2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mgr. Milda 13.6.2009 12:30

Proč se vymezovat vůči Rusku

oni nikomu nic nedarují, ropu i plyn prodávají za světové tržní ceny. Vztah kupujícího a prodávajícího je proto korektní forma spolupráce. Všechno, co je navíc, bude určitě Rusy zneužito, proto je na místě, neposkytovat SVR a agentům Ruska nejmenší prostor.

Nejedná se o nepřátelský postoj, nýbrž o postoj, ke kterému nás vede historická zkušenost. Až sem a ani o milimetr více!

hobis 12.6.2009 9:56

Re: blábol!

Německo není samostatný stát.Německo je vůdčí stát EU a snaží se,aby EU byla jednotná.

Hnyk 11.6.2009 21:12

Re: Tak se mi zdá

Co já vím. Před snad ještě dvěma roky tam řediteloval a teď o něm na serveru Haus Rissen není ani zmínka a sám se na internetu inzeruje jako poradce pro mezinárodní vztahy, nebo tak nějak podobně. I když ještě dobrý rok po tom co dořediteloval se v ČR tituloval jako ředitel hamburského ústavu pro mezinárodní vztahy.

Ale možná ho nevyrazili, možná že se ozvalo pravicové svědomí a místo státem dotovaného teplého místečka se mu zachtělo samostatně podnikat. ;-P A místo pravidelného platu si raději za každé radění usmlouvá honorář dohodou, jak sám inzeruje. 

Magirus Deutz 11.6.2009 20:54

Re: Tak se mi zdá

A helemese, to jsem nevěděl. ˇˇCímpak se zprotivil?

Mgr. Milda 11.6.2009 19:21

Re: Zde se uměle hledají hnidy, aby se náhodou USA a Německo

jo, co nám nepatří, nemůžeme prodávat, to je pouze česká specialita, trh s bytovými dekrety z dob totáče.

Mgr. Milda 11.6.2009 19:19

Re: Zde se uměle hledají hnidy, aby se náhodou USA a Německo

Jiný pohled mají třeba Financial Times , tam není nic o nějakém konfliktu. Ovšem všechno se také nemůže přijmout, s Quantánamem ať si jdou Amis jinam.

Vladimir 11.6.2009 17:38

Re: blábol!

Bych rád věděl, odkud budou němci brát plyn ?

Myslím, že Schroder s jistou přátelskou politikou vůči Rusku nešlápnul vedle. Jednak kvůli plynu (Nord stream), jednak Rusko představuje ve světě pořád ještě velmoc - možná právě velmoc sílící po dočasném oslabení za Lelcina. Vymezovat se negativně proti Rusku je hloupost - to uměl jenom Bush a pár neoliberálů okolo.

To, že Německo má rezervovaný postoj k USA ? To bylo už za Bushe - případ Irák a jak čas napověděl, tak oprávněně odmítli spoluúčast na tom morálním a politickém fiasku. Teď si možná Merkelová myslí, že Obama je proti ní mladík a měl by jí nějak vzdávat úctu ... Možná ženská ješitnost ?

pařez 11.6.2009 16:30

Re: Zde se uměle hledají hnidy, aby se náhodou USA a Německo

"Paní Merkel ovšem myslí a jedná samostatně, s Rusy své zkušenosti už z mládí má a tak se nějakým přáním z Moskvy staví do cesty."

A komupak paní Merkelová prodává OPLA?

trinity7 11.6.2009 14:48

Re: Skvělý komentář

 R^R^

Jakub S. 11.6.2009 13:43

Re: Tlaková níže nad Drážďany ???????

Jistě, Kiri, potvrzuju. Jsou ovšem mnohem horší věci. A tohle - to je z toho nešťastného nastavení spisovného instrumentálu plurálu od našich normativních filologů za obrození... kromě Slezska se to stejně nikde neříká jinak než - ama.

