19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

USA: Dědictví Donalda Trumpa

Trump byl čtrnáctým prezidentem v mém životě a devátým od mého příletu do USA. Bylo to 29. ledna 1969, v den inaugurace nového prezidenta Richarda Nixona. Z těch „mých“ čtrnácti byl Trump tím nejméně schopným, vlastně naprosto neschopným na tak důležité postavení, jako je prezident USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Kubeš 23.12.2020 9:11

Trumpa jako sebestřednou narcistní osobnost moc nemusím.

Jeho kroky (o kterých vím a samozřejmě ne všechny) však hodnotím veskrze pozitivně.

V článku je krásně vidět na mnoha příkladech, že to co někdo hodnotí jako negativní může být pro jiného pozitivní. A je to tak správně. Společnost má být různorodá. Důležitý je respekt k odlišným názorům a postojům. Myslím, že autorovi tento respekt chybí.

J. Nevrkla 23.12.2020 8:52

Já vidím Trumpa a jeho dědictví úplně naopak.

P. Havel 23.12.2020 8:50

Překlad je rušivě slabý, ale hlavní myšlenka je OK, totiž že bezprecedentní, brutálně přímočará nestydatost Trumpova lhaní, urážení, rozeštvávání atd. atd. bude mít ještě dlouho negativní dohry a následky. Což dalece překoná jakékoli efekty jeho vlády. Účel NESVĚTÍ prostředky.

T. Hraj 23.12.2020 9:49

Ano, negativní následky na budování globálního, progresivního socialismu to nějaké mít bude. Ale obávám se, že dlouho nevydrží. Odseknete hydře jednu hlavu...

P. Havel 23.12.2020 10:38

Kdybych blouznil jako vy, tak bych napsal, že úpadek mravů vždy předcházel pádu kultur a režimů a že ten váš Mesiah je toho zosobněním.

Vaše výmarská mentalita je svým způsobem fascinující.

P. Havel 23.12.2020 10:38

Kdybych blouznil jako vy, tak bych napsal, že úpadek mravů vždy předcházel pádu kultur a režimů a že ten váš Mesiah je toho zosobněním.

Vaše výmarská mentalita je svým způsobem fascinující.

J. Sedlář 23.12.2020 12:19

Mentalita Vaše a autora článku je fascinující. Laik se diví, odborník žasne. Dobré vidět na vlastní oči, nejeden by nevěřil.

H. Rybnická 23.12.2020 14:43

Tedy odborník jako jste Vy?

J. Sedlář 23.12.2020 22:49

No ne to jste přece Vy. Já se už ve Vašem případ ani nedivím.

P. Kubáč 23.12.2020 8:43

Článek má být hrozivou obžalobou, ale ve skutečnosti je spíše seznamem Trumpových pozitiv - na plnou hubu říkal, co si ostatní jenom "nahrávají v soukromí", jmenoval soudce, přestože jsou muži, běloši a křesťani , zrušil přebujelou ekologickou legislativu atd.

J. Uzel 23.12.2020 8:49

Přesně. To, co progresivista považuje za zápory, já vnímám kladně.

MMCH: "...ho voliči poslali zpět do Gruzie" - kterej blb to překládal?

P. Milan 23.12.2020 9:29

"Před pár týdny jsem si se zájmem přečetl článek, o který se chci rozdělit s čtenáři Neviditelného psa a pro ně jsem jej přeložil do češtiny. Autorem je známý George Packer z magazinu The Atlantic.

Vlastimil Obereigner"

P. Moravčík 23.12.2020 13:53

To je tak, keď použijete prekladač Google. Naposledy sol (menovú jednotka Peru) preložil ako "podrážka". Vstupné do chrámu Coricancha pre turistov je teda 15 podrážok;-).

