16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
redneck Mike 12.10.2006 19:10

A jenom velice zhruba,

jak novinari dle vlastnich slov k tomuto cislu dosli - to je skoro vtip, kdyby se nejednalo o tak vaznou zalezitost:

 Reporteri se poptali ve 2000 nahodne vybranych domacnosti, kolik clenu techto domacnosti zemrelo za uvedene obdobi a prumer vynasobili poctem domacnosti v Iraku. Tento postup reporteri sami uvadeji.

redneck Mike 12.10.2006 19:03

Re: Re: Omyl?

No, prave, MaRe..., vzdyt' to melduju :-)...., Milana jsem citoval... 

DJing cheb pako 12.10.2006 18:59

I vy zlostni nepratele pokroku a spravedlnosti

vy nechapete alternativni realitu chrchelky ze sterkovny. Kdyz rekne, ze bude Psa ignorovat, znamena to desitky komentaru denne, prolozene vykriky "podivejte se na mne, ja tu nejsem, no tak se podivejte vsichni kolem, jak tu uz nejsem a jak nereaguji, vidite jak nic nepisu?"

No a stejnou sablonku si dejte na jeho komentare a zjistite, ze vlastne Bushe miluje tou lasku, jez se neodvazi rici sve jmeno ;-). V zaveru potom o takovyhle jedincich pisou i v lekarskych knihach. Krestnim jmenem se vetsinou jmenuji Pacient a za prijmeni mivaji cislo.

quetzal 12.10.2006 18:57

hledající, jednou ze základních vlastností přesného uvažování je spojovat

jevy, které spolu skutečně (příčinně) souvisejí.

Vy vedle sebe kladete neoddiskutovatelnou skutečnost, že USA několikrát zachránily Evropu a obchodní aktivity amerických korporací. Jak tyhle dvě věci souvisí - to je jasné asi jen vám? Podle téhle logiky lze obvinit ČSR, že tyje z otrocké dětské práce na afrických kakaovníkých plantážích, protože se tam jistý Kraus pokusil založit nějaký kakaový podnik. :-/

Obchodníci budou vždycky obchodovat s každým, kdo jim zaplatí - pokud jim jasně nevymezíte kudy cesta nevede. Sověti dodávali Německu obilí a suroviny až do svého napadení - znamená to snad, že vědomě SSSR připravoval invazi na své vlastní území?

Papouch 12.10.2006 18:53

Re: Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

Do konce roku 1941 Nemecko nebylo ve valecnem stavu s USA  a i v roce 1942 byl valecny stav vicemne formalni (na rozdil od Japonska). Ciste technicky byla po roce 1940 jakakoli  vyznamnejsi spoluprace stejne prakticky vyloucena.

V roce 1938 byl Vudce legitimni predstavitel statu jako kazdy jiny a vyhlazovani Zidu se konalo daleko pozdeji.

Na nucene praci veznu neni nic spatneho, Rusko, Cina i dalsi zeme ji pouzivaji dodnes.

Takze co bylo spatne?

MaR 12.10.2006 18:49

Re: Omyl?

Úmrtnost v ČR je 120k osob ročně. tj tímto odhadem musí být v Iráku minimálně 480k mrtvých ročně, špatné zdravotnictví -> řekněme 600-800k ročně... Nevim nějak mi vaše argumentace nesedí. Nicméně 650k mrtvých civilistů v souvislosti s válkou a okupací je pravděpodobně stejně nadsazené číslo.

J.G. Pašek 12.10.2006 18:43

Realistický obětí civilistů je 40-50 tisíc a v to počítaje nábořenské mohamedán na mohamedána oběti . . .

Kéž by to byla pravda 650 tisíc, protože to by už dávno skončily ty jejich mohamedán na mohamedána vraždy . . . . . a hlavy jim vychladly.

J.G. Pašek 12.10.2006 18:39

Chlapče, lepíš tady tvoje staré okopírované bludy . . . .

