20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

TEXAS: Dotační kanibalismus

„Ochrana klimatu“, jakožto politický panel světové levice, vykazuje úplně všechny znaky sektářství. Hlásá konec světa, který prý můžeme vhodným životním stylem oddálit a učí bojovat s přírodními živly, které chce spoutat v životadárnou energii. Středobodem klimatického kléru je trojjediný bůh a jeho sluneční, větrná a vodní energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Havel 8.3.2021 8:00

Kdybych měl soudit dle P.Homola, tak konzervativec rovná se demagogický frustrát. Ať už výběrem toho co překládá nebo vlastní tvorbou. Metodicky zkresluje, pravdu/ poučení/ nehledá, jen si vybírá hodící se argumenty k potvrzení svých pohledů a ani příliš vtipné to není..

J. David 7.3.2021 21:07

Pane Rado, máte pravdu, i malá prdel si dovede s hřmotným rachotem (energie v Joulech) vypustit větry své. Jak se mám, dle Vašeho soudu defekovat, aniž z recta nevypustím NH4, S2H a z dechu při tlačení stolice CO2. Nejste Vy krapánek ekologicky "vypatlaný"? Jo, účinnst , poměr...

J. David 7.3.2021 20:53

Dotačně si pořídím ebonitovou tyč, ocelovými broky ulovím lišku, abych měl ocas (hajnému zatím odražené EU broky rozmlátí bobrovky na střeše hájenky). Ale všici ekologisté budou spokojeni, kterak vyrábím bezuhlíkově elektrický proud třením ebonitové tyče liščí oháňkou, i s "kvítkem" na konci. Dělám si prču, chybí mi tu pan Rada, aby mi vysvětlil ty broky (olověné/ocelové), jejich oxidaci a jejich reagens na životní prostředí. Jo, a rybáři a jejich olůvka. Uršula von der Lejno v tom má v EK jasno, dobrem obdařila Bundeswehr, dobro veřejného blaha páchá i v EK. Zdatná to žena, co i pro pírko přes plot skočí.

V. Klepetko 7.3.2021 20:41

Souhlasím s tím, že "klimatické blouznění" má v podstatně náboženský charakter. Myslím si ale, že samotný trh si s tím problémem poradí, ať už v podobě korekce, velkého krachu, nebo možná i nějaké rozumné kompromisní strategie. Ostatně, i výstavba piramid v Egyptě byla ekonomicky iracionální, ale systém to nějak vstřebal... Zajímavý vhled do energetické situace v Texasu je zde:

https://www.google.com/amp/s/seekingalpha.com/amp/article/4410069-vistra-best-long-term-play-energy

P. Milan 7.3.2021 15:15

A co výroba elektrické energie, bez které elektromotor nemaká?

J. Jurax 7.3.2021 14:28

No, s tím šestnáctým stoletím bych byl opatrný. To byl jenom začátek daný počínajícím osvobozením se od rigidní víry v Boha a v Evropě tzv. západní rozpadem jednoty křesťanského kultu.

Dominance tzv. křesťanské civilizace a bílého muže nebo přesněji Evropy s těžištěm v její západní části je po mém soudu pozdějšího data - až tak od osmnáctého století v souvislosti s využitím zámořských objevů, které bylo mocným hospodářským stimulem. A s vynálezem a využitím parního stroje, jenž umožnil mohutný rozvoj průmyslu a mechanizací dopravy rozvoj dálkového obchodu. V 19. století byla skutečně dílnou světa Evropa, potažmo její severozápadní část s těžištěm ve Velké Británii.

Nicméně zdá se, že tato éra evropské, ba i tzv. euroatlantické dominance pomalu končí.

J. Jurax 7.3.2021 14:03

Nebyla. Nedělejte si iluze a nepodléhejte sebeklamu. Civilizace by byla, akorát v detailech jiná.

Ostatně jak se tak dnes dívám na Čínu, tak za takových 200 let budou možná tvrdit, že bez nich by byl po světě ještě středověk ... :-)

J. Jurax 7.3.2021 13:30

Vývoj budiž.

