30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirka.s. 23.8.2007 10:13

Re: Nemá takhle náhodou OSN,

Ano, správně! Rusko si nikdy nenárokovalo nějaké územní požadavky! Prostě a jednoduše tam v noci vtrhli!

V.Novák 23.8.2007 10:13

Re: Re: Nemá takhle náhodou OSN,

blablabla

loiz 23.8.2007 10:24

blablabla?

nebylo predevcirem jedno vyroci? ale to se nepocita, ze -  to bylo SSSR rizene KGB, na rozdil od Ruska rizeneho ... :-P

V.Novák 23.8.2007 11:05

Re: blablabla?

Zatímco USA zásadně vstupují do cizí země po zaklepání a ve dne...

Bob 23.8.2007 13:10

Re: Re: blablabla?

Ne, ne. klepat nemuzou, protoze vetsinou na hranicích nejsou dvere, ale pouze závory, nicméne to dávají zavcas dopredu vedet celému svetu, aby se "zaruskobijci" mohli zavcas antiamericky projevit. Co se týce dne ci noci, je velmi relativní vzhledem k casovemu posuvu v ruznych casových zónách. Co to ale má co delat s býv. sovetskými metodami nechápu. Inu nediferencovaný prístup k veci uz mnohému pomátl hlavu.

vita 23.8.2007 17:40

Re: Re: Re: blablabla?

Diferencovaný přístup si představujete ve smyslu Quod licet Iovi, non licet bovi?

jirka.s. 23.8.2007 11:25

Re: blablabla?

.....kágébákem Rasputinem! Proč se to bojíte říci?

target 23.8.2007 6:17

Vodík zamíchá kartami.

 Vodík už se úspěšně začíná prosazovat pro automobilový pohon. A nejen pro něj. Zajímavé, že ekologisti o něm mlčí.

 Může přijít doba, kdy ropa ztratí své dominantní postavení a její roli převezme vodík. To pořádně zamíchá kartami v mocenských ambicích Ruska, ale i v Arabských zemích.

loiz 23.8.2007 6:33

Re: Vodík zamíchá kartami.

vodik musite z neceho vyrobit. Vyroba je energeticky narocna, stejne narocne je zkapalneni a udrzeni v kapalnem stavu. Lepsi je tahat elektrinu po dratech. Osobne spoleham na pokrok v bateriich (nanotechnologie zde vypadaji velmi slibne) a prechod na elektricka vozitka - viz teslamotors.com ;-)

Dušan Neumann 23.8.2007 6:38

Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

jenže je tu menší problém...pokud by elektrická vozidla měla nahradit jen polovinu vehiklů se spalovacími motory, vytěžil by se poslední gram mědi ze všech známých světových ložisek ... s hliníkem to zatím moc nejde a stříbra je ještě méně

loiz 23.8.2007 6:54

Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

proc? Medi v elektromotoru je pomerne malo...

jan hájek 23.8.2007 7:23

Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

no a když už tam bude kapalný vodík, tak proč měď a ne supravodiče?

loiz 23.8.2007 7:36

Re: Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

budoucnost vidim spis v lepsich  bateriich nez ve vodiku - zkapalneni je velice energeticky narocne, viz vyse. Taky zkouknete http://teslamotors.com :)

ondb 23.8.2007 9:08

Re: Vodík zamíchá kartami.

Damy a panove: vodik je zcela nepouzitelny....

A to ne proto, ze by to neslo technicky, ale je tady jeden obrovsky problem.

A ten problem jsou uniky vodiku z nadrzi do atmosfery. Dnesni uniky vodiku do atmosfery v laboratorich jsou kolem 10%....ted jsi predstavte, ze budete muset vodik distribuovat stejne jako benzim + ze vodik je vybusny plyn + ze v distribuci bude pracovat tisice lide; a vyjde vam z toho potencialni pruser obrovskych rozmeru.

Predstavte jsi misto ropovodu - vodikolod + jedna sirka.....hadejte co se stane.

