4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Šašci

Mají plná ústa lidských práv, zatímco adorují teroristy a posílají zbraně a peníze rebelům do zemí, kde vyvolali válečné konflikty, jejichž důsledky co do počtu mrtvých a hospodářského úpadku mají katastrofální vliv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kulišek 14.2.2014 17:00

Re: Za nelegální cestu do zahraničí a podněcování ke stávce.

No delat z neho hloupeho cernouska si od vas nezasluhuje. Skutecne planoval sabotaze a ozbrojeny boj na coz byl az do smrti hrdy a jeho cil, uchopit se moci se mu podaril.

V. Novák 14.2.2014 17:24

Kdo z něj dělá hloupého černuška? Dotaz zněl, za co

to doživotí dostal. Odpověd je, že v r. 1962 opustil ilegálně JAR (legálmě to nešlo),  v Etiopii prodělal školení gerilového boje, vrátil se a v srpnu toho roku ho zhaftli za "nepovolené opuštění republiky". A protože ještě navíc poňaukal ke stávce, dostal 5 let.

No, a v 63. chytli nějaké jeho kolegy a všichni dohromady vyfasovali po doživotí.

Za hloupého černouška by se dal prohlásit jedině proto, že se nechal tak brzo chytnout. Kolik toho asi zvládl naplánovat a provést do srpna 62? Včetně útěku a školení... A návratu... Pak už mohl plánovat jedině jestli sní jídlo hned nebo si kousek schová.

J. Kulišek 14.2.2014 20:21

Re: Kdo z něj dělá hloupého černuška? Dotaz zněl, za co

Jo s tim muzu v podstate souhlasit. Az na to i kdyz byl v prvnich letech ve veznici na ostrove, teprve pozdeji byl presouvan do stale konfortnejsiho bydleni, tak ve svych pametech pise, ze byl ve spojeni se svymi spolubojovniky a zvlaste dekuje jednomu zalarnikovi, ktery to vsechno umoznoval. Pozdeji,kdyz zacal natlak "pokrokovych" sil proti jeho uvezneni, tak se ho jihoafricka vlada pokusila propustit, coz on vytrvale odmital. Posledni leta sveho vezneni, zil dokonce ve vilce s basenem, tedy jak upozornovali jihoafricovane, je sice ve vezeni, ale ma od neho klice. Jihoafricane take tvrdili, ze v pozadi tech cernych bojovniku za socialismus a osvobozeni ceneho lidu, stoji vzdy nejaci belosi. Zda to byla pravda, tezko ric. Jiste je, ze spolubojovnik Mandely, predsweda komunisticke strany JAR byl Joe Slovo, beloch.

J. Šejnoha 14.2.2014 17:51

Re: Pane Matějko

Jenom vraždy.   Ale snad vraždili jen bílé !!

J. Kulišek 14.2.2014 16:55

Re: Pane Matějko

Teda Netopil,vy jste to utopil.Mandela byl vernym spojencem a chranencem tabora miru a vasim spolubojovnikem. A vy ted, pritele velkeho Sovetskeho Svazu strkate mezi antikomunisty. To ste se zblaznil ?

F. Lesniak 14.2.2014 10:41

Pane Matějko dnes hodně dobré.

Ale co chtít po politicích, kteří uctívají teroristy jako byli Arafat a Mandela.

K. Křivan 14.2.2014 10:55

Re: Ale co chtít po politicích, kteří uctívají teroristy ?

Já bych věděl. Aby si lehli do rakve a přiklopili víko.

J. Dvořák 14.2.2014 10:22

Vážení diskutující !

Vzpomeneme při hodině ticha na velikány naší doby kteří se zaslouženě zasloužili aby se na ně nezapomnělo !V první řadě bych jmenoval člověka nám nejbližšího našeho prvního truhláře učícího se pod lampou pouličního osvětlení, ano už víte byl to sám Klemenent Gotwald v pevném přesvědčení že se soudruhem Stalinem kterýžto získal vysokoškolské vzdělání v semináři nesl praporec svobody podepřen komunistickou internacionálou !Tito velikáni jsou však ve stínu největšího myslitele a státníka jehož myšlenky uskuteční zajisté evropská unie, ano byl to nezapomenutelný všemi milovaný vůdce soudruh Adolf Hitler !Čest jeho památce !Když Mandela tak proč ne Hitler, žejo !

I. Gellner 14.2.2014 10:14

Bravo pane Matějko!

J. Růžička 14.2.2014 9:42

Asi tak.

Rusko demokracii téměř nepoznalo a ještě dlouho nepozná. Mno...tady v Evropě to taky není žádná sláva.

J. Šimek 14.2.2014 9:19

Už se Vám nelíbí na západě ?

Zcela vážně Vám nabízím zaplacení jednosměrné letenky do Moskvy.

Udělejte konečně  krok ven z euroatlantické oblasti, kde se řítí do záhuby ekonomika i demokracie. Odpadne Vám tolik starostí a naštvanosti, že se vám významně zlepší život a šance na vysoké dožití.

M. Prokop 14.2.2014 10:20

Re: Už se Vám nelíbí na západě ?

Trochu ten západ poopravit je asi mimo možnosti černobílého vidění Brusel/Moskva.

J. Šimek 14.2.2014 10:51

Re: Už se Vám nelíbí na západě ?

Matějka nechce nic poopravit, chce pryč.

J. Schwarz 14.2.2014 13:24

Re: Už se Vám nelíbí na západě ?

