29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

SVĚT: Trudné přemýšlení nad rozvojovým tsunami

Přihodilo se dnes už před sedmi a půl lety v japonské Fukušimě, že vlna tsunami zaplavila tamní jadernou elektrárnu. Jaké způsobila škody, si už přesně nevzpomínám, zato si velmi dobře vzpomínám na ty rámusy, co se kolem toho strhly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Liptovský 10.12.2018 20:58

Bez hraníc... Lékárí...

Ešte pred pár desiatkami rokov bola Afrika krajinou, ktorú mnohí odsudzovali na vymretie - AIDS, infekčné choroby, mnohí komentátori predpovedali katastrofy. Umieralo osem detí z desiatich, svet slzil. "Vďaka" všetkej - najmä zdravotnej pomoci - dnes prežíva osem z desiatich novorodencov - ale pôrodnosť sa neznížila. Skrátka - ten obrovský demografický boom bol vyvolaný všetkou tou pomocou. Zároveň prišla celá tá globalizácia a aj v poslednej sudánskej osade dnes ľudia vedia, že inde žujú ľudia lepšie. A od toho je len krok k logickému riešeniu, známemu od staroveku - uchmatnúť susedov majetok. O nič iné tu nejde.

J. Lukavsky 10.12.2018 19:28

Re: škoda

"generál Pavel, podle kterého největší nebezpečí pro Evropu a svět znamená Rusko" No jelikož byl gen. Pavel jedním z nejvyšších velitelů NATO tak bych soudil, že měl přístup k tajným a spolehlivým informacím, podstatně lepším nežli z TV Nova či Blesku. Pesimista je dobře informovaný optimista. Probatum est. J.L. end

J. Lukavsky 10.12.2018 19:22

Re: No comment...

"zavinili Evropané svou koloniální politikou" a proto se všechny země Afriky co svrhly jho bílého muže se hned začaly rychle rozvíjet a jsou vzorem prosperity a je radost v nich žít. A bývalí koloniátoři začaly ekonomicky chřadnout neb už nemají koho vykořisťovat! Nebo né? Už kdysi dávno někdo sepsal knihu "Biologická časovaná bomba" kde předpověděl, že exponencielní přírůstek obyvatel bude obrovským problémem. Jádro pudla je, že množí se obyvatelstvo zemí nerozvinutých (a obávám se že nerozvinutelných) zatímco země rozvinuté vymírají. Nicméně s perspektivou robotizace a dalšího technického rozvoje by počet obyvatel nemusel být podmínkou prosperity. J.L. end

J. Fridrich 10.12.2018 17:58

Souhlas hlavně s posledním odstavcem příspěvku.. V naší

Souhlas hlavně s posledním odstavcem příspěvku.. V naší Evropě a její civilizaci mohou žít lidé příchozí z různých částí světa, ale musí respektovat naši civilizaci a její pravidla - tedy musí být TOLERANTNÍ a proč to neříci i vděční za to, že byli přijati k nám a bylo jim POMOŽENO ( a známe takové - bezproblémové ).. Ale vynucovat si tady v našich zemích ten jejich muslimský středověký způsob života a vnucovat ho svým hostitelům na jejich území prostě NESMÍ A NEBUDOU..

O. Zuckerová 10.12.2018 17:26

Re: No comment...

Vedle spontánního řádu všichni jsme jen nuly, bez něho a bez Kajana bychom zahynuli... (Promiňte mi to soukromé oslovení, mohl byste být asi můj vnuk, ale skoro mne těší, že nejste... vedle Vašeho vzdělání - sice jednostranného, ale zato hlubokého jako Macocha bych se cítila méněcennou...)

J. Lepka 10.12.2018 17:16

Re: No comment...

To zlé lidstvo se jistě podepsalo i na vzniku Sahary. Už před cca 7 tisíci lety!

K. Janyška 10.12.2018 16:17

Z českých přísloví:

Bez práce nejsou koláče, kdo nepracuje, ať nejí, mladí ležáci, staří žebráci, zahálka je matka hříchu, každý svého štěstí strůjce a jedno pro naše politiky - cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly.

V. Student 10.12.2018 15:51

A vůbec!

Když se objevily větrné elektrárny s výkonem jak hrom a prakticky bez emisí, zadoufal jsem v konec monopolu "obchodníků s energiemi", zejména v nižší ceny. Ovšem najednou se objevily "vědecké" důkazy zelených, jak ty vrtule vyvíjejí jakési vibrace, které škodí zvířátkům a lidem. Takže ouha.

