26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavel 19.9.2010 7:52

Patologické zjevy napadají amerického prezidenta!

Pane Černý! Zaznamenal jsem zde v nedávné minulosti o Olšerovi, že jde o známého někdejšího husákovského komunistického novinářského agitátora ze severní Moravy! Proto hloupost a etická pokleslost jeho článků mne nemůže překvapit! Za připomínku však stojí, že jeho zdejší kolega, novinář V. Vlk, senior, kromě pokleslých článků o "oprávněnosti" bestiální vraždy bezbranných zajatých občanů německé národnosti po válce na jižní Moravě a adoraci mimořádně mravně a intelektuálně ubohého politika Čunka, zde dokonce opisuje psychiatrické diagnózy a terapie a uplatňuje je hloupě a neeticky vůči mně, ve snaze mne tím dehonestovat a umlčet, protože seriozní argumentace není schopen a tento doklad vlastní osobní intelektuální a mravní ubohosti dokonce ještě oplakátoval zde v diskuzi k mé reakci na Olšerův článek. Z toho usuzuji, že trapný zdejší novinář V. Vlk senior, je zřejmě rovněž obdobný patologický zjev - někdejší husákovský komunistický agitátor.

V. Pavel 19.9.2010 7:32

Re: vazeny pane Pavle

Zdravím, pane Černý! Úroveň demokratického uvažování a jednání, jakož i obchodní a občanské poctivosti, je v Česku, tristní! Samozřejmě to nelze nespojovat s politickým působením V. Klause již z dob jím zaštiťované nemravné neprávně provedené Velké Privatizace, s jeho protidemokratickou "opoziční smlouvou", nejapnými útoky na Brusel a na pilíř české demokracie, kterým je ÚS. To jsou nepřehlédnutelná fakta! Jako realista si je uvědomuji i uvnitř Česka, jistěže, nikoliv sám. Bohužel máte pravdu v tom, že českých občanů realisticky smýšlejících o Klausovi, není dost na to, aby opustil Hrad a přestal českému státu dále škodit. Bohužel, stal se ohromným neštěstím pro celý náš Polistopadový vývoj.

T. Cerny 18.9.2010 13:25

vazeny pane Pavle

jak je videt jste se svymi nahledy  mezi ceskymi klausoidy  tak marginalni jako je parvenu  Klaus vne Ceska.Mne ale - protoze jsem obcan nasi EU avsak ne Ceska jsou Vase nahledy blizke.

T. Cerny 18.9.2010 13:20

vyborny americky president Obama

Kdkydz pan  Olser  pise " nez se lidstvo stane snede a jeste snedsi - je vysoce nepravdepodobne  ze by kdy s Obamou sympatisoval , stejna jako kdyby to napsal  redaktor LN Martin Weiss.  V klausoidnim antimultikulti Cesku kraci pan Olser v meanstream. Ja osobne jsem ale s americkym presidentem stejne jako s ideami nasi svobodne a demokraticke EU velmi spokojen , stejne jako vetsina mych spoluobcanu v me EU. Az tomu tak nebude , president Obama nebude jiz znovu zvolen a nase EU se k radosti vsceh tech odpornych neonacistu , komunistu a ceskych klausoidu rozpadne.Ale zatim Cesko hlasuje v EU zcela osamocene - nejprve se drzelo GB  a bylo proti regulaci bank , kdyz se pak GB pridala ke vsem ostatnim , zacalo i smesne klausoidni Cesko  jako ocasek hlasovat pro.

V. Pavel 18.9.2010 10:12

Re: Soudruh Obama se NESNÍ urážet

Kopretino! Myslím, že Obama ani osobně tuto věc neřešil, avšak rozhodnutí někoho z jeho týmu o doživotním zákazu vstupu do USA pro primitiva, oslovujícího netově uvedeným způsobem hlavu jejich státu, je přiměřené! Samozřejmě, že by bylo zcestné Britovu pokleslost vnímat jako seriozní kritiku! Proto nesouhlasím s Vaším názorem vyjádřeným v prvých dvou větách vašeho posledního odstavce! Zdravím! :-)

V. Pavel 18.9.2010 9:54

Re: V. Vlkovi, který si zde nesoudně hraje na MUDr. Psychiatra /dokončení/

OPRAVA: Vlkův článek, kde v diskuzi se "blýskl" svou "diagnosou", se jmenuje: "Tak to jsem si zase počet".

V. Pavel 18.9.2010 9:51

Re: V. Vlkovi, který si zde nesoudně hraje na MUDr. Psychiatra /dokončení/

Vlkův, plakátovaný, rádoby "lékařský" blábol, viz zde 17. 09. v 16:16. Původně tentýž uvedl v diskuzi k jeho článku /název je v mé reakci/.