Hnyk 11.6.2009 13:11

Tak se mi zdá

Že Petr Robejšek, alias Peter Robejsek si pořád ještě nerozdejchal, že ho v Německu vyrazili z hamburského institutu Haus Rissen;-D.

No a pokud obyčejné Němce něco nakrklo, tak spíš to, že Obamovo mezipřistání v Německu na cestě do Francie stálo Německo 40 miliónů euro z daní za policejní ochranu. A to za hodinový rozhovor s Merkelovou s následnou návštěvou Buchenwaldu a americké vojenské nemocnice v Landstuhlu, kde rozdal pár medajlí.

Pavel 11.6.2009 12:36

Re: Tlaková níže nad Drážďany ???????

Zdravím, vážený/á Kiri, znám ještě lepší --> "objížďka před Poděbrady". Soda, že? Je to fakt hrůza, co dnes člověk přečte. S pozdravem a s přáním pěkného dne. Pavel.

mt 11.6.2009 12:21

Re: Skvělý komentář

Ano , skvělé , pana Robejška číst je osvěžující , nepapouškuje fráze,  co přemílají jinými slovy ostatní dopisovatelé.

eee 11.6.2009 12:06

Re: Vážený pane Robejšku,

Tomuhle se říká "chucpe"!

ludva 11.6.2009 11:56

páte přez deváte

Celý článek se mi zdá páte přes deváte až na zbližování Berlína s Moskvou. Nahorší varianta spojení ideových,politicých,hospodářských a mocenských zájmu obou státu a máme revizi dějin,z kterých by se Evropa  už nikdy nevzpamatovala.

Petys 11.6.2009 11:42

Re: Vážený pane Robejšku,

A taky "evakuaci Opelu s paluby" ;-)

ok 11.6.2009 11:32

blábol!

Článek je zcela nesmyslný, Německo je prostě jen samostatný stát, který hledá rozumná řešení. Mají na rozdíl od nás vzdělané a inteligentní elity.

Jediný reálný problém jsou pokusy o nadstandardní pokusy o spolupráci s Ruskem (Schroeder se tím ale mezi Němci zcela znemožnil). Vše ostatní je běžná mocenská politika. Německo je 100x demokratičtější než prolobbovaná Česká republika, které momentálně vládnou "bývalí" komunisté na ministerstvech - viz náhlý ryze politický obrat v případu farmářky Havránkové !!

11.6.2009 10:26

Co takhle zopáknout si vyjmenovaná slova?

:-(

M. Zima 11.6.2009 10:23

Pane Robejšek,

měl byste na vysvětlenou o Merkel říci, že je to taková německá "Topolánková", jenom inteligentnější, nežli Mirek. Přesto jsou u obou zřejmé "společné kořeny" v FDJ, ČSM a s tím spojená myšlenková chaotičnost a zamlženost a nízká výkonnost. Z toho plyne i odmítnutí obou na Západě. Že se Obama nechtěl zapojit do volební agitace, je jenom pochopitelné.

A k těm Vámi použitým "faktům": Např: Irácké války: Na první Amis vydělali, protože ji Němci zaplatili a "ještě něco zbylo". Ani druhé se nezúčastnili, ale němečtí agenti hlásili a vyhledávali v Iraqu cíle (Ostatně, podobně s commandos v Afganistanu)

vlasta 11.6.2009 10:21

Re: Skvělý komentář

R^

kerim 11.6.2009 10:06

Re: Vážený pane Robejšku,

Zas jeden chytrej, že. Jediné, co je na komentáři trestné je plýskanice a ony Drážďany. Jinak je to naprosto výstižné, slovem, znamenité.

