29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SÝRIE: Trumpův úder

Jaká jsou pozitiva a jaká negativa Trumpova raketového útoku na syrskou leteckou základnu minulý týden?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Trick 14.4.2017 10:13

Re: Tak proč se jich držíte?

Patří Lepkovi.

J. Lepka 14.4.2017 10:20

Re: Tak proč se jich držíte?

Milý Tricku, pokud jste skutečně přečetl pár mých komentářů, jistě víte, že nedržím. Ovšem stejně skeptický jsem k rudé propagandě, resp. mnohem více, těm nebudu věřit ani že je dnes pátek. Zkušenosti víte.

A. Trick 14.4.2017 10:23

Opakování pro hloupější

Kde jste "sehnal" informaci o sestřelených Tomahawcích. Nic nebylo vyšetřeno, ale Vy víte, že šlo o sarin. Na ošetřování zažených sarinem vodou odpovědět schopen nejste.

Tak kdo je tady propagandista?

J. Lepka 14.4.2017 11:42

Re: Opakování pro hloupější

Pro sichr ještě jednou :

Já vám nebudu dohledávat nesmyslné výroky některých ruských komentátorů a jejich nadšených patolízalů. Nebo mi snad chcete vážně tvrdit, že informace o 23 Tomahawcích trefivších není z ruské strany? Pravda, zpráva pokračovala tím, že o osudu dalších nejsou informace, přesto to hned nějaký váš kolega komentoval tak, že je ruská obrana sestřelila. Pokud jste tak agilní diskuzník, jistě si ho dohledáte.

A dále. Jak můžete s jistotou prohlásit, že video s ošetřením obětí vodou je z Chán Šajchúnu, tuplem po onom chemickém útoku ? Navíc dle zpráv svědků i tam byl cítit chlór a omytí vodou je první pomocí po zasažení chlórem. Dle wiki je sarin čirá, bezbarvá kapalina bez zápachu, tedy nic nevaruje záchranáře s čím mají co dělat. A naposledy: jak můžete vědět, že mezi mrtvými a raněnými léčenými v Turecku nejsou i zasažení záchranáři? Prostě si stále melete to své, vůči nevhodným argumentům jste imunní, prostě ta správná bolševická propaganda, že ?

A. Trick 14.4.2017 11:59

Nové opakování pro hloupější

Kde jste "sehnal" informaci o tom, že nějaké Tomahawky byly sestřeleny.

To jsem nikdy netvrdil, tak už to pochopte a nepodsouvejte mi to.

Pokud byste byl pozorným čtenářem pochopil byste, že tak se napadení sarinem neošetřuje.

A. Trick 14.4.2017 12:04

Už jste pochopil jak si odporujete?

A dále. Jak můžete s jistotou prohlásit, že video s ošetřením obětí vodou je z Chán Šajchúnu, tuplem po onom chemickém útoku ? Navíc dle zpráv svědků i tam byl cítit chlór a omytí vodou je první pomocí po zasažení chlórem

J. Lepka 14.4.2017 16:17

Re: Už jste pochopil jak si odporujete?

Schizofrenie?

V. Vaclavik 14.4.2017 9:39

Jestlize Rusove zradili

pak jsou nepritelem a priste by se jim nemelo nic predem oznamovat, ani na posledni chvili (coz by stejne nemohlo fungovat, pokud totiz maji na stahnuti cas Rusove, budou ho logicky mit i od Rusu informovani Syrane).

S tim souvisi okrajove i to o tech frakcich ve Washingtonu, ve vlade a vubec v jejim sirsim okoli. Jestlize tam jsou ty vselijake 'vlivy', tahnouci ruznymi smery, ktere musi byt slozite pretahovane, pripad od pripadu, pak to nemuze nez byt jednoznacne skodlive pro rozhodovani navenek, co a jak se bude delat. Tady konkretne to oznameni Rusum mohlo byt motivovane ohledem na nejake ty frakce, napriklad.

Sice se s Trumpem blyska na lepsi casy (jestli ale opravdu prijdou, to teprve uvidime), uz se uplatnuje nahled, ze silou je treba nikoli vyhrozovat, jako treba vytycovat nejakou barevnou caru (to delaji jen zbabelci, nebo podvrataci), ale bez vyhrozovani ji zacit pouzivat, kdyz je treba ji pouzit. Ovsem vuci Rusku jakoby to ani ted neplatilo, to se ma chlacholit, vest nekonecne reci, zavirat oci pred jeho konanim. Pritom jestli nekdo ma potrebu ukazat razne jednani, je to prave Rusko.

