20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

UKRAJINA: Putinovy prohry a výhry

Výsledek voleb na Ukrajině ukázal prohru Putinovy politiky. Omluvou může být jen to, zda okolnosti nebyly silnější. Je také otázkou, jestli prohra v zahraniční politice je dostatečně vyvážena výhrou v politice vnitřní. Ukrajinci před anexí Krymu určitě měli alespoň v polovině případů sympatie k proruské politice. Tímto zásahem se situace na Ukrajině zásadně změnila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 4.11.2014 14:34

Re: třetí možnost:

Teoreticky ano.

Prakticky to ovšem je dost promíchané a ani někteří Rusové nechtějí do Ruska.

M. Prokop 4.11.2014 14:33

Re: Prostě EU "získala" Ukrajinu - tedy hlavně

A kdyby byli moc zklamáni, tak vždy mohou zkusit o co lépe se žije v SS.. , ech čo to tárám, v Rusku.

M. Prokop 4.11.2014 14:31

Re: Fantazmagorie autora

Nádavkem ovšem strach v širém okolí z obnovení imperiálních ambicí Ruska.

Strach sousedů i nesousedů nikdy nevede k něčemu dobrému.

K. Vyšata 4.11.2014 14:31

Nechci autora kritizovat,

ale ptám se, proč tak krátké?

M. Prokop 4.11.2014 14:29

Re: Považuji článek za objektivně napsaný.

Ano, takže neobnovuje SSSR, ale Ruskou imperiální říši.

L. Severa 4.11.2014 14:15

Považuji článek za objektivně napsaný.

Jen malé doplnění. Putin skutečně zalitoval rozpad SSSR, ale dodal, že by bylo nesmyslné  pokoušet se o jeho obnovení (přesnou citaci si nepamatuji).

J. Kanioková 4.11.2014 14:13

:)))))))))))))

J. Kanioková 4.11.2014 14:12

:)))))))

J. Kanioková 4.11.2014 14:09

Přesně..

Územní celistvost evr. států, aby dalším integračním a imigračním mišmašem mohl nastat konečně ten evropský ráj - EVROPSKÝ NÁROD, evropská identita. Globální občanská společnost

L. Křivan 4.11.2014 13:50

Re: vzpomeňte na Indii a Pákistán

No dyť já psal "..při troše rozumu,... "

R. Brzák 4.11.2014 13:29

Re: Základním omylem bych řekl je představa,

Základním omylem je, že kdokoliv může řídit kapitalismus. Čím více státního řízení, tím méně kapitalismu.

J. Kostelanský 4.11.2014 13:16

Fantazmagorie autora

Článok mi silno pripomína tlač spred roku 1989, v ktorej sa dokazovalo, ako je na tom Západ zle a socializmus zase veľmi dobre.

Putin má Krym a vojenskú základňu v Sevastopole. Pomaly, ale isto sa s tým zmieruje aj Kyjev, aj západné štáty. Predstava, že by Rusko dobrovoľne Kyjevu Krym niekedy v budúcnosti vrátilo, je naivná.

Rusko ani viac nepotrebuje. Pridruženie k EÚ podpísal už predchádzajúci, zosadený prezident Janukovyč. Takže to pre Rusko nie je žiadna novinka.

Ako čerešničku na torte Rusko má nárazníkové pásmo - Novorusko, ktoré je od Ukrajiny čím ďalej tým nezávislejšie. Mohol pred rokom dúfať Putin v niečo viac? Myslím, že Putin sa musí tetelit blahom...

K. Luboš 4.11.2014 13:14

Kdyby si Putin tenhleten článeček...

...přečetl a dozvěděl se, kolik že těch chyb vlastně udělal, tak to by si snad rovnou musel hodit mašli!

Ale, proboha, proč je to tak dlouhý? Tohle přece nepřečte nikdo pod padesát. Žijeme přece v době internetu a rychlého klikání. To se snad p. autor nedokáže vyžvejknout na desetinovém formátu?

V. Čermák 4.11.2014 12:21

Autor Podracký, slouha peněz,

dnes další po Ovčáčkovi a Astonovi. Také politování hodná figura. Jen doufám, že současný dějepis se ve školách učí ve férovějším duchu.

