7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Západ dělá chybu za chybou

Začalo to již loni na jaře, kdy Rusko vyzývalo k jednáním a k nalezení řešení problému ukrajinského dluhu. EU taková jednání odmítla. Chyba. Bez Ruska se ukrajinský problém řešit nedá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 15.8.2014 12:22

Re: MAJDAN je vrcholkem ledovce, co ale není vidět?

Odpověděl Vám pan Jílek. Jen byste si to musel přečíst.

J. Václavíková 15.8.2014 12:22

Re: Souhlas, "lží netřeba".

Autor: J. Jílek Datum: 15.8.2014 10:04

"EU taková jednání odmítla. Chyba. Bez Ruska se ukrajinský problém řešit nedá".....co to je za logiku? Spor o cenu má řešit EU? "EU začala s nátlakem na Ukrajinu, aby podepsala asociační dohodu." Haas neví, ře Ukrajina se asociuje už řadu let a dohodu schválil už Janukovyčův parlament? Taky pod nátlakem? Haas neví, že Janukovyč nepodepsal jen kvůli nátlaku - Kremlu? Že kvůli tomu vznikla nespokojenost a tedy přirozený úmysl podepsal? Panu Haasovi to už moc nemyslí...a tenhle "matroš" byl poradcem Hradu..."Vzpomeňme si, jak dlouho trvalo a jaké podmínky jsme museli splnit my, abychom takovou dohodu a eventuálně členství v Unii dostali....Ukrajina by za rovných podmínek nikdy neměla šanci se členem EU stát. Další chyba."....pan Haas si neuvědomuje hned několik věcí. Jak dlouho, kolik let, se už dojednávaly podmínky? A zejména, Ukrajina ještě nevstupuje. Ani to pan Haas neví nebo jen úmyslně lže? "Nakonec po dlouhém nátlaku nabídla EU Ukrajině asociační dohodu, která by rozervala její celní unii s Ruskem, což by pro Ukrajinu znamenalo těžkou ztrátu, protože její hospodářství bylo přirozeně orientováno na Rusko a její export do Ruska byl hlavním příjmem ukrajinského rozpočtu." Haas opět lže, byl to přirozený zájem Ukrajiny, která už od roku 2008 zpochybňuje členství v SNS a sama zahájila proces vystoupení ze SNS, v němž byla jako pozorovatel a které nikdy neuznala. Ukrajina už dávno má větší obrat ZO s EU než s Ruskem a s otevřením se EU získá přístup do největšího ekonomického prostoru světa s vyhlídkou, že s dohodou EU-USA se jí otevře i ten americký. SNS měla sice celní unii, ale niky se tam nepodařilo odstranit řadu celních bariér, navíc byla uplatňována "výchovná" cla a embarga ze strany Ruska. SNS představuje trh zaostalý, neperspektivní.

J. Vintr 15.8.2014 12:17

Rusko (nebo chcete li Sovětský svaz)

bylo mistrem v kutí piklů a spřádání intrik. Mělo své dlouhé špinavé pracky ve většině (ne li ve všech) všiváren, které se po světě udály. Jednou ze specialit ruské tajné služby bylo získávání tajných agentů. Jak ukázalo pár odhalených případu, podařilo se jim dostat své lidi i na velmi vysoká a důležitá místa v západních zemích. Ruska tajná služba měla bezpochyby také bezpočet agentů i ve vlastní zemi a v zemích, které byly pod přímým vlivem Ruska, to znamená i na Ukrajině (i u nás). Tyto sítě jsou zřejmě pořád aktivní a pomocí nich Moskva může po libosti tahat za nitky politiky kterékoliv země bývalého sovětského bloku. Možná že ti, kteří tady tak vehementně obhajují neobhajitelnou ruskou imperiální politiku a házejí nesmyslně vinu na západní země, to nedělají jen z prosté blbosti ...

J. Roubal 15.8.2014 12:11

Únorový pohled

Názor na dění na Ukrajině v únoru žádné řešení nenabízel, ale v mnohém tak daleko od skutečnosti zase nebyl http://www.jaluvci.cz/2014/02/z-titulku-silu-zastavi-jen-sila-rekl.html

J. Matuška 15.8.2014 12:10

Re: Proč asi prezident Obama dostal Nobelovu cenu za mír?

Jsem starej, zapomnětlivej důchodce: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDchodn%C3%AD_partnerstv%C3%AD

J. Heincl 15.8.2014 12:10

Re: Proč asi prezident Obama dostal Nobelovu cenu za mír?

