15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

SVĚT: To se docela hodí

Tak tady máme zase novou krizi. Odehrává se v Kazachstánu. Což je stát, jehož přesnou polohu většina lidí na zeměkouli nezná. Pro našince nápověda: Je to jedna z bývalých sovětských republik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kratochvil 9.1.2022 0:10

Rád jsem čítával názory nebo komentáře pana Vlka st., ale postupně jsem sledoval jeho přeměnu v odpůrce USA a obdivovatele nového Ruska. Pomáhá si k tomu různými konspiračními teoriemi, např. "podivná souslednost událostí" nebo "pokroková media", což jsou asi ta, která se mu nelíbí, "povstání nemá žádné vůdce", což je mu divné atd.

Chlapovi jako je pan Vlk, kterému je skoro 80 a pamatuje komunismus v ČSR, nemohu odpustit jeho tvrzení, že Češi podpořili sametovou revoluci v roce 1989, protože si chtěli nakupovat podle katalogů Quelle a Neckermann.

To, že v jedné fázi Ukrajinci, resp. nejradikálnější protiruské křídlo navrhlo zakázat používání ruštiny je sice pravda, ale nikdy to nebylo ukrajinskými úřady nebo politiky schváleno.

To, že se objevili fanoušci Stěpana Bandery je jasné, vzpomeňte kolik Ukrajinců vítalo Wehrmacht v roce 1941 a považovali Němce za osvoboditele. Byla velká chyba Hitlera, že to nedokázal využít, ale asi i naše štěstí.

Pan Vlk ale neuvádí důležitá fakta v této záležitosti. Při pokojném rozpadu SSSR podepsaly všechny nastupující státy včetně Ruské federace, že zachovají své hranice, že se nebudou vměšovat do vnitřních záležitostí nástupnických státu atd. (tzv. Minské dohody). A podívejme se, co udělá Rusko. Poslalo zelené mužíčky na Krym v uniformách bez označení - prý to byli jen dobrovolníci na svých dovolených a bezostyšně anektovalo část ukrajinského území. A pokračuje s okupací východní Ukrajiny. O tom ale pan Vlk ani slovo!

Češi jsou prý zblblí medii a pokrokáři, kteří vyvolávají česko-ruský konflikt. Vzpomeňme na počty ruských špionů skrytých za "diplomaty" a jejich rejdy nejen v ČR, ale i jinde v Evropě a páchající vraždy a doslova teroristické akce.

Rusko (SSSR) je jediný evropský stát, který si posunul po 2. válce své hranice na západ a navíc si "okupoval" většinu východoevropských zemí včetně části Německa na dlouhých 40 let. A nyní má doslova tu drzost, že žádá na prohlášení, že NATO nebude posunovat své hranice na východ.

J. Jurax 8.1.2022 23:32

A ještě mne napadlo - horší by bylo, kdyby se tam chtěla usalašit Čína ...

J. Jurax 8.1.2022 23:29

No, v Mexiku si to představit nedovedu, ale třeba ve Venezuele je vůdce, jenž by něčemu podobnému možná nebyl nenakloněn.

Nicméně i to Mexiko můžete brát jako akademické, hypotetické myšlenkové cvičení. Nuže, co by nastalo, kdyby v Mexiku chtěli postavit ruskou základnu? Odpověď je jednoduchá - diplomatický a hospodářský ve nátlak, sankce, podpora opozice, nespokojenost některých segmentů společnosti, jež by byla vhodně podpořena, a v případě nepochopení, když by to nešlo demokraticky, destabilizace nějaký převrat.

J. Jurax 8.1.2022 23:11

Jinými slovy s páně Vlkovým hodnocením nesouhlasíte. Jste s to poskytnout hodnocení jiné, ideově jistě správnější?

P. Diviš 8.1.2022 23:11

Byl, ovšem v čele ruské svazové republiky-

Ano, i ti.

Zodpovědnost má ten, kdo vládne.

P. Diviš 8.1.2022 23:09

No já holt tu ruskou propagandu nežeru, je čím dál, tím stejná (jako když si říkala sovětská).

Vaši mentální lenost je zbytečné komentovat.

J. Jurax 8.1.2022 23:08

Melnyk fašista?

Jak to myslíte - fašista v původním smyslu, tedy jako Mussolini, nebo fašista ve smyslu sovětském, tedy nacista neboli nacionální socialista?

