3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

SVĚT: Slovo ke čtyřem padlým

Na počest čtyř českých vojáků padlých v Afghánistánu se rozezněly zvony a sirény. Byla to příležitost ohlédnout se za smyslem jejich oběti a zamyslet se nad současným světem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 12.7.2014 11:04

Re: Zase dostanu od někoho vynadáno,

Podle mainstreemových sdělovacích prostředků máte pravdu. Nedělali to stejně v Iráku? Nesnažili se tam vyvážet demokracii svého typu? Tam už výsledky jejich snažení vidíme. Jsou menší, než nulové. O srdce místních lidí by museli bojovat nejméně několik desetiletí a ne několik let. Stačí si všimnout voleb u nás. Lidé nadávají, hlavně po hospodách, pak jdou k volbám a zvolí ty, na které nedávno nadávali. Jak chce někdo přivádět k rozumu Iráčany, když ho nemá většina našich lidí, kteří např. volili Babišovo pohnutí (mysli)?

J. Svoboda 12.7.2014 10:44

Re: Zpropadená politická korektnost

Nemyslím si, že máte patent na pravdu. Před tou poslední válkou se mluvilo o jaderných zbraních. Zdá se, že komu se to hodí, zahrne do zbraní hromadného ničení i chemické a má pravdu. Nezdá se, že jakákoliv válka obyčejným Iráčanům v čemkoliv pomohla.

J. Babička 11.7.2014 22:44

Re: Zpropadená politická korektnost

Duvod proc NATO slo do Afganistanu, bylo, ze Taliban, ktery ovladl  cast Afganistanu (Nikdy ani v dobach nejvetsich uspechu Taliban neovladl cely Afganistan, zvlaste tadzikove a uzbekove se uspesne branili) Taliban poskytl alKaide zakladny k vicviku teroristu s celeho sveta, kde byli cviceni k utokum  na nepritele Islamu. Napred ppredchazelo proseni, kdy Talibanu slibovali financni pomoc, proste snazili se ho koupit, kdyz tyto tabory zrusi. To vedlo k rozhorcene reakci lidi , ze se zapad a hlavne amerika spolcuje s fanatiky. Takze kdyz jednani neuspelo tak bylo pristoupeni ke zniceni techto taboru a pokud mozno pochytani vudcu. Ovsem ti sami lide co kritisovali, ze se s islamisty zapad mazili, okamzite obratili a kritisuji, ze je na ne zly.. S tou valkou s nemci, co vas tak rozcililo, tady nejde o kopirovani, ale o princip. Kdyby se skutecne proti takovym nepritelum nasadili jen pomerne male skupiny a jeste ze vsi ohleduplnosti, kdy navic jsou spojenci kritisovani kdyz nejakemu teroristovi slapnou na kuri oko, tak by se nedala valka vest  tenkrate ani dnes.Na priklad pri osvobozovani Francie, zahynulo 60  000 nevinnych francouskych civilistu, pri bombaredovani nemeckych mest stotisice nemeckych zen a det,. Dnes kdy se nahodou stane, ze pri opatrne chirurgicke akci, aby se nekomu neublizilo, zahyne nejaka zena, tak to vyvolava hystericke reakce. jenze tak se ucinna valka vest neda A navic stojime proti bezohlednemu nepriteli, ktery se nestiti niceho ani zivoty deti pro nej nic neznamenaji. To ze lide na zapadel nerozlisuji, mezi tim, ktery kocarek s ditetem , chrani a tim ktery se za nej schovava a pouziva ho jako stit, to je ta viditelna slabost. Valku je mozno vest veskerou silou, kterou mam k disposici a bezohledne a za cilem zvitezit, tak se vyhrala druha svetova. Jinak je nekonecne stenickovani a pretahovani, ktere zapad nakonec utaha.

