30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Poznatky usedlíka

Spletitá dění v současné Ukrajině vyvolávají řadu komentářů, v nichž často s rozhodnými názory přicházejí její novopečení internetoví znalci. Mé prožití celkem už šestého roku v této zemi nedává ovšem patent na rozum a pravdu, nicméně opírá se o sledování situace v místě samém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Boublíková 4.4.2014 5:02

Václav Rambousek

http://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari.aspx?idnov=2356

žije dle svého tvrzení šestým rokem na Ukrajině, ovšem o této zemi píše na Neviditelného Psa teprve od loňského prosince. Předtím zasvěceně psal o nejrůznějších záležitostech z tuzemské politiky... zvláštní.

P. Boublíková 4.4.2014 5:04

Re: Václav Rambousek

Co se týče obsahu článku, doufám, že EU si ještě podporu současného ukrajinského chaosu dobře rozmyslí.

J. Kanioková 4.4.2014 6:21

Ano, souhlas,

taky jsem si toho všimla už v noci, že článek je hodně jednostranně razantní proti autorovu prvnímu článku k Ukrajině z 9.12.- Pat revolty - který byl tehdy objektivní. A že by dřívější články k našemu dění tak podrobně sledoval z Ukrajiny..

D. Nowodny 4.4.2014 14:28

Re: Ano, souhlas,

Hm, paní Kanioková vytáhla jinou vlajku ? Kanadskou schovala ?

J. Němec 4.4.2014 4:42

Neobjektivní

Autor je jednoduše zastáncem jedné ze stran a tak nám tu předvádí propagandu. Názor za názorem se jedná veskrze o vlastní verzi pohledu. Začněme třeba názorem, že Janukovyč byl zjevně v momentě začátku jednání s EU už automaticky povinován podepsat. Jak jinak vysvětlit slova o tom jak licitoval a nakonec "zrádně" nepodepsal. A to se táhne celým článkem.

P. Vaňura 4.4.2014 18:51

To, že "Janukovič zrádně nepodepsal" je názor UKRAJINCŮ,

kteří se shromáždili na Majdanu! O ničem jiném to celé není, je to o těch Ukrajincích, kteří odmítají být součástí "ruské zájmové sféry."

I srpen 1968 byl o tom samém!

J. Šejnoha 4.4.2014 19:04

Re: To, že "Janukovič zrádně nepodepsal" je názor UKRAJINCŮ,

Srpen 68 byl interní boj komunistickýc frakcí.

I. Gellner 4.4.2014 0:58

A vůbec nejvtipnější je ta sázka na ukrajinské oligarchy

..tedy na ty, kteří to tam drží pod krkem, a jejichž prostřednictvím by každá pomoc protekla cedníkem..

Ale teď se nám hodí.. oni ti ruští oligarši by si s nimi za chvíli poradili, jsou o level výš... -)

Podpořme ukrajinské oligarchy, bruselanti, nebo bude zle... -)

I. Gellner 4.4.2014 0:46

Už dlouho jsem se tak nezasmál..-)... díky! -)

"ale přes hrubou agresi se mu ozbrojený konflikt vyvolat nepodařilo." ..... -)

..a to o té "masívní podpoře Západu", to bylo obvzláště vtipné.. -))

M. Stuchlik 4.4.2014 0:57

Re: Už dlouho jsem se tak nezasmál..-)... díky! -)

kolik platí KGB?

I. Gellner 4.4.2014 0:59

Re: Už dlouho jsem se tak nezasmál..-)... díky! -)

To samé, co Brusel... -)

L. Krajíček 4.4.2014 1:44

Re: ..a to o té "masívní podpoře Západu",

Pozor. V článku je napsáno : Až Západ poskytne masovou finanční pomoc Ukrajině.

"Masivní podpora" je něco jiného, než "masová podpora". Masivní chápu ve smyslu "mohutná". Klidně bych k tomu přidal ještě slovo "účinná". Kdežto masová bych si představoval, že se masy sejdou na náměstích a budou podporovat Ukrajinu. Třeba tím, že budou mávat prapory a volat "Podporujeme Ukrajinu!" nebo "Na podporu Ukrajiny se zavazujeme, že vyrobíme (vykutáme, zabalíme, vyformulářujeme . . .) o pět procent víc!"

:-))

J. Šejnoha 4.4.2014 0:46

dotaz na znalce

Proč opozice ( nepochybně  ti správní demokraté)  nesvrhla Janukoviče rychle, snadno a nenásilně generální stávkou !?   Žádný režim neunese  několikatýdenní generální stávku.

Odpověď, že se lidé báli o práci odmítám. Žádný podnikatel, ani ten nejstrašnější oligarcha, nemůže vyhodit 70 nebo 90 % zaměstnanců.

Tak se předveďte znalče.

I. Gellner 4.4.2014 0:49

Re: dotaz na znalce

..proč opozice nevyčkala voleb, které by se konaly jen o pár měsíců později, tak nebo tak? .. -)

M. Stuchlik 4.4.2014 0:58

Re: dotaz na znalce

Na rozdíl od vás dvou tRambousek člověk ví co říká.

I. Gellner 4.4.2014 0:58

Re: dotaz na znalce

Takových už bylo, a vždycky se pletli.. -)

J. Jurax 4.4.2014 2:09

Re: dotaz na znalce

Hm, a proč tedy opozice nevyčkala do voleb?

L. Krajíček 4.4.2014 2:19

Re: a proč tedy . . .

Volby jsou nejisté. Co kdyby si padesát milionu Ukrajinců myslelo něco jiného, než ty placené hordy na Majdanu? Co potom? AHA!

