew Ng decided to put his machine learning course online for free, thinking that maybe a few additional people would tune in with his students. Within days, 100,000 people had signed up to take the course.

We are already seeing technology democratize access to education – but soon the education itself will become even more powerful with the help of AI and virtual and augmented reality.

M. Pivoda 3.8.2017 8:04

Pokračování budoucnosti vzdělávání

In the near future, artificial intelligence will be able to personalize learning platforms to each individual student. The AI will have unlimited access to information and will deliver it at the optimal speed to each student in an engaging, fun way.

This AI will be freely available to everyone (just like Google), and the quality of the education will be higher than that which only the wealthiest people on the planet can afford today.

Then, add this to high-resolution, photorealistic virtual reality experiences and your kids will be voraciously consuming knowledge.

For example, rather than read about Julius Caesar in a history textbook, kids will put on their VR headset, and an AI-driven avatar of Julius Caesar himself will tell them stories as they walk around a virtual rendering of the Roman Coliseum.

Rather than try to learn about relativity in a physics textbook, students will be able to "ride" in a virtual spaceship alongside Albert Einstein explaining his thought experiments directly to them. We are headed toward a future in which education is much better, more robust, and widely available than we can possibly even imagine. A future in which the poorest child on Earth and the wealthiest child are both getting access to identical opportunities, orders of magnitude beyond what we have today.

R. Tesařík 3.8.2017 9:57

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Ano, již jistý soudruh, teď si nemohu vzpomenout na jeho jméno..křestní Genadij, předpovídal, že v osmdesátých letech se budeme zabydlovat na měsíci. Teď jsem si vzpomněl..Codr.

M. Pivoda 3.8.2017 10:58

Co by kdyby

Váš komentář ohledně zabydlování měsíce s tématem budoucího vzdělávání sice příliš nesouvisí, ale vězte: Kdyby bylo bývalo bylo udrženo tempo v dobývání kosmu (a soupeřivost bipolárního světa), které bylo započato Sputnikem, pokračovalo Gagarinem a skončilo americkým přistáním na Měsíci v roce 1968, pak by zabydlování Měsíce v 80. letech bývalo bylo docela reálné téma, i když s tehdy dostupnými technologiemi by to byl ještě poměrně drahý špás.

Technologie pro současné a budoucí vzdělávání jsou ale již dostatečně levné. Nicméně rychlejšímu zavedení brání především myšlenková setrvačnost. Individuální vzdělávání (což si v minulosti mohli dovolit jen děti těch nejbohatších lidí) bude během několika let dostupné prakticky komukoliv na zeměkouli. Nehovořím zde o desetiletích, ale o letech!

Nepopírám, že problémy amerického vzdělávacího systému (nahozené Ulčem) jsou sice reálné, ale budoucnost bude podstatně jiná, než byla minulost. O českých školských problémech bych mohl dlouze hovořit, mám zkušenosti asi ze šesti univerzit v Česku.

Před měsícem jsem dokončil výuku kurzu přes internet pro nějakou americkou univerzitu, jsou to ale fakticky lidé z arabského světa. Jeden z účastníků kurzu plánuje výzkum "leadership ve třídě". Proto jsem mu také poslal ke čtení právě ten výše uvedený příspěvek o budoucnosti vzdělávání, při kterém už školní třída (tak, jak ji dnes známe) možná už nebude v hlavním proudu vzdělávání existovat. Možná. Nebude záležet už na dostupné technologii, ale na mylenkových bariérách. Soukromé firmy dnes dokáží to, co dříve bylo státní doménou. To je na kapitalismu vůbec to nejlepší.

B. Novacek 3.8.2017 19:03

Re: Co by kdyby

Račte prominout při vašem vzdělání...ale američani přistáli na Měsíci v červenci roku 1969...to jen pro přesnost. :)

M. Pivoda 3.8.2017 20:26

Wikipedie nahrazuje potřebu paměti historických milníků

Máte samozřejmě pravdu: The United States' Apollo 11 was the first manned mission to land on the Moon, on 20 July 1969.

Tento historický údaj se dá velmi snadno nalézt ve Wikipedii, a také proto přesná znalost datumu není to nejhodnotnější, co lze vysokoškolským studiem získat.

Ve společenských vědách je to kritické myšlení. To je ale právě to, co se v Česku nevyučovalo a bežně se dosud nevyučuje.

P. Portwyn 3.8.2017 10:44

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Nic proti Khanově akademii, jako motivace a domácí úkol je to fajn, ale přece jen ten e-learning není všelék. Zkuste dát třináctiletému dítěti PC se spoustou výukových programů, úkol naučit se něco o přenosu tepla, lineárních rovnicích, Vrchlického básničkách a o geografii Afriky a nechte ho, ať si poradí. Ne jeden den nebo hodinu, ale každý den po dobu pěti hodin. Hádejte, jak to dopadne :o)

M. Pivoda 3.8.2017 11:06

Nehádám, P. Portwyne

Nehádám, jak to dopadne. Vím to totiž. Student již brzy (trvat to bude roky, ale může to být i desetiletí) dostane jako konzultanta tzv. umělou inteligenci.