Ovšem vývoj není cpaní dotací do násilného rozšiřování dosud nezralých technologií a násilného ideologicky motivovaného odstavování technologií stávajících, za něž dosud není ekvivalentní náhrada.

P. Novotný 7.3.2021 12:26

V souvislosti s Gréťou se uvádí její příbuzný Svante Arrhenius, který měl v roce 1895 přednášku o roli CO2 jako skleníkového plynu. V roce 1903 dostal Nobelovu cenu za iontovou disociaci elektrolytů. Známý je tím, že nepochopitelně zablokoval udělení Nobelovy ceny pro Mendělejeva, který nesouhlasil s Arrheniovou koncepí. Stejně tak se Arrhenius snažil přesvědčit Marii Curie, aby se sama vzdala převzetí své druhé Nobelovy ceny. Povahu Mirka Dušína Arrhenius evidentně nepobral, stejně jako jeho povedená prapravnučka.

Pěkný blog o tom napsal profesor Zdeněk Slanina, působící už desítky let v oblasti výzkumu fullerenů v Japonsku https://zdenekslanina.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=620569

J. Jurax 7.3.2021 12:22

Nikoliv. Technická civilizace vznikala i tam, kde o křesťanství ani neslyšeli. Koneckonců základy naší techniky tkví v předkřesťanském Řecku a Římě.

Dokonce by se dalo i argumentovat, že technická civilizace vznikala dílem i navzdory křesťanství a učení církví - najmě katolické, neboť nejvlivnější - nebo aspoň vedle nich, neboť pro křesťanství a jeho církve byla technika jako něco hrubě materiálního na okraji zájmu. Křesťanství se věnuje slovu, nikoliv hmotě. Ovšem, pravda, bohatství církve umožnilo investicemi ku větší slávě boží rozvoj některých oborů - namátkou třeba stavitelství.

P. Novotný 7.3.2021 11:57

Souhlasím. GT patří k autům, svatá Gréta patří do propadliště dějin.

F. Čech 7.3.2021 11:52

To si nemyslím, ale hlavně současný problém v Texasu byl způsoben nepřipraveností celé soustavy na nízké teploty (nebývají tam mrazy, v podstatě nikdy). Navíc nemůžem do nekonečna produkovat energii spalováním. Někdy to palivo dojde (ropa, plyn a o dost později i jádro), nevím jestli za 100 nebo za 10 000 let, ale je to nevyhnutelné. Slunce přestane svítit mnohem později :) Jde o skladování energie a její přesun (u ropy, plynu a uhlí je už infrastruktura vystavěná)

J. Bucek 7.3.2021 11:47

Dobrý den, to je fakt. Ono to i u nás, pokud si chcete udělat vlastní "ostrovní systém" není tak jednoduché. Vždy budte potřebovat nějakou formu zálohy obnovitelných zdrojů. Obzvláště pokud máte elektromobil a baterky. Nastávají situace, kdy to prostě nedáte. Není jich moc, ale jsou. U nás to vyřeší distibuční soustava, ale pokud by jste chtěli fakt ostrovní systém, tak to be dieselové centrály nedáte. Přes to je super, že vývoj směrem k obnovitelným zdrojům směřuje. A šlo by to i bez aktivizmu a oblbováním lidí CO2 ideologií.

J. Jurax 7.3.2021 11:45

No, víte, mají své výhody. Jednoduchost obsluhy, nezávislost na politice, dálkových vedeních, blackoutech a sofistikované technice. A když zelení magoři zakážou uhlí, lze spalovat dřevo, neboť to zelení magoři naopak podporujou - je to čerstvá biomasa, ta se smí, kdežto stará, fosilní biomasa ne ...