Ano Hitler byl r. 1938 TIME muž roku, ale je tam vyobrazen coby šajstr, podvodník a lhář . . . . . což jsi Haladine také ty. 

MaR 12.10.2006 18:37

Re: Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

Člověče vy tady mícháte jabka s hruškama, některé domněky (např spojení CSSC s Bushem nebylo prokázáno) jsou ihned fakta... Navíc byly to Thyssenovi peníze, které investoval v USA, Trading with enemy act je z roku 1917 a byl pouze aplikován po odhalení původu peněz, jež pomáhali zmínění dva spravovat. Co věděli, jaký byl jejich morální kredit - těžko říct. Co je ale jisté - vůbec to nelze použít jako protiargument osvobození Evropy.

Cruton 12.10.2006 18:18

Re: Jak tak koukam, vyrusta nam tu nova Juchelka, tenhle mapacorp.

Souhlasím s mapacorpem. Zájem USA není automaticky totožný s naším zájmem. A my musíme hájit především SVOJE zájmy.

Adam 12.10.2006 18:10

Re: Re: Re: Jak tak koukam, vyrusta nam tu nova Juchelka, tenhle mapacorp.

Pane Lukasi, je videt ze dokazete rozeznat nazory tech co pouzivaji svobodnou mysl od tech co jsou stale v zajeti vstepovanych dogmat. To ze nekdo nedokaze objektivne hodnotit politickou situaci diky tomu dlouholetemu oblbovani neni jejich omluvou, jelikoz maji komputer pomoci ktereho si clovek dokaze rozsirit obzor ktery jim byl desetileti deformovan. To ze mate VS ( a zrejme hodnotnou) jste ani nemusel uvadet, da se to poznat podle vasich rozumnych myslenek na rozdil od tech kde se pozna ze jim stale tece mliko po brade. ;-P

redneck Mike 12.10.2006 18:08

Omyl?

 Cituji:       Kde se stala chyba?:

Autor: Milan IP: 212.111.5.xxx Datum: 12.10.2006 12:59

Od začátku války v Iráku zahynulo dle amerických a iráckých zdravotníků více než 650 000 iráckých civilistů (zdroj: dnešní Hospodářské noviny odvolávající se na agenturu AFP). Nedivím se, že pan Ulč je pesimista. Kde se jenom stala ta chyba?     Konec citace.

 Podle AFP, ne, ze zahynulo 655 000 Iracanu, ale celkove zemrelo od zacatku valky..., vcetne tech co zemreli starim ci na nemoce. V dnesnim Psovi se podobna dezinformace jako je ta od Milana objevila jiz v nekolika diskuzich.

 I kdyz pomineme to, jak diletansky bylo scitani provedeno (a ti, kteri tady ten report citovali to urcite vedi) a kym bylo provadeno tak toto cislo vypada uplne jinak, jestlize zahrnuje i vsechna umrti prirozenou cestou. Kolik asi tak muze mit zhruba 40 mil. populace statu s velmi spatnou zdravotni a socialni peci umrtnost za tri a  pul roku?

kopretina 12.10.2006 18:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Přesně tak. R^Izrael se ubránil i v Nevyhlášené válce (listopad 1947/konec dubna 1948, Válce za nezávislost-15.5.1948/1949-hrdinný boj, Židé bránili každičký kousek svěřeného pzemí, Arabové nesjednotili velení, Židé se ubránili, v sinajské válce taktéž-Násor vyhrožoval Izraeli zničením a Šestiddenní válku jsem popsala). A co se týče Frantíků to je typický postoj už z Mnichova, nejprve hodili za vodu ČSR a pak Stát Izrael. Jomkipurská válka byla hodně těžká, Izraelci museli stetčně bojovat, Egypt a Sýrie měla techniku ze SSSR, naštěstí USA prodaly Izraeli zbraně a Izrael válku otočil ve svůj prospěch. Ale na straně Izraele byla pravda, takže je jasné, že skutečný agresor je vždy odsouzen k porážce (což byly muslimské země), kdežto Izrael bránil svou zem a své právo na život a důstojnost.