V. Šiška 11.7.2014 22:38

Re: Zase dostanu od někoho vynadáno,

Rád bych vám odpověděl tak, jak by asi odpověděl Karel Čapek, ale neumím to. Myslím, že by vám řekl něco ve smyslu, že naši vojáci tam nebojují jen proti islamistům, ale taky o srdce těch místních lidí. Oni tam nejsou jen kvůli zabíjení teroristů, ale postavili tam vodovod, školu, učí místní policisty - bohužel i prostřednictvím mrtvých hrdinů.

J. Babička 11.7.2014 22:23

Re: Zpropadená politická korektnost

Mylite se. mluvilo se o zbranich hromadneho niceni, tedy i chemickych. Nuklearni zbrane se samozrejme Saddam pokousel zjiskat, jenze tomu jiz pred prvni valkou Zalivu zabranilo Izraelske letectvo, ktere cely komplex, kde se o to pokousel, rozbombardovalo tak dukladne, ze by mu to trvalo hezkych par let ho obnovit. 550 tun uranu ve forme yellow cake, ktere Saddam pracne nazhromazdil, bylo po druhe valce v Iraku odvezeno do Kanady. Bylo totiz rozhodnuto, ze ho dostane jen zeme, ktera nema nuklearni zbrane a vyuzije ho pri vyrobe paliva pro nuklearni elektrarny. Takze tady zbyvaly chemicke zbrane, ktere Saddam skutecne mel a bez kterych by valku s Iranem beznadwejne prohral. Duvod prvni valky ovsem nebyly, bylon toze Saddam napadl Kuwait. Ani pak, nebyl umysli Saddama a Irak znicit, ale ken se pokusit ho dostat to prijatelnych mezi. Proc. Nu protoze tu byl natlak arabskych zemi, neznicit Irak, jedinou silu schopnou postavit se  Iranu, se ktereho maji hruzu, ale jak jsem rikal zkrotit Saddama. Pres to nekteri vojaci a to i cesti nervovym plynem zasazeni byli. Bylo to  hlavne pri vybombardovani skladu, o kterem psali asi pred dvema dny noviny, ze se ho zmocnili sunni islamiste. Ovsem plyn se rozptylil, byla to jen nizka koncentrace, presto jeho nasledky nesou vojaci dodnes a take se na ne vsichni vykaslali, jak se to nepotrebnym vojakum stava Teprve ta druha valka, byla na odstraneni Saddama, mkdyz se ukazalo, ze pravdepodobne zesilel a neprestal vyvrazdovat kurdy a shia, Nalred ho zkousel Clinton odstrelovat raketami, po cems=z se na cas uklidnil, ale kdyz zacal znovu a znovu, bylo prikroceno k akci.

J. Svoboda 11.7.2014 19:55

Re: Zase dostanu od někoho vynadáno,

Již vzhůru, psanci této země! Jistě jste si pane Dvořáku vědom toho, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou a řídíte se podle toho a držíte se toho jako trus košile.

J. Svoboda 11.7.2014 18:50

Re: Zpropadená politická korektnost

Pane Babicko, určitě nelžu vůbec, natož úmyslně. Já jsem však psal o vzniku poslední irácké války, kde vylhaným dovodem byla existence jaderných zbraní. Nakonec nikdo nebyl schopen prokázat jejich existenci v Iráku. Dopad Irácko-Íránské války na obyvatelstvo a osud Kurdů, jsou tragické. Domnívám se však, že situaci záměrně komplikujete, protože o dějinách dotčené oblasti nebyla řeč.

Máte pravdu, že o těch událostech jsem nevěděl, ale myslím si, že to není podstatné. Také proto, že byste se chtěl připravovat na minukou válku. Myslím, že na vás je vidět, že vzdělání není rozhodně totéž, co vědění a že vzděláním je to, co v člověku zůstane, když zapomene to, co se naučil.

