24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

SÝRIE: Na tahu jsou loutkovodiči

Válka v Sýrii nezačala 15. března 2001, když vláda Bašára Asada násilím potlačila sunnitskou demonstraci. To je makový cumel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 11.4.2017 12:58

největší vývozci obilí na světě?

.. jo naposledy za cara Mikuláše, vládce vší Rusi.

M. Prokop 11.4.2017 12:57

Re: Zajímavé,

To americké pašalíkování je trochu odlišné od ruského, ale budiž, i kolem USA je vlivová zona, její většinou není třeba držet vojensky.

Průšvih byl, když jsme byli pašalík Berlína, průšvih byl, když jsme tom a v příčinné souvislosti byli pašalík Moskvy.

Ano, platí to dodnes. Od Moskvy raději dál.

S. Rehulka 11.4.2017 12:56

Pane Vítku,

co z toho je z Vaší hlavy a co je přeloženo z azbuky ?

M. Prokop 11.4.2017 12:54

Re: Je vidět, že někteří diskutující nepochopili podstatu

Co to je, "syrský národ"? Menšinoví Alavité? Asad?

Š. Hašek 11.4.2017 12:53

Re: Zajímavé,

Stejně jako jest Mexiko a okolí pašalík USA.

Vo čem tady pořád bádáme?? Kde je Kuba, Kostarika, Panama, ....... a kde je Evropa???

Průšvih byl, když jsme byli pašalík Berlína, nikoliv Petrohradu. Platí asi dodnes!!!

Š. Hašek 11.4.2017 12:50

Re: To by chtělo podrobnější vysvětlení

Pane Urbane, moje reakce byla "zpráva" pana Lepky ve smyslu "v Rusku je putinovský hladomor".

Nespěchejte s odpověďmi. Ale já to dělám taky.

J. Kindl 11.4.2017 12:44

Re: Je vidět, že někteří diskutující nepochopili podstatu

Sýrie dováží ropu a plyn, protože to, co těží nestačí ani po její vlastní potřebu.

J. Kindl 11.4.2017 12:36

Tohle je lež

Tohle je lež, kterou přinesl prorouský sever Sputnik a Aronet. Proč by měl vést plynovod přes Sýrii, když se jedná o plynovodou z Izraele, který má vést z Izraele do Evropy. Pro USA,, které má obrovské zásoby zemného plynu je lepší vyvážet skapalněný plyn do Evropu.

P. Urban 11.4.2017 11:25

Re: Pěkná pohádka

Mě ty o loutkovodičích stačí.

P. Urban 11.4.2017 11:23

To by chtělo podrobnější vysvětlení

Konkrétně, co je to zemědělství. A jak souvisí s tím, co nakupujeme v hypermarketech jako potraviny.

P. Urban 11.4.2017 11:20

Je vidět, že někteří diskutující nepochopili podstatu

totiž že syrský národ chtěl postavit plynovod z Iránu do Libanonu. Sunnité chtěli plynovod z Kataru do Turecka. A z toho povstal konflikt syrského národa se sunnity.

Otázka je, co s tím mohou loutkovodiči Donalda Trumpa udělat. To není v článku popsáno. Ostatně není ani jasné, kdo ti loutkovodiči mají být.

P. Urban 11.4.2017 11:15

Americký prezident

a bývalý vojenský velitel měl nepochybně s vojenskoprůmyslovým komplexem co do činění. To jej mohlo vést k přeceňování jeho vlivu.

Ne, že by tenhle segment americké společnosti neměl žádný vliv. To ale neznamená, že stojí za každým průšvihem, se kterým měly kdy USA co do činění.

Š. Hašek 11.4.2017 11:10

Re: Zajímavé,

Berete Rusko očima blahobytného, bez klimatizace všude, vykolejeného brusel Evropana! To si neberte přísně osobně.

Zjednodušeno - tam, kde v Evropě jsou sekané trávníky a cypřiše (na venkově) v Rusku mají slepice, brambory, řípu, zelí, vokurky, ........ Rus nemusí totiž dovážet holandské okurky v červenci, ani marocký lilek v lednu, jak ti pokrokáři z brusele ....... Má zelí a brambory a neeuroinijní špek a tvaroh. A žije s malým státdůchodem, všichni tam nemusí "furt jezdit do Chorvatska", s vlastníma konzervama.

Říkejte si tomu třeba zaostalost. Mě už nebaví diskuse o Rusku, když diskutující mají strach z ruské samostatnosti, ve všem, a zároveň se mu smějí. A nadávají, že ožebračený ruský lid si vůbec dovolí kupovat domy v "bohatém" Česku.

V srpnu zas vyrážíme do Chamar Dabanu. Bez cestovky, pamatujeme si ruštinu. Pro Vás - vomrknout ty tamní žebráky, až nám nabídnou kaviár a vodku. A tu celkově chudičkou Rus/Sibiř. Pane Lepko, pojeďte taky. Ale to pozvání není od srdce, asi jste pochopil.

A. Alda 11.4.2017 10:57

Jo, to je pravda.

Užívat cizí termity je holt risoto, ale chce to suterénnost!

M. Prokop 11.4.2017 10:52

Re: Tož ještě bych k tomu připomenul

Když už, tak tankery. Trajekty jsou na jinou dopravu (přeplavbu).

M. Prokop 11.4.2017 10:50

Re: Zajímavé,

Ovšem potraviny je třeba nejen mít, ale i na ně mít (spotřebitelé). V tom to malinko hapruje.