Navíc se dozvídáme o snaze nahradit výpadek exportu EU do Ruska exportem do ďábelského muslimského Íránu a do Číny, kde je de iure i de facto u moci Komunistická strana. Dokonce se zdá, že se Írán stane spojencem USA a EU v boji proti muslimským hrdlořezům Islámského státu v Iráku a Sýrii. Přesně proti těm hrdlořezů, které USA vyzbrojovaly v Sýrii proti Asádovi. Zkrátka není nad zásadovou zahraniční politiku.

J. Matuška 15.8.2014 12:08

Re: MAJDAN je vrcholkem ledovce, co ale není vidět?

Zapomněl jsem na odkaz: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vysetrovani-strelby-na-Majdanu-a-masakru-v-Odese-Oficialni-dokument-naznacuje-ze-330796

L. Křivan 15.8.2014 12:08

Re: Proč asi prezident Obama dostal Nobelovu cenu za mír?

Proč ? Protože je negr. On sice negr není, jen poloviční a napůl je běloch, ale všude hlásá, že je 100% negr.  A za tuto politickykorektní uvědomělost tu cenu dostal.

J. Matuška 15.8.2014 12:07

MAJDAN je vrcholkem ledovce, co ale není vidět?

"Kyjevská vláda se vymlouvá na ztracené dokumenty a na revoluční chaos. Vyšetřovací komise nesestavila ani list těch, kteří by měli být vyslechnuti," píše Haas na základě expertních zpráv. Naprostým vrcholem pak prý je, že se doposud nikdo nezajímal o jednu z klíčových postav MAJDANU, velitele jeho "bezpečnosti" Dmytra Jaroše, jinak předsedu strany Pravý sektor a velitele jeho ozbrojených jednotek. Ten totiž právě sestavuje Národní gardy.

Aspoň na Virtually je krásně vidět, že nějakou polemiku o MAJDANU, se např. Gardnes snaží likvidovat v zárodku: Parasjuk je bezejmenný demonstrant, který nic neovlivnil. Jsem rád, že zatím se s tím tady nesetkávám. Že by tady byli objektivnější diskutéři? :-))

L. Křivan 15.8.2014 12:02

Re: Souhlas, "lží netřeba".

Máte skvělou příležitost každou lež zvlášť citovat a vyvrátit. Vyvrátit ověřenými fakty. Tak do toho.

J. Kombercová 15.8.2014 11:54

Re: No tak směle, opravujte Jilkovy teze, primitive

To máte jedno, kdybyste seděl, stejně byste nepustil.

J. Vintr 15.8.2014 11:54

Re: Nic než bláboly

Ano Putin chyby nedělá, jde si prostě za svým cilem, kterým je nejspíš zapsat se do dějin jako obnovitel bývalého sovětského impéria. Postupuje v podstatě podle stejného scénáře jako Hitler. Jenže výsledkem této jeho cesty za věčnou slávou jsou už dnes spousty mrtvých a docela reálně hrozí, že to přeroste v mnohem rozsáhlejší konflikt. Jen totální psychopat si může zahrávat s osudy milionů a stamilionů lidí kvůli tak iracionálním důvodům jakými jsou moc a sláva. Bohužel lidské dějiny už takovýchto psychopatů zažily hodně, ale Putin může být vzhledem k ničivému potenciálu dnešních zbraní tím úplně posledním ....

S. Ševeček 15.8.2014 11:54

Re: Bohužel, i tentokrát měl Václav Klaus pravdu...

Zvonka to vyzerá, že Parasjuk to udělal na truc Klauzovi ...

... pardon, Putinovi.

J. Matuška 15.8.2014 11:50

Proč asi prezident Obama dostal Nobelovu cenu za mír?

Východní partneství chce podporovat politické a hospodářské reformy v šesti postsovětských zemích; v DLOUHODOBĚJŠÍ PERSPEKTIVĚ JE MOŽNÁ I JEJICH KANDIDATURA DO EU. Nejproblematičtějším bodem je vztah EU k Bělorusku, vedeném autoritářským prezidentem Lukašenkem. Proti ruským obavám o ztrátu vlivu v dotčených zemích bývalý český premiér Mirek Topolánek uvedl, že Východní partnerství není namířeno proti nikomu."

Jak je účelová západní propaganda v současnosti, lze velmi dobře vidět na faktu, že o "diktátorovi" Lukašenkovi nelze najít v mediálním mainstreamu ani malý pšouk.

J. Jílek 15.8.2014 11:50

No tak směle, opravujte Jilkovy teze, primitive

Autor: R. Gramblička Datum: 15.8.2014 10:29

No tak, jen směle vyvracejte a opravujte Haasovy teze. Do toho a buďte konkrétní.

