3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Skryté kořeny slovanského dubiska

Jo, neměl se pradědeček Skřípal stěhovat do toho Ruska. Měl zůstat pěkně sedět v Čechách, ušetřil by svému potomku Sergeji Viktoroviči Skripalovi zlou polízanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 20.4.2018 12:18

Re: Pan Frýbort ve svém článku

Studujte více historii, třeba zjistíte, že dub byl totemovým stromem, kromě Slovanů i Keltů a Germánů.

P. Harabaska 20.4.2018 20:07

Re: Pan Frýbort ve svém článku

Zajisté. Proto se v Německu udělovala vyznamenání v podobě různých křížů s dubovými ratolestmi.

J. Urban 20.4.2018 7:27

Ruské dubisko je stále stejné.Kdo má pochybnosti,

nechť si přečte Křest svatého Vladimíra od K. H. Borovského. A kdo se s příslušníky tohoto národa může (nebo musí) stýkat osobně, taky ví o nich své.

P. Harabaska 20.4.2018 8:35

Re: Ruské dubisko je stále stejné.Kdo má pochybnosti,

Máte to už od narození?

Z. Lapil 20.4.2018 10:06

Re: Ruské dubisko je stále stejné.Kdo má pochybnosti,

Obávám se, že lze zaměnit Peruna za Thora a ty ostatní za ty ostatní a bude to platit stejně.

J. Strakoš 20.4.2018 5:51

Rusofilové? Spíše ne

Četl jsem dost příspěvků pod články a reakcí skutečně zapálených milovníků Ruska jsem tam moc neviděl.

Spíše to byly reakce lidí na zvláštní postupy reakce - situace otrávených se vyvíjela, stejně jako důkazy a prohlášení. A zdaleka to nevypadalo tak očividně, jak je v článku uvedeno. A lidem se nelíbilo, aby jejich představitelé jednali jen na základě víry.

Dovolím si tvrdit, že kdyby teď Rusko podniklo protiopatření na základě jejich zprávy, že se našel německý chlór, tak stejní lidé budou poukazovat na podivnost takového jednání.

A je to tak dobře - takoví lidé se hůře strhávají k masové hysterii.

M. Mařák 20.4.2018 6:08

Právě, že nebudou,

budou taktně mlčet. vezměte si třeba za všechny ostatní oba dva Klause a řekněte mně, kdy napsali, nebo řekli něco pozitivního o politice, či ekonomice našich západních spojenců a kdy alespoň jednou jedinkrát skutečně za něco kritizovali Putinovo Rusko.

J. Fridrich 20.4.2018 6:38

Re: Právě, že nebudou,

Souhlas, tady - a nejen tady, ale obecně v naší podivné zemičce - ta diskuze vypadá, že jsme více kamarády s Ruskem, které nás v roce 1968 na 20 roků okupovalo a my byli 40 roků jeho nesvéprávnou kolonií, že soudruzi.. Vás polámaly " soužky učitelky na základkách, když vám do vašich hlaviček nalily ty hlouposti - na Západě jsou lidé zlí, na Východě-hlavně v SSSR-Rusku jsou lidé hodní.. Také další hloupost - zámožní lidé jsou zlí, chudí lidé jsou hodní-tedy asi všichni..

Tak asi tak, soudruzi..

J. Holíček 20.4.2018 7:04

Re: Právě, že nebudou,

Pro řadu lidí je nepříjemné, že Rusko je slovanské a my jsme také (ponejvíce) Slované.

Ale co se s tím dá dělat?

Kvůli Rusům přece nebudeme tvrdit, že jsme Germáni nebo Angláni.

Je to podobné, jakobychom se styděli za otce ožralu a matku šlapku. Prostě nám je nikdo neodpáře i když vyletíme z hnízda a staneme se solidními nepromiskuitními úspěšnými manažery zvládajícími démona alkoholu. :-))

Neztrácejme sebevědomí, Slované jsou i Poláci nebo Ukrajinci :-)))))

I. Schlägel 20.4.2018 8:26

Re: Právě, že nebudou,

Jsme slované max. ze 35%.

J. Chaloupka 20.4.2018 8:40

Ale jen proto, že přes nás pochodovaly armády všech zemí

ze západu na východ a zpět, ze severu na jih a zpět. No a každá armáda zanechala nějaké geny. Ostatně geneticky nejčistší je prý Island. Asi že po něm nepochodovaly žádné armády.

I. Schlägel 20.4.2018 8:52

Re: Ale jen proto, že přes nás pochodovaly armády všech zemí

Není vyloučeno, že už praotec Čech byl Kelt.

P. Harabaska 20.4.2018 8:38

Re: Právě, že nebudou,

Tak to jméno toho druhého národa mě - bohužel - přesvědčilo. Zvláště od Majdanu. A Poláci a Ukrajinci se nějak moc nemusí.

I. Mertl 20.4.2018 8:48

Re: Právě, že nebudou,

Panslovanská pohádka, občas se vracející a trvale zneužívané. Slovanství? Co to znamená? Jazykovou skupinu, do které jsme historickou náhodou spadli. Ruský ožrala ani ta šlapka nejsou našimi rodiči, milá paní. Měli jsme každý své. I Vy. A tradicí, kulturou a společenským chováním jsme prostě bližší Západu, třeba těm Germánům než carsky cítícím Rusům. Žalko, co?