Rusku totiz nejde o stejny svet, o klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad, ale jen a jen o mocenske cachry, ktere by posilovaly jeho velmocenske ambice. Rusko proto v dohledne budoucnosti nebude nikdy tahat za spolecny provaz spolu s Amerikou, potazmo Zapadem, ale definicne bude to nase tahani ruznymi zpusoby rozesirat, prave protoze jeho motivace jsou ty velmocenske ambice a ty bude prosazovat i na ukor dobra pro vlastni lid.

A. Trick 14.4.2017 9:46

"klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Hahaha, po "barevných revolucích" se svět stal klidným a mírovým. kdo nevěří ať tam běží.

J. Lepka 14.4.2017 9:55

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

On by byl mnohem klidnější, kdyby vám a vám podobným, zamezili přístup ke klávesnici.

A. Trick 14.4.2017 9:57

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Lepko, toužíte po názorové totalitě a cenzuře?

J. Lepka 14.4.2017 10:01

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Názorová pestrost je jistě prospěšná, ta se ale vašim propagadistickým žvástům nedá přiznat.

A. Trick 14.4.2017 10:04

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Lepko, propagandisticky žvaníte Vy. Žvaníte, žvaníte, ale na jednoduchou otázku odpovědět schopen nejste.

Hlavně, že Vám to "myslí politicky".

J. Lepka 14.4.2017 10:09

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Ano, pořád mi to myslí. Chápu, že pro vás a vám podobné jsou jedinci takto obdařeni přítěží, holt musíte vítězství svých idejí ještě odsunout.

A. Trick 14.4.2017 10:13

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Ale já nerozporuji, že Vám to "myslí politicky".

M. Prokop 14.4.2017 10:02

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Na druho stranu, je lepší, když se vyžívají na klábosnici, než když střílí z Aurory nebo zakládají SA, případně LM.

J. Lepka 14.4.2017 10:06

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Jo, zatím k tomu nemají příležitost. A nerad bych se toho dožil.

A. Trick 14.4.2017 10:08

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Autor: J. Lepka Datum: 14.4.2017 10:00

Když dojdou logické argumenty, uchýlíte se k urážkám, jak typické.

A. Trick 14.4.2017 10:02

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Lepko, kde jste "sehnal" informaci o sestřelených Tomahawcích? Vycucal z palce?

J. Lepka 14.4.2017 10:04

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Cimrmanova rovnice s krokem stranou?

A. Trick 14.4.2017 10:09

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Lepko, o sestřelených Tomahawcích jste žvanil Vy.

J. Lepka 14.4.2017 10:17

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Zřejmě máte problém s chápáním psaného textu. Já vám nebudu dohledávat nesmyslné výroky některých ruských komentátorů a jejich nadšených patolízalů. Nebo mi snad chcete vážně tvrdit, že informace o 23 Tomahawcích trefivších není z ruské strany? Pravda, zpráva pokračovala tím, že o osudu dalších nejsou informace, přesto to hned nějaký váš kolega komentoval tak, že je ruská obrana sestřelila. Pokud jste tak agilní diskuzník, jistě si ho dohledáte.

A. Trick 14.4.2017 10:27

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

Když jste to napsal, určitě nebude těžké dodat i zdroj. Mimochodem, Tomahawky zabíjely i civilisty nedaleko od základny. Já jsem o 23 Tomahawcích nepsal, hlupáčku. Tak mi to nepodsouvejte.

Už nevíte kudy kam, že?

V. Vaclavik 14.4.2017 12:02

Re: "klidny, mirovy svet, o jaky usiluje Zapad"

"Hahaha, po "barevných revolucích" se svět stal klidným a mírovým. kdo nevěří ať tam běží."

To, ze se to nepovede, nebo jde o pomylene valecne zasahy, na veci nic nemeni, ze Amerika neni motivovana rozesirat svet, i kdyz jeji pomylene akce k tomu nekdy (klidne si misto 'nekdy' dosadte treba i 'posledni dobou vzdy') vedou. Vase uvazovani je zalozene na premise, ze lid v zmich jako napriklad ta Ukrajina je nesvepravny, ze za tu jejich revoluci nemuzou, ze za ni muze nekdo jiny, ktery je zvnejsku navedl a oni si nemohli pomoci...