Roman Šula 23.8.2007 9:32

Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

Vodík má malou molekulu, tudíž malý účinný průřez, takže se protáhne podstatně menší skulinkou, než jiné látky. Z toho důvodu se pro něj obtížně vyrábí těsnění. Navíc v kapalném stavu má tak nízkou teplotu, že už i to samo skladování a případná distribuce jsou technicky náročné. Než se podaří vyřešit všechny technické problémy s vodíkem, jeho výrobou, distribucí a bezpečným skladováním, tak ještě uplyne hezká řádka let.

Co se týče zmíněných baterií, tak pořád platí jedno, dobíjejí se pomalu, jejich funkce je závislá na teplotě a při dobíjení se samozřejmě spotřebuje citelně víc energie, než pak ten akumulátor vrátí, analogicky stejně, jako třeba při přečerpávání přehrady, což je vlastně taktéž akumulátor energie.

Upřímně řečeno, co se týká silniční a letecké dopravy, tak nemám racionální představu, čím současná fosilní paliva bezpečně a spolehlivě nahradit.

loiz 23.8.2007 10:19

Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

Baterie te kary od Teslamotors se nabiji za 3.5 hodiny. Efektivitu nabijeni si prosim zjistete v jejich whitepaperech, velmi zajimave cteni:

http://www.teslamotors.com/learn_more/white_papers.php

Dalsi moznost je DME - viz napriklad pojednani zde  http://www.dailykos.com/story/2007/6/16/171510/858

to nakonec  muze honit i letadla

Roman Šula 23.8.2007 11:18

Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

Když pojedete dále, tak tři a půl hoďky je dobrá bezpečnostní přestávka na oběd i s malým výletem. Takové vozítko je dobré tak na poskakování po městě na nákupy nebo dojíždění do práce (pokud to nemáte do práce jako já 140 km po dálnici).

loiz 23.8.2007 18:27

Re: Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

"vozitko" ujede res 200 mili na jedno nabiti, tedy pres 320 km. Takze do prace byste s nim mohl dojizdet take.

Na transkontinetalni vylety to neni, ale na 99.9% jizd, ktere normalni clovek jezdi v osobnim aute, to bohate staci.

loiz 23.8.2007 22:21

Re: Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

MMCH kolego, ty odazy postuju abyste si precetl, protoze obsahuji relevatni informace, ktere Vam unikly. Napsat na takovy odkaz reakci, ktera jasne ukazuje, ze jste se ani neobtezoval ctenim, je ..relevantni k obsahu clanku :/

Roman Šula 23.8.2007 23:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

Ale četl, jenže co s tím v praxi? Vždyť s takovým vozidlem neotočíte Praha - Brno a zpět. A kde budete po cestě dobíjet? Nechají vás píchnout do zásuvky u OMV? Pokud má něco takového přejít do praxe, tak to musí umět doplnit energii stejně, jako se naplní nádrž. A taky jsem tam nenašel, zda to pojede, když bude třicet pod nulou. Ale možná jsem se přehlédnul. Pořizovací cenu nemá momentálně smysl komentovat, ta by klesla s masovou výrobou.

loiz 24.8.2007 18:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

Mno mel jsem dojem ze jste to necet, kdyz jste psal o tom svem dojizdeni :)

Kolik % jizd je nad 320 km/ den? V takovem pripade existuje reseni - za auto pripojite vozik s generatorem, ktery  muze zrat ledasco ("flexfuel") a jede v optimalnich otackach - takze nakonec to muze byt efektivnejsi nez jezdit s klasickym spalovacim motorem, viz diesel-elektricke lokomotivy. Voziku se rika trfne "pusher".

Dalsi moznost je nacpat do auta vetsi baterky - tohle je sportak a ne limuzina na dalkove trasy. Pokrok v bateriich jiste casem umozni delsi dojezd.

V.Novák 23.8.2007 9:48

Re: Re: Vodík zamíchá kartami.

V Amsterodamu mají vodíkové autobusy. Garáže jsou vybavené jako kombinace laboratoře a muničky - čidla, hlásiče, střechy na pérech aktivně držené, v případě úniku je péra "odstřelí". Technologické postupy na úrovni najíždění jaderného reaktoru - přesně popsané sledy úkonů, doby odvětrávání, nestatické oblečení, boty upravené, aby nemohly způsobit jiskru...