D. Polanský 20.4.2018 7:39

Re: Právě, že nebudou,

Škoda že jste nepřipomněl, že nás v 1938 Západ zradil. Kdyby to Hitlerovi vyšlo, ani já, ani vy, bychom tu již neklábosili.

P. Chládek 20.4.2018 8:14

Re: Právě, že nebudou,

Klasická čecháčkovská pohádka o malém, statečněm a hrdém národě ve středu Evropy, který západní velmoci zaprodaly Hilterovi a Stalinovi(na toho se často zapomíná).

Viz. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nazory-a-komentare/jan-urban-mytus-o-mnichovske-zrade-spojencu-je-lzi/r~9ec51a2425c111e3909e0025900fea04/?redirected=1488354382

J. Strakoš 20.4.2018 8:50

Re: Právě, že nebudou,

Ale neee. Opravdu to není tak černobílé.

Rusové (a nejen oni) tady prolévali svou krev v 2.světové, ale taky nás přijeli navštívit v šedesátém osmém (a opět nejen oni). Stejně tak USA není jen dobré nebo špatné.

Je dobře, že jsme právoplatným členem NATO a řadíme se více k západu. To však neznamená, že bychom měli nepochybovat o všech krocích a názorech, které od nich přijdou.

I. Kozák 20.4.2018 1:31

Vynimocne ma clanok pana Fryborta sklamal

Vynimocne ma clanok pana Fryborta sklamal: vysvetlil sice, ze je fuj, ze neverime zapadnym (nicim nepodlozenym) obvineniam proti Rusku, a ze vsetci pochybovaci su zamrzli "uctievači Dubiska" ale merito veci starostlivo obisiel: ako to, ze taky ucinny jed zabijajuci v rade desiatok sekund tych dvoch nezabil, naopak, umoznil im behat po Londyne, kto (a kde a kedy) bol taky sikovny, ze im vcas podal ten spravny protijed, ked ten jed sa neda detekovat v rade minut ... a ako mozno tvrdit, ze jedine Rusko moze ten jed vyrabat, ked jeho zlozenie nie je ziadne tajomstvo, jeho vynalezca zije na Zapade, a povodne sa vyrabal niektorom X-stane (snad Kazachstan) -- ostatne, ked zapadne krajiny maju protijed, tak ho ako testovali bez vyrobenia Novicoku (res. Novičokov) ? :-) A ako prebiehala spolupraca s medzinarodnymi organizaciami, ktore su v autorizovane pre chemicke zbrane?

Prekvapuje ma, ze takz bystry pozorovatel, ako je inokedy autor v tomto pripade nema ziadne pochybnosti?

M. Těhanová 20.4.2018 7:01

Re: Vynimocne ma clanok pana Fryborta sklamal

Ano, je to tak. Já jsem měla za totáče dost velké problémy, díky tomu, že jsem nahlas říkala své názory. Bála jsem se Ruska, nevěřila komunistické propagandě, ale ze Západu jsem žádné nebezpečí necítila.

A dnes mám stejné pocity, že se na mě valí propaganda z druhé strany a mozek se vzpírá jí uvěřit. Je to všechno příliš prvoplánové.

Ovšem to, že je to nějaké přitažené za vlasy neznamená, že bych se najednou chtěla obracet k Rusku. Jen to chce si zachovat svůj vlastní rozum a nad kecama přemýšlet.

P. Harabaska 20.4.2018 8:46

Re: Vynimocne ma clanok pana Fryborta sklamal

Vysvětlení je prosté: Rusofobové od přirození, pardon, narození, dosud nezveřejnili prokázaný fakt, že Rusové se rodí jako komunisté. Ať už se z robátka stane manuál vykořisťovaný ruským kapitalistou, nebo ten, z něhož vyroste onen kapitalista či dokonce oligarcha.

Z. Lapil 20.4.2018 10:00

Re: Vynimocne ma clanok pana Fryborta sklamal

Z toho plyne jediné: neříkají nám všechno. Ne že bych se extra divil. Nakonec je - v mém případě aspoň - výsledkem podmíněná podpora neboli podpora s vědomím, že mi mohou lhát.

Oblíbenou otázku Komu k dobrému? v případě Skripalových řeším takto: Rusové jsou ti slabší a jejich významnou možností je získat na svou stranu veřejné mínění. To nelze jinak než stát se napadeným. Jediný způsob, jak se nechat napadnout někým, kdo mě napadnout nechce, je vyprovokovat ho. Proto nápadně nenápadný novičok, proto polonium: samozřejmě, že Putin není blbec, který by nechával stopy, samozřejmě, že to MOHL udělat někdo jiný (ale ne technicky nevzdělaný muslim v garáži), samozřejmě že lze donekonečna hovořit o tom, že je všechno jinak.

Mimochodem: docela dobře je známo složení Slunce, dokonce se i dost dobře ví, jak funguje, ale aspoň funkční model (termojaderná elektrárna) ne a ne spatřit světlo světa. Přitom v tom jsou NĚJAKÉ prachy, takže nelze říct, že by se lidi nesnažili.