29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SÝRIE: Trumpův úder

Jaká jsou pozitiva a jaká negativa Trumpova raketového útoku na syrskou leteckou základnu minulý týden?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 14.4.2017 21:53

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Jenže nemá rád USA establishment, takže může trochu přehánět z tohohle důvodu. Může, neříkám, že to dělá. Fakt mi chybí informace k nějakému určitějšímu názoru. Sleduji se zájmem a nedůvěrou ke všem aktérům, byť ne se stejnou mírou oné nedůvěry. Rusům jsem se naučil nedůvěřovat absolutně, zoufalci jako Asad jsou zcela nevypočitatelní a u Američanů se snad trochu dá odhadovat, proč něco dělají či nedělají. Ale taky ne s velkou určitostí.

Ta BiH a Jugoška vůbec je zajímavý mustr. Jakž takž to funguje tam, kde byly nastoleny určité poměry. Chorvati vyhnali Srby z Krajiny, nemají iredentu, fungují. Srbové přišli o kosovo, nemají iredentu, fungují. BiH a Kosovo je odložený prúser, je to tam v patu. Nakolik je nastolení určitých poměrů možné v Sýrii neví, zatím se nezdá, že by se území a jeho držitelé nějak ustálili.

V. Klepetko 15.4.2017 8:47

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Je otázka, jestli právě nějaký takový "na velmi dlouho odložený průser" a-la BiH není to jediné rozumné, co se dá nyní dělat... Čas je mocný čaroděj, i zázraky se dějí! Jejich pravděpodobnost v proudu času vzrůstá: a nemusíme čekat na "Poincarého návrat", některému z "blokujících situaci" hráčů může do deseti let chcípnout kobyla a pak se vše vyřeší definitivně!

Lidstvo samo bylo "odloženým průserem". A ejhle, kdo by byl řekl, že již zítra uvidíme, že "Kristus vstal z mrtvých, smrtí smrt překonal a jsoucím ve hrobech život daroval!" :-))

S. Ševeček 14.4.2017 9:33

AUtor je

užitečný idiot.

B. Holubec 14.4.2017 11:00

Re: AUtor je

Souhlas, velmi užitečný.

M. Kolář 14.4.2017 9:15

správné rozhodnutí

Rozhodnutí Trumpa bylo zcela správné. Američané stále více zatlačují IS a

nyní zasáhli proti další teroristické organizaci, a tou je Assadův

režim. Pokud jde o Rusko, to v Sýrii jenom vraždí a ničí infrastrukturu v zájmu zřizování základen a realizace svých totalitních zájmů ..Amerika se konečně, po osmi letech naivního mnichovanského "obamismu",

vzpamatovala.. Je třeba ji podpořit ..

M. Kolář 14.4.2017 9:37

Re: správné rozhodnutí

Rozhodnutí Trumpa bylo zcela správné. Američané stále více zatlačují IS a nyní zasáhli proti další teroristické organizaci,a tou je Assadův režim. Pokud jde o Rusko, to v Sýrii jenom vraždí a ničí infrastrukturu v zájmu zřizování základen a realizace svých totalitních zájmů. Amerika se konečně, po osmi letech naivního mnichovanského "obamismu, vzpamatovala. Je třeba ji podpořit ..

P. Rudolf 14.4.2017 9:09

No nevím

Spíž mi to zatím připadá jako mýdlová opera pro domácí publikum. "Trump sobě!"

J. Lepka 14.4.2017 9:30

Re: No nevím

Jasně, když to tak připadá vám, tak je to na sichr důležitý tah na mezinárodní šachovnici, vzkaz přesně určený adresátům.

Jo a ve vašem špajzu, vám to může připadat jak chce.

P. Rudolf 14.4.2017 10:33

Re: No nevím

Typický příspěvek psího exkrementa - v hlavě místo mozku piliny, a tak se alespoň udělá na překlepu druhého.

V. P 14.4.2017 9:05

Nový Reagan?

Nejdůležitější pro nás je druhý bod. Nebezpečí nové Jalty se podstatně snížilo.

Reakce zmatené ruské páté kolony, která ještě docela nedávno oslavovala zvolení Trumpa, rovněž stojí za pozornost.

J. Lepka 14.4.2017 9:35

Re: Nový Reagan?

Ano, taky mne to pobavilo, Je evidentní, že UI (to není umělá inteligence, ale užiteční idi.ti) nedostali notičky, zřejmě tápe i řídící složka.

V. P 14.4.2017 15:14

Re: Nový Reagan?

Nejspíš opět přejdou k osvědčenému boji proti americkému imperialismu.

J. Lepka 14.4.2017 16:19

Re: Nový Reagan?

Ano, a jako jednotící prvek budou vrazi z vólstrýtu vraždit černoši.

J. Pražák 14.4.2017 8:48

Kde autor bere jistotu?

Kde je jistota, že Asad použil chemické zbraně? Vždyť je to logický nesmysl, aby si v době, kdy vítězí, znepřátelil celý svět. Proč místo vyšetření, zda na letišti tyto zbraně byly, raději celý prostor zlikvidují náletem?

