4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Mezi Evropou a Ruskem

V médiích i z úst politiků často slýcháme, že dnešní ukrajinská krize je nejvážnějším mezinárodním konfliktem od konce studené války. Zdá se to tak hlavně proto, že ukrajinská krize se mediálně rozvíjí především jako konflikt mezi Západem a Ruskem, jako jakési pokračování staré studené války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Prosek 16.7.2014 23:27

nad Waiglovym clankem

je potreba se zamyslet. To nelze smahem odmytnout. Diskutery napadnim se "bolsevizmem" je dost pitomost.

Waigl jasne rika to co se vseobecne chape, Rusko prostrednictvim Putina se citi odstrceno do pozice tretiradeho statu. To je danna realita. Otazka je kdo a proc ma zajem o Rusko. Potrebuje svet Rusko jako velmoc? Je Rusko schopne byt velmoci, a jakou? 

Jsem naprosty odpurce Klausova systemu a nazoru, ale ten clanek je prace hodna zamysleni. Rad bych si od Waigla precetl podstatne sirsi ideologicky ci nacionalne nepoznamenany rozbor "Ruske otazky".

P. Vaňura 16.7.2014 20:21

Ukrajina vznikla r. 1918 na základě Brest-Litevského

míru mezi bolševickým Ruskem a císařským Německem. Byla to první mezinárodní dohoda, kterou bolševici uzavřeli a patrně i první, kterou vzápětí porušili!

Z. Baldova 16.7.2014 19:28

J. Kanioková

Vazena pani nechte si ty sve odkazy pro bolseviky a hlavne pro komunisty Jak ctete,tak ne vsichni souhlasi s Vasim nazorem a ze je jich zde spousty... To je rada do zivota..:)

J. Kanioková 16.7.2014 18:30

Ukrajina

Klitschko říká, že dnešní Maidan již není spojován s aspirací na svobodu, musí být demontován-http://krat.si/CyW

Klitschko říká, že Kyjev nemůže včas zaplatit mzdy zaměstnancům veřejného sektoru - http://krat.si/CyX

Soukromé armády loví separatisty. Bojí se jich ale i Kyjev - http://krat.si/Cye .. Totální oligarchizace Ukrajiny

Pyrhovo vítězství Porošenka - http://skutecnosti.cz/pyrhovo-vitezstvi-porosenka/

Válka v regionu Luhansk - http://nataliypp.livejournal.com/382389.html .... Lugansk 24. mise. OBSE přijel do města. 15.července 2014 - https://www.youtube.com/watch?v=pDmVbSdhu_k

D. Nowodny 16.7.2014 16:10

Tyto "pisanky"

o Ukrajině jsou nedokonalé. Je třeba dívat se na celou historii a boj Ukrajiny o svoji svébytnost. Minulost Ukrajiny je velmi složitá a plná utrpení od svých sousedů a nájezdných hord, včetně turecké expanse. Toto si může každý, alespon běžně ověřit na Wilkipedia. Takže plky VK Institutu jsou zavadějící a odpírající Ukrajině  právo na svoji samostatnost. Má Ukrajina být součastí Ruska, když mimo jiné to vytvářela Kateřina Veliká ? Měly by se Čechy a Morava "vrátit do lůna" Rakouska, když tomu tak bylo po 300 let ??

J. Matuška 16.7.2014 16:21

Re: Tyto "pisanky"

Pane Nowodny, pánové Klaus a Weigl napsali perfektní desetibodový článek s názvem

K situaci na Ukrajině cca v polovině února. Každý si může přečíst ta prorocká slova. Nikde tam není ani náznak, že Ukrajina by se měla stát SOUČÁSTÍ Ruska. Jak jste na to přišel? Pro Vaše pohodlí odkaz: http://virtually.cz/journal/?q=ivk-k-situaci-na-ukrajine

Z. Baldova 16.7.2014 16:39

Re: Tyto "pisanky"

Perfektni jak pro koho... Me to je jasny !   Kdyz nekdo napise ze vitr foukal ze zapadu,tak to mohlo vylezt jedine z institutu VK Vy tam pracujete taky? nebo pro ne? Kde jste byl na tom ze ten clanek napsal Klaus s Weiglem? Tam je podepsany jen  Klausuv patolizal pan Weigl

J. Matuška 16.7.2014 17:15

Re: Tyto "pisanky"

Paní Baldová, zmińoval jsem se o desetibodovém článku K SITUACI NA UKRAJINĚ a pod ním jsou podepsáni tito pánové. Ani Vám to nevyčítám, také se mi to už plete, IVK se o Ukrajině vyjadřuje často.

J. Bureš 16.7.2014 17:52

Re: Tyto "pisanky"

Kde jste byl na tom ze ten clanek napsal Klaus s Weiglem?