Ne. Matějka chce, aby mu Brusel políbil něco, nekafral mu do toho jak má říkat jakési pomazánce a nenutil ho používat "úsporné" žárovky, ničit si motor "meřo" a podporovat palestinské zloděje. A to ne v Rusku, ale v ČR. Češi se beztak připojili k EU jen díky prolhané a manipulující mediální kampani.

V. Novák 14.2.2014 11:45

A co kdybyste si VY koupil ne letenku, ale jízdenku

na vlak Praha-Moskva a Moskva-Vladivostok (nejlépe zpáteční) a Rusko trošku, aspoň drobátko poznal? Ve vlaku byste měl možnost si pokecat se spoustou lidí, těch, co nelítají soukromými tryskáči...

Ale nečekejte, že vám o budu platit!

J. Šimek 14.2.2014 12:53

Re: A co kdybyste si VY koupil ne letenku, ale jízdenku

To mě rozesmálo. V posledních 20 letech jsem tam byl, odhadnu, 50x z důvodů své obchodní profese. Takže jestli máte něco jiného, než nicneříkající pindy, tak sem s nima. Rád si poslechnu experta, který je tam pečený vařený.,

V. Novák 14.2.2014 15:39

A proč tedy pindáte takové nesmysly, veselý pane?

Kdybyste tam nebyl, bylo by to omluvitelné. Blbé. ale omluvitelné.

Takhle těžko.

P. Schuster 14.2.2014 9:05

Schizofrenie

Výborný článek a názory politiků z EU a Ameriky na téma Rusko, jsou nesmyslné, vůbec nechápou ruskou mentalitu. Jejich reakce na arabské jaro, Sýrii a pod, kde chtějí naroubovat jejich západní demokracii na jejich diktatury. A toto jejich podporované zhroucení staré diktatury mělo za následek i zhroucení všech struktur a institucí i jakékoliv občanské a pracovní disciplíny, útěk zahraničních investorů a turistů, odchod domácího kapitálu a rozvrat ekonomiky.

M. Prokop 14.2.2014 10:22

Re: Schizofrenie

Takže co měli dělat, podporovat Mubaraka, Kaddáfího, Assada?

A jak podporovat? Kecy (to by asi nepomohlo), vojensky, policejně?

Jsou situace, nemající dobré řešení.

J. Růžička 14.2.2014 11:15

Re: Schizofrenie

Nemontovat se do toho?

P. Švejnoch 14.2.2014 11:39

Re: Schizofrenie

Tak jest - nestrkat nos do věcí, do kterých nám VŮBEC NIC není (přesněji: Nemáme žádné právo do nich zasahovat). Ale to je zřejmě pro mnohé šiřitele dobra nesnesitelná představa...

P. Janoušek 14.2.2014 16:41

Re: Schizofrenie

Tak!

P. Schuster 14.2.2014 11:22

Re: Schizofrenie

Nepsal jsem o podpoře diktátorů ani o sankcích, ale vnucování tzv. demokracii západního stylu arabskému světu je kontraproduktivní, lepší fakt je se vůbec nemíchat. Momentálně je situaci v Egyptě daleko horší a je tam více mrtvých, než za vlády Mubaraka.

V. Novák 14.2.2014 11:48

Netvářit se jako spasitel všehomíra a nechat to být? Třeba.

Ale to jsem vám na vaši mnohokrát položenou otázku mnohokrát odpovídal. A nejsem, nebyl jsem - a zřejmě ani nebudu sám. Protože vy ji budete pokládat nadále.

Asad je s jedním "s"... Assado je, tuším, nějaké jídlo, ale ruku na gril bych za to nedal...

T. Kohout 14.2.2014 17:03

náš/jejich dareba - Re: Schizofrenie

jednoduché: nepodporovat ty druhé, ty horší. Dřív se říkalo "byl to darebák, ale byl to náš darebák". Nyní se svět tak pomátl, že podporuje dokonce darebáky, ale ty jejich darebáky.

Z toho mrazí. Všelijaká "jara", různé "revoluce" a podporují se ti horší (méně tolerantní, méně demokratičtí, větší omezovatelé osobních práv, zahalovatelé žen, odstraňovatelé obrazů a soch atd).

P. Remeš 14.2.2014 8:50

Není prostě levičák ...

Naprosto souhlasím s článkem. Putin není levičák, tamní nejsilnější opoziční a protiputinovskou stranou jsou komunisté, a to mu zřejmě západní levičáci, nemohou odpustit. Roli našich novinářů také nerozumím, mám obavu, že jde prostě o malou českou zamindrákovanost ... :o(

M. Prokop 14.2.2014 10:24

Re: Není prostě levičák ...

Není levičák, jeví tendence k diktátorovi, zcela v ruské tradici.

Někomu se to líbí více, někomu méně.

P. Švejnoch 14.2.2014 11:42

Re: Není prostě levičák ...

Technická: Pane Prokope, extrapolujete-li teze, na kterých je založena pravice a levice, zjistíte, že navzdory zaužívaným cliché je diktatura nejlevicovější státní uspořádání.

M. Šejna 14.2.2014 7:42

pane Matějko

dnes s Vámi po dlouhé době souhlasím. Pokrytectví některých politiků je opravdu až komické. No a o idiotství českých novinářů svědčí neustálé hledání chyb na olympiádě, což začíná už vadit i těm, kteří Rusy moc nemilují. Ale největší komedie nastala, když kavárenští novináři měli děsnou srandu z Medveděva, který usnul při ceremonialu. Ti samí novináři, kteří s duše milují našeho notorického spáče, co se málem stal prezidentem.

J. Hejna 14.2.2014 8:40

Re: pane Matějko

Pane Šejno, já dnes souhlasím i s vámi; až na to "s duše".