8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
68 12.12.2005 18:52

"Byl jeden Čínánek,

 
vypadal jak z čítanek, kukadla měl nakřivo a nosil copánek..."  Znáte to?  Nejsou k pomilování?
JJ 12.12.2005 18:13

Ekonomicke konktakty s Cinou jsou dobre

navic pomahaji otevreni Ciny.
 
Pikantni je, ze v dobe, kdy Cina mluvila o lidskych pravech a "prijedte se podivat", tak doma strileli do demonstrantu. Ale alsepon ted do nich strili mene casto.
 
U Thajwanu si myslim, ze minimalne musime byt zdrzenlivi. Vykrikovat o politice jedna Cina pri nasich historickych zkusenostech je opravdu pokrytectvi.
nalevo 12.12.2005 18:03

ČTK: Čína je největší světový vývozce laptopů a mobilů, překonala USA

http://patria.cz/zpravodajstvi/komentare_zobraz.asp?ka=1166457
Saša 12.12.2005 16:04

Kdo hodnotí čínskou politiku,

měl by také zhodnotit politiku Japonců a západních mocností v třicátých letech minulého století.
A všichni radílkové by Číně měli také objasnit, jak zaručí to, aby se neopakovalo znásilnění Nankingu (a Šanghaje a Mandžuska ....)
sociolog 12.12.2005 18:28

Re: Kdo hodnotí čínskou politiku,

Prave tim, jak bylo Japonsko po valce diky Americanum systematicky tranformovano. Aniz by Americani sahli na instituci cisarstvi... TO uz musi byt clovek hodne ignoratsky, aby nevidel jaky je rozdil mezi dnesnim Japonskem a Cinou. Mozna, ze nevidi ani rozdil mezi Jizni a Severni Koreou. Co k tomu dodat?
Venkovan 12.12.2005 15:36

Jirka si to tak nebere!

Český nebo čínský komunista všichni jsou jeho kamarádi.
Mirek Šejna 12.12.2005 16:25

Re: Jirka si to tak nebere!

On se Klaus jmenuje Jirka? To je mi novinka. Nejdřív mu čeští soudruzi pomohli na Hrad a pak jel za čínskými soudruhy do Číny. No a teď ty čínské soudruhy Jirka Klaus v pátek přijal i na hradě.
Andy 12.12.2005 19:28

Re: Re: Jirka si to tak nebere!

no a to je v pořádku, ne ? To byste ho měl mít rád, chová se stejně jako exponenti vaší oblíbené politické strany.
Ivan Nový 12.12.2005 12:48

No může být, že přijel Reza Páhlaví.

Ale vážně. To Čína si vybrala nás, ne my ji. Zbývá se ptát proč?
Alfons 12.12.2005 12:07

Čína je nebezpečná

protože neumím čínsky a nemám čínskou klábosnici a čínskej displej. Existuje čínské ICQ atp.? A neumím jíst rejži špejlema a u nás se prý nesmí dokonce ani zaživa vařit psi jak v číně. Prostě hrozí problém na problém. To mně tak ještě scházelo.
bnfc 12.12.2005 12:45

Re: Čína je nebezpečná

Nemějte obavu, i mezi Číňany je spousta blbců. Budete se cítit dobře.
Sch.glosátor 12.12.2005 14:51

Nevěš hlavu, Alfons.

To všechn přijde v rámci práv menšin. A dříve než se menšina stane většinou, budeš hůlky zručně ovládat,  dovedně štětcem  znaky smolit  i psíka v hrnci po Kantonsku cmudit. .
Evropan (original) 12.12.2005 15:42

Re: Nevěš hlavu, Alfons.

Hen hao Zhongguo :-)))
Pobavený pravicový volič 12.12.2005 11:19

Moc dlouhé to máte,

pane Doležale. A proto obtížně čitelné.
 
Čína není nebezpečná, dokud se jí daří. A to vypadá na hodně dlouho. Ani Vy ani já se čínského neúspěchu nedočkáme, můžeme být klidní.
 
Nebezpečná je leda naše neschopnost levně a kvalitně vyrábět....
 