Srovnávat válku s Německem a Japonskem s bojem proti teroristům, je zpozdilé. Velmi zásadní rozdíl je v tom, že v případě Německa a Japonska bylo jasné kdo a kde je nepřítel. To v případě teroristy do poslední chvíle nevíte, zvlášť, když jste se s ním ještě včera kamarádil.

Když máte tak jasno, zpravte mne prosím o tom, jak účast armád NATO v Afganistanu chce bojovat s terorizmem, kydž neví kdo to je a kde je.

J. Babička 11.7.2014 18:25

Re: Bureš, Burteš, koho mě ty sprosťárny a urážky připomínají?

Jinak pane Pokorny, seznamit se s Afganci za dob, kdy jeste existoval Tabor Miru, to jste nemusel za caru. Mohl jste si dojit do Brna, kde byl vojensky komplex zvany Cerna Pole a tam byli afgansti  vojaci trenovani pro mirove ucely. Do jake miry jse to podarilo nevim,  Mozna, ze nekteri i obratili zbrane, proti svym ruskym spojencum, ale to samozrejme, je jen odhad. Ovsem o kubancich, kteri jinak byli vetsinou prima kluci, tedy s pohledu ceskeho vojaka, ochotni zaplatit utratu v hospode, tak ty Castro poslal do Afriky, Rusove totiz udrzovali Castruv rezim hospodarsky nad vodou a on jim za to platil krvi svych vojaku, kteri bojovali za ruske zajmy. Po letech jsem se setkal s kubanci, kteri s Kuby zdrhli a oni mi potvrdili, ze v Africe  mnoho s tech kluku v Brne cvicenych, padlo. To jen takova perlicka, nemajici nic spolecneho s diskusi, jen jsem si myslel , ze by vas to zajimalo. Ty casy, kdy nemohla byt na svete zadna svinarna, aby v tom nebyly ceskoslovenske zbrane nebo Semtex, jsou jiz nenavratne pryc.

J. Babička 11.7.2014 18:11

Re: Zpropadená politická korektnost

Jeslize pan Svoboda skutecne nevi, ze existovala valka Iracko Iranska, ktera trvala 8 let a mela jeden milion obeti a ze pri ni doslo k nejvetsimu pouziti bojovych plynu a Yperitu od prvni svetove valky ci vazne nevi o celych kurdskych vesnicich vyhlazenych nervovym plynem, tak co na to rici. Predpokladam, ze nelze umyslne, ze ani nevi o transportu Sadamovych chemickych zbrani do Syriie, ktera samozrejme take zadne takove zbrane nemela a nema, dokud ji rusove na natlak americanu, nepoprinutili ty zbrane vydat, aby ty neexistujici zbrane mohli americane znicit. Rekl bych, ze zil na nejake jine planete.

Jinak kdyby se proti nacistum, nebo japocum bojovalo tak, jako proti muslimum, tak by sme tu valku samzrejme prohrali.

J. Svoboda 11.7.2014 18:09

Re: Zase dostanu od někoho vynadáno,

Máte pravdu, pane Šiško. Čapek byl myslící člověk, předvídal toho mnoho. Přesto si myslím, že do této diskuse Čapek moc nepasuje. Je třeba skoncovat (pokud je to možné) se situací, kdy si světová věrchuška vychovává "přátele", aby po něklika letech měla proti komu urputně, prostřednictví mrtvých hrdinů a celkem zbytečně bojovat. Moc by mne v této souvislosti zajímalo, jak mohou vojáci v Afganistanu zmařit islámskou snahu o ovládnutí světa. Myslím, že i když je to nemožné, by bylo třeba skoncovat s politikařením na všech úrovních a všech stranách.