Hledajíci 12.10.2006 18:00

Jak USA koncerny pomáhaly vytvořit Hitlerovu 3. Říši

V mnoha diskusích na českých internetových novinách se vždy vyskytnou komentátoři prohlašujíci, že USA již dvakrát osvobodily Evropu a proto jim musí být Evropané vděční.

 

K tomu dodávám následujíci :  Dědečkové dnešního Mr.President George W.Bush, to je pánové Prescot Bush a George Herbert Walker představitelé Union Banking Corporation UBC, spolu s německým bankéřem Fritz Thyssen podporovali Hitlera před jeho a po jeho nástupu k moci, to je od roku 1923 do roku 1942. Podporovali ho miliony US Dollars, dodávkami válečného  materiálu a technickými dokumenty, které ani USA neměli k dispozici. S nimi spolupracovaly firmy jako Standard Oil, General Motors a Chase Bank.

Tito pánove byli podílníky německých firem Consolidated Silesian Steel Corporation a Upper Silesian Coal and Steel Company. Po okupaci Polska byli tyto dvě společnosti sloučeny v Consolidated Silesian Steel Corporation umístěné v blízkosti polského města Oswiecim, v jedné polské oblasti bohaté na suroviny. V této oblasti založil Hitler nechvalně známy Konzentrazionlager Auschwitz. USA firmy  tedy vidělávaly i na otrocké práci vězňů v Auschwitz. Peníze Nesmrdí.  ---- V 1983 vydal New York Times reporter Charles Higham  knihu “Trading With The Enemy; The Nazi American Money Plot 1933-1949”, ve které dokonce tvrdí, že USA vláda o tom věděla a tuto činnost jim vědomě ulehčovala. --- 6 dní po útoku na Pearl Harbour a vstupu USA do WW2 podepsal tehdejši Mr.President Franklin D. Roosevelt, Secretary of the Treasury Henry Morgenthau a US Attorney General Francis Biddle tak zvaný “The Trading With The Enemy Act”. Činnost Prescot Bush a spol byla ale zastavena teprve 20.řijna 1942, kdy jim byly zabaveny akcie UBC. --- V lednu 1939 udělily media Váženému kancléři 3. Říše panu Adolfu Hitlerovi (tak byl Hitler v tehdejšim tisku nazýván)  titul “Muž Roku 1938”. 

sara 12.10.2006 17:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Ano, máte úplnou pravdu. Pokud jsem  o jom kippurovou válku v 73, tam jsme zaspali a Egypt nás napadl bez varování, několik dní byla situace velmi nahnutá, protože se egyptské tanky valily přes Sinaj a my neměli dost zbraní a ni pohotovosti.

Lukáš Navara 12.10.2006 17:52

Re: Re: Jak tak koukam, vyrusta nam tu nova Juchelka, tenhle mapacorp.

Drahy mapacorpe,

vite proc Evropa musi hrat druhe housle, protoze zabrehla do levicactvi, jak vam to dobre pisi quetzal, čtenář, kopretina, markus atd. Chováte se stejně jako řada muslismských států, pláčete jak vám USA ublížily, to samé dělají i asijské a africké země, jen nadávají na kolonizaci a za vsechny sve problemy vini ostatni. Qutezal a čtenář velmi moudře píší, i dnes vám nastavila kopretina zrcadlo vašich příspěvků a jak psal včera Adam, nemůže se vyrovant jejim znalostem. Ano někdy je ve svém přesvědčení hodně zapálená, ale to studenti VŠ bývají, jsou mladí, nmadšení, jsem absolvent VŠ, dokáži to pochopit. USA tahaly Evropu z brzndy po celé 20.století, za WW1, WW2, pak za komoušu, o jejich pád se zasloužil pan Raegan.

sara 12.10.2006 17:50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Vyhlášení války, miláčku! Napadli nás minimálně 4x a ani jednou se neobtěžovali s vyhlašováním války!

