4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Zbabělci a holubice míru

Ve své prvotině Zbabělci Josef Škvorecký výstižně popsal logiku lidí, kteří v hraničních situacích nehledají způsoby, jak se postavit zlu, ale snášejí důvody, proč se zlu nepostavit, neboť je to životu nebezpečné. Tato logika je nesmrtelná, i když ještě nikomu nepomohla k vítězství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 18.3.2022 7:46

Na Ukrajině jsou proruské názory trestné, Zelenskyj prohlásil, že takoví lidé budou z Ukrajny vystěhováni, a to tam takových bude víc než dost.. Že z území Ukrajiny byl Donbas napadán je neprokázané jenom v našich médiích. Od Majdanu 900 tisíc obyvatel kvůli tomu uprchlo do Ruska, 150 tisíc na Ukrajinu. Nedávno mi někdo poslal video, které zaznamenali příslušníci Azovu a chlubili se jim. Zajali separatistu, zalepili mu ústa, přibili ho hřeby ke kříži, kříž postavili a pak zapálili. Němci už konstatovali, že spousta lidí na Ukrajině by v Německu byla prohlášena za nacisty. Z našeho nadšení pro všechny Ukrajince budeme rychle střízlivet. Čeká nás velká bída. Ten konflikt s Ruskem byl provokovány a chtěný, rozhodně ne Ruskem.

J. Nevrkla 18.3.2022 7:46

Na Ukrajině jsou proruské názory trestné, Zelenskyj prohlásil, že takoví lidé budou z Ukrajny vystěhováni, a to tam takových bude víc než dost.. Že z území Ukrajiny byl Donbas napadán je neprokázané jenom v našich médiích. Od Majdanu 900 tisíc obyvatel kvůli tomu uprchlo do Ruska, 150 tisíc na Ukrajinu. Nedávno mi někdo poslal video, které zaznamenali příslušníci Azovu a chlubili se jim. Zajali separatistu, zalepili mu ústa, přibili ho hřeby ke kříži, kříž postavili a pak zapálili. Němci už konstatovali, že spousta lidí na Ukrajině by v Německu byla prohlášena za nacisty. Z našeho nadšení pro všechny Ukrajince budeme rychle střízlivet. Čeká nás velká bída. Ten konflikt s Ruskem byl provokovány a chtěný, rozhodně ne Ruskem.

Z. Lapil 17.3.2022 23:11

Takže napadení Ukrajiny je halucinace. Kolektivní. Ohledně Donbasu - vy fakt věříte, že Ukrajinci začali jen tak z plezíru střílet po Rusech? A že když Putin řekne, že tam nebyli ruští vojáci, tak tam nebyli ruští vojáci? Pozor - že tam nebyly pravidelné jednotky, tomu věřím.

Co přesně řekl Zelenský, nevím, ale vím, že v Rusku jsou proukrajinské názory trestné.

J. Farda 17.3.2022 22:37

Tuná máte vy dvaja úctyhodného parťáka, stejného putinošmída ... https://www.irozhlas.cz/komentare/komentar-fischer-nemecko-kancler-schroder-rusko_2203150820_cen

H. Vogel 17.3.2022 22:31

Žadnej. Vy kolik?

J. Lancik 17.3.2022 22:31

Jak jsem uz napsal, zeme patri tem kdo v ni ziji. Ve finske Karelii podle statistik zilo pred sovetskym prepadenim priblizne 92% Finu a jen 8% Rusu, podobne jako v Pobalti. Po kapitulaci Finska v breznu 1940 mistnim Finum nabidnuto, ze mohou zustat, nezustali . Nez by se stali sovetskymi obcany, radeji odesli. Vubec nezalezi na tom co ktera arciknizatka nebo panovnici si navzajem darovali, zeme patrila a bude vzdycky patrit mistnim.

Ani ja nesouhlasim s nasilnym resenim a z nedodrzovani minskych dohod se souperici strany obvinovaly navzajem. Souhlasim, ze vsichni ucastnici-autori dohod meli vic zatlacit. Jenze podle Putinova projevu z 24.2. mu vic nez na Donbasu Luhansku zalezelo na "denacifikaci a demiliritizaci" Ukrajiny. Jak se o nekolik hodin pozdeji ukazalo, i nasilim. PodlePutina nejsou narodem, nemaji pravo si o sobe sami rozhodovat, vybirat si pratele, vnutit jim za jakoukoliv cenu svou vuli Za takovy projev by se nestydel ani J. Goebles nebo sam Hitler.