V. Pavel 18.9.2010 9:45

V. Vlkovi, který si zde nesoudně hraje na MUDr. Psychiatra /dokončení/

Re: Ztráta soudnosti?:

Autor: V. Pavel Datum: 18.09.2010 08:52

V. Vlku! Ať si vzájemně o sobě myslíme cokoliv, jedno je objektivně jisté! Pouze skuteční hlupáci a samozřejmě v nezbytném spojení s poruchou charakteru, uvádí o druhých v netových diskuzích rádoby odborné psychiatrické, či psychologické diagnózy. Symptomatické pro takové je, že k tomu nemají nejmenší odbornou kvalifikaci, pouze hloupost, nevkus a pochroumaný charakter! Skutečný odborník, tedy lékař - psychiatr, nebo doktor psychologie, ví, že na základě "vstupů" z netové diskuze seriozně diagnostikovat naprosto nelze. Vy jste se k těmto pokleslým aktérům diskuzí, přestože jste novinář, zařadil Shrnutí: Jste mravně a intelektuálně ubožejší, než jsem si dosud o vás myslel!

V. Pavel 18.9.2010 9:44

Je V. Vlk MUDr. že zde dokonce plakátuje své "psychiatrické" diagnozy?

S údivem zaznamenávám, že novinář V. Vlk, senior, zde svou eticky i intelektuálně nesporně pokleslou reakci z diskuze k jeho článku dokonce vůči mně plakátuje i v této diskuzi! Těžko rozhodnout, co je ubožejší? Zda bez příslušného vzdělání o druhém sepisovat diagnosy a léčby psychických poruch, či podobné pitominy dokonce ještě plakátovat. V. Vlkovi , senioru, je však, jak vidno, vlastní oboje!

PS  Má původní odpověď na zmíněnou pokleslost následuje.

T. Zajicova 17.9.2010 20:41

Re: Hodnota tolerance

Skutecne?

H. Lukešová 17.9.2010 20:26

Soudruh Obama se NESNÍ urážet

 Sedmnáctiletý student Luke Angel z britského Silsoe se opil a zapnul si pořad o teroru z 11. září. Ten ho tak rozlítil, že napsal Baracku Obamovi e-mail, ve kterém ho nazývá mimo jiné č...kem. Policie mu pak oznámila, že už nikdy nesmí cestovat do Spojených států.

http://zpravy.idnes.cz/brit-uz-nikdy-nesmi-do-usa-obamovi-v-opilosti-napsal-ze-je-c-k-prk-/zahranicni.asp?c=A100914_103801_zahranicni_stf

Obama, arogantní nesnášenlivý panák nesnáší jakoukoliv kritiku. Buduje si kult osobnosti. Nehledě na to (jméno mi vypadlo) odvolal generála, který ho kritizoval. Obama je škůdce Ameriky, zostouzí ji, ponižuje ji svým servilním jednáním vůči muslimským státům.

S. Netzer 17.9.2010 18:30

Re: Hodnota tolerance

To taky nikdo netvrdí.

H. Lukešová 17.9.2010 17:49

Re: Hodnota tolerance

Tím samosebou nemyslím, že bychom měli práva muslimů omezovat, nicméně by Evropa měla tlačit na prosazení demokratických hodnot do muslimských států. To je však nemožné. Takže zahyneme. To je otázka času.

H. Lukešová 17.9.2010 17:47

Re: Hodnota tolerance

Problém je, že neexistuje žádná reciprocita. Že nepožadujeme po muslimech, aby uznávali práva náboženských menšin a práva žen. Muslimové jsou nedotknutelní, kdokoliv proti nim něco řekne, je obviněn z islamofobie. Muslimové zabili Thea van Gogha, Buajeriho za souhlasu levice... Proč levičáci kritizují Wilderse? Proč levicoví mudrlandi netlačí na muslimy, aby se zřekli terorismu a protidemokratických hodnot? Proč nepožadují po palestinských Arabech, aby ukončili násilí a uznali Izrael jako židovský stát, tzn. že nebudou požadovat navrácení 4,5 milionů svých "uprchlíků" do Svaté země Izraelské, čímž by tento stát rozvrátili v základech? Proč kritizují Izrael za jeho zásah proti teroristické lůze na lodi Mavi Marmara? O tom zde bylo spoustu článků? Proč nepožadují demokratizaci Talibanu či Saudské Arábie? Proč nepožadují ukončení jaderného programu Íránu? Proč nepožadují po Číně, aby uznali Tibet? proč neodsuzují KLDR za potopení jihokorejské lodi? Vše je dvojí standard! Co udělají všichni ostatní je vždy dobře, zatímco co udělá Izraeli je vždy špatně. Já radím Izraelcům ať na.ere všem ultralevým naci-bolševiků... a jedná jak uzná za vhodné! Izrael se nemusí dovolovat o právu na sebeobranu. Muslimové tolerantní nejsou... My ano. To je velmi velmi zlé.