Blokování úžiny a přesouvání těžké techniky ke hranicím Izraele. Když mírové sbory UN na Sinaji vyjádřily znepokojení - měly obě strany oddělovat - bylo jim Egyptem doporučeno, ať se stáhnou. Stáhli se.  Když Abba Eban PROSIL generála de Gaulla o pomoc - tehdy byla Francie náš blízký spojenec, ne USA, a ustavičně tvrdila, jak nás miluje - doporučil mu, ať zažádá o rezoluci, Francie že ji podpoří. Po de Gaullově smrti byl mezi jeho papíry nalezen koncept projevu, v němž lituje zkázy Izraele. A za hranicemi hřímá Násir do mikrofonu, jak nás zničí a ze všech stran mu sekundují Syřané a Jordánci. Vy byste v takové situaci neudeřili první?

J.G. Pašek 12.10.2006 17:41

Boba Woodwardse rozvedená dcera se mu vrátila domů s 2 vnoučaty . . .

Tak rozšafný děda Woodwards napsal ten paskvil knihu, aby mohl zapatit za jeho vnuky školné  . . . .  a zároveň dát dárek a granáty vzteklým levičákům Demokratům v jejich předvolební onanii a orgii v zoufalé naději získat většinu v USA Kongresu a Senátu . . . tůůůůdle . . . . . Soudní Američani "stratégii"  Woodwardse snadno  prohlédli  . . . . a dobře vědé odkud fouká vítr. Ona se taková laciná škodolibost a polopravdy autorům nevyplácí, kromě konta v bance. Toť vše.

Lukáš Navara 12.10.2006 17:41

Re: Re: Re: Drive nebo pozdeji dojde

Ano, ja vim.:-)

Lukáš Navara 12.10.2006 17:38

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Vite dneska ma kopretina uplnou pravdu. Kde by byla Evropa bez USA?? USA tahaly Evropu z bryndy za WW1(r.1914 vstoupily USA do valky), za WW2 r.194. Kopretina má daleko větší přehled než vy, drazí pánové, píše jasným osobitým čtivým stylem a jsem rad, ze sem prispiva, potrebujeme lidi s jasnou virou a presvedceni,je nadsena pro své presvedceni, kteremu veri (nikomu ho nevnucuje, pise zde velmi zajimava fakta a nekdy sve uvahy, se kterymi muzeme souhlasit ci nesouhlasit), ale nema otravenou mysl mravnim relativismem ani nenávistí, kolik lidi zde melo hloupe poznamky vuci jeji osobe, presto si z toho nic nedela a pise sve nazory. Urazet je velmi snadne a plivat spinu na USA take.  

sara 12.10.2006 17:37

Re: Re: Z Kurdistánu si každý urval kousek Irán,Irak,Turecko a Syrie.

Vznik samostatného Kurdistánu by byl skvělý, jenže to naráží na Turecko, které to nepřipustí ze strachu o odtržení vlastních Kurdů, které mimochodem hanebně utlačuje. Taky jim držíme palce!

Jura Jurax 12.10.2006 17:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

On to není přístav, bez kterého se Izrael obejde - zkuste pohlédnout na mapu a zamyslet se ... :-D

Lukáš Navara 12.10.2006 17:26

Re: Paní Zajícová

Jistěže problém pravdy je závažný problém. Já si myslím, že by bylo dobré uznávat obecní principy pravdy, ve kterém se shodnou většina lidí. To, co je morální, spravedlivé, je nespravedlivé někoho zavraždit, okrást, pomlouvat atd. Např. se shodneme, že náboženství nemůžeme prosazovat silou, nemůžeme zabíjet někoho pro názor, multi-lulti ano, ale nastavená jsaná pravidla pro všechny lidi.