Solární panely na střechách domů jsem já, naivní bloud, také vítal. Energie ze sluníčka, zadarmo panečku! No, a najednou jsme se začali dozvídat jak na tom někdo bohatne, ovšem při těch cenách, co si za to výrobce těch panelů počítal, bych za hlavního zloděje považoval spíš jeho. Zkrátka fotovoltaika taky ne, to by se tak někomu hodilo, vydělávat na sluníčku! Na vodě a potravinách se vydělávat smí, ale na sluníčku, kdepak!

J. Jurax 10.12.2018 15:50

No, jestli bude opravdu masová, policie to nezvládne (i kdyby jí to politici zvládat dovolili), a bude to hned problém vojenský.

J. Jurax 10.12.2018 15:46

Jojo, a to v tom čtyřiašedesátém hrozili globálním ochlazením!

Naštěstí je tehdy nikdo nebral vážně, jinak by se nějací pošuci typu Al Gora a IPSC rozparádili a donutili vlády masově stavět nějaké vyvíječe CO2, protože aby se zvýšil skleníkový efekt, pokutovali a pranýřovali by státy, jež ho neprodukují dost; a zelení by zakázali jaderky, protože ty životadárný CO2 neprodukují vůbec!

V. Student 10.12.2018 15:43

Re: Kéž by se oteplilo.

No Aldíku...až takhle?! Kdyby měla přijít potopa všude tam, kde nemám kámoše, tak nás na světě fakt moc nezůstane!

V. Student 10.12.2018 15:41

Re: No comment...

Lidstvo to zavinilo? Pročpak ta skromnost? Je moderní říkat že chudobu a přemnožení zavinili Evropané svou koloniální politikou a průmyslem a bílí Američané otrokářstvím. Ubozí rodiče deseti a více dětí teď právem očekávají, že napravíme své chyby, zejména bezbřehou pomocí a otevřenou náručí. Tak šup, šup!

V. Student 10.12.2018 15:38

To by bylo krásné,

kdyby si v zemích jako Čína nebo Pákistán, Nigérie Bangladéš atd. řekli, až přijde ten čas: "Mnoho dětí jsme si nadělali, musíme máknout, abychom je uživili. A dalších dětí poskrovnu!"

Jenže to si neřeknou. Ale řeknou si: "Tady už to nevyřeší ani humanitární pomoc z EU, protože stavět chaloupky už není kde. Už se nevejdeme! Půjdeme tedy jinam!" Takhle si to ti bezstarostní lidé řeknou. Pak to bude opravdu o desítkách milionů. A protože v té době tady už fakticky budou vládnout neziskovky, nikdo je nezastaví.

J. Jurax 10.12.2018 15:33

Ano.

A teď ještě tu premisu "lidstvo zapříčinilo klimatické změny" nějak dokázat.

Jestli klimatické změny byť i lidstvem zaviněné nebo nezaviněné - ono je to jedno - ve Střední a Východní Africe odtud doslova vyženou stovky miliónů lidí na sever ... a proč ty stovky milionů pracovitých párů rukou se tedy na klimatické změny nepřipravuje doma - budováním zavodňovacích sítí, změnou pěstovaných plodin etc. etc., nejsem přes to odborník, a samozřejmě razantním omezením porodnosti?

Je to možná naivní představa, ale že Evropa bude ochotna a schopna přijmout a uživit stovky milionů lidí nekompatibilních zvyklostmi a obecně kulturně (a to neuvažuju islám, ten to ještě podstatně zhoršuje), převážně nevzdělaných a obtížně zaměstnatelných, je naivní řádově víc.

K. Janyška 10.12.2018 15:04

Re: No comment...

A jak to víte ? A co Grónsko a jiné oblasti Země v minulosti a dnes ? To bude vesmírná perioda.

Blbý je, že o spontánním řádu se tihle pošuci oteplovací vůbec nikdy nezmíní. Oni vůbec nevědí co je to. A podnebí, klima a počasí ničím jiným nejsou... Dzp.

J. Vintr 10.12.2018 15:01

Re: Skutečně ten úvod

Pitomosti tvrdí oteplovači. Jejich předpovědi, co bude za sto let, jsou vzhledem k tomu, že dnes lidé nedovedou spolehlivě předpovědět, ani jaké počasí bude zítra, jsou prostě směšné. Člověk ještě ani zdaleka nepochopil složité procesy, které vytvářejí klima na naší planetě.