Ctěný pane, moje první výzkumná práce v aplikaci umělé inteligence pochází z roku 1988. A právě proto jsem byl po listopadu 1989 z VUT Brno za svoji průkopnickou práci vyhozen (Jiřím Zlatuškou z Masarykovy univerzity). Amen.

Role učitele-člověka může být zachována, ale jeho největší přínos bude zřejmě v pohlazení žáka za dobrý výkon (toto je samozřejmě nadsázka).

P. Portwyn 3.8.2017 11:12

Re: Nehádám, P. Portwyne

Pane Pivodo, Zlatuška je ůl, o tom žádná.

Klidně Vám věřím, že dokáže umělá inteligence ve vzdálenějším budoucnu vyřešit to, co jsem popsal. Budou jiné děti s jinou psychikou a jinou motivací, možná s nějakými elektronickými implantáty, detaily nedokážu odhadnout ani na základě pozorování změn, které se s dětmi dějí.

Moje poznámka směřovala k tomu, že i když mám Khanovu akademii docela rád, zatím podobné věci k výuce nestačí. Problém je v hlavách dětí, ne v Khanovi.

R. Langer 3.8.2017 15:43

Re: Nehádám, P. Portwyne

Zase vesele fentazírujete, pane Pivodo, jako obvykle. :-)

M. Pivoda 3.8.2017 16:21

"Mrtví nekoušou" řekl Silver v románu Ostrov pokladů

Bohužel nevím v jakém stavu je dnes tělesná schránka Romana Langera, tzn. zda by mi stálo zato se s tímto pánem vsdadit o velký peníz. Mrtví obvykle již neplatí.

A. Dlouhý 3.8.2017 18:54

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Tyhle ty elearningy skončí podobně jako práce z domova. Na něco se to hodí, ale jen jako doplněk.

Schůze přes telefon jsou nahouby, když opravdu potřebujete něco tvořivě s někým vymyslet. Např. firma IBM homeoffice a práci na dálku omezuje. Lidi při ni prostě jsou méně produktivní, pokud mají řešit kolektivně nějaké netriviální úkoly. Neříkám jednou týdně zůstat doma a pracovat na něčem prakticky sám. Ale komplet to nahradit setkáváním se přes telefon, to je utopie. Možná ne všude a ne pro každého, ale ve většině případů ano.

Pustit si vzdělávací viedo je sice hezké, ale čím se to liší od klasického čtení knih? A samostatným čtením knih nelze vzdělání nahradit.

P. Portwyn 3.8.2017 19:06

Re: Pokračování budoucnosti vzdělávání

Jo, práce z domova může být užitečná, pokud potřebujete něco sepsat nebo dodělat. Ale jinak je kancelář v práci nebo učebna efektivnější.

M. Pivoda 3.8.2017 20:36

Pro A. Dlouhého

Při studiu je absolutně nejdůležitější motivace studenta. Na místě studia už tolik nezáleží.

(+) Máte ale pravdu v tom, že málo kdy v historii dojde ke stoprocentnímu přechodu ze staré technologie či ze starého způsobu práce na novou technologii či nový způsob práce.

(-) Jenže zřejmě ještě netušíte, co všechno znamená tzv. umělá inteligence a tempo, kterým se tato technologie dnes rozvíjí. Důsledky budou ohromující.

D. Nowodny 3.8.2017 7:03

Je to

dobre, Amerika na pokraji katastrofy !

V. Student 3.8.2017 4:22

Mávání americkou vlajkou

nebo alespoň dlouhý záběr kamery na vlajku, vídané na konci téměř každého "akčňáku", doprovázené dojetím, mě trochu iritovalo, a z toho důvodu mi nevadí že se trochu omezí. Ale jinak je to děs, uznávám.

M. Prokop 3.8.2017 8:51

Re: Mávání americkou vlajkou

Pokud se omezí spontánně, jedině dobře. Ale na nátlak hysterických skupin, to už smrdí průserem.

J. Mrázek 3.8.2017 0:05

Armáda nejspíš převezme vládnutí....

Nový mluvčí ...Uvidíme, co bude teď, když přijde generál Kelly. Už nastavil pravidlo, že než někdo půjde k prezidentovi, musí projít přes něj, takže nebude mít přímý přístup, jako měl například Scaramucci.

S. Netzer 3.8.2017 10:00

Re: Armáda nejspíš převezme vládnutí....

Ano, US army určitě "převezme vládnutí", protože americká ústava nezná vůbec žádný systém brzd a protiváh, aby něčemu podobnému zabránila, vy znalče.

J. Mrázek 3.8.2017 13:27

Re: Armáda nejspíš převezme vládnutí....

Adolf si to také ověřil....úspěšně, znalkyně...