26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

TEROR: Co Blinken odmítá vidět?

Osamělý vlk je člověk, který se pohybuje mimo hranice své společnosti a přinejmenším v kriminálních případech provádí něco sociopatického. Oba teroristé v Jeruzalémě jednali v naprostém souladu s normami a očekáváními své společnosti. Rodiče střelců je chválili jako hrdiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 7.2.2023 20:03

Tomu ted nerozumim. O ktere hodnoty Noveho zakona konkretne jde? Hitler pohrdal katolicismem, protoze to pro nej bylo slabe, zmekcile nabozenstvi, zatimco silny, agresivni,valecny Islam ho fascinoval. Pak tady bylo jeste to spolecne nepratelstvi vuci Zidum...

Vase tvrzeni, ze pogromy jsou cosi zakoniteho porad jeste nesdilim. Ani si nemyslim, ze uspesni lide nutne skodi tim mene uspesnym. Bez tech chytrych a uspesnych by se tem hloupym a neuspesnym vedlo nejspis jeste hur, nemyslite? ;-)

H. Rybnická 7.2.2023 19:13

To je samozřejmě trochu ohýbání historie. V tu dobu jsem také nežila, ale v jednom dopise píše otec (to jsem nevěděla) že v 1938 projížděl Sudety. v rámci své politické práce -a že žasl, jakým tempem tam přecházeli němečtí sociální demokraté k NSDAP. Na otázku proč, slyšel pořád stejné odpovědi: Dostaneme konečně práci.

Člověk se ovšem musí ptát po důvodech takového jednání.

Pokud byste se prodírala německými novinami (tedy soc.-dem, tisk v první republice ) tak zjistíte jak žalostně po měsíce ba roky žadonili zástupci sudetských Němců o krizovou hospodářskou pomoc vlády. Naprosto bezvýsledně. Jednou si dejte práci a nahlédněto do zápisů jednání prvorepublikového parlamentu. (Parlamentní knihovna). Ale už jsem o tom psala několikrát, ovšem je to velice nepříjemné se na věc dívat z tohoto hlediska. Myšlenka, že si tito občané odsun vlastně zavinili sami, je hodně přijatelnější a samozřejm příjemnější.

H. Lukešová 7.2.2023 18:58

Já jsem nežila v té době, nemám nastudováno o česko-sudetské tématice, takže si nic netroufám nic s určitostí tvrdit, ale obecně se píše, že většina sudetských Němců vítala Hitlera a že schvalovala nacisty a tím se ten odsun ospravedlňuje. Přiznám se, že i nás tak to učili ve škole v dějepise.

Já se Vás absolutně nechci dotknout, vím, že jste psala, že Vás otec byl německé národnosti, ale sociální demokrat, antinacista. Ale jak jsem koupila, tak prodávám.

M. Grundmann 7.2.2023 18:53

Nic neschvaluji, pouze vysvětluji, proč se tak děje.

H. Lukešová 7.2.2023 18:52

Je pravdou, za což jsem se až styděla, že firma, u které jsme si objednali zakázku na opravu chaty, tam poslala dřít Ukrajince, a ti dřeli a dřeli... Ale to jsem Vám asi už asi psala.

Avšak nyní vidíte, ze dne na den se z pohrdání Ukrajinci se stala velká láska.

M. Grundmann 7.2.2023 18:51

Hitlera a muslimy spojuje odpor k hodnotám Nového zákona. Tyto hodnoty však odmítá dnes i většina Čechů, pouze o tom nevědí, protože tyto hodnoty neznají.

Ano, Židé jsou úspěšní a to je důvod k pogromům. Úspěšní lidé škodí těm méně úspěšným a toto nepřátelství je naprosto racionální. Není to jenom závist, je to racionální postoj. Méně úspěšným lidem se objektivně žije lépe bez těch úspěšnějších. Pro spokojený život není důležitý absolutní blahobyt, ale společenské postavení. Lidé žijící ve vyšší společenské vrstvě jsou tedy téměř vždy ke škodě lidí žijících níže. Komunismus byl ze strany chudých lidí naprosto racionální postoj. Proto opravdu nevidím, jak se pogromům vyhnout.