Kdo úspěšně obchoduje, váží si míru, víte?
Mablung 12.12.2005 12:26

Re: Moc dlouhé to máte,

Čína není nebezpečná, dokud tam někomu nerupne v kouli. A to se nemusí stát ani za sto let, ale může se to stát za hodinu. Nezapomínejte na to, že Čína intenzivně buduje armádu a má nevyřešené pohraniční spory. Například o ostrůvky plné ropy.
Ehm.
Vyrábí Levně?
Určitě.
Kvalitně?
/laugh
Nepopírám, že později bude konkurovat i kvalitou. Teď konkuruje jen cenou ...
www racek 12.12.2005 15:17

Re: Re: Moc dlouhé to máte,

no, když se podíváme do historie, tak číňané jsou z hlediska agrese úplní beránci, podíváme - li se na posledních 300 let. obávám se, že si našli jinou cerstu. stejně jako o 50 let dříve japonci.
fel_low 12.12.2005 12:46

Re: Moc dlouhé to máte,

Čína zatím opravdu konkuruje pouze tím, že dokáže vyrobit padělky značkového zboží za legrační cenu. Čínští kopymajstři jsou tak pečliví, že napodobí originál i s chybami...
 
Ale v čem jsou opravdu nedostižní, je schopnost zaplavit tím šmendem západní trhy pomocí celních podvodů.
 
Je to o tom, jak David Copperfield přijede na přechod v Břeclavi a celník ho prosí, aby předvedl nějaký ten fígl. Copperfield se podívá kolem sebe, ukáže na svoje auto a řekne vidíte to auto? Čárymáryfuk, a je to tříkolka. Celník pokývá hlavou a povídá - taky tu umíme věci, pane Copperfield. Ukáže na odstavený kamión s čínskými hadry "cim vic prouzku, tim vic adidas", řekne čárymáryfuk a dodá - a teď ten kamión veze pucvol do papírny, tuna za 32 korun.
 
Bretislav Albert 12.12.2005 11:18

Komu vlastne fandi pan Dolezal?

Chcete-li pane Dolezale misto ekonomicke souteze videt radeji vojenskou soutez, je to sice vase nazorove pravo, ale vcelku dost nebezpecna myslenka. Cina se vyviji o nejake to tisicileti dele nez nas stat i ostatni staty Evropy. Proces osvicenstvi a humanizace proste touto zemi jeste neprosel. Takze Klausova nepotvrzena teorie o tom, ze po ekonomicke evoluci bude nasledovat evoluce demokratizacni ma neco do sebe. Podivate-li se na rozvoj informacnich technologii a hlavne jejich rozsireni v nejlidnatejsi zemi sveta, lze dojit k zaveru, ze rozsirenim internetu a prekonanim jazykovych barier dojde postupne v Cine ke spolecenskym premenam pozitivniho typu. Nemusi se nam libit to, co se v Cine deje, nemusi se nam libit nektere relikty jako je Tchaj Wan ci Tibet. Mozna, ze je spravne kdyz hlasy nesouhlasu zaznivaji prave od nas, od naroda, ktery sve neblahe zkusenosti s podrucenstvim ma z nekolika staleti. Muzeme si jen prat, aby se cinske prozreni odehralo bez krve, protoze pomsta prosteho lidu byva strasliva. Jinou otazkou je, ze v ekonomickych aktivitach nas zcela jiste predbehnou ostatni evropske staty, ktere nebyly soucasti moskevske kliky a mohou bez historickych vazeb rozvinout svuj obchodni talent. Zadny cesky vyvoz energetickych celku, vodnich ci tepelnych elektraren, mlynu, cukrovaru, vagonek ci zbrojovek, automobilek Tatra ci Skoda. Ano skoda. K tomu, abychom se snazili ekonomicky dohnat EU by nam vyvozy do Ciny hodne pomohly, je to pragmaticke mysleni i postoje. Takhle budeme jen kdesi za Portugalskem a Maltou a dlouho velmi dlouho bude trvat nez se prumerna ceska mzda 3,5 Euro za hodinu prace srovna s Francii, Nemeckem a Britanii. Ti ovsem si budou s Cinou vesele obchodovat uz dnes a zadne vycitky z toho mit nebudou.
Stredocech 12.12.2005 15:12

Re: Komu vlastne fandi pan Dolezal?

Z obchodu s Čínou toho moc nemáme. Zatím jen laciný čínský textil ruinuje naše textilky. My jsme otevřeli trh, Čína nikoliv.
Když chce Paroubek jednat s Čínou z bolševických pozic, ať požaduje paritu v obchodu. Čína nechce nic kupovat, jen pár kusů k tomu, aby je okopírovala. A za otevření trhu v EU nabízí jen pár frází. Připomíná m,i to silně "předávání výroby" v rámci RVHP.
 