M. Prokop 11.4.2017 10:49

Re: Zajímavé,

Jistěže Sýrie není nepřítel Ruska, to je dlouholetý ruský pašalík. A Asad to samozřejmě ví. Navíc je teď i pašalíkem Iránu.

Putin Asada nebude svrhávat, dokud bude Asad poslouchat.

Obsazení šachovnice se na jedné straně změnilo, uvidíme jaké změny ve hře to přinese.

Putin a tahy ... Něco se jakž takž povedlo (Podněstří, Osetie, Krym), něco ne (východní Ukrajina).

V. Kún 11.4.2017 10:43

Re: Zajímavé,

Chcípají hlady? Probuďte se. Až na hovězí (kráva nevyroste jako kuře) a ještě jižní ovoce mají všechno a dokonce tolik, že potraviny vyvážejí. Třeba u obilovin jsou největšími vývozci na světě.

J. Lepka 11.4.2017 10:28

Re: Zajímavé,

To jo, to určitě. Ten šachový tah s Krymem byl tak geniální, že kvůli tomu doma chcípají hlady, ale na to jsou rusáci již generace zvyklí, že ?

Š. Hašek 11.4.2017 9:46

Re: Už se s tím vůbec netají

Zde asi BAAS podstatně lepší než nějaká barevně revoluční "Strana pravdivého islámu". Strany tohoto typu jsou nyní dosazovány jak na běžícím pásu.

Bašár al-Asad jest politik naprosto přiměřený místě a času! Vyznavači "univerzálních hodnot" dělají užitečné blbečky politickým lumpárnám.

Š. Hašek 11.4.2017 9:36

Re: Zajímavé,

Pane Prokope, nějak se mi jeví, že Syrie/Asad není až tak nepřítel Ruska. Rusko má rádo pořádek za svým plotem. Za Asada byl. Proč by Putin svrhával Asada?

USA zajímá neustále ta druhá strana polokoule (!!!) a kope za Saudy, Turky - prostě jak se hodí. Hussein Obama se tím hrdě chlubil, všude. S Turkama to momentálně skřípe, nevadí, Turek zas přistřihne křidýlka drzé MerkelEvropě.

Vždyť to je jak šachy! Ale někdo neumí víc jak tři tahy, hádejte kdo. Putin to nebude.

M. Valenta 11.4.2017 9:34

Už i pan Vítek hodil Trumpa,

přes palubu a dokonce z něho udělal předvařenou nudli. Že by v proruském táboře tak rychle ztratili nervy?

I. Mertl 11.4.2017 9:31

Re: Už se s tím vůbec netají

Vidím to velmi podobně. Akorát je mi líto naší snahy a peněz, co jsme nastrkali do "revoluční" Strany socialistické arabské obnovy BAAS, z níž vyrostli Asádové.

A. Alda 11.4.2017 9:30

Tož ještě bych k tomu připomenul

ten plyn z břidlicových nalezišť v USA a Kanadě, který měl být trajekty dovážen do Evropy, než se Rusko domluvilo s Německem na Severním proudu a s Tureckem na Jižním proudu (po té, co bylo kyjevským Majdanem znomožněno budovat nový plynovod skrze Ukrajinu a po té, co Bulharsko z nejasných důvodů odmítlo budovat plynovod na svém území).

M. Prokop 11.4.2017 9:26

Zajímavé,

jak pan Vítek nevidí (nechce vidět) iránské a ruské loutkovodiče.

Proč?

Z. Mikulášek 11.4.2017 9:23

Re: Pěkná pohádka

vidím, že pán má raději tu o boji dobra se zlem, že ano?

A. Alda 11.4.2017 9:23

Jo.

Jenže se jim do toho zamíchal ten papež, co požádal všechny katolíky na světa o modlitby za Asada a proti připravené invazi USA do Syrie. A rázem se jim to zvrtlo. Katolíci se modlili a Putin po jejich modlitbách zasáhl.

Š. Hašek 11.4.2017 9:19

Článek je přesný.

Mimochodem, lze dohledat. Hussein vyhlašoval veřejně, že americké zájmy bude kdekoliv na světě hájit vojensky, nebude se nikoho ptát (zakroutím každému ruku) - tak poblázněná Evropa (zatím tehdy ještě moc nevykolejená lidskými právy muslimů) jásala (z prvního zvolení afromulti černouška na post presidenta USA).

Nevím, zda skutečně lze jásat, když USA bombardují zakladnu armády cizího, suverénního státu. Asi ve jménu svobody a prosperity. Jakou barvu bude zas mít nějaká příští revoluce vousatých demokratů?

Saudové spojenci, Asada je třeba zabít. Jak přes kopírák.

J. Pražák 11.4.2017 8:48

Už se s tím vůbec netají

Nikki Haley, the U.S. ambassador to the United Nations, had to say on Sunday on “Meet the Press”: “I mean, in no way do we look at peace happening in that area with Iranian influence. In no way do we see peace in that area with Russia covering up for Assad. In no way do we see peace in that area with Assad as the head of the Syrian government.”

(https://www.washingtonpost.com/blogs/right-turn/wp/2017/04/10/trumps-syria-strikes-do-not-amount-to-a-coherent-policy/?hpid=hp_no-name_opinion-card-d%3Ahomepage%2Fstory&utm_term=.4868c6755b01)

S. Netzer 11.4.2017 8:25

Re: Tohle je bomba

Spíš Rohrkrepierer.