A zrovna tak pomylene zalozena je ta dnesni citlivost vuci civilnim obetim ve valecnych zasazich - to jako civilni populace za sve vladce nemuze? I my jsme si za sve komunisticke vladce mohli a ne ze ne, i pres to, ze za nimi byla zastitujici sila SSSR. Ta totiz prisla az pozdeji, a kdovi jak by to byvalo bylo, kdybychom sami po valce ve sve demokraticke vetsine nekoketovali s komunismem, coz nakonec vedlo k padu do podruci ruskeho komunismu. Rikat pak, my lide nic, my zadnou vinu za ten komunismus neneseme, vzdyt civilove z definice za nic tak jako tak nemohou...

O. Občan 14.4.2017 10:59

Re: Jestlize Rusove zradili

Ironie a sarkasmus nejsou špatným kořením diskuse.

A. Nový 14.4.2017 16:23

Re: Jestlize Rusove zradili

Váš poslední odstavec použil ke svým obvyklým kecům jistý bolševický nedovbzdělaný pingl (tich@dohoda) na serveru NP – NEZÁVISLÁ DISKUZE. Opravdu výživné!

M. Prokop 14.4.2017 21:43

Re: Jestlize Rusove zradili

To ještě existuje?

V. Klepetko 14.4.2017 9:38

Souhlas - pozitiva převažují!

V tom hlavním s autorem souhlasím: americký letecký útok na syrskou základnu si zaslouží naši podporu - bylo to racionální a správné rozhodnutí, a jeho pozitiva významně převažují nad zápory!

Výčet těch pozitiv a negativ je ale neúplný. Nejdříve opomenutá negativa: 1) Významná část veřejnosti se domnívá, že záminka k útoku byla ve skutečnosti falešná, Asad chemické zbraně nepoužil a že naopak fronta An-Nusrá je má stále k dispozici. Já si to myslím také, opačný názor má ve světle (i těch tureckých) faktů spíše status spiklenecké teorie. Pokud by došlo na zkutečně nezávislé vyšetřování, pravda by se ukázala a bylo by to pro Trumpa velmi nepříjemné. Proto nejspíše žádné nebude. A autor dělá velmi správně, že tuto věc příliš nerozebírá! 2) Obludný mediální přešlap s "popíráním holocaustu" zanechal významný šrám, potvrdila se pravdivost starého Godwinova zákona: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Godwin%C5%AFv_z%C3%A1kon

Ale jsou zde i opomenutá autorem pozitiva: 1) Útok umožnil zahájit racionální budování nových vzájemně výhodných vztahů s Ruskem, což bylo po neokonzervativním vnitropolitickém bombardování Trumpa jinak než "z nuly" zcela nemožné. 2) Věřím tomu, že útok odblokoval možnost takového politického řešení pro Sýrii, které zohlední zájmy všech zúčastněných rozhodujících hráčů. Tato kvadratura kruhu je možná. Mohla by mít podobu typu Bosna a Hercegovina, trojdomek alavitů, Kurdů a sunnitů. Konfedeface nebo rozvolněná federace s ne-Asadem v čele, Asad "go" - nebude šéfem státu, ale nějaké Republiky alavitské v Syrské konfederaci. Ruské základny zůstanou , plynovod nebude, ale role Íránu a Hizballáhu bude takto významně potlačena, ke spokojenosti Izraele. Asad pak na svém území ochrání menšiny (včetně kresťanů) a Trump si vybuduje mocenskou základnu v kurdské autonomii.

Dnes je den smutku, pokání a půstu, nemohu proto reagovat na další diskusi. Život ale zvítězí nad smrtí!

M. Prokop 14.4.2017 11:25

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Ad negativa, záminka k útoku mohla a nemusela být falešná, ovšem co si lidé myslí, to je v duchu hesla "každý cikán hádá dle své planety". Ty chemické zbraně mají nejspíš všichni a použijí je, když se domnívají, že si tím nějak pomohou, klidně i jako "false flag". Skutečně nezávislé vyšetřování klidně může být a stejně ho bude popírat ten, na koho ukáže (viz NH 17).

Je to jedna z možností, ta konfederace, ale nepovažuji ji za pravděpodobnou. Svinstev bylo napácháno příliš a ani v té BiH to nefunguje.

V. Klepetko 14.4.2017 11:59

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Díky za stanovisko. A co si myslíte o názoru Rona Paula?

http://www.ronpaullibertyreport.com/archives/false-flag-ron-paul-says-syrian-chemical-attack-makes-no-sense

Ta jeho planeta proruská není a nikdy nebyla!