Paní Baldová, vaše čeština je úděsná a obsah vašich příspěvků trapný. Prosím, pokuste se být alespoň jednou, opravdu jednou jedinkrát, věcná a vyjádřete svůj názor k obsahu článku, pod kterým diskutujete. Napište, že s tou nebo tou částí článku nesouhlasíte a uveďte argument proč s ní nesouhlasíte. To, že nemáte ráda Klause a IVK už vědí úplně všichni a je to zcela jistě vaše svaté právo. Připomínat to však v každém vašem příspěvku je opravdu zbytečné.

Z. Baldova 16.7.2014 19:22

Re: Tyto "pisanky"

Pane J. Bureš a vite ze Vase prispevky me pripadaji take trapne? Kdyz se zde pise o Klausovi ,tak se pridam a jak rikate mam na to svate pravo To ze udelam nekdy chybu v pravopise ctete take prispevky jinych ? ze me  stale   napominate Doufam  ze kdyz si to prectete a odpovidate ,tak tomu rozumite.  Na okraj Vase prispevky maji spousty pravopisnych chyb to jsem si vsimla a nejen ja . Argumentu na pana VK jsou tisice a snad jeden z tisicu je plus Je videt ze moje prispevky nectete vsechny:) jinak byste vedel  ze se ucastnim diskuze i jinde a o necem jinem nez o  useless Klausovi

D. Nowodny 16.7.2014 16:52

Re: Tyto "pisanky"

A o ČEM ta "pisanka" podle vás je ? O Červené karkulce  ?

D. Nowodny 16.7.2014 17:02

Re: Tyto "pisanky"

Podle data pod tímto článkem se jedná o 16.7. Jinak vám je zřejmě úplně jedno bezostyšné chování putinovského Ruska a jeho falešné nacistické propagandy.

Také rok 1968 je pro vás jenom "foukání ze Západu".

J. Jílek 16.7.2014 18:06

Re: Tyto "pisanky"

komanče Matušku s pletkama s StB nepředěláte...

J. Jílek 16.7.2014 18:05

Re: Tyto "pisanky"

hele vy Tées a Áčko ze seznamů, stále ve službě? Vy jste jen vyměnil jednu "perfektní" angažovanost za novou....

kde byli ti vaši proroci z IVK, když cpali Ukrajinu do EU i NATO horem dolem?

J. Matuška 16.7.2014 17:20

Škoda, že Parasjuk-Černá labuť dohodu zlikvidoval...

9. Postavit Ukrajinu před volbu – Východ nebo Západ, znamená ji rozbít. To se, zdá se, bohužel děje.

J. Jílek 16.7.2014 18:09

estébáku, už vás mám dost....

....Chci Vás ujistit, že Česká republika podporuje myšlenku perspektivního členství Ukrajiny v NATO i v Evropské unii. Pokládáme to za logické završení pozitivních změn, které ve Vaší zemi probíhají, za garanci pevného zakotvení Ukrajiny v dnešním světě.....

.....Česká republika má zájem na tom, aby Ukrajina byla spolehlivým partnerem, aby se Vám podařilo Vaši zemi politicky i ekonomicky stabilizovat a dát tak nový impuls Vašemu deklarovanému směřování do západních bezpečnostních a ekonomických struktur. Na této cestě je Vám naše země a věřím, že i celá EU, připravena poskytnout součinnost......

Z. Baldova 16.7.2014 19:32

Re: estébáku, už vás mám dost....

Souhlas

J. Matuška 17.7.2014 4:21

Re: estébáku, už vás mám dost....

Vážená paní Baldová, před chvílí jsem dopsal "dopis" panu Jílkovi. Bylo dobré, abyste se s ním seznámila i Vy. Byl bych nerad, kdybyste pokračovala v jeho stylu vůči mé osobě. Byl bych nucen se právně bránit.

Neměl by být problém, abyste si ho našla jako repliku na jeho insinuace ze včerejška.

J. Matuška 17.7.2014 4:05

Re: estébáku, už vás mám dost....

Vážený pane Jílku, nejprve jste začal opatrně naznačovat, že jsem měl pletky s Stb. Nereagoval jsem. Asi jste se domníval, že mlčení je souhlas. Včera jste přitvrdil: estébáku, už vás mám dost... Ale to už jste se dopustil útoku na mou čest a důstojnost a mohu žádat finanční odškodnění. /Dostávám radu, že si mám vzít dobrého právníka a na nic nečekat.../

Dost dobře nemohu pochopit, že jste v tak závažné věci přehlédl, že se může jednat o shodu jména a příjmení. Není nic snadnějšího, než doplnit údaje, z kterých o mě čerpáte, mým rodným číslem. Onen Tées a Áčko, pokud je ještě naživu, se může dobře bavit...

Před časem jsem se spletl a pana R. Johna jsem v diskusi považoval za Radka. U Zelené lišky jsme se tomu oba zasmáli. Onen Radek se přeměnil v příjemného společníka Roberta. Nakonec mě odvezl k Metru jako taxikář.

Chci se s Vámi i nadále utkávat v názorech, ale ne v osobních urážkách. Že nejsem splachovací, můžete odvodit z toho, že jsem nemohl dospat a ve 4 hodiny ráno jsem si sednul ke kompu. Jsem člověk, který se projevuje spíše dobrou vůlí. Spokojím se s OMLUVOU.