H. Rybnická 7.2.2023 18:51

..vynikající ...

H. Rybnická 7.2.2023 18:50

Paní Lukešová, která má z nás nejvíce a vinikající znalosti Vám práv uvedla opak.

H. Rybnická 7.2.2023 18:48

Souhlasím. Vpomínám, že jsme o tom diskutovali již před mnoha léty v rodině a otec tenkrát poukázal na integraci "sudetských" Němců v SRN. Řekl, ten spor je uměle rozdmycháván, v Německu to šlo, miliony zbídačených občanů v průběhu několika let rozumně integrovat, v Palestině se stav záměrně udržuje na životě. Bohužel se budeme muset obrnět trpělivostí.

H. Lukešová 7.2.2023 18:46

Arabské obyvatelstvo v Izraeli je kolonizátorské, invazivní, kruté, původními obyvateli Země izraelské jsou Židé, jim náleží tato země, Arabové na ní nemají žádný nárok. Tečka. Proč vy schvalujete a ospravedlňujete protižidovské pogromy a chválíte arabskou protižidovskou zášť, nechápu.

D. Laurencikova 7.2.2023 18:42

Ja bych te ceske lasce k Ukrajine zas tolik neduverovala. Jeste nedavno nerozlisili Ukrajince od Rusa, Ukrajinec byl docela nizsi kasta v Cechach. Psala jsem uz, jak Ukrajinci staveli nas barak a stezovali si, ze drou jak magori a nedostavaji ani vyplatu? A najednou se Cesi prevtelili v Ukrajince samotne a jsou pro Ukrajinu ochotni tahnout do treti svetove valky? To je jakysi hystericky a nebezpecny modni trend, nebo co. Skutecnou naklonnost k Ukrajine za tim nepredpokladam a ani k ni nevidim duvod. Ukrajinci byli zrovna tak Soveti ("Rusaci"), jak Rusove.

M. Grundmann 7.2.2023 18:41

Lidé nejsou tak malicherní, aby se vraždili jenom kvůli nějakým textům v nějaké knize. K nenávisti vůči Židům mají ostatní lidé zcela racionální důvody a různé nenávistné texty jsou pouze následkem této nenávisti nebo řevnivosti. Je zajímavé, že zcela racionální důvody, které uvádím, nikdo nekomentuje. Aspoň tedy veřejně. Můj již zesnulý velmi dobrý přítel Žid mi však vysvětlil sám, proč jsou Židé například ve východní Evropě tak nenáviděni. Za to, že v minulosti klekali na domorodce jako výběrčí daní.

Arabové sice mají plno států, ale to může být domorodci žijícímu v Palestině úplně jedno. Tento domorodec je připraven o svůj domov a o své pozemky. A žádný jiný arabský stát mu tuto ztrátu nevynahradí. Dnešní nenávist vůči Židům není státní politika, je to nenávist obyčejných Arabů, kteří buď o domov přišli sami nebo jsou solidární s těmi, které toto neštěstí postihlo. Krutá arabská duše pouze nechce přijít o svůj domov a majetky.

H. Lukešová 7.2.2023 18:39

Ano, to také nechápu, proč muslimské migranty nepřijímá Saudská Arábie a další... Jenže to je plán islamizace, úkolem všech muslimů podmanit si celou planetu, islamizovat celé krajiny. A těmi sociálními dávkami muslimům vlastně Evropané platí muslimům daň z hlavy- džizju.

H. Lukešová 7.2.2023 18:36

Češi nejsou jediní, kteří milují Ukrajinu. Milují ji také Poláci, bojují za ni a umírají za ni.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-polaci-bojuji-a-umiraji-za-ukrajinu-40422264

K. Křivan 7.2.2023 18:35

Vy fakt nechápete, že Ukrajina začala po amerikou financovaném a podporovaném majdanu terorizovat ruské obyvatelstvo na původních ruských územích Novorossija a Krym ?