T. Zajicova 17.9.2010 17:18

Hodnota tolerance

'Náboženská tolerance, jeden z pilířů americké demokracie'

To je pravda. Jestlize vsak postavite toleranci do pozice nejvyssi ctnosti, pak vsechna nabozenska, moralni a i politicka presvedceni ziskaji stejnou hodnotu. To ovsem neni pravda. Muslimove maji ustavni pravo postavit mesitu na miste, kde ve jmenu islamu zavrazdili tri tisice Americanu. Je mozne tuto situaci posuzovat striktne jen na zaklade nabozenske tolerance? Samozrejme, ze ne. Pouha lidska slusnost prebije argument muslimu, ze maji zakonne pravo postavit symbol svoji viry na miste, kde stejna vira zavrazdila tisice lidi.

Tolerance neni nejvyssi ctnosti, kdyby tomu tak bylo, pak by existence absolutnich hodnot byla nemozna. Bez existence absolutnich hodnot nemuze existovat zakon, moralka, etika,,,

V. Vlk 17.9.2010 16:16

Re: Komoušská drzost.

Jak se zdá, V.Pavel trpí tzv. utkvělou myšlenkou. Z medicinského hlediska jde často o obsesi, jde tedy  o  chorobně utkvělou představu či  myšlenku. Jsou to nutkavé jevy, nejčastěji myšlenky, popudy k jednání apod., které bezdůvodně ovládají mysl pacienta. Viz příspěvky V.P do diskuze na NP. Osoba trpící obsesí-obsedantím jednáním pak vykonává tzv. kompulze . Což je jednání, které osoba trpící obsesí , obvykle opakovaně činí, aby se zbavila obsese a úzkostí, kterou jí způsobuje. Přítomnost obsesí, kompulzí nebo obojího  pacient považuje za svoje vlastní myšlenky. Obsese nebo kompulze způsobují nadměrnou úzkost, zabírají více než hodinu denně nebo významně ovlivňuje každodenní život a pracovní nebo sociální aktivity a vztahy. K léčbě obsedantně kompulzivní poruchy se používá jak farmakoterapie (antidepresiva) tak psychoterapie (kognitivně behaviorální terapie). Nejúčinnější je však kombinace obojího

J. Anděl 17.9.2010 14:56

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola druhá

Ano, srozumitelně. Souhlasím, že politika je věc taktiky a strategie.

Možná jsme si neporozuměli, neměl jsem primárně na mysli pana Obamu. Nemám na pana Obamu zatím žádný názor, pozoruji. Právě proto, že k tomu, co říká na veřejnosti, se snažím udržet si odstup. Ani neobhajuji článek či názor pana Olšera.

Vyjadřoval jsem se k termínu náboženská tolerance a k jeho vnímání na internetových diskuzích či v médiích. Proto jsem se pozastavil nadK tomu, že náboženská tolerance nesmí být svatá ve smyslu tabu. Za svaté považuji obecné mravní zásady. Pakliže ctím například neubližování činem, slovem či myšlenkou, nemohu být z principu nábožensky netolerantní. Znamená to ale také, že nemohu tolerovat (i náboženské) projevy násilí činem, slovem či myšlenkou.

Myslím, že každý sledujeme jinou myšlenkovou větev. S tím, co píšete, zcela souhlasím.

H. Lukešová 17.9.2010 14:39

Re: Pane Olsere,

Ano, je pravda, že GWB byl k Izraeli mnohem přátelštější, nicméně také to hrál na obě strany. Také se oblizoval se saudskými vůdci... Nicméně proti Obamovi je skutečně příklad ctnosti.

H. Lukešová 17.9.2010 14:22

Re: souhlasím s vámi, ...

Co se týká Nového zákona, pane Mayere, tak NZ NENÍ antisemitský. Ano, objevují se disputace mezi Židy věřící v Krista a farizeji. Ale Ježíš nikdy nikde nezpochybnil platnost biblického judaismu, ale kritizoval farizeje, které obviňoval, že Boží příkazy činí těžšími, zatímco Ježíš se je snažil ulehčit a učinit srozumitelnějšími pro prostý lid. Na tom se shodneme. Leč bohužel Církev přijala falešné, prázdné a nebiblické učení pod jménem substituční teologie, která učí, že Židé jsou prokletý Bohem a jejich jediný úkol je trpět. Na tom se shodneme.