Co se týče výkladu Bible je s tím určitý problém. U křesťanů je do určité míry protikladný postoj u vás katolíků a protestantských křesťanů, ale myslím si, že je to malicherný problém, oba směry iznávají Ježíše a jestli někdo dá víc na výklad nebo na tradici je již podružné. Protestanstsví a katolictvi se shodne na postavě Ježíše Krista, že je Boží syn a to je přece nejdůležitější shoda a jestli někdo interpretuje texty jako návod na přítomnost a boudoucnost nebo se snaží naléz porozumění nebo nějaké jiné vodítko, to je otázka víry.U Židů je otázka trdice také zajímavá, většina Židů uznává Talmud, ale jak zmínila včera byla zmínka, existuji karaitští Židé, kteří Talmud neuznávají, pouze texty Tanachu. Já chápu naše Karaity jako takovou židovskou obdobu křesťanských protestantů (oba směry uznávají hlavně texty Písma  autoritou je Tanach a u protestantů vyjma Starého zákona také Nový zákon). Ano, měly by být nastaveny obecní principy pravdy.Mezináboženský dialog je obzvlášť důležitý, aby se předešlo náboženským válkám.

No a muslimové tím problémem také procházejí, arabská jednota neexistuje, muslimové jsou rozhádání a problém mezi šíty a sunity je také velmi vážn

quetzal 12.10.2006 17:16

Mily mapacorpe, vas antiami postoj je fakt smesny,

USA zas a znovu za Evropu taha horke kastany z ohne, kdyz si Evropske "mocnosti" nadelaji do kalhot a dela to prubezne i jinde; jina vec je, ze ne vzdy se ji to dari.

Pro poradek maly vycet - 1. svetova (i kdyz tam to nebylo tak kriticke), 2. svetova - bez USA byste nyni diskutoval v nejake zemljance za Uralem (to v lepsim pripade), studena valka - bez US kontingentu v Evrope a US nuklearniho odstraseni (deterrent) by SSSR spolkl zapadni evropu jako malinu (styska se vam snad po policejnim state?). Dodnes hraji US jednotky a bezpecnostni zaruky dulezitou roli pro ochranu demokracie poruznu ve svete - Taiwan, Jizni Korea napriklad.

Chapu, ze vam vadi, ze Evropa je tak slaba, ze se nedokaze postarat sama o sebe. Me to taky sere. Nenavisti k USA si ale Evropane moc nepomuzou. Dokud nebudou ekonomicky a vojensky alespon srovnatelne silne jako USA, Rusko,  tak  bude Evropa hrat druhe housle. A ucet vam nepredlozi vase deti, ale ten kdo Evropu v globalni valce o vliv a moc porazi. A vy budete platit.

mapacorp 12.10.2006 17:02

Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Zase soudruzska reakce,

    Argumentujete tu jakymsi iranskym psychopatem a zakryvate pravdu v tom prispevku. Od svrhnuti Talibanu v Afghanistanu je tento prvnim producentem opia, kam asi takove penize jdou, co ? Do financovani terorismu a dalsich valek. Pravdou je ze USA dnesni Afghanistan prakticky vubec nekontroluji a jeste do toho namocili Evropu. Takze ja z mych dani - KTERE PLATIM - prispivam na tuto maskaradu jejiz vysledkem je dalsi ohrozeni me zeme !

    Jaka jsou cisla opravdovych americkych ztrat se dovime az leta po valce, ale nebude to nic ruzoveho. V cem ma soucasna armada USA vyhodu oproti vietnamu  je pouziti techniky, ktera zachranuje plno zivotu. Napr velice ucinne neprustrelne vesty, obrnena technika s tzv " aktivnim pancerovanim " etc. Takze to casteji nez lide odnese technika - diky bohu . Ale i to se musi platit a draze platit - americke zbrojarske koncerny nepracuji  zadarmo ! Je to bussines, ktery americti poplatnici a obyvatele budou muset snaset. Jenom okrajove by me zajimalo, co by se stalo, kdyby tyto silene penize sezrane zbrojari dostaly normalni americke firmy a podnikatele. Jaky by z toho asi byl dopad na zamestnanost a zivotni uroven normalnich americanu ?

quetzal 12.10.2006 16:59

omyl chetgare,

namorni blokada je z hlediska mezinarodniho prava chapana jako akt agrese.

quetzal 12.10.2006 16:55

Re: Re: Drive nebo pozdeji dojde

ale to je kazdy z nas Lukasi. Problem je napr. ten "big government", chapete?