J. Bucek 7.3.2021 11:36

Úvod článku je naprosto úžasný. A to říkám jako katolík, elektromobilista s vlastní výrobou elektrické nergie. Pořízeno bez jaýchkoli dotací, za svoje. Jen proto, že chci. Je to můj životní styl. Nikomu ho nevnucuji a chápu ty, kteří moje vidění světa nesdílí. Vadí mi jakýkoliv aktivizmus marxistických skupin, včetně teěch klimatických. Ty považuji za nejhorší. Ty jsou schopni zlikvidovat ekonomiku celého světa. V lepším případě svět vrátit do rukou nějaké formy despocie (neomarxismu a jinýho bolševizmu) v horším případě ke genocidám a válkám, kterých už američtí "demokraté" ve světě rozpoutaly docela dost. Jim je úplně ukradené, kolik států, rodin a lidí udělali nešťastných. Kolik lidí pozabíjeli a vyhnali ze svých domovů. A to je na tom to nejhorší. Zaslepeni svou ideologií tlačí svět do propasti. Stále věřím ve svobodu jednotlivce a spravedlnost. Věřím, že ti novodobý bolševici za své činy budou muset jednou nést zodpovědnost. Ne nějakým plyšákem, ale skutečnou. Zodpovědnost, které se marxisti vždycky strašně báli. Doufám, že se toho dožiju :-)

J. Jurax 7.3.2021 11:32

Jojo, slunce dodá ... ale kola průmyslu nebo aspoň šaliny sluníčko neroztočí ani ve dne, natož v noci ... ale viděl jsem sofistikovaný přístroj, jímž bylo lze, když nebylo zataženo, kolem poledne pomocí slunce uvést vodu na jedno kafe do varu.

J. Jurax 7.3.2021 11:25

Ano, svět se limitně blíží ku perdeli již dobře několik tisíciletí. Občas někdo této skutečnosti využije k vypumpování oběživa ze svých bližních. Před tisícem let se využil chiliasmus, dnes zelené třeštění ...

J. Jurax 7.3.2021 11:19

Místo GT lépe psát svatá Gréta, aby nedošlo k mýlce.

Mimoto pro mne je soupísmení GT spjato s auty - Gran Turismo, Grand Touring, Grand Tourisme ...

J. Jurax 7.3.2021 11:08

Jo, když děcka byly malé, venku byla kosa a OPBH usoudilo, že ještě nebo už není topná sezóna, běžně jsme si přitápěli plynovou troubou ...

Ono snad byl předpis, že když teplota po tři dny klesne pod určitou hranici, lze pracujícímu lidí zase přitopit. Takže když kolísalo počasí, tak jsme tři dny mrzli, a pak, když se už oteplilo, bylo nám topeno ...

R. Polášek 7.3.2021 10:35

Možná by to chtělo uvést, že v Texasu měly výpadky i klasické elektrárny, uhelné i plynové. Prostě proto, že na provoz v mrazech větších než takových -10 st C nebyly projektovány.

Dobře se asi ekonomicky poměli ( viz cena elektřiny zvýšená o dva řády nebo snad ještě víc) ti provozovatelé těch elektráren, kteří při výstavbě nešetřili a příslušné izolace a další věci na ochranu před mrazy udělali silnější. Nebo aspoň kteří využili předpovědí počasí a ve dnech přes vpádem toho arktického vzduchu aspoň provedli nějaká nouzová technická opatření. A díky tomu jejich uhelné nebo plynové (nevím, jak moc je v Texasu jaderných elektráren) fungovaly i v těch mrazech.

L. Novák 7.3.2021 8:55

Gretén "Rada" zadá do Google klíčové slovo, z výsledků něco vybere aniž by to četl, a doplní tím odkazem své ;-O kydy, i když v něm často k problematice, o níž tady sám píše, nic není. Je to magor... :-)

L. Novák 7.3.2021 8:51

"Rado", greténe dementní, idiotovi jako jsi ty nemá smysl něco vysvětlovat. Stejně sem ty tvé lži vylepíš znovu jako by se nechumelilo. A znovu. A zase znovu... Celá léta to tak na NP provozuješ, a ani ti není stydno...

Zkrachoval jsi se svým mizejícím zbytkem neuronů na mé jednoduché fyzikální otázce, kterou jsem ti opakovaně položil. Takže u mě jsi už jenom hromada hmoty s nízkým IQ a (ne)znalostmi, která otravuje své okolí šířením blbostí a nesmyslů... :-P Mašíbl "Rada".