Jinak máte smutnou pravdu, že "křesťané" (píši v uvozovkách, protože nebyli opravovými křesťany) Židy jako národ téměř vyvraždili. Nicméně pro tyto ohavnosti nejsou v NZ žádné podklady. Je to tupý výmysl pyšné, zpanštělé "Církve", která se oddálila od Božího slova a jednala spíše v duchu Božího nepřítele. Zatímco v Koránu jsou některé pasáže krutě zaměřeny proti židovskému národu, líčící Židy jako prasata, které je nutné vyhubit...

A co se týká latentného antisemitismu máte opět pravdu. Chování redaktorů ČT na teroristické lodi bylo obludné. Redaktoři ČT se přidali na stranu teroristů.

J. Anděl 17.9.2010 14:18

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola třetí

Ano, tolerance a diskuze se skutečně nevylučují. Naopak, jsou vhodné.

S tou povolaností nesouhlasím, ale nechce se mi to moc rozebírat. Prostě moc nerespektuju razítka v tom smyslu, že bych musel vystudovat teologickou fakultu na to, abych mohl hodnotně poznat Boha a vyznat se ve světě a mít názor na jiná náboženství.

K druhému odstavci - ach jo.... u vegetariána jsem schválně napsal slovo "přirovnání". Přirovnání není totéž jako příklad. Ale budiž to tedy budhista, to je jako příklad lepší (byť méně univerzální, proto jsem to tak nenapsal, byť jsem o tom přemýšlel).

H. Lukešová 17.9.2010 14:13

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola třetí

Jste pocťena a buďte hrdá. . Prostá duše Kajan Vás povýšil na "ťulpase"...

S. Rehulka 17.9.2010 14:12

Pane Olsere,

s vetsinou Vaseho clanku souhlasim, ale zrovna Vy byste se nemel otirat o George W. Bushe. To ponechte tem muslimskym dobytkum a neobolsevikum, kteri mu nikdy nemohli prijit na jmeno. Kdyby tento B.Hussein O. byl takovym pritelem Izraele jako byl G.W.B. a jeho adminisrativa, bylo by to vse OK !

V. Pavel 17.9.2010 14:11

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola druhá

Pane Anděli! Oproti vám mám u Obamy patrně na mysli nikoliv to, co veřejně hlásá, ale skutečnou politiku! Samozřejmě, pokud činí nějaké nezbytné praktické kroky v zájmu obrany USA před militantními muslimy, nemůže o tom "vykřikovat" před TV kamerami a novináři! Pouze ti, kteří patří zde k hloupějším /nemyslím vás/, jej zde kriticky posuzují ale právě podle toho, co říká na veřejnosti.Což je pochopitelně hloupost! Vyjádřil jsem se srozumitelně?

S. Netzer 17.9.2010 14:06

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola třetí

Náboženská tolerance a diskutování o, jak říkáte, obsahu náboženství se vzájemně nevylučují. Měli by ale o něm diskutovat osoby povolané, t.j. theologové, a ne theologizující laici.

Váš příklad vegetariána značně kulhá. Vegetariánství není, pokud je mi známo, žádné náboženství. Bylo by něco jiného, kdybyste byl vegetariána nahradil budhistou.

J. Anděl 17.9.2010 13:57

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola druhá

Pane Pavle! Děkuji za připomínku. Souhlasím s Vámi v tom, že prezident USA musí hlásit náboženskou toleranci.

Z termínu "náboženská tolerance" se ale nesmí stát mrtvý termín farizeů! Vždyť přece jeho podstatou je pochopení a respekt k vnímání druhého člověka, k jeho pocitům, k jeho intimnímu životu (žité náboženství je intimní). A tak svým způsobem respekt k pietním místům ostatních lidí je také formou náboženské tolerance.

Bohužel ze slova "náboženská tolerance" se stává politikum, politicky korektní zbraň, forma bez obsahu, tak jako právě často prosazování zákona farizei v Ježíšově době.

J. Anděl 17.9.2010 13:45

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola třetí

Vynechám fakt, že úplně zbytečně a spíš ke škodě tématu manipulujete mým příjmením, které jsem nedostal jako indiáni proto, že bych se nějakým způsobem choval, nýbrž proto, že se tak jmenovali mí rodiče.