Můžete žádat finanční odškodnění, omluvu, zákaz dalšího šíření (příp. stažení z oběhu). Vezměte si dobrého právníka a na nic nečekejte.

V. Novak 16.7.2014 18:29

Ukrajina, pane Nowodny, existuje od r. 1922

jako UkrSSR. Můžeme případně mluvit o několika efemérních "státech", vyhlašovaných po bolševické revoluci různými skupinami, z nichž žádná na to neměla nárok (což by se ještě dalo překousnout - ČNR taky neměla gebíry vyhlásit ČSR) - ale ani schopnost stát udržet. takže když bolševici porazili všemožné petljurovce a machnovce a jiné marodéry, založili první ukrajinský stát - sovětskou Ukrajinu, která jako UkrSSR spoluzakládala SSSR.

Co bylo do té doby, odehrávalo se na Malé Rusi, ještě dříve v okrajových oblastech Zlaté hordy a ještě dříve v Kyjevské, Galičské, Černigovské a dalších "Rusích".

Současná Ukrajina je - jak píšu níže - bolševický konstrukt, a stalinský slepenec. Důsledky Chruščovova zásahu se už podařilo eliminovat.

A co by bylo nejlepší? Zřejmě to, co si přejí tamní obyvatelé. Obyvatelé Galičiny, kteří v sobě náhke objevili ukrajinské vlastenectví (vnucene jim Stalinem) chtějí jedno - obyvatelé Novorossiji něco jiného. Především už nechtějí Galičinu živit, jak dělali dosud.

Rozdělení? Proč ne? V Československu to šlo dokonce bez krve. Nejspíš proto, že k rozdělení došlo včas. Miloševič se snažil udržet Jugoslávii celistvou - a dopadlo to jak to dopadlo. Na Ukrajině to už bez krve nepůjde, ale dá se krveprolití omezit.

J. Jílek 16.7.2014 18:51

Re: Ukrajina, pane Nowodny, existuje od r. 1922

jasně, gumácká komundíro....opakovat stará dělení Ukrajiny, že? :-)

V. Novak 16.7.2014 19:00

Re: Ukrajina, pane Nowodny, existuje od r. 1922

no jó, kozácký posluho, k věci zase nic...

co kobližky?

D. Nowodny 16.7.2014 22:30

Re: Ukrajina, pane Nowodny, existuje od r. 1922

Historie Ukrajiny nezacala V.R. revoluci. Pres vice jak sto let zapasila ukrajinska inteligence, aby nedoslo k uplne "rusifikaci" Odchazeli do Evropy, aby vybudili zajem

o svuj narod. Kozaci take pomahali carum udrzet Ukrajinu v poslusnosti.

Dnes podobnost ciste nahodna ?

J. Matuška 16.7.2014 15:48

Odkud foukal vítr?

Václav Klaus a praví američtí republikáni v Praze: Neříkejme o Ukrajině zjednodušené nesmysly. Vítr foukal ze ZÁPADU, nikoli z Východu

Z. Baldova 16.7.2014 16:01

Re: Odkud foukal vítr?

Asi ten Vas fukar mel poruchu

J. Jílek 16.7.2014 18:12

Re: Odkud foukal vítr?

jasně, proto Putin rozdával občanství a la Osetie, proto si nechal od Dumy uzákonit možnost napadnout Ukrajinu vojenskou silou

ti vaši "praví republikáni" jsou antisemitští odpadlíci od republikánů, u nichž pobyli cca rok, spolupracovníci iránské PressTV

J. Matuška 16.7.2014 15:41

Už se opakuji: zlatý Internet! Mainstream zuří!

Jenže tohle byli "Reaganovci", nikoli "neokoni" z marxistické líhně, kteří si právě proto v otázce "vývozu demokracie" tak vzácně rozumějí se socialistou Barackem Obamou. Reaganovci se nikoli náhodou naopak shodnou s Václavem Klausem. Toho si kupodivu náš obamovský neomarxistický maninstream jaksi "nevšim". /Protiproud/

Z. Baldova 16.7.2014 16:02

Re: Už se opakuji: zlatý Internet! Mainstream zuří!

A Vy jste si toho vsim?

J. Jílek 16.7.2014 18:20

Re: Už se opakuji: zlatý Internet! Mainstream zuří!

to byli reaganovci cca jeden rok. Jinak jsou to antisemité, spolupracovníci iránské PressTV a vynalézači spikleneckých teorií a la blázen Hájek, který na Protiprdu otiskne kdejaký hoax (viz americká základna na Krymu)

http://trololo.blog.cz/1405/internet-je-skvela-vec

http://trololo.blog.cz/1404/ruska-valecna-propaganda-na-yvedavci

na Zvědavci a na Protiprdu

D. Nowodny 16.7.2014 15:30

Jo

Vaclav se zase projevuje, kdyz uz se zapomnelo na amnestiku, nemluve o kuponovce atd.