Putin neukazal ani trosicku dobre vule, ani ochoty ustoupit. E. Macron, jehoz nelze v zadnem pripade obvinit z antirusizmu, po setkani s Putinem, uz po zahajeni invaze, pochyboval o Putinove sanity. Osobne verim, ze za Gorbaceva by k tak neblahemu vyvoji nedoslo.

J. Farda 17.3.2022 22:22

Quislingovští putinošmídi Karzo & Hašku & pro zapomenuté, klíďo štěkejte své lži dál v rytmu kazačok, leč psí štěkání, jak známo, k měsíci nedolehne ... ;-)

Š. Hašek 17.3.2022 22:16

Tak, milá domovnice Fardo,

hodně chcete ječet z vokna a partaje mají mlčet?

Probudil jste se před týdnem a teď honem chodíte do kaváren. Chcete tam potkat koho? A doma večer chroupáte brambůrky pod dozorem ČT09.

Š. Hašek 17.3.2022 22:12

Tak se bojte.

Kolik gefechtů na bodák jste zažil včera? U Kyjeva. Myslím s tím Fialou. Mívá brejle vzadu na gumičku? A dívá se do mailů z brusele?

Š. Hašek 17.3.2022 22:09

Vy nechodíte do hospody?

Š. Hašek 17.3.2022 22:08

Vrabčák by chtěl zakazovat jak Urválek.

Vrabčáku, jste už u Kyjeva v zákopech, a maželce jste pří odjezdu zakázal topit a svítit??? Topit Putinem a svítit Dikovanama?

A dejte si tam ještě víc těch značiček na konec. Pářete si taky nohavice???

H. Vogel 17.3.2022 22:04

Budu šetřit silnými slovy. Já měl na mysli rok 1991. Tam si myslím, že byl začátek toho, co vidíme dnes.

J. Jurax 17.3.2022 21:54

Ale jistě ... dovolil jsem si možná trochu nevhodně zavtipkovat ... ;-)

J. Karza 17.3.2022 21:06

S tím vám, Fardo, nepomůžu. Nejsem psychiatr:-)

J. Farda 17.3.2022 21:02

Bobečku Karzo, já naopak už poněkolikáté volám po tom, aby vám vaše župoidní weby odblokovali, abyste mohli zpět a zde přestali smrdět.Inu, co čekat od pútinského pravdomluvného quislinga Karzy, epigonského fandy speciální vojenské operace ozbrojených sil Ruské Federace na Ukrajině, s tisíci mrtvých a miliony uprchlíků ... jen ne válka, to není válka! Rv

J. Karza 17.3.2022 20:57

Kde se tihle lumeni berou? To angažovali nějakou zvláštní školu?

J. Karza 17.3.2022 20:39

Jj, chlapci jsou propagandou pěkně rozpumpovaní

V. Novak 17.3.2022 20:34

Kdo neumí arumentovat, ten cenzuruje, nadává, a kdyby mohl, mlátil by. SAmanská nátura...

J. Karza 17.3.2022 20:29

Zajímavé, že po cenzuře touží samí lumeni typu farda:-)

V. Novak 17.3.2022 20:14

Censury se zachtělo?

V. Novak 17.3.2022 20:13

A jak toho dosáhnout, když 8 let Ukrajina neplnila Minské dohody?

Nelíbí se mi tak násilné řešení, neschvaluji je, podle mě se mělo jednat dál, Rusko mělo tlačit na Německo Francii, spolugaranty MD, aby zatlačily na Ukrajinu.

J. Vrabec 17.3.2022 20:08

Jak vidět dává váš pes prostory pro Putinovou soldatesku. A to není dobré Lidovky.[UA]EU[>-]

V. Novak 17.3.2022 20:08

Možná byste měl šetřit silnými slovy: https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/rusko-1993-parlament-boris-jelcin_1809211007_haf.

Ale klidně si goolněte sám, stačí zadat "Rusko jelcin duma střelba" nebo něco v tom smyslu.

V. Novak 17.3.2022 20:05

Karelie byla ruská od Petra I., který ji vybojoval na Švédsku. Finsko je výtvor ruské armády, která začátkem 19. stol. dnešní Finsko sebrala Švédsku a vytvořila tam první finský stát - Velkoknížectví finské, v personální unii s Ruskem. Karélii jí Alexandr I. věnoval - vlastně ji přehodil z jedné své kapsy do druhé. Něco jako Chruščov s Krymem.