Tana Zajicova 12.10.2006 16:54

Pane Navaro,

kdokoli, kdo se pokousi o presidentsvi Spojenych Statu vlastni obri ego. Ne nutne v negativnim smyslu, nebot takovy clovek musi mit neuveritelnou 'drive' vzit do rukou zemi jako jsou Staty.   Urcovat vnitrni a svetovou politiku je giganticka odpvednost. Americka demokraticka strana je v tomto momente zcela prosta ideji (to je ovsem pro zemi s politikou dvou stran politovanihodny vyvoj a neni se z ceho radovat). Ideje se na dnesni americke politicke scene vyskytuji na pravo s tim, ze se republikani (oproti konzervativcum) soustredi pouze na ekonomicky vyvoj zeme bez zajmu o 'dusi' Ameriky (akademicka svoboda, politicka korektnost, rasova politika, multikulti, status rodiny, kvalita skolstvi, despotismus soudu ve vytvareni politiky atd.) 

Demokrati s nejvetsi pravdepodobnosti nominuji Lady Macbeth, Hillary Clinton. Jeji preference v demokraticke strane jsou ted nejvyssi(mimochodem charakterova studie Lady Macbeth v Polanskiho zpracovani Macbetha je v porozumeni zenskeho hladu po moci velice instruktivni). Kdo vybubla na republikanske strane je ve hvezdach. Docela zajimavy je Mitt Romney. Jestli ziska nejakou sanci v primarnich presidenskych volbach bude muset zatracene chytre vysvetlit americkym evangelikum, proc se jako Mormon domniva, ze Jezis Kristus znicehoz nic zmenil nazor.

Ke vcerejsku: Nedomnivate se, ze jeden s problemu muslimskeho pristupu ke svetu je odmitani existence objektivni pravdy? Jinymi slovy jestlize nejsme schopni racionalnich vyvodu vychazejici z logiky veci, jestlize nejsme schopni na takovem zaklade vas presvedcit, pak musime zabijet, abychom demonstrovali nase porozumeni reality. Bez existence objektivni pravdy, nemuze existovat dialog. Presvedceni, ze kazdy ma svoji pravdu (i.e. pravda je relativni) je korenem nejen neschopnosti se na cemkoli dohodnout, ale korenem zla.

kopretina 12.10.2006 16:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: OSA ZLA-Irán, Irák, KLDR jednoznačně platí, o tom se nedá pochybovat

Takové režimy jako na KUbě či v Iránu by brala většina zemí v Africe. To je zajímavé, proč teda tolik Kubánců prchá do USA, proč se jim nelíbí komunistický režim. KLDR je stalinistická dikatura, lidé tam pochodují jako figurky, žijí s přítomností velkého bratra. A Irán je náboženská dikatura, kde ženy nemají stejná práva jako muži, náboženské minority taktéž...

kopretina 12.10.2006 16:33

Re: Re: Re: Re: Re: Soudruhu XXL to jsi napsal opludne vysplechy

Izrael bzl napaden okolními muslimskými státy, vážený. A r.1967 byla PREVENTIVNÍ VÁLKA, Egypt uvařel Tiranskou úžinu, vyhnal vojska OSN z demolitarizovaneho Sinaje, uzavrel vojesnky pakt s Jordsnskem, arabská vojska se soustřeďovala kolem hranic, což jasně ospravedlňuje PREVENTIVNÍ ÚDER.