J. Babička 11.7.2014 18:01

Re: Zase dostanu od někoho vynadáno,

Protoze Nemecko melo v mirovych podminkach po prohrane valce, ze nebude budovat armadu, tak proto se hodil Sovetsky Svaz, kde ve stepich daleko od patravych ocich zapadnich politu=iku a novinaru mohli zkouset svoje letadla a hlavne tanky a samozrejme vycvicit jejich posatky. I slavny parasutisticky general Student pyl vycvicen v SSSR. Nemci za to davali rushum technicke znalosti, ktere soveti tak zoufale potrebovali

J. Babička 11.7.2014 17:54

Re: Bureš, Burteš, koho mě ty sprosťárny a urážky připomínají?

V Afghánistánu žijou desítky etnik které nejsou jednotné ani vniřně - rozhoduje nejen Tvá národnost (Paštun, Tádžik, Trukmen, Uzek, Balúč, Hazár atd.), "správná" víra (např. sunnitský Hazár nemá mezi šíitskými Hazáry šanci získat větší vážnost), ale také zda pocházíš z tradičních oblastí svého etnika (např. Paštun ze severu Afghánistánu nikdy nebude Paštuny vnímán jako kandidát na politického vůdce, protože jejich tradiční oblasti jsou na jihu - o rozdělaní na oblasti Ghilzájí a Durrání nemluvě)! Paušalizovat v případě Afghánců je asi jako paušalizovat o Evropanech

J. Svoboda 11.7.2014 17:52

Re: Díky pane Stejskale !!!

Pane Bureši, je úplně fuk, jakým prerm to podepíšete. Myslíte, že "válčení" v Afganistanu islamistům v natahování krvavých pařátů zabrání? Zajímalo by mne, jaké o tom máte představy. Myslím, že nejvíc jim v tom pomáháme my sami a hlavně naši politici svým politikařením a přihříváním si své polívčičky tu tam, tu onde. Pěstováním si nepřátel proto, aby vzápětí proti nim mohli vést nesmiřitelný boj prostřednicrvím těch, kterým potom vzdávají pocty.

Myslím, že by velmi pomohlo, kdybyste sebou nenechal manipulovat a více používal vlastní mozek. Nechávám stranou, co že rozeného jste vy a co jste schopen pochopit.

J. Svoboda 11.7.2014 17:34

Re: Zase ten Stejskal

Pane Bureši, vy si naivně myslíte, že byste jim v té době proklouzl?

J. Svoboda 11.7.2014 17:10

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Je vidět, že je účinnější házet hrách na zeď, než mluvit s vámi. Proto se omluvám a jdu raději na ten hrách. Aspoň si ušetřím nervy. Mám jen jedny.

J. Svoboda 11.7.2014 17:07

Re: Můžete být sprostí, to svědčí o úrovni

A proto jsem vám už psal o tom, že vás podezřívám, že píšete z Bohnic; nikoliv z městské části, ale z ústavu.

J. Svoboda 11.7.2014 17:01

Re: Podlé metody? No, každý bojuje, jak může.

Pane Bureši, tváříte se vééééééélmi chytře a jistě chápete naprosto všechno a naprosto správně. Z vašich reakcí by se dalo usuzovat na to, že jste přesvědčen o tom, že jiné knihy kromě Leninových spisů a Kapitálu neexistují.

S. Netzer 11.7.2014 17:01

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

V tomhle tónu můžete mluvit s Vašimi dětmi, ale ne se mnou.

E. Sevrát 11.7.2014 17:00

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

No nevím,ti taxikáři také jenom vykonávali své povolání.To ovšem není podstatné,pro jejich matky,manželky a ostatní  příbuzné je to stejně tragická záležitost.Mému dobrému příteli zabil-zavraždil 21 letou dceru ožralý řidič.Dostal 5 let,za dva a půl roku byl propuštěn za dobré chování.Maminka mého přítele se zhroutila a po dvou letech umřela.Kamarád se cca po třiceti letech manželství rozvedl,ne pro svojí nevěru,ani pro nevěru Hany,skvělá ženská a matka,ale prostě již nerovově nezvládli spolu žít.Hana měla po celém bytě fotky Moniky,pálila svíčky,ale Kamil chtěl spíš tu tragédii upozadit,aspoň na chvíli zapomenout, i když to asi nikdy zcela nejde.Podle mého názoru smrt je smrt a vražda je vražda, je lhostejné co nebo kdo ji zaviní.