Besarabii, Besarabskou gubernii vytvořilo Rusko v roce 1818 na území části Moldavského knížectví, které vydráplo Turecku v roce 1812. Rumunsko vzniklo až o půl století později.

Kurilské ostrovy a jižní Sachalin dostal SSSR darem od Spojenců v Jaltě jako odměnu za vstup do války proti Japonsku. Jediný problém je, že součástí protokolu nebyly mapy a Japonci - jako jediní na světě - nepovažují 3 nejjižnější ostrovy a jedno souostroví(čko) za součást Kuril a tvrdí, že ty SSSR nedostal. Nejspíš podle nich měli Churchill, Roosevelt a Stalin na Jaltě japonské mapy...

Ano - nevěřil jsem, že se Putin pustí do chirurgie, počítal jsem s tím, že spíš nechá Ukrajinu vyhnít. Asi měl i jiné informace.

H. Vogel 17.3.2022 19:55

Už Vám odpověděl? Já bych se bál, protože takhle mluví většinou ten, kdo je hyperinteligentní.

J. Lukavsky 17.3.2022 19:49

"S Banderou do EU neprolezou" No pokud vím tak Banderu Hitler za věrné služby odměnil pobytem v lázeňském zařízení nazývaném koncentrační tábor. Ale takový Bandera byl naprostý břídil oproti kupř. Stalinovi, který je v Rusku opět dosti rehabilitován. No nakonec my si také adorujeme Žižku zatímco Bavoráci mají na husitské "spanilé jízdy" zcela jiný názor. Nakonec i takový Napoleon je ve Francii posvátnou ikonou ačkoli mimo hromady mrtvol za sebou nic zvláštního nenechal. I v Německu by se našli obdivovatelé Hitlera, akorát že nesmí moc vystrkovat čumáky. Takže bych nechal Banderu, Žižku, Napoleona apod. klidně na starost historikům. Ukrajina si vydobyla uznání a respekt a EU by si měla považovat za poctu, že tam chce. Bude to jediná evropská země, která si uhájí svoji existenci a volbu krví a ne kecama. J.L. end

H. Vogel 17.3.2022 19:46

Zase lež. Na parlament stříleli chlapci z KGB. Jelcin určitě ne. Ty jo, dejte si tady už pohov.

S. Stará Kovárna 17.3.2022 19:45

Až na to, že to máte naopak, ale to jsou asi ta léčiva. Ale jen tak pro jistotu, kdyby to nebylo jasné - NATO neřešílo zájmy USA, USA řešílo zájmy NATO (a mimochodem, taky platily většinu účtů NATO)

L. Kuča 17.3.2022 19:35

To, že se v EU i USA řeší totální pochvoviny je jedna věc. To, že nakýblovat se na Blízký východ nedávalo žádný smysl a nic to nepřineslo je druhá věc. V Libyi musely USA zachraňovat Frantíky, kteří si tam s nebývalým sebevědomím s nejasným cílem napochodovali a pak se nestačili divit, když tam dostávali řádně přes hřbet. Asi čekali, že je místní budou zahrnovat květinami. Jugoslávie nebyl pro USA zrovna žádný bezva kšeft. Teda až na pár jednotlivců. Ale alespoň se to narozdíl od toho BV nějak zpacifikovalo. Ovšem jaké rány si lízalo Rusko, tedy kromě těch 'self-inflicted'? Dám-li stranou Čečensko, které je trochu nejednoznačné a problematické z obou stran konfliktu. Co mu tedy působilo ty rány? Dejme tomu Podněstří, původně to část strašlivé vojenské mocnosti Moldávie? Nebo jaké nebezpečí vedlo k pasové štědrosti a následné "mírové operaci" v obdobně děsivé Gruzii? No, a teď tomu nasadili korunu. Tahle akce bude mít pro Puťku tolik nežádoucích vedlejších efektů, že by si raději mělo Rusko zalézt do nějakého geopolitického rohu a tam si vylízat akorát pr.el. Největší radost bezpochyby udělali výrobcům zbraní, protože masivní remilitarizace zemí, které už pomálu nějaké vojenské ambice nechávaly plavat je prakticky jistota. A dle výsledků v poli ruské zbrojovky nejspíš ostrouhají. Teda pokud se nebudou někomu hodit jako nákup ve slevě k vybití nějakých neozbrojených civilistů.

V. Novak 17.3.2022 19:35

Na parlament (ruskou Dumu) nechal střílet Jelcin.

Za nadšeného souhlasu Západu...