Umíte si představit něco podobného v běžném provozu? Kde seženete a vycvičíte tolik mechaniků s disciplinou laborantů?

Nemluvě o tom, že ropa nebo zemní plyn jsou primární zdroje energie. Zatímco výroba vodíku jen pro naše automobily by vyžadovala asi 18 Temelínů... Ve Vesmíru to před lety spočítali.

Dušan Neumann 23.8.2007 5:49

spekulace o Iráku zcela vedle

v roce 2001 byl Irák pod mezinárodním embargem uvaleným OSN. jediným legálním způsobem prodeje ropy byl zkorumpovaný program OSN "oil for food". Euro v tom nehrálo žádnou roli. ... a Chavéz, ten je milován Venezuelany asi stejně jako byl Gottwald milován Čechy, a stejně jako před půl stoletím v Československu za ním stojí dav nevzdělaných a líných ...se samopaly na řemeni

loiz 23.8.2007 5:53

Re: spekulace o Iráku zcela vedle

presne tak, nejjednodussim a nejlevnejsim resenim pro US by bylo zrusit embargo a zacit od Saddama tu ropu kupovat. Dik za komentar k Zimbabwe - jak nekdo muze nevidet co vsechno natropil Mugabe ( http://tuma.blog.respekt.cz/c/6974/Zimbabwe-je-to-super-je-to-hyper.html ), nechapu.

Je smutne ze nekdo s takovym rozhledem ma odvahu psat verejne clanky  ... nebo mozna prave proto, v jednoduchosti je sila ...

V.Novák 23.8.2007 10:13

Re: Re: spekulace o Iráku zcela vedle

Pro USA jistě.

Pro šéfy ropných společností by bylo samozřejmě lacinější nechat americké poplatníky zaplatit krátkou (nebo i delší) válku a sami profitovat na "osvobozené" ropě. Ten kdo platí není ten kdo profituje.

Že to USArmy zvorala, poštvala proti USA prakticky celou zemi a ve výsledku je hlavním vítězem Írán, který přišel o nepřítele a dostal se do postavení jediné regionální mocnosti, navíc získal spoluvěreckou vládu, která buduje ropovod Irák-Írán a naftovod opačným směrem a vůbec dohaduje ekonomickou spolupráci - to už je blbost bafuňářů Bushem počínaje a čertvíkterým plánovačem konče.

loiz 23.8.2007 10:21

Re: Re: Re: spekulace o Iráku zcela vedle

tato hypoteza ma dve vazne diry:

1) proc se tak nezachovali v Kuwajtu - proc jim vrtili jejich ropna loziska?

2) proc se tam nezachovali ani v Iraku, ale vratili jim jejich loziska?

V.Novák 23.8.2007 11:04

Re: Re: Re: Re: spekulace o Iráku zcela vedle

Ložiska se jaxi těžko odvážejí, že...

Smlouvy se zato dělají snadněji. Zejména když předchozí smlouvy a licence byla zrušeny okamžitě po "dobytí" Bagdádu.

Pravda - když se vyhraje. V dnešním Iráku je k vítězství daleko-předaleko, okupační/osvobozenecká armáda nedokáže ani ochránit ropovody, o ostatní infrastruktuře nemluvě, takže to byla špatná investice. Ale pro Haliburton těžko. Pro amerického daňového poplatníka určitě. Pro amerického kanónenfutra, který se vrátil nebo ještě vrátí v hvězdách-a-pruzích ještě horší... Ale pro Cheneyho, Bushe a spol?

Dušan Neumann 23.8.2007 5:36

Re: Zimbabwe - ilustrace ..

za destrukci Zimbabwe není zodpovědný světový trh s ropou, ale idiotský rasistický diktátor Mugabe, který vyvlastněním bílých farmářů, často doprovázením vyvražděním celých rodin a stejně tak stupidním znárodňováním dovedl kdysi obilnici Afriky - Rhodesii na práh hladomoru

M 23.8.2007 17:09

Re: Re: Zimbabwe - ilustrace ..

Primarni pricina je nedostatek energie ... diktatori se na tom je zivi a vyuzivaji toho .... kdyz je dobre a vseho dost tak neni diktatoru treba a nejsou popularni.