12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

TEXAS: Dotační kanibalismus

„Ochrana klimatu“, jakožto politický panel světové levice, vykazuje úplně všechny znaky sektářství. Hlásá konec světa, který prý můžeme vhodným životním stylem oddálit a učí bojovat s přírodními živly, které chce spoutat v životadárnou energii. Středobodem klimatického kléru je trojjediný bůh a jeho sluneční, větrná a vodní energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kain 6.3.2021 10:18

Až to tady převezmou Piráti kde je spousta zelených dutých makovic,tak potom nastane ta správná sranda.Tím nechci říci,že co nám vládne dneska je dobré.

L. Novák 6.3.2021 10:28

Babiš je zelený v americkém stylu. "Dají se na tom trhnout prachy? Jdu do toho..." A tak máme řepkoolejný průmysl, jehož nesmyslný boom je založen na masívních státních dotacích včetně povinnosti využívat jej jako tzv. OZE...

Zelení magoři jsou zfanatizovaní věřící bezmozci, kterým chybí vzdělání na to, aby svým vlastním rozumem dokázali vyhodnotit, co je nesmysl a co užitečná věc. Stačí se podívat, čím nás krmí přitroublé novinářky třeba v Lidovkách:

https://www.lidovky.cz/relax/veda/pentagon-testuje-solarni-panel-ve-vesmiru-v-budoucnu-by-lidstvo-mohlo-vyuzivat-vesmirnou-slunecni-en.A210227_112823_ln_veda_lihav

A pak se divíme, že nějací aktivističtí idioti nechají zbourat funkční elektrárnu, která je v rozporu s jejich choromyslnou ideologií připomínající fašismus.

V. Petr 6.3.2021 13:55

Nepomlouvejte fašismus, tak idiotský, jako zelení magoři není a nebyl nikdo!

M. Koutný 6.3.2021 15:59

Fašismus byl mnohem méně doleva, než současný progresivismus. V politickém spektru byl jen mírně nalevo od středu; v podstatě se jednalo o korporátní socialismus, opřený o "tripartitu" vlády, největších zaměstnavatelů a nejsilnějších odborových svazů.

P. Milan 6.3.2021 17:48

Ano.

Za pravici to vyhlašují komouši a podobná socialistická verbež.

M. Šejna 6.3.2021 10:01

Autor je najspíš mladý konzervativní stachanovec, kterého učili, že jedině poctivé uhlí z uhelných elektráren a uhlí z domácích kamen je ten nejlepší zdroj energie, který zajistí, že nebudou výpadky dodávkách elektřiny a tepla.

Doporučuji tomuto konzervativnímu stachanovci nastudovat si něco o "uhelných prázdninách" v Českolovensku, které nás zasáhly v lednu 1979.

Nebyly to žádné "větrníkové prázdniny", ani "solární prázdniny". Byly UHELNÉ.

Tehdy udeřila náhle vlna mrazů a to poctivé uhlí zamrzlo na skládkách v elektrárnách tak důkladně, že se nedalo přikládat pod kotle. Zamrzly tehdy i vlaky s uhlím.

Na druhou stranu je pravda, že až se planeta výrazně oteplí, tak tyhle mrazové vlny se nejspíš úplně vytratí. Takže vlastně není důvod proti oteplování bojovat.

P. Dvořák 6.3.2021 10:09

Zkuste si představit prázdniny, kdyby se elektřina nevyráběla v uhelných elektrárnách.

Jen pro zajímavost: čtvrtek a pátek prakticky nesvítilo slunce a nebyl žádný vítr. To by byly kaníkuly ;-D

M. Šejna 6.3.2021 10:36

To si radši ani představovat nechci. ;-D

J. Vintr 6.3.2021 10:15

Ty uhelné prázdniny si pamatuji. Jenže to ani tak nebylo tím uhlím, ale technologickou nepřipraveností. Pak už se taková situace neopakovala. Že ale v zimě svítí slunko jen pár hodin denně a že bývá spoustu dní bezvětří, je normální. Kdo tohle ignoruje, je idiot.

M. Šejna 6.3.2021 10:35

Ano, jednalo se o technologickou nepřipravenost.

A o tom to je.

Pokud společnost využívá jakýkoli druh enerige, musí mít v záloze řešení veškerých případů, které by mohly způsobit výpadek v dodávkách.

Autor článku tohle ignoruje a předpokládá, že uhelné elektrárny nemohou být postiženy výpadkem. Mohou, a to při výrazné mrazové vlně.

Proto také píšu s nadsázkou, že globální oteplování nám ty mrazové vlny omezí.

J. Kadeřábek 6.3.2021 17:18

Typicky prosinec, leden a únor. Na Baltu moc nefouká a soláry jsou za dlouhých nocí a zamračeném dnu velmi málo účinné. Němci to řeší energií z Norska a Francie. My to nemáme odkud řešit.

Š. Hašek 6.3.2021 10:15

Autor nebude "uhelným stachanovcem". Pouze se drží při zemi.

Při zemi atomové. Při zemi uhelné (spalování uhlí vyřešeno "skoro do čista"). Při zemi vodní.

Pokud je někdo zapálen, může si udělat na střeše elektrocentrálu. Přebytky dodávat do sítě, já si to klidně koupím, ovšem za cenu obvyklou v čase a místě. Asi to nebude pro něho "vývarově" zajímavé.

Ty prázdniny jsem za budování RVHP/štrasbrusele také zažil. Opakovaně, regulační odběrové stupně, ........ . Domnívám se, že ale byly způsobeny podobným přístupem k energii, jako jsme svědky u té německé svazačky. Mezi svazáky 1951 a 2020 je určitá podobnost.