 
Mirek Šejna 12.12.2005 16:21

Středočechu,

to by mě tedy zajímalo, z jakých pozic jednal v pátek s Čínou pan prezident Klaus? Také z bolševických jako den předtím Paroubek? Nebo z pozic jiných? Sdělte nám to tajemství.
bnfc 12.12.2005 16:31

Re: Středočechu,

Že se vám do toho montuju... Ale nedá mi to, musím se vás zeptat, dobrý muži, proč tak nadskakujete?
On to napsal asi proto, že smlouvu za ČR podepsal, pokud je mi známo, premiér. Ovšem v lásce k žluté velmoci si s prezidentem nemají moc co vyčítat, to máte pravdu.
Stredocech 12.12.2005 17:15

Re: Středočechu,

Mě je vlastně jedno zda to dohodl Paroubek či Klaus. Zásadně odmítám otevírání našeho trhu Číně bez reciprocity z její strany.
Protože to je stále bolševický stát v tom smyslu, že o obchodu rozhoduje strana a vláda (na rozdíl od nás) měla si naše vláda dohodnout přiměřený dovoz českého zboží do Číny. Což se, alespoň pokud vím, nestalo.
 
 
moebius 12.12.2005 10:57

demokracie v Číně

Neexistují žádné "jiné principy" lidských práv, jak se nám snaží namluvit čínští diktátoři. A i obyčejní číňani dávají celému světu najevo, že jejich souhlas s vládou komunistické strany je jen dočasný. Demokracie alá Čína nemusí vypadat jako v Evropě, jako tak nevypadá demokracie třeba na Tchajwanu, přesto dokážeme rozlišit mezi demokracií a totalitou. A rozlišujme. V současném globalizovaném světě je marxisticko-leninská dikratura dlouhodobě neudržitelná. Už i v Číně má spousta lidí internet a už jim dochází, jak je jejich vládci oblbují, lžou jim do očí a okrádají je. Pár demonstrací můžou rozstřílet, ale jednou to příjde a diktátoři budou vyneseni v zubech. A jak je to s hospodářskou spoluprácí s Čínou? Kvóty ani restrikce nás nezachrání, co je potřeba, donutit Čínu, aby uvolnila kurz chuanu, protože teď je totálně podhodnocený, až jeho cena stoupne 3x až 4x, světový obchod se zase dostane do rovnováhy.
Jaroslav 12.12.2005 11:15

Ale blbost

Číňané by spíš měli vidět Rusko a Ukrajinu, jak lidé tam uvěřili slibům o zlepšení životní úrovně oproti komunismu a jak jim naopak životní úroveň drasticky klesla. V Číne ja prakticky kapitalismus, jen jde o to, komu do kapes půjdou zisky. Taky jde o potencionálně jediného soupeře USA i z vojenského hlediska...americká vláda nemůže jen tak bombardovat čínská města. To také hraje vliv.   
MF 12.12.2005 12:20

Re: Ale blbost

Jaroslave, klesla, to je pravda ale teď už stoupá a rychleji než u nás. Oni tam mají suroviny.
mik 13.12.2005 0:05

Re: Ale blbost

No bodejt, nejhorsi kapitalista je byvaly komunista a nikdo jiny tam bumazku k podnikani nedostal.
TT 12.12.2005 10:25

Ne most, ale předmostí, nebo spíš před-říčí

Číňani chtěj dodávat říční lodě do Západní Evropy. Rozhodli se koupit nebo postavit nějakou loděnici v Ústí n/L. No a protože máme Labe, tak po něm se tam dají ty lodě dopravovat. Zajímavé bude, zda v těch fabrikách budou pracovat i jejich dovezení kuli, nebo z toho taky něco kápne českému pracovnímu trhu.
No na margo tohohle kšeftu se s Čínou uzavřela i nějaká obecnější dohoda, asi tak bych to viděl.
Potíž je, že pro jiné trhy než ty lodě už Česko tu pozici "předmostí" nesplňuje, protože nemá námořní přístavy atp. Taky je smutné, že tuhle obchodní příležitost (dodávky lodí do Německa a Nizozemí) nedokáže realizovat žádný tuzemský kapitál.
Sch.glosátor 12.12.2005 10:20

Čína je ekonomickým tygrem jedenadvacátého století.

Čínská expanze začala.
mik 13.12.2005 0:06

Re: Čína je ekonomickým tygrem jedenadvacátého století.

No bodejt, v jejich prelidnenych metropolich se uz kvuli smogu zit neda a na venkove se chcipa hlady.
Mirek Top Shit 12.12.2005 9:30

Slovní salát

I podle mne slovní salát.