J. Šejnoha 4.4.2014 10:36

Re: dotaz na znalce

A proč tedy  neudělali generání stávku nebo nepočkali na  volby !? To jsou demokratické metody nikoliv bordel na náměstí.

Čekám na Rambouska.

V. Braun 4.4.2014 14:09

Re: dotaz na znalce

Správně, místo bordelu na Václaváku v roce 1989 jsme měli počkat na volby. Sakra, až teď mi pan Šejnoha vysvětlil jak nedemokratických metod jsem se to účastnil.

J. Šejnoha 4.4.2014 19:03

Re: dotaz na znalce

Jste úplně hloupý ? Před 89 nebyla  politická pluralita  ani  svobodné volby.

Oboje  ale  na Ukrajině mají už nejméně 10 let. ( že  se prosadí jen boháči, to je jiná, ostatně  je to tak všude  na světě)

Tudíž  násilí v ulicích není  akceptovatelné.  Snad ta generální stávka, když zvolení zástupcí zradí.

Ale  na to vám hold nestačí  10 000 bijců ! To musíte  mít fakt podporu většiny.

J. Šejnoha 4.4.2014 19:11

Re: dotaz na znalce

Raději mně  vysvětlete proč neudělaLI TU GENERÁLNÍ STÁVKU. kdYŽ MĚLI PODPORU  VĚTŠINY  NÁRODA !?

Neměli  nic.

L. Krajíček 4.4.2014 0:44

Úžasné! Fakt.

Všechno se stalo do detailu přesně tak, jak je v článku popsáno.

Já osobně s radostí hledím do budoucna a těším se na procenta ekonomického růstu, který nás jistě nemine. Neboť jak je psáno v Bibli Rambouské: "Západ by se měl především soustředit na momentální ekonomickou pomoc Ukrajině."

A já se ptám: Proč jenom momentální?

J. Šejnoha 4.4.2014 0:47

Re: Úžasné! Fakt.

Ta bude  dlouhá a drahá. Nebojte se.

S. Prosek 4.4.2014 0:17

ovsem

Na druhe strane se ovsem v Cechach odkopali kremlofilove vsech kategorii, takze neni vylouceno ze dojde na slova Kavan/Kato " vzdyt prece muzeme z NATO vystoupit". K cemuz mnohym milovnikum Putinova rezimu lze poprat "stastnou cestu" :)

P. Sulc 4.4.2014 0:56

Re: ovsem

To zcela jiste. Vzdyt se mi dnes v diskusi pod clankem o Armade a obrane dostalo vytky, ze spravne neocenuji Putina, ktery , jak lze videt, stavi Rusko na nohy. Stavi stavi, odvekeho nepritele Zapadu, nepritele davno pred bolseviky. Jeste zcela nepostavil a uz krade zemi a vyhrozuje. Co bude, az postavi ? A ze by se Nato tak dralo o obranu byvalych komunistickych zemi, ze by tomu nekdo uveril, s temi subminiaturnimi armadami ? Ze by novy Dzugasvili ?

S. Prosek 4.4.2014 3:16

Re: ovsem

Pane Sulci, byla doba kdy protivnici dospeli k nazoru ze sebezniceni je v pripade valky realita.

Zatim se statisticky poznamenava ze na teto planete je 17300 vysoko KT nuclearnich zbrani (nemluve o nizskych kapacitach) prikladam nastavujici se model -  

http://www.nucleardarkness.org/nuclear/nuclearexplosionsimulator/

Pokud si zucastnene strany neuvedomi ze zacatek takoveho konfliktu je definitivni ukonceni biologickeho zivota na zemekouly je definitivni konec. Bohuzel posledni tz.sv. valky zacali vzdy nejakou "malou" prihodou a koncili po svete dost katastroficky, vetsinou silenou nacionalni ci rasovou nenavisti. Dnes se k tomu pridala i nabozenska otazka. Zijeme v blbe dobe!

P. Sulc 4.4.2014 3:37

Re: ovsem

Ale co vas nema, bude uzdibovat po kousku, jako AH.. Skoci na Litvu, co se stane? Sankce, Na Estonsko. Co bude ? Sankce. Atd. Myslite, ze by se Evropa, nebo NATO vubec, s nekolika tanky a letadly dali do boje?  Nebo kvuli Slovensku ci Cesku? Tomu ja neverim. Tim spise ne, ze by se naslo par komousi, kteri by zadali o ''pomoc''. A jestli bude kamaradit s  Cinou a ta bude mit v Pacifiku 5-6 letadlovych lodi ? Co by se stalo?

S. Prosek 4.4.2014 19:51

Re: ovsem

Pane Sulci, z hlediska EU/NATO k uzdibovani dojde, jenze hrani si na vojacky (tanky, letadelka atd.) je ve strategickem svete dnes historie (bohuzel). Jestlize dojde ke zmene osazenstva v D.C. a vse nasvedcuje ze dojde, pak uz to je "bud a nebo".

Co se tyce Ciny .... kdo okamzite dorazil do WH tesne pred volbamy v problemu financnich domu v USA, (kolaps hypotek) Rusove? ..... ani zbla! Ale nekolik desitek odborniku cinskeho financniho sveta.

Neni vylouceno ze v Cesku se podari Kremlu zdvihnout odpor k NATO a Cesi vystoupi pak ovsem budou mit nepratele jak na severu tak zapade ci jihu. Ovsem to neni Vas a ani muj problem, ne?

J. Šejnoha 4.4.2014 10:40

Re: ovsem

Kremlofil je kdo !?

Urážet názorové oponenty  je  bolševická metoda !