J. Lukavsky 23.12.2020 8:32

pětina všech úmrtí na tuto chorobu na světě, což je nejvyšší počet ze všech zemí. No čtvrt milionu mrtvých je hodně, ale kolik je to na %? USA má přes 300 M obyvatel, ČR 10 M a má skoro 10 000 mrtvých. No nějak mi vychází, že v USA zemřelo 0,08% populace, u nás 0,1%, čili více a bez Trumpa, zato s Babišem! Ale nemám čas teď hledat přesná data. J.L. end

D. Zítko 23.12.2020 8:05

Je to sice snůška nesmyslů, ale každý má právo na svůj názor, ikdyž autor článku i jeho překladatel by ten můj (odlišný) asi nepřipustili :-)

V. Dosoudil 23.12.2020 7:57

Teď si nejsem jistý, zda ještě čtu Psa anebo je to už zase Rudé Právo. Před chvílí jsem vystál frontu na chleba a rohlíky, zřejmě jsme se vrátili v čase o tři desítky let zpátky, jinak si to nedovedu vysvětlit.

M. Malovec 23.12.2020 9:14

Nečtete Rudé právo, protože názory jsou zde bez cenzury různorodé. To bylo v RP? Kde jste, prosím, žil?

R. Holub 23.12.2020 6:54

Cet' jsem vsechny prispevky, kdyz jsem ve clanku dospel k vete ze Carter byl poslan do Gruzie, a ze jsme, my, americti volici, uverili Reaganovym (gauzy) "kecum", tak jsem si precet' ten anglicky clanek od toho Packera. Ja ziju v Americe od r. 1966, p. Obereigner od r. 69, moh' si ten svuj prklad aspon precist. Treba jak ten Packer sepsul Reagana, to ze ukoncil studenou valku s Gorbacovem, to nic? Bush napad' a dobyl Irak, zaved tam svobodne volby (ucast 93%, pod hrozbou smrti), a dokazal ze Iracane nejsou schopni si vladnout. Skoda tech co kvuli tomu zemreli, ale dokazal ze demokracie tam je nemozna. Obama v r. 2004 mel vybornou rec ze jsme vsichni Americane, a pak, jak spravne P. Rychetsky rek', hral tu rasovou kartu cynicky az do konce. Zadelal na Trumpa. Ja jsem profesor a vlastne clenem te "elity" (lepsolidi), vetsinu profesionalniho zivota jsem ztravil na universitsach a statnich vyzkumacich, a ujistuji vas ze se vetsinou stydim za moralku a pokrytectvi svych kolegu. A do toho prisel Trump, a mluvil jako t.zv. obycejni lide, a plnil co slibil. Ten Packer vlastne neuved ani jednu t.zv. lez. Zajimalo by me cim se p. Obereigner v Americe zivil, Z me zkusenosti mnozstvi nesmyslnych regulaci ktere zabranovaly uskutecnovani uzitecnych veci, narust byrokracie,.. Nebo stavba te zdi. Mimochodem to chtel i Clinton. Teprve Trump se k tomu postavil celem. Ten Packer zrejme si neni vedom cemu se rika "loyalni oposice, jeden z nejvetsich vynalezu anglo sveta. Byl (mile) prekvapen kdyby na muj prispevek p. Obereigner odpovedel.

J. Pilny 23.12.2020 6:08

Amerika se za Trumpa stala méně svobodnou, méně rovnou, rozdělenější a zadluženější.

Stejně jako za prezidenta co tam byl před ním a před ním a tak dále. Hlavně si plivnout, že? Udělalo Vám to dobře?

J. Strakoš 23.12.2020 5:57

Super, u percentuálního počtu žen a černochů se autor nadechl a pak jen blil a blil ...

H. Rybnická 23.12.2020 5:25

Vynikající rozbor pane autore. Věřím že se ještě podaří vrátit Spojené Státy do rozumného stavu a Trumpa před soud.

J. Babička 23.12.2020 5:50

A jeho voliče do koncentračních táborů !