Navíc se v poslední větě dopouštíte demagogického zkreslení. Měl jsem za to, že jsem napsal srozumitelně (byť možná ne doslova), že v mé hlavě není žádná tolerance k mým myšlenkám. Nikoliv snad žádná tolerance všeobecně. Své myšlenky (všechno možné, co nás napadne či se nám honí hlavou) cenzurujeme, hodnotíme, s některými svými myšlenkami se ztotožňujeme, jiné zamítáme. Neříkám, že mě nikdy nenapadlo nic špatného, ale mám zkušenost, že pokud své špatné myšlenky toleruji, časem udělám i nějaký špatný čin.

Co se týče náboženské svobody, v principu a jako univerzální prohlášení či postoj ji samozřejmě respektuji a ctím. V tom s Vámi souhlasím i níže s panem Pavlem. V každodením životě, v jednotlivostech však nelze být ani nábožensky zcela tolerantní. Ke konfliktům dochází zcela nezbytně. Samozřejmě jde také o to, JAK ty konflikty řešíme.

Přirovnání: když jste řekněme vegetariánka a bydlíte vedle jatek, určitě to ve vás vyvolá vnitřní konflikt. Můžete to řešit nebo nemusíte (asi se spíš odstěhujete, než že byste donutili ostatní zrušit jatka). Ovšem určitě ve svém domově jatka a zabíjení zvířat tolerovat nebudete. Bude-li někdo ve volbách slibovat zrušení jatek, asi mu spíš dáte svůj hlas.

Tudíž - náboženská tolerance je nezbytná, ale nesmí být tabu o obsahu náboženství debatovat a třeba s některými aspekty vyjadřovat i zásadní nesouhlas. To je také vše, co jsem tím chtěl říct. Nechtěl jsem se postavit do řad těch, kteří třeba odsuzují nějaké (či všeobecně každé) náboženství jen proto, že věří v nějakého konkrétního boha. To by ke mně opravdu nesedělo, a ne proto, že se jmenuji Anděl.

O. Mayer 17.9.2010 13:19

souhlasím s vámi, ...

jenom tím Novým zákonem bych asi neargumentoval: 1. autoři nebo domnělí autoři Nového zákona byli asi vesměs židi (přestože psali řecky). Těžko tedy mohli sami sebe nezívat prasaty. 2. to že křesťani za těch cca 1500-1700 let židy úplně nevyhubili je spíše náhoda (nebo evnt. boží záměr ) a neznamená to, že se o to upřímně nesnažili. Údajně tomu napomohla jakási doktrína, že v době 2. příchodu Krista musí být přítomno taky několik židů (snad 100 000?), kteří finálně uznají svojí chybu a nechají se pokřtít. Ostatně, co se týče vztahu k židům, tak měl měl islám donedávna daleko příznivější "record" než máme mi v Evropě. Možná je to jenom můj dojem, ale  i naší českou společností stále překvapivě silně neustále probublává jakýsi latetní antisemitismus (a to jsme v Evropě ještě vzorem podpory sionistický myšlenky) .   

V. Pavel 17.9.2010 12:47

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola druhá

Dobrý den. pane Anděli! Vy i pí. Netzer určitě patříte k elitě zdejších účastníků. V této vaší vzájemné polemice se přikláním k názoru pí. Netzer, protože je pragmatický a nikoliv pouze abstraktní, jako váš. Pokud jde o můj osobní názor na Obamu, nesouhlasím s jeho tolerancí k některým provokativním požadavkům muslimů, ale naprosto chápu, že jako prezident USA nemůže veřejně hlásat nic jiného, než náboženskou toleranci. Jak rovněž zmínila pí. Netzer. Přátelsky zdravím! :-)

J. Kanioková 17.9.2010 12:47

Jo,

to co se nepodařilo Osmanské říši, to se plíživě děje dnes. Je to sebevražedné.  Doufám, že politická korektnost vezme za své, a lidi si konečně uvědomí, odkud proudí nebezpečí. Náboženská tolerance, budiž, jenže islám je oficiální doktrínou politického směřování. Je mi fuk, je-li člověk bílý, černý, tečkovaný, vyznává-li Boha, Budhu, či někoho dalšího. Ale nesmí mě ten člověk ohrožovat.  A muslimové jsou mírní jen potud, když je jich na daném teritoriu trošku. Ve větší skupině už začíná vystrkovat růžky a čím dál, tím víc. Se svou natalitou na tom pracuje úspěšně.

S. Netzer 17.9.2010 12:41

Re: Křížová výprava pokračuje, kapitola druhá

Jako nebeská bytost byste měl náboženskou toleranci hájit zuby nehty. Že tak nečiníte, je politováníhodné, a Vaše tvrzení, že ve Vaší hlavě není žádná tolerance, znehodnocuje Vaši argumentaci.

V mé hlavě je, a to nejsem žádný anděl!