M. Prokop 10.12.2018 14:56

Re: No comment...

Jo. Středověké klimatické optimum způsobili lidé ježděním auty. :-P

https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edov%C4%9Bk%C3%A9_klimatick%C3%A9_optimum

I. Hendrych 10.12.2018 14:36

No comment...

Lidstvo zapříčinilo klimatické změny a tyto změny (sucho ve Střední a Východní Africe) odtud doslova vyženou stovky miliónů lidí na sever...

R. Hanuš 10.12.2018 13:10

Re: Skutečně ten úvod

A to je mírně řečeno. Je otázka, zda ten člověk chpe jaké pitomosti tu píše. To se ostatně týká i té části o tom kolik produkuje příroda a kolik člověk. Stejně principielně hloupé.

R. Langer 10.12.2018 12:26

Re: Kysličník uhličitý

V Temelíně to funguje úplně stejně.

A. Alda 10.12.2018 11:39

Kéž by se oteplilo.

Aspoň o 2 stupně. Ale raději o víc. Aby roztály polární ledové krunýře a země se osvobodila. Že bude eventuelně zatopený New York, to je mi úplně jedno. Já tam žádného kámoše nemám.

A. Alda 10.12.2018 11:37

Tak jest.

Vždy jde jen o prachy.

Viz solární zlodějna u nás.

A. Alda 10.12.2018 11:36

Pro mne je to stále jen kysličník uhličitý.

A nehodlám to měnit.

V. Lunák 10.12.2018 11:14

Skutečně ten úvod

o přepočtu objemu CO2 na hlavu, kterým jste své jinak snad již 100krát opakované tlachání okořenil, má vyvrátit dopad člověka na globální oteplování? Pokud to skutečně myslíte takto, pak vám bylo naděleno ještě méně, než se mi původně zdálo.

J. Lukavsky 10.12.2018 11:07

Římský klub

"Vzchopí-li se politické instituce k nějaké akci, bude zle. Nevzchopí-li se, bude ještě hůř." Ale až po volebním období (4 roky obvykle) toho či onoho politika. A co bude za 4 roky? Maňána, maňána ... takže politici vlastně žijí ve stylu těch tropických sběračů. "ostatně registruji strašení už přes dvacet let" je to podstatně déle. V r. myslím 1964 se sešel Římský klub a spočítal (vědecky), že za 20 let dojde ropa, uhlí, plyn, měď, olovo ... prostě všechno a naše civilizace se zhroutí. No v. 1984 se opět sešli a posunuli to o dalších 20 let.... nevím jestli v r. 2004 se opět sešli a opět posunuli.... Jistěže jednou ropa musí dojít i kdyby Zeměkoule byla jenom z ropy, ale pazourek také nedošel a doba kamenná skončila dříve neb měď, bronz, železo... se ukázaly být lepší. Na těch katastrofických prognózách se obvykle přiživují velice mazaní čerpači dotací a zachraňovači Zeměkoule a přilehlých galaxií - z povolání. Tož tak. J.L.

K. Janyška 10.12.2018 11:05

Re: Jediné řešení

To jsou ale samé sorosovky, tedy nástroje Bilderbergu... Dzp.

M. Prokop 10.12.2018 10:37

Re: Kysličník uhličitý

Pak je ovšem poněkud nelogické, že stále máme kyslík a ne oxygenium.

M. Prokop 10.12.2018 10:35

Re: škoda

Ano, maximálně ještě policejní.

Ale pan Meišner zřejmě má rád Rusko.

P. Götze 10.12.2018 10:31

Re: škoda

imigrace je politicky problem, ne vojensky.

B. Hynek 10.12.2018 9:57

Re: Kysličník uhličitý

To je sice pravda, ale když místo do chladicí věže se jako na příklad v Mělníku pára kondenzuje ve výměníku, a ohřívá sídliště či třeba skleníky ušetří všichni včetně přírody. Nedovedu si to pochopitelně představit v případě Temelína. Jinak existuje nějaká definice o působení slunce a určitě se to s lidskou činností nedá srovnávat a Slunci asi nikdy nebudeme poroučet a jeho výkyvy mohou pouze vést k i zániku.