P. Švejnoch 15.8.2014 11:43

Re: Ale pane Jílku

neztrácejte klid a rozvahu... ;-)

Nebyl jsem to já, kdo žádal o rozbor, a nebyl jste to Vy, kdo byl o rozbor žádán. Vy jste spammer a Vaše názory jsou vesměs bezcenné - jak jsem se již svrchu zmínil. :-)

P. Švejnoch 15.8.2014 11:31

Re: i Haasův HLAS RUSKA ví

MÁLO!!!

Myslím, že jste ještě zdaleka nevyjmenoval všechna média, která o události informovala - honem do toho, pane Jílku.

A hlavně nezapomeňte pro citaci z každého Dolnolhotského Kurýru vytvořit extra příspěvek - jedině tak všichni pochopí, jaký jste kabrňák... :-)

J. Jílek 15.8.2014 11:31

když vás to nezajímá, tak přeskakujte, primitive...

Autor: R. Gramblička Datum: 15.8.2014 10:29 No tak, jen směle vyvracejte a opravujte Haasovy teze. Do toho a buďte konkrétní.

J. Jílek 15.8.2014 11:29

Re: Milá paní Václavíková

Primitivečku, když nikdo rozbor nepodá, tak si tu stěžujete, že Haasovi nikdo nic nevyvrací.Tak si, kremloboti, vyberte :-)

J. Jílek 15.8.2014 11:26

Re: Jílek nic nevyvrátil

a nastalo ticho veliké, převeliké... :-)

J. Jílek 15.8.2014 11:25

Re: Většina diskutujících mi připadá

"Lží netřeba", jako tento článek

J. Jílek 15.8.2014 11:24

Senilita?

Václav Klaus: Jménem českého předsednictví EU bych chtěl přivítat Vás všechny, obzvláště však delegace těch zemí, které se podílejí na projektu Východního partnerství: Ukrajinu, Bělorusko, Moldávii, Ázerbájdžán, Arménii a Gruzii. Je pro nás ctí, že jsou zde přítomni i účastníci zítřejšího summitu EU se zeměmi Jižního koridoru, který zahájí prezident Turecka pan Gül a zástupci Egypta, Kazachstánu, Uzbekistánu a Iráku...Doufáme, že dnešní summit vyšle důležitou zprávu hovořící o tom, že se EU otevírá novým formám vztahů a zahajuje intenzivnější spolupráci s touto skupinou zemí. Hlavním cílem Východního partnerství je akcelerace politického dialogu a zesílení ekonomické spolupráce...Evropská unie věnovala posledních několik let mimořádnou pozornost jak prohlubování evropského integračního procesu, tak jeho rozšiřování. Tento proces neskončil a nikdy ani neskončí. Nechceme vybudovat uzavřený, privilegovaný klub. Nezamýšlíme zavést nepřiměřené vstupní překážky, které by vyžadovaly desetiletí k jejich překonání. Požadavky na budoucí členy jsou a budou jasné a transparentní...

Byl to Václav Klaus, kdo plédoval pro členství Ukrajiny v NATO i EU. Ve svém projevu 17. 6. 2005 řekl prezidentu Jusčenkovi jasně: `Chci Vás ujistit, že Česká republika podporuje myšlenku perspektivního členství Ukrajiny v NATO i v Evropské unii. Pokládáme to za logické završení pozitivních změn, které ve Vaší zemi probíhají, za garanci pevného zakotvení Ukrajiny v dnešním světě.`

J. Jílek 15.8.2014 11:23

i Haasův HLAS RUSKA ví

Ukrajinská Generálna prokuratúra v júni odstúpi na súd prípad o streľbe v Kyjeve počas februárových stretov v rámci Euromajdanu, v ktorom čelia obvineniam traja členovia špeciálnej jednotky ukrajinského ministerstva vnútra Berkut.

Informoval o tom dočasný ukrajinský generálny prokurátor Oleh Machnickyj. „Došlo k zatknutiu 3 príslušníkov špeciálnej jednotky Berkut, ktorých vina už bola preukázaná a prípad čoskoro prevezme súd“, konštatoval Machnickyj.„Vyšetrovaniu sa taktiež podarilo odhaliť organizátorov – počnúc Viktorom Janukovyčom, prezidentskou kanceláriou, ministerstvom vnútra a končiac veliteľmi jednotiek a samotnými príslušníkmi Berkutu“, podotkol dočasný generálny prokurátor. Machnickyj uviedol, že v tomto prípade bolo vykonaných 1500 vyšetrovaní.