Amerika opět ztrácí další body u soudných lidí a chystá se k dalšímu vojenskému debaklu, jako by jich nebylo už až dost. Vietnam, Afghanistan, Irák, ..... - to jsou ukázky americké neschopnosti. Nebo je záměr co nejvíce oslabit tuto část světa vzájemným, nikdy nekončícím konfliktem?

Proč není zmíněn problém Israele, který se asi bojí "souseda" podporovaného Iránem?

Uvědomují si politici, že někdo dopravuje bomby do cíle raketami a letadly a ti méně technicky vyspělí ukradenými náklaďáky?

J. Jelínek 14.4.2017 9:06

Re: Kde autor bere jistotu?

Jednal logicky Hitler, když po Pearl Harboru vyhlásil válku USA, ačkoliv věděl, že ho Japonci mají víceméně na háku? Ale jistě, jednal, leč podle své logiky vyšinutého magora. Ovládá vůbec Asad svou armádu? Existuje vůbec ještě Sýrie?

J. Lepka 14.4.2017 9:09

Re: Kde autor bere jistotu?

V jakém světě žijete? Vy se skutečně domníváte, že by si Assad nechal prolustrovat letiště včetně okolí vyšetřovací komisí? (o rusácích nemluvě).

Navíc tohle byl jen tah na geopolitické šachovnici a podle uraženého hýkání ruské strany asi úspěšný. Krom toho metabolity sarinu či jeho derivátů už potvrdili i Britové.

A Amerika ztrácí další body u soudných lidí?

No, pokud považujete neomarxisty všech barev, včetně uražených US demokratů, diktátory a levicové pomatence, melouny a multikultisnílky a všechny antiami z jakýchkoliv důvodů za soudné lidi, jistě máte pravdu. Až na to, že tyhle považovat za soudné je na návštěvu psychiatra.

J. Pražák 14.4.2017 9:19

Re: Kde autor bere jistotu?

Sarin vyrábí i "povstalci", které podporuje Turecko a Západ. V Syrii odevzdal pouze Asad chemické zbraně, ale ne povstalci, kteří tou dobou kontrolovali velkou část země.

Myslím, že si Trump naběhl, protože Rus mu řekl, něco nepěkného, tak se "dohodli", že se to nebude opakovat. Takový zásah nemusí být pouze jednostranný.

J. Lepka 14.4.2017 9:53

Re: Kde autor bere jistotu?

Jistě, asi nikdo soudný nepochybuje, že i povstalci koketují s bojovými plyny. Problém je ovšem v tom, že stejného efektu jsou schopni dosáhnout i s chlórem, ten je výrobně jednodušší, a navíc není považován za bojový, pouze technický plyn.

Takže ano, jistě je možné, že Assadovo letectvo vybombardovalo utajený chemický sklad, je však na místě si položit otázku s jakou asi pravděpodobností si povstalci připravovali binární plyn a s jakou pravděpodobností se výbuchem rozptýlené složky dostaly do reakce. Nejsem chemik, ale podle několika vyjádření odborníků isopropylalkohol prostě vyhoří.

J. Pražák 14.4.2017 10:11

Re: Kde autor bere jistotu?

Včera na NP byl zajímavý, obsažný článek na toto téma. Sarin nemusí být v binární formě, lze ho vyrobit jako jednosložkový, pouze se tak nedá dlouhodobě skladovat. Také nejsem chemik, ale nevidím smysl, aby asad používal chemii a popudil celý svět. Vždyť stejného efektu mohl dosáhnout lehce i jinak.

Asad je chudák, který nikdy nechtěl vládnout, je vystudovaný lékař, ale měl tu smůlu, že jeho starší bratr-následník, zahynul při nehodě. Proto si myslím, že jedná v zájmu Syrie, vždyť by se na to vládnutí mohl vykašlat a někde si příjemně žít v exilu.

J. Lepka 14.4.2017 11:21

Re: Kde autor bere jistotu?

Ano, logicky to nedává smysl. Ovšem stačí si do té rovnice dosadit jeden prvek: orientální psychopat. Kdyby nebyl,zřejmě by se do vedení země necpal. Bohužel, je to prostředí orientálních despocií a zkusit podsouvat těmto jedincům pocity a myšlenky našeho kulturního okruhu je pošetilé. Tuplem když pokusů o diktaturu máme v nejbližším okolí dost a dost. A "jednání v zájmu Sýrie" je také dost pofiderní pojem, evidentně jsou to zájmy poplatné zájmům všech hráčů (kohoutů) na smetišti a navzájem zcela antagonistické.

J. Pražák 14.4.2017 11:25

Re: Kde autor bere jistotu?

Určitě není Asad žádný svatoušek. Ale vystudoval na Západě, provozoval lékařskou praxi. Jeho žena se evropsky obléká (žádné pytle nebo stany). On asi nemohl říct tátovi diktátorovi, že na to vládnutí kašle, to asi v muslimské zemi nejde.