P. Moravčík 23.12.2020 11:34

No, pani Rybnická, nerád to hovorím, ale je načase, aby Vám buď zmenili medikáciu alebo zvýšili dávky. To je fakt strašné.Autor si kopol len do republikánskych prezidentov (erotomaniak Clinton už nešiel obísť), vymenil polaritu plus za mínus a ukázal spôsob myslenia progresívnych demokratov - štyri nohy dobré, dve zlé;-D. Neviem, či tu niektorí z diskutérov, ktorí oceňujú DT, pozitívne hodnotilo jeho nesporné buranstvo a niekedy, mierne povedané, podivné kroky, hlavne v personalistike jeho štábu (ale pochybujem, že by sme dostali k dispozícii relevantné dôvody, prečo tak robil). V každom prípade dokážu oceniť pozitívne kroky, ktoré v prospech USA urobil. Autor toho ľavicového paškvilu to nedokázal a ani nechcel, objektivita je sprosté slovo, ktoré títo propagandisti zďaleka obchádzajú. Taký klon Kojzara a Klokoča v ČSSR. Že Vás to baví, stavať sa sústavne do pozície naivného hlupáčika, naplneného neopodstatnenou pýchou vo vlastnú ušľachtilosť.. Ale skúste to ešte v Alarme...:-/

H. Rybnická 23.12.2020 12:44

Pane Moravčíku Váš - i jiné - příspěv(ky9 hodnotím dle Vašeho stylu diskuze, totiž sprostých urážek spoludiskutujících, ne dle obsahu. On totiž styl zacházení s někým kdo je jiného názoru dá posoudit, zda autora múžeme brát vážně, či lépe nechat stranou

P. Milan 23.12.2020 13:48

Já si nějak nedovedu představit, jak vaše nápady popsat slušně.

P. Moravčík 23.12.2020 14:27

Ak budete brať do úvahy aj iné fakty ako len tie, ktoré súznia s Vašimi snami ako by mal svet vyzerať, môžeme sa baviť argumentáciou. Pri fanatickej viere to jednoducho nejde. S Vašou takmer nulovou schopnosťou pri tvorení záveru vziať do úvahy, a potom prípadne kriticky zhodnotiť, reálne existujúce fakty, aj keď Vám osobne sa nepáčia, to však nejde. To je ako sa baviť s katolíkom o nepoškvrnenom počatí. Zatlieskať (ako-tak pochopiteľné u bezdomovca s mozgom zničeným Okenou) paškvilu žurnalistu, porušujúceho všetky atribúty profesionality objektívneho novinára, je známkou absolútnej neschopnosti kritického myslenia. Preto tu s Vami (okrem profesionálnych trollov a jedincami s postihnutím, podobnému Vášmu) nikto nesúhlasí. To prostredie, v ktorom žijete, sa na Vašom myslení podpísalo veľmi kruto. Je strašné, k akým nezmyslom môže dospieť inteligentný človek. Len tá inteligencia sa nie vždy kryje so schopnosťou orientácie v reálnom svete. A práve takí ako ste aj Vy, dláždia svojou naivitou cestu obludnostiam, ktoré nakoniec zomelú aj ich. Tak sa reakciám na Vaše príspevky moc nedivte.

A naozaj by ma veľmi zaujímal dôvod Vašej emigrácie do Fatrlandu. Odpor k totalite to, podľa všetkého, nebol. To by ste nehlásala také názory. Podobne ako ďalší emigrant, chirurg Cerny, diskutujúci na LN, ktorý však dosiahol vyšší level - verejne sa hanbí za to, že pochádza z Česka. A navyše tá hrôza, strašný relikt - musí ešte aj rozumieť česky.

J. Babička 23.12.2020 4:38

Jedině na co tam zapoměl, je obvinit Trumpa z pedofilie.

W. Upleger 23.12.2020 3:21

Vlastimil Obereigner, jak jen to slušně napsat? Ty wole, to je sr@ška.

J. Babička 23.12.2020 2:57

Hysterický výkřik člověka, neschopného se konrolovat a jedná jako nějaká domovnice pomlouvajícího někoho, koho nemá ráda. Tak ním oznámil, jak je jeho nenávist zaslepená postrádající logiku. Jeho nenávist ho uchvátila, že ho zbavila zdavého úsudku.

J. Vintr 23.12.2020 1:42

Nabízí se otázka, je hloupý autor článku, nebo těch cca 75 milionů Američanů, kteří dali svůj hlas prezidentu Trumpovi (+ ještě těch 10 nebo více milionů, jejichž hlasy se jistě čistě náhodou zatoulaly k jeho protivníkovi)?