J. Jílek 15.8.2014 11:22

Re: neměl jsem sílu, klestit se tím Haasovým lhaním

3. dubna - Podle prohlášení ukrajinské generální prokuratury bylo kvůli střelbě do lidí již zadrženo 9 členů rozpuštěné policejní jednotky Berkut. Všichni zadržení jsou důstojníci Berkutu, mezi nimi i jejich velitel. Uvádí se, že kvůli smrti demonstrantů vyšetřovatelé vyslechli na 30 tisíc policistů, kteří byli ve službě od 18. do 20. února, tedy ve dnech největšího krveprolití v ulicích. Zadržené důstojníky podrobili zkoušce na "detektoru lži".

Agentura Reuters s odvoláním na mluvčí prokuratury uvedla, že zatčeno bylo 12 bývalých členů Berkutu. Nadále podle vrchního zastupitelství pokračuje také vyšetřování členů dalších speciálních složek, jednotek Alfa tajných služeb, taktéž podezřelých ze střelby do lidí.

J. Jílek 15.8.2014 11:21

Re: neměl jsem sílu, klestit se tím Haasovým lhaním

Struktura zločinecké skupiny, která financovala zabíjení lidí na náměstí Nezávislosti v Kyjevě, byla složena ze zástupců několika ministerstev a regionálních orgánů.

http://hubs.com.ua/news/gruppa-kurchenko-i-pravitelstvo-finansirovali-berkut-i-titushek-mahnitskiy.html

J. Jílek 15.8.2014 11:20

neměl jsem sílu, klestit se tím Haasovým lhaním

...jak jsem naznačil v níže uvedeném rozboru. Nečetl jsem ho tedy celého....nicméně jinde jsem byl upozorněn na tuto lživou pasáž: " Například samotný Majdan, střelba a desítky mrtvých a zraněných. Ukázalo se, že to bylo trochu jinak, než tvrdila kyjevská vláda. Ta nakonec slíbila, že věc "důkladně" vyšetří. Už je tomu téměř půl roku a nejsme ani krůček blíže k vyšetření." k tomu:

Tři zaměstnanci rozpuštěných policejních speciálních sil "Berkut" byli zatčeni na základě obvinění z účasti střelbě do účastníků masových protestů na náměstí Nezávislosti v Kyjevě.

"Dnes zatkla tři zaměstnance speciálních sil" Berkut ", jejichž vina již byla prokázána, a věc je připravena k soudu. Končí posledních odpovídající řízení před postoupením věci soudu. Předběžně v červnu bude zaslána soudu prvního stupně " - řekl Mahnitskyj. Generální prokurátor poznamenal, že v případě vedl 1500 šetření. "Šetření rovněž stanovilo organizátory - od Janukovyče, AP, Ministerstva vnitra až po velitele jednotek a přímé bojovníky,"

Jak uvedl dříve ministr vnitra Ukrajiny, Arsen Avakov , major Sadovnik, který velel tzv. "černé rotě", "Golden Eagle", specializující se na politické přestupky, byl po předchozím domácím vězení zadržen. http://1url.cz/kjMh

J. Jílek 15.8.2014 11:16

Re: Dobrý článek

kdo nechce, nenajde...

Ś. Svobodová 15.8.2014 11:13

Re: Většina diskutujících mi připadá

No a divíte se? Nutkání mít svět uspořádán do škatulek,  vědět kdo je zlý a kdo hodný a neznámé a nepředstavitelné věci přizpůsobovat známým a představitelným je fyziologická záležitost mozku. Když začnete o věcech příliš přemýšlet a použijete logiku, může se objevit obrázek světa, ze kterého byste se zbláznil. Proto nás mozek chrání. A některé chrání víc, než druhé. :-)

M. Vondráček 15.8.2014 11:10

Re: Většina diskutujících mi připadá

Skvělá reakce , lépe bych to nenapsal. Také mám pocit , že většina křiklounů se řídí názorem "Informací netřeba , my máme svůj názor ".

J. Matuška 15.8.2014 11:07

Bohužel, i tentokrát měl Václav Klaus pravdu...

Postavit Ukrajinu před volbu - Východ nebo Západ, znamená ji rozbít. To se, zdá se, bohužel děje. /http://virtually.cz/journal/?q=ivk-k-situaci-na-ukrajine/

Václav Klaus společně s Jiřím Weiglem napsali politický komentář IVK s názvem K SITUACI NA UKRAJINĚ. Mimochodem zajímavé je i datum jeho vydání: 21. února! Večer sympaťák Volodymyr Parasjuk symbolicky naplnil hrozbu o rozbití Ukrajiny - není nic horšího pro občany tohoto státu, než se zabíjet v občanské válce. A bude hůř...

Snad ani autoři netušili, jak rychle se naplní jejich obavy.