Ale ti alavité jsou celkem "pokrokoví muslimové", nemusí tlouct denně hlavou o zem, nemusí do mešity,....

J. Pražák 14.4.2017 11:28

Re: Kde autor bere jistotu?

Určitě není Asad žádný svatoušek. Ale vystudoval na Západě, provozoval lékařskou praxi. Jeho žena se evropsky obléká (žádné pytle nebo stany). On asi nemohl říct tátovi diktátorovi, že na to vládnutí kašle, to asi v muslimské zemi nejde. (Viz Jára Cimrman: ....brácha si v Praze hezky popelaří a mně dáš na krk takový majetek...").

A ti alavité jsou celkem "pokrokoví muslimové", nemusí tlouct denně hlavou o zem, nemusí do mešity,....

Spíš Israel má strach z přítomnosti Iránců a chemických zbraní na hranici, tak velký bratr pohrozil.

V. Adrak 14.4.2017 11:42

Re: Kde autor bere jistotu?

Pane Lepko jako orientální psychopat mi připadáte vy.Všechny argumenty že Asad by tím útokem ničeho pozitivního nedosáhl jsou docela logické ale podle vás stejně jenom vy máte tu jedinou pravdu.Mně je 68 let takže jsem si odsloužil 2 roky vojny kde komunisti přípravou na válku žili.Příprava na útok sarinem nám byla vtloukána neustále,ale že by se napadení sarinem omývali vodou a sahalo se na ně bez rukavic jak nám ukazovala videa z místa napadení je bezbřehá hovadina.Všichni co absolvovali vojnu si pamatují co bylo PCHOJ a jak se postupovalo při napadení sarinem.Vy jste předpokládám nějaké mamánkovské ucho které na vojně nebylo.

J. Lepka 14.4.2017 16:30

Re: Kde autor bere jistotu?

To předpokládáte blbě. A specielně znovu pro vás opakuji: sarin je bez barvy a zápachu a pokud byl indikován po útoku chlor, je použití vodní sprchy nejrychlejší a zároveň nejúčinější řešení, na to jsem nemusel projít bolševickým vymýváním mozku, mně stačily ty bláboly o jaderných výbuších, aby nám pak soudruzi po Černobylu ukázali, jak velké howno o tom věděli. Takže pokud nebyla na místě vybavená detekční laboratoř, záchranáři asi nevěděli čím byly oběti skutečně otráveny. Už mne nebaví neustále oponovat rudým nokům, co nechtějí připustit, že tam situace byla velmi nejasná a zmatená, jen stále opakují stejné nesmysly, aniž by si uvědomili, že jen precizní vyšetření všech okolností může přinést odpověď. Místo toho ruská strana vetovala RB OSN a vy a vám podobní máváte citáty z vojenských rudých brožurek.

I. Babková 14.4.2017 8:37

To je páni logika

Aby si Emerich nemyslel, že se paktuji s Rusňákem, dám Syručkovi po tlamě, což předem oznámím Rusňákovi. Dává to nějaký smysl?

S. Ševeček 14.4.2017 9:37

Re: To je páni logika

Je; více logik. Jedna z nich je 105% alibi.

J. Novak 14.4.2017 7:50

Mrtví civilisté

Němci také v Gliwicích nechali po fingovaném přepadu jednotkou v polských uniformách na místě mrtvé v příslušných uniformách. Ovšem byli to zabití vězni z koncentráku do těch uniforem převlečení. S těmi mrtvými v místě údajného útoku chemickými zbraněmi bych se nedivil, kdyby šlo o podobný scénář, o tom, že jej islamisté rádi používají už bylo i několik dokumentů.

J. Pražák 14.4.2017 8:49

Re: Mrtví civilisté

Už psali, že ti mrtví byli zajatci z vedlejších vesnic.

J. Fridrich 14.4.2017 7:27

Souhlas s článkem.. Pitva zavražděných civilistů,

Souhlas s článkem.. Pitva zavražděných civilistů, žen a dětí potvrdila zavraždění Sarinem - že to byl řezník Asad s v pozadí skromně stojícím Putinem VÍME - tedy někteří... Co je to za látku a jak je chemicky náročné ji vyrobit také-někteří víme. Putin jasně černouškovi Obamovi garantoval dohled na likvidaci ( provede Amerika, tak, jak platí Amerika likvidace i rusáckých arzenálů, Rusáci se dohodnou s Amerikou na likvidaci těchto zbraní a tu likvidaci provede a zaplatí Amerika...) těchto válečných plynů které Asad použil a používá vesele i nadále.

Pro zdejší soudruhy na uklidnění - Američani na měsíci v roce 1969 nebyli, bylo to natočeno v pouštích Nového Mexika a Dvojčata si odpálili sami atomovou pumou - jak píše jeden Ruský akademik.. No a imigranty posílá do Evropy také Amerika, kdo jiný by to mohl zosnovat ?

A. Trick 14.4.2017 8:44

Re: Souhlas s článkem.. Pitva zavražděných civilistů,

Jak dopadla pitva těch, kteří zasažené sarinem ošetřovali?