D. Laurencikova 7.2.2023 18:35

Je take velmi zajimave, ze zadne bohate arabske staty neberou uprchliky, svoje muslimske bratry. Zato ale pro ne staveji mesity vsude na zapade.....

D. Laurencikova 7.2.2023 18:31

Genau!

D. Laurencikova 7.2.2023 18:30

A ja rikam, ze pri nenavisti muslimu k Zidum jde o daleko vic, nez o pozemky v Palestine. Viz spojenectvi Hitlera s muslimy, protoze meli v Zidech spolecneho nepritele.

Nevim, jestli jsou to "nepopularni povolani" banker, advokat... vubec bych to tak nerekla. O Zidech se se zertuje, ze maji radeji "maly kseft", nez "velkou lopatu." Jsou holt chytri a uspesni, to budi zavist. Nositele Nobelovych cen jsou ostatne nejcasteji Zide!

Nevim, jak myslite vetu: "Neumim si predstavit, ze by se mohli za takovych podminek vyhnout pogromum." Ja na rozdil od vas nepovazuji pogromy za neco nevyhnutelneho a zakoniteho.

H. Lukešová 7.2.2023 18:28

Nemáte pravdu. V Koránu je obsažena také genocidní nenávist k Židům a na základě jí Arabové jednají. Spor o Zemi izraelskou není o pozemky, ani územním sporem, ale náboženskou válkou mezi islámem a judaismem, podle některých pasáží Koránu jsou Židé prokletým národem, nepřítelem Alláha atd. atd.

Arabové mají 22 států, Židé jenom 1, nač by Arabové potřebovali další 23.stát? Na Izrael nemají Arabové žádný nárok, absolutně ne. Arabská snaha uloupit Židům jejich zemi je obrazem kruté arabské duše.

H. Lukešová 7.2.2023 18:24

Váš postoj je zajisté správný. Ti, co nejvíce řvou o nacismu, mají sami k nacismu velmi blízko. Co jiného než nacismus je nenávist k celým národům? Na psí diskusi k Rusům...

D. Laurencikova 7.2.2023 18:20

Neni mi zcela jasne, proc ocekavat od pana Lazarka neco rozumneho.

H. Lukešová 7.2.2023 18:19

Když jsem tu samou otázku položila pod úvodníkem, tak pan Lazárek napsal, že je Bennett lhář. Tečka a pan Koloř později, že má Rusko vliv na izraelskou politiku.

D. Laurencikova 7.2.2023 18:18

Ja povazuji za naprosty nesmysl, nenavidet narody. Ani je nelze pausalne milovat... Ja mam rada nebo nerada LIDI. Nektere vic, jine mene, jine vubec ne. Mam vylozene rada jednu Turkyni u nas v dome, velmi rada mam kosovarsky par, ktery bydli o patro vys. To jsou velmi slusni a mili lide. Bajecne vychazim s nasi ukrajinskou sousedkou a vazim si ji. Chytra to zena! Nesmirne rada mam svoji ruskou kolegyni, Leylu, to je primo andel na zemi! Nesnasim nemecke Antifanty a znam Cechy, kterym se radeji vyhnu, abych je nemusela nakopnout. Jsem take jenom clovek ;-).

M. Grundmann 7.2.2023 18:15

To je právě omyl. USA se snaží 30 let Rusko všemi možnými prostředky oslabit. Nikoliv přímým vojenským útokem, ale jinak je dovoleno úplně vše. A Ukrajina se rozhodla přidat k USA, proto vojenská reakce Ruska.

M. Grundmann 7.2.2023 18:12

Srovnávat vztah Čechů a Slováků se vztahem mezi Židy a Araby opravdu nedává vůbec smysl. Slováci a Češi proti sobě nic nemají, Slováci pouze chtěli mít svůj vlastní stát. Teď ho mají a vzájemné vztahy jsou téměř idylické.