herdekbabka 11.6.2009 10:04

já to vidím poněkud jinak

staré přísloví přece říká: bližší košile než kabát. a taky asi tam mají s amíky své dlouholeté zkušenost, taky jako my ty naše s rusy. Navíc .. Merkelová patří do generace, která měla poviné rozšířené všeobecné vzdělání. Takže ví, že maléry a  vzestup nacistů v minulém století podnítila právě KRIZE vyvolaná amerikou a vše co následovalo. Neplete si příčinu s důsledkem, nevymlouvá to na boží oumysl nebo nešťastnou shodu náhod. A možná že je to jediná možnost jak se podobným následkům vyvarovat.......A navíc ... Obama tam není na pozvání... jeho rozhodnutí kam letět, její rozhodnutí... nestarat se o soukromé cesty... ať je to kdokoliv. Žádný premiér by neměl být pouhým slouhou kohokoliv jiného.  Především má povinnosti ke svému národu.  Amerika  a tím i Obama potřebují pomoc - to chápu. On potřebuje pomoc, proto tuhletu cestu koná, a nesouhlasím s tím jeho americkým stylem, aby to vypadalo že všichni ochotně a rádi  Americe slouží, a podporují jejich imaginární nadřazenost - A  je nutno si uvědomit, že všichn i nejsou čecháčci a mají svůj rozum a svou hrdost.... 

hlava22 11.6.2009 9:51

Re: Vážený pane Robejšku,

§ 260

(1) Kdo podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k

potlačení práv a svobod člověka nebo hlásá národnostní, rasovou,

náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob atd. max 8 let.

Autor zcela nazakrytě naznačuje, že Německo se chystá vybudovat iV. říši v intencích té třetí. Rozsah by korenspondoval s takzvanou Neue Europe milovaného Vůdce.

Michal 11.6.2009 9:48

Re: Zde se uměle hledají hnidy, aby se náhodou USA a Německo

Vsak nas taky ty Landesbanky prisli (a jeste prijdou) taky poradne draho :-( Oni take, mam pomalu ten pocit, se nicim jinym krome spekulovani nezabyvaji. A protoze to jsou nahlouple polostatni instituce je prusvih vcelku naprogramovany - takova WestLB nebo BayernLB produkuji prusvihy srovnatelne s dnesnimi zhruba v 2-3 rocnim taktu.

A ty kontrolni mechanismy...inu, pokud patri ke kontrolnim mechanismum, ze se banka (v lepsim pripade) vice mene zavre (jako SachsenLB) a cele to zatahne danovy poplatnik, pak ano, to funguje docela dobre. Ale moje predstava kontrolniho mechanismu je jina ;-)

Mno jinak ten nakup dluhopisu FEDem - oni Nemci maji s inflaci jiste nedobre zkusenosti a nakup dluhopisu neni nicim jinym nezli modernim equivivalentem roztoceni rotacek. Pri podobne prilezitosti Merklova telefonovala s ECB...ta se zelbohu take chysta na monetary easing...

Stanislav Yossarian 11.6.2009 9:41

Re: Vážený pane Robejšku,

Mr. Catch 22, nechce se mi to hledat - jaký je to trestný čin, please ?

BTW, je to pro nás důležitý text ani tak o USA, jako spíš o BRD!

Posleda 11.6.2009 9:28

Re: Vážený pane Robejšku,

Trestná je už "plýskanice"...

pteryx 11.6.2009 9:16

Re: vybrat si Drážďany je od Obamy neslýchaná drzost,

Jojo Petr Robejšek, abych viděl které články nemá smysl číst.

pteryx 11.6.2009 9:15

vybrat si Drážďany je od Obamy neslýchaná drzost,

kdyby prezident USA přiletěl do Hirošimy, taky by ho tam asi nečekalo vřelé uvítání. Angela Merkelová není přece povinná kvůli Obamovi spáchat politickou sebevraždu.

Dan177 11.6.2009 9:13

Re: Tlaková níže nad Drážďany ???????

a ta plÝskanice je taky síla...8-o

Jara 11.6.2009 9:13

Re: Zde se uměle hledají hnidy, aby se náhodou USA a Německo

Co Vy zde  děláte.Zde je odborná diskuze.