J. Lukavsky 7.3.2021 7:08

"Lidstvo nemá na klima vůbec, ale vůbec, žádný vliv" má, ale jádro pudla je "kolik". V atmosféře Země je cca 560 Gt CO2, člověk spalováním fosilů přidává ročně cca 10 Gt. To jsou necelá 2%. Evropa se podílí desetinou, čili 0,2%. ČR asi 1%..... Většina koloběhu CO2 je mikrobiální respirace organických látek v půdě. A ta běžela, běží a poběží i bez člověka. J.L. end

J. Lukavsky 7.3.2021 6:50

"účinnost elektromotoru je oproti spalovacímu zhruba dvojnásobná" ovšem za podmínky, že elektřina vzniká v zásuvce. Pokud začnete počítat ztráty při výrobě, přenosu, nabíjení aku., skladování elektřiny tak je to dosti jiné....baterka v autě se vám vybije za xx dní i bez ježdění, benzin nikoli např. V garáži můžete skladovat 200 litrů benzinu na horší časy atd. atp. Není to stou elektřinou tak jednoduché. J.L. end

R. Holub 7.3.2021 4:28

P. Rado, co jsem se mel dozvedet z bakalarske prace Brycha?

P. Rada 7.3.2021 4:23

A k zákazu dotování (přímém i nepřímém) fosilních zdrojů by jste se také vyjádřil podobně souhlasně?

https://www.euro.cz/byznys/deset-procent-dotaci-na-fosilni-zdroje-bude-stacit-na-zelenou-revoluci-1461275

P. Rada 7.3.2021 4:20

Namísto afektivních výlevů zkuste uvést něco věcně. Tvrdím např. že účinnost elektromotoru je oproti spalovacímu zhruba dvojnásobná a elektromotor může oproti spalovacímu energii dokonce rekuperovat. Že by o tom a dalším na rozdíl od Vás věděli i někteří "američané" když uvažují kde ušetřit výkon v dopravě?

L. Novák 7.3.2021 0:08

Zelený blb "Rada" tyhle nesmysly vylepuje pořád dokola a vůbec nemá smysl mu něco vysvětlovat. Je to magor neschopný racionálního myšlení a není schopen se učit... :-P

A. Renjascu 6.3.2021 22:27

Mám dojem, že z mého příspěvku vyvozujete něco co tam není. Nepovažuji útok na politického či odborného oponenta za něco nelegitimního. Pokud někdo - kdokoliv - vstupuje do veřejného prostoru se svými názory, postoji či ideologickými koncepty, tak musí počítat s tím, že nejen toto vše, ale i on sám bude podroben veřejnému zkoumání a útoku jak na tyto své postoje, tak i na kompetentnost tyto postoje zastávat. Říká se tomu zjednodušeně demokratická diskuze. Pokud např. někdo bude usilovat o post účetního a někdo z jeho oponentů zjistí, že tento člověk je diskalkulik a disnumerik, tak je pochopitelné, že tato informace bude ve veřejné soutěži použita. To zcela jistě ovlivní pohled na tuto osobu navzdory tomu, že některé myšlenky či nápady této osoby mohou být pro komisi podnětné. A s GT je to podobné. Aspergův syndrom není žádná nevinná porucha, jak se nám vámi uvedený odkaz na článek v reflexu snaží namluvit, ale jedna z nejzávažnějších poruch mentálního vývoje člověka. Žel je to vrozená porucha některých mozkových funkcí. Důsledkem je, že postižená osoba správně nechápe to, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj této osoby je díky tomuto handicapu narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti. Pokud jde o mentální výbavu GT, tak by také bylo dobré vědět, zda trpí nízko funkčním Aspergerovo syndromem, který se projevuje podprůměrnými intelektovými schopnostmi (což je dle toho co jsem o chování GT četl docela možné) a nebo zda trpí vysoce funkčním Aspergergovo syndromem, kde může být intelekt průměrný a nebo občas i nadprůměrný. Takže uvedený článek rozhodně nepovažuji ve vztahu ke GT za hranou a nejen zde na NP, ale i v ostatních mediích jsou podobné útoky na různé oponenty rozhodně razantnější než je uvedená poznámka zpochybňující intelekt GT.

A. Renjascu 6.3.2021 21:42

To tam, ale nezapočítáváte ztráty při výrobě, dopravě a skladování elektřiny. Bez toho je vaše info neúplné.