3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Heidlerová 21.10.2010 18:53

Na to hlavní se zapomnělo

Totiž na to, že bez pomoci USA a jeho vrcholné techniky a odborníků  by se těžko podařilo záchrannou akci dovést v poměrně krátkém čase k úspěšnému závěru. USA nasazují za naše pohodlí a klid své občany na více místech. Díky, Ameriko (USA)! 

M. Tlusty 29.10.2010 1:10

Re: Na to hlavní se zapomnělo

Připojuji se: Nejdříve jsem četl o tom, že naše média nezmínila roli amerických vrtařů, kteří  byli ti, kdo horníky zachránili a že je to hanba (http://vaclavek.blog.idnes.cz/c/159690/Dekuji-Ameriko.html) Když jsem zahlédl název tohoto článku, zajásal jsem, že jse někdo vymyká z té hanby českých novinářů. Ten se ale řadí k těm, kdo se zabývají  (1) zachráněnými horníky a (2) chybami médii kolem nich, a přitom

nezmiňuje zásadní roli amerických vrtařů a zásadní ignoraci tohoto

faktu neobjektivními a zaujatými médii.

Hlavní vady "autocenzury" u českých novinářů vidím ve 3 oblastech: (1) Zaujatost proti USA, (2) Zaujatost proti Izraeli (3) Podlézání oficiálním názorům ministerstev a policie (4) Klouzání po povrchu a papouškování názorů bez prověřování.

J. Němec 21.10.2010 8:19

Ignorant

V mnohém má autor pravdu, ale tak trochu je to ignorant. Kdyby byli zavaleni horníci v arabské zemi, první slova by byla možná i "Alláh je veliký".  Jen ignorant přehlédl, že první co si horníci vytvořili byla modlitebna. A to v situaci, kdy málo kdo věřil, že se dostanou ven. (teorie záchrany je jedna věc, realizace druhá) Jestli někdo dovede držet člověka pohromadě v situacích opravdu krizových, pak je to Bůh. Pro nevěřícího asi dosti nepředstavitelné, pro hlupáka dokonce důvod k hanlivé reakci, kterou během psaní tohoto komentáře vcelku očekávám. Já sám jsem ale taková období zažil. Tam pod zemí se dostal ke slovu dábel, o tom není myslím pochyb. Pokud tedy v psychycky náročné době, projde někdo podobnými boji, je vyjádření toho vcelku přirozené. Ta strojená forma je pravděpodobně výsledkem nějakých rad. Nejspíš bychom se od nepřipraveného věřícího dozvěděli celé pasáže z písma, možná žalmy ... nevím. Toto vyjádření ale bylo nejspíš shrnutím všeho, co ten člověk prožil. A možná by stálo za to popřemýšlet, čím si ten člověk prošel, jak to, že to zvládl a ne na tom faktu hledat zase něco negativního. Autor dělá sám to, co ve článku kritizuje.

M. Bílý 21.10.2010 10:23

Re: Ignorant / je to tak, pane Němče (08:19)

Jen český novinář nechápe, že jinde může vyznávat dělnická třída i jiné hodnoty, než to ostravské k....

J. Anděl 21.10.2010 13:30

Re: Ignorant / je to tak, pane Němče (08:19)

Též souhlasím.

J. Skotnica 21.10.2010 19:42

Re: Ignorant / je to tak, pane Němče (08:19)

Víte ,ono na "Ostravě" je to trochu jinak. Důlní neštěstí jsou už dnes, chvála  bohu většinou bez pšispění metanu, ale aby se několik dnů nevědělo, že někdo zůstal v dole je absurdní. Prakticky okamžitě, co někdo nevyfárá se spustí záchranná akce a o otřesu nebo závalu se ví ihned. Že by někdo zůstal dole tak dlouho je nemyslitelné. No a pokud přežije, je většinou do šichty nahoře a pokud je zdravý, nevzývá Boha (ani katolický Polák) a uleví si tím univerzálním řídicím mslovem "k u r v a". Jen nepřehánět.

J. Anděl 21.10.2010 13:47

Re: Ignorant

Na první pohled se mi zdá ostré napsat, že je autor ignorant, ovšem máte pravdu. Ostré se mi to zdá proto, že to není autorovo specifikum, nevybočuje zásadně z řady.

V naší zemi je to takové nepředstavitelné.

Nedávno jsem si povídal s kamarádem, jaký to máme v Čechách docela problém zpodobnit ve filmu kněze či faráře či prostě věřícího člověka. Zejména to bývá patrné u historických filmů. Věříte mu to, že je lidský nebo naopak nelidský, slušný nebo zhýralý či oplzlý, to všechno bývá zahráno dobře. Ale že je věřící, s tím bývá problém. Myslím, že to je ze stejného důvodu, proč nám připadá nemožné, aby člověk po vypjaté situaci hovořil o Bohu.