Dále mě fascinuje, že tito svazáci jsou přesvědčeni, že zvolíme "Klima 1567" (nevím tedy proč ne třeba "1929"), nastavíme termostat, odhlasujeme, sejdeme se na náměstí, .... a jedem!

M. Šejna 6.3.2021 10:38

Faktem je, pane Hašku, že nejméně náchylné na výpadky elektřiny z důvodu počasí jsou Jaderné elektrárny.

Jaderné palivo na skládce nezmrzne. ;-)

Tímto směrem by se tedy měla enegetika ubírat.

J. Novák 6.3.2021 19:32

Zamrznout může voda potřebná ke chlazení reaktoru, nebo také může vyschnout. Ale máte pravdu, že jádro je i tak nejstabilnější zdroj.

Z. Lapil 6.3.2021 20:25

Řekl bych, že ty uhelné prázdniny nebyly JENOM skrze zmrzlé uhlí. Určitě existovalo a bylo v provozu rozmrazování.

Určitě byl problém v Chvaleticích: na naprosto nečekaných několik týdnů zamrzlo Labe. Vím, že to přijel řešit říční ledoborec z NDR. Tuším v Chvaleticích byly zásoby na 6 týdnů a nějak se tam museli omezovat.

Co chci říct: jak uhelná, tak větrná a spol. energetika není jednoduchý systém, takže případný kolaps nemá jednoduchou příčinu.

Případ Texas ukázal jedno: vsadím-li na jednu kartu, je rozumné mít únikovou cestu, kdyby to měla být pořádná peřina a lihový vařič na rozmrazování ledu na polívku.

L. Novák 6.3.2021 10:16

Stachanovec - socialistický demagog Šejna zase ;-O mele mimo téma. V době, kdy jsme v totalitním komunistickém Československu slavili jako děti uhelné prázdniny, nebylo žádné zelené větrníkové ani fotovoltaické šílenství na obzoru, žádné elektrárny se z ideologických důvodů neodstavovaly ani nebouraly, a elektřina se vypínala pravidelně večer zbytným občanům proto, aby naše ocelárny mohly tavit a zpracovávat ocel na obranu socialistického tábora míru a vyvážet do Sovětského svazu a našim spřáteleným zemím osvobozujícím se ze jha kapitalismu...

:-P [>-]

M. Šejna 6.3.2021 10:47

Ano, přesně tak, soudruhu konzervativče Nováku.

Staří dobří bolševici moc dobře veděli, že nejlepší elektrárnou je elektrárna uhelná. V tom se bývalí bolševici a současní konzervativci shodují.

A nejlepším domácím zdrojem tepla jsou kamna na uhlí.

;-D

J. Jurax 7.3.2021 11:45

No, víte, mají své výhody. Jednoduchost obsluhy, nezávislost na politice, dálkových vedeních, blackoutech a sofistikované technice. A když zelení magoři zakážou uhlí, lze spalovat dřevo, neboť to zelení magoři naopak podporujou - je to čerstvá biomasa, ta se smí, kdežto stará, fosilní biomasa ne ...

P. Milan 6.3.2021 10:21

Vy jste zase pro změnu zelený stachanovec.

Ti to časem přivedou do stejné mizérie, jako byla tehdy v době těch uhelných prázdnin, jen jinou cestou.

M. Šejna 6.3.2021 10:42

A co takhle něco k tématu?

Zkusíte to?

Nebo zvládáte jen politická školení a ideologické známkování oponentů?

L. Novák 6.3.2021 13:13

Na politickkou demagogii jsi tady expertem ty, Šejno. Věcné argumenty jsi sem žádné nepřinesl, jenom se jako obvykle pokoušíš hrát hru na to, kdo má většího pindíka. Tak pokračuj... Rv

M. Šejna 6.3.2021 13:21

Děkuji za milý a slušný komentář a také Vám přeji hezký slunečný den

P. Milan 6.3.2021 17:50

Se stachanovci jste začal vy. Zvládáte jen politická školení a ideologické známkování oponentů.

F. Navrátil 6.3.2021 9:54

Určitou logiku slova a činy klimatických alarmistů mají: Nač budovat a provozovat elektrárny, když v zásuvkách je elektřiny dostatek!

M. Šejna 6.3.2021 9:45

Příznám se, že i já poctivě třídím odpad. Jen jsem doposud netušil, že když poctivě třídím odpad, tak jsem zfanatizovanej.

Teď mi autor článku vysvětlil, že abych nebyl zfanatizovanej, musím se k přírodě chovat jako prase.

Hned zítra proto jdu vylejt motorovej olej do lesní studánky a rovnou v tom lese vysypu i plastové obaly a plechovky od Coly.

J. Vintr 6.3.2021 9:57

Na třídění odpadu samozřejmě nic špatného není. Pokud ten vytříděný odpad nevozi do spalovny a nepálí spolu s tím nevytříděným.

M. Šejna 6.3.2021 10:04

podle autora článku třídí odpad jen zfanatizovanej jedinec.

Takže třídění odpadu je špatně a správnej konzervativec nic netřídí a odpad hází rovnou z okna ven.

J. Vintr 6.3.2021 10:16

Tohle nebylo moc šťastné vyjádření, ale nijak to nesnižuje pravdivost článku.

Š. Hašek 6.3.2021 10:19

Ne tak zcela!

Třídím odpad, protože mám určité návyky již z dětství. Jen se domnívám, že v tom bude několik čertových kopýtek. Ekonomicko technologických. Zkráceno.

A neboť Bursíkovou jsem považoval vždy za blbku. Zkráceno.

P. Milan 6.3.2021 10:23

Jako obvykle jste nepochopil.