J. Urban 4.11.2014 12:08

Re: Poměrně pěkná analýza současného stavu,

To banderovské vítání byla jen (nacionalistická, možná fašistická?) reakce na stalinismus se 6M mrtvých Ukrajinců. Obdobné to bylo ve všech pobaltských státech i třeba ve Finsku - jen možná ne tolik vyhrocené.

J. Urban 4.11.2014 12:05

Re: třetí možnost:

Bezbolestné by to asi nebylo, vzpomeňte na Indii a Pákistán. Ale máte pravdu, že by se to tím snad mohlo jednou provždy ukončit. Jenže by se na to muselo jít jinými metodami - ze Západu i z Východu :-(

J. Švarda 4.11.2014 11:27

Re: Poměrně pěkná analýza současného stavu,

Historické kořeny rusko-ukrajinského sporu zasahují do daleko dřívějších období. Ukrajina přece nikdy k západoevropské kultuře nepatřila a asi taky nebude patřit. Stalinské bezpráví skutečně udělalo moc nenávisti. Ale banderovské nacionalistické hnutí s vítáním hitlerovců, potom obrat zpátky k Rusku, to nebylo nic? Ty rozpory jsou i vyvolány komplexy menšího národa k velkému, taky vztahy k sousednímu Polsku a letitý antisemitismus. Asi to nebude jednoduché řešení, ale předem konstatuji,přes majdany a zbožnění fašistické tradice je cesta do pekel.

R. Gramblička 4.11.2014 11:10

Re: třetí možnost:

To dnešním idealistům nevysvětlíte. Pro ně je územní celistvost v Evropě svatá kráva. Že by klidně drobili azijské či africké státy o tom se nemluví. Rozdělení je nejlepší možná cesta.

L. Křivan 4.11.2014 10:39

Re: O čem že to celé je?

Nevypadlo tu něco ?

L. Křivan 4.11.2014 10:36

Re: třetí možnost:

A co  rozdělení na ty, kteří chtějí k EU a ty, kteří preferují Rusko, protože jsou Rusové ?  To by mohlo být při troše rozumu bezbolestné !

L. Křivan 4.11.2014 10:33

Re: US Navy v Sevastopolu

Ukrajina nejdřív do EU, potom je už jen malý krůček do NATO, a US Navy k NATO patří.  Neměli zrovna v Černém moři manévry ?

V. Novák 4.11.2014 10:06

Prostě EU "získala" Ukrajinu - tedy hlavně

tu část, kde za něco stojí jedině černozem.

Ukrajina si vymajdanila právo poznat na vlastní kůži, nakolik je láska EU k ní reálná a nakolik dokáže EU nahradit Rusko.

Nechť Ukrajina Unii chutná a nechť se jí nezalkne...

Nechť nejsou Ukrajinci zklamáni vice, než je nezbytně nutné...

J. Urban 4.11.2014 10:06

Poměrně pěkná analýza současného stavu,

jen ještě chybí podtrhnout historické kořeny rusko-ukrajinského sporu z období 1917 až 1990 (možná i dříve). Tehdy napáchené křivdy nejsou a nebudou zapomenuty, jsou zjevně mnohem horší než třeba problémy mezi Srby a Chorvaty apod. Ukrajina má jen dvě možnosti: příklon k západoevropské civilizaci a kultuře (bolestný, protože drahý, navíc silně provokující nevyzpytatelného a agresivního souseda na východě) nebo ruské vazalství (které bude vždy skřípat, vždy bude zdrojem pnutí a nové potenciální eskalace).

K. Frauknecht 4.11.2014 7:30

O čem že to celé je?

Vztah normálních Ukrajinců (nikoliv Rusů a bolšanů) k Rusku je stejný jako vztah normálních Čechů (nikoliv bolšanů :-)). Stav současné Ukrajiny je výsledkem mnohaletého rabování země. Situaci výrazně zhoršil přístup EU a USA v období "Majdanu" a následně i kroky Ruska. Toť celé!

Za přečtení stojí Putinův projev (jo, zdaleka ne všichni to "dají" :-))): http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Vladimir-Putin-Ted-budu-mluvit-otevrene-a-uprimne-343469.

Svět je opravdu již jinde.

P. Skřivan 4.11.2014 3:54

Základním omylem bych řekl je představa,

že čekisté mohou řídit kapitalismus. Ne nemohou. Jsou sice nejschopnější, ale nejschopnější všeho. Nikoliv konstruktivní činnosti.

Vše ostatní jsou důsledky ... .