J. Svoboda 11.7.2014 16:50

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Oprava - lépe je legální.

J. Svoboda 11.7.2014 16:45

Re: Měli jména??

Pravda, pane Bureši. Stačí úplně, že si je do svých prašivých úst sice anonymně, ale přesto, berou politici.

J. Svoboda 11.7.2014 16:42

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Paní Netzer, myslíte, že posílání vojáků do předem prohrané a zbytečné války není zločin?

Domnívám se, že tak krátkozrace jako vy může uvažovat také ubohý pomatenec, nebo zlovolný blb.

Zkuste si odpovědět na otázku, komu a v čem pomohla válka v Iráku.

E. Sevrát 11.7.2014 16:38

Re: Zpropadená politická korektnost

Na našem území platí naše zákony de-iure.De-facto ovšem přejímáme cca 80 % zákonů z EU bez možnosti jakékoliv úpravy.Po zrádném podpisu Topolánka Lisabonské smlouvy je unijní právo nadřazeno právu českému..Je to jako za Protektorátu Čechy a Morava.V té době jsme také přebírali řišské zákony,tedy byly i naše.Jeden vůdce, jeden národ, jedna měna-světlé zítřky nadosah.Nikdy bych neřekl,že budu tak rád,že již nejsem nejmladší.

J. Svoboda 11.7.2014 16:35

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Paní, bez diskusí je obrovská škoda každého zbytečně ztraceného života, lhostejno, zda je to český voják, nebo afgánská matka a děti.

Pře vaším fanatickým projevem a než někoho nazvete pomatencem, byste si měla rozmyslet, kdo je tím vinen. Zda náhodou v podstatě nezabíjejí politici, kteří tam posílají vojáky při vědomí, že to není nic jiného, než politická šaškárna. Opravdu si myslíte, že se někomu podaří vyvraždit všechny i potenciální teroristy. Pokud vidíte jiné řešení, rád bych si o tom přečetl.

J. Svoboda 11.7.2014 16:15

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Bohužel, pane Šimku, jak byste mohl vědět, v politice může být jakákoliv nebetyčná blbost legitimní.

J. Svoboda 11.7.2014 16:05

Re: Bureš, Burteš, koho mě ty sprosťárny a urážky připomínají?

Jen by mne pane Šimku zajímalo, jestli vy ten příspěvek nepíšete z Bohnic.

J. Svoboda 11.7.2014 16:02

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Pane Bureši, kdybyste se nad tím textem trochu zamyslel, musel byste uznat, že něco pravdy na tom je. Ani při nezamyšlení nebo zamyšlení vám však nesluší vaše vyjadřování. Vypadáte tak jako hovado bez přívlastku.

J. Svoboda 11.7.2014 15:27

Re: Co ti čtyři taxikáři. Jsou hrdinové?

Pane, jako trouba, nebo šašek - dokonce aniž by to tušil, jak říkal JW - může vypadat leckdo. Otázka však je jiná, než jakou vy kladete. Otázka je taková, zda náhodou vojáci v Afganistanu nebojují ne proti talibanu a al-kajdě, ale s blbostí svých šéfů a politických věrchušek. Je třeba odpovídat nejdříve na nejdůležitější otázky a potom je možné tázat se na podružnosti.

J. Šimek 11.7.2014 15:23

Re: Měli jména??

Za Gabčíka a dalších nefungoval bulvár, tak jako dnes. Už se Vám rozsvítilo ?

J. Šimek 11.7.2014 15:22

Re: Bureš, Burteš, koho mě ty sprosťárny a urážky připomínají?

Vy jste na Bohnice a ne na seriozní diskuzi. V tom je váš problém.