Podle toho, co vím a co jsem našel letmým zagúglením, byl řecký katolík, fašista v italském smyslu, nesympatizoval s německým nacismem, a na rozdíl od Bandery byl považován za nacionalistu relativně umírněného. Mocenský souboj s Banderou prohrál A byl, stejně jako Bandera, agentem abwehru.

P. Diviš 8.1.2022 23:07

Ano, dost dobře.

P. Diviš 8.1.2022 23:06

Takovou propagandu najdete i jinde, zvláště na ruských serverech.

P. Diviš 8.1.2022 23:05

Nejen Černý, i jiní.

P. Diviš 8.1.2022 23:05

Smlouvy NATO se netýkají vnitřních záležitostí států.

P. Diviš 8.1.2022 23:03

Ono to tam bylo dost vzájemné, snad jen s vyjímkou těch Čechů.

J. Pankovic 8.1.2022 22:25

....slovo má dvê slabiky, první je řecké π

J. Pankovic 8.1.2022 22:19

...zato Tiemermanns se jenom chystá....

J. Pankovic 8.1.2022 22:16

...a nekdo má jenom PŠM :-P

P. Han 8.1.2022 20:40

Dovoleno? Zase zvací dopisy?

P. Han 8.1.2022 20:37

Nojo. Američani mají Boha, Rusové a vy Putina.

P. Černý 8.1.2022 20:37

Nebyl jejich. Jejich hlavní zločin byl neuzavřený letový prostor nad místy bojů. Zvlášť, když tam, jak tvrdí, detekovali a dokumentovali, ruské protiletecké systémy. Co se výsledků vyšetřování týče, s výsledky vyšetřování, pokud vím, nejsou spokojeni ani Nizozemci a ani Malajská strana.

Nikdo nereagoval například na ruskou nabídku u soudu identifikovat číslo rakety, které se našlo. Je zajímavé, že nejsou k dispozici snímky ze satelitů USA apod.

Jak tehdy řekl nebožtík Pan novinář Petránek. Pravdu o této tragédii se nejspíš nedozvíme.

J. Ptáček 8.1.2022 20:19

Zatímco Stěpan Bandera byl ukrajinský nacionalista, jeho soupeř Andrij Melnyk byl ukrajinský fašista. Oba chtěli samostatnou Ukrajinu, těžce sužovanou Stalinem a jeho pohůnky. Nevraždili ovšem jenom Rusy, ale také obrovské množství Poláků, židů nebo civilních Němců. Dokonce i někteří tam žijící Češi se stali jejich obětmi. Ale zločinci to byli oba dva.

J. Farda 8.1.2022 19:56

U Vás evidentně jde o direktní zaručené info z Ruska a zdejších kolaborantských, ééé, alternativních webů, jako že si banderovští Ukrajinci sami sestřelili MH17, a v tom líný faktótně líný nejste, není-liž pravda?! Také se tomu za WWII říkalo černá propaganda - a Vy děláte Černou propagandu, černý Černý ... :-P

J. Farda 8.1.2022 19:49

Trapně ftipné, si jako černý Černý jest neger ... :-)

J. Černý 8.1.2022 19:45

Proč myslíte ?

J. Černý 8.1.2022 19:44

Ti Rusové tam žili po staletí a Ukrajina je výmysl posledního staletí. Kdežto české země maji historické hranice skoro tisíciletí.

H. Lukešová 8.1.2022 19:43

Vy také. Přeji dobrou noc a pěknou neděli.

J. Farda 8.1.2022 19:41

Vím, milá Kopretino Lukešová, a vážím si toho, i když sám jen zdáli držím palce. Mějte se! :-)

J. Černý 8.1.2022 19:39

Hle ferda jako Farda.

J. Černý 8.1.2022 19:37

Ale NATO se hned ztopořilo, že Rusové v Kazachstánu mají nyni vojáky. Jistě vědí, že tam jsou na základě obdobné smlouvy jako má mezi sebou NATO.

A že maji Američané vojenské základny ve 130 zemich světa, to nevadí. Bůh tomu tak prý chce.

J. Farda 8.1.2022 19:34

:-)!

Š. Hašek 8.1.2022 19:15

Nesouhlas.

Mluvíte jak Langšádlová a Richterová.

Š. Hašek 8.1.2022 19:14

Příjmný večer, pane Fardo.;-)