Arabové a Židé jsou ve válce o území přes 100 let a podle toho se k sobě chovají. Na rozdíl od Rusů a Ukrajinců se i skutečně nenávidí. Ale hlavním zdrojem této nenávisti je skutečně spor o pozemky v Palestině, nikoliv nějaký korán či bible.

Židé mají historický problém v tom, že vykonávají nepopulární povolání ( bankéř, advokát, výběrčí daní apod. ) a navíc vydělávají obvykle víc než domorodci. Rovněž počet židovských obyvatel v Evropě rostl rychleji než počet domorodců. Neumím si představit, že by se mohli za takových podmínek vyhnout pogromům.

H. Lukešová 7.2.2023 18:08

Tak je to veliká dehumanizace ruského národa jako celku, to je pravda. Rus mně osobně nějak neublížil. Já se rozhodně vyhýbám nenávidět celé národy, jedině muslimy, zejména palestinské Araby, kteří nás nenávidí všechny do jednoho, ty skutečně ráda nemám. Nejsem povinována milovat své nepřátele.

D. Laurencikova 7.2.2023 18:05

Rusove chteli vlastne jenom jedno jedine: Aby Ukrajina nebyla clenem NATO. Chteli neutralni Ukrajinu, jinak si mohli byt Ukrajinci Ukrajinci, jak chteji. Ani ten Krym by jim nikdo nebral. A kdyby jeste navic zachazeli slusne s ruskou mensinou na Donabase, misto toho, ze ji tam leta bombardovali, ani ten Donbas by jim nikdo nebral. Vsechno ostatni jsou bachorky.

D. Laurencikova 7.2.2023 18:00

Ne, vy nechapete! Nechapete, ze Ukrajina je tady jenom Mittel zum Zweck. Valka na Ukrajine je ve skutecnosti valkou Zapadu, predevsim USA proti Rusku. Za tim ucelem NATO vyzbrojilo a vycvicilo ukrajinskou armadu, jak priznala Angela Merkelova a o soucasnem statu quo informovala nejlepe nase ministryne zahranici, Annalena Baerbock: "Jsme ve valce s Ruskem", rekla nedavno v Zeneve. Chcete to zrovna vy zpochybnovat?

H. Lukešová 7.2.2023 18:00

Ano, Rusko je agresorem, neschvaluji ruskou invazi na Ukrajinu, to jsem psala vícekrát, leč se nepřidávám k těm frenetickým výkřikům o zničení Ruska a přesto přeze všechno považuji Rusa za člověka.

D. Laurencikova 7.2.2023 17:55

Nepratelstvi mezi ruznymi narody je skutecne neco normalniho, obzvlast mezi sousedy. Ale jsou to jenom Zide, na ktere se vzdycky poradaly pogromy, "Zid" byl vzdycky synomymem Zla a jsou to Zide, kteri jsou v Koranu liceni jako synove prasat a opic.

Kdysi jsem cetla jsem knihu od Carmen bin Ladin, "Der zerissene Schleier" o jejim zivote v Saudske Arabii po snatku s jednim s Bin Ladenovych mladsich bratru, Yeslamem bin Ladinem. Vydrzela to tam az do te doby, nez zacaly deti chodit do skoly. Az zacaly dcerky chodit ze skoly chodit s tim, ze nenavidi Zidy a ze jsou to prasata a psi, nebo opice... tak se rozhodla pro navrat do Svycarska.

Ja jsem osobne zazila situaci, kdy se v nemeckych mestech Bochum, Dortmund, Gelsenkirchen, München.... v ulicich opet rvalo: "Juden ins Gas"! Nebo "Jude, Jude feiges Schwein!" To bylo v roce 2014. Palily se Israelske vlajky a nedelali to Nemci, ale muslimove, prevazne mladi Palestinci! Ja bych ten islamsky antisemitismus tak nepodcenovala. Vubec bych ho nekladla na tu samou uroven jako to, ze Cesi nemaji radi Slovaky.