26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 25.4.2008 13:11

Koroze na moři

Korozívní vlastnosti mořské vody za 100 % vlhkosti jsou dost intenzívní, domnívám se, že auta byla chráněna jen nějakou prozatímní konzervací, která na delší dobu nestačila. Auta tak dlouho vystavená na moři vlhkosti mohly nabýt stejné nespolehlivosti jako u nás auta zatopená za povodní. Případně ještě horší. A dnešní auto není stará škodovka, kde by stačilo vyměnit pár přepínačů nebo je jen vyčistit, aby po takovém problému byla spolehlivá, v dnešním autě je nespočet elektroniky, která je na korozi kontaktů silně citlivá.

Honza42 25.4.2008 13:08

Re: Důvody ke sešrotování nebyly technické, ale čistě právní

Úplná pitomost, nebo tak něco. Samozřejmě že by byla nutná kontrola provozních kapalin. I když možná Japoncům to nevadí. Tam si prý jeden klidně koupil nové kolo, když ho píchnul. Prý nevěděl, že se to dá zalepit.

vltava 25.4.2008 13:01

No jak se to vezme

Ta auta by skončila sešrotováním tak jako tak.

Ale takhle aspoň nespotřebovala benzín a nevyprodukovala ten škodlivý CO2  ! ;-D

vltava 25.4.2008 12:58

Tady nešlo o udržení ceny, ale kvality

Paradox. Dnes, kdy se volá po zvýšení bezpečnosti v silničním provozu

a zpřísnění postihů za drobné přestupky, by někomu nevadilo jezdit v autě vytaženém ze ztroskotané lodi?

vltava 25.4.2008 12:53

Důvody ke sešrotování nebyly technické, ale čistě právní

V Americe, kde je možné žalovat obchod za to, že v něm nekdo zakopne o vlastní dítě ( viz www.stellaawards.com ) je podobná opatrnost na místě.

Autu že je náklon šumafuk? To těžko, při větším náklonu totiž přestane mazat, a můžete zadřít motor. V tomto konkretním případě - statický náklon 80 stupňů - pravděpodobně zatekl olej do výfuku, zalepil katalyzátor, nebo tak něco, a byla by nutná minimálně generálka motoru.

vltava 25.4.2008 12:38

Tak Vy nakupujete u vietnamců

No prosím, to je jenom Vaše volba, kde utrácíte svoje peníze. Ale mohl jste to napsat stručněji, není to totiž nic zvláštního.

zdeněk 25.4.2008 12:25

není spíše pravděpodobnější že se to slovo přestalo používat?

nejvíce jsem ho stejně zaregistroval používat v porevolučních filmech o dobách komunismu.

Honza42 25.4.2008 12:24

Re: Trh nezná zbytečnou ekologickou zátěž.

V zásadě máte pravdu, jen opravdu nechápu tu pojišťovnu.

Honza42 25.4.2008 12:23

Pojišťovnou zaplacená reklama pro hloupé.

Pokud by skutečně byl statický náklon auta dobu pár desítek hodin pro MAZDu nepřípustný, pak z toho musím nutně učinit závěr, že konstrukce těchto vozidel je natolik mizerná, že jejich používání na silnici je nebezpečné (protože dynamické síly při provozu jsou podstatně vyšší.)

S ohledem na to, že autu je náklon šumafuk, je to jen reklama pojišťovnou dobře zaplacená.

Přesto, pokud máte trochu strmější výjezd z garáže, mazdu si raději nekupujte. To víte, přece jenom, co kdyby. Na každém šprochu pravdy trochu. A když už Mazdu, tak si do povinné výbavy každopádně přibalte vodováhu.

Schumacher 25.4.2008 12:17

Nevím o nikom kdo by to takto vyslovoval.

Od té doby so nesleduji televizi také o nikom takovém nevím. Asi nechodím do "správných" hospod. Ostatně na vysedávání po hospodách mám pramálo času a tam kam občas zajdu se s takovým slovníkem nesetkávám.

Schumacher 25.4.2008 12:13

Trh nezná zbytečnou ekologickou zátěž.

Ta zátěž byla zaplacena. Je to stejné, jako kdyby vyrobená auta nebyla používána a posléze jako stará byla sešrotována tak jak končí všechna moderní auta. Je lhostené, zda je "koupila" pojišťovna nebo kdokoli jiný a je lhostejné jak s nimi naložil. Nebo mi snad chcete nařizovat jak mám naložit s rohlíkem, nebo s jakou koli jinou věcí, kterou si koupím ? Jakým právem mi chcete nařizovat abych ji předal k užívání "Pracujícímu lidu" ? Nepochybně právem revolučním. Tak to už tady bylo. Mám plné právo za své peníze zboží a užívat je, nepoužívat nebo sešrotovat. Pokud toto nechápete, nechápete pojem vlastnictví. Ovšem z toho Vás nepodezírám, protože pokud jde o Vaše věci, vlastnictví chápete dobře a běda tomu, kdo by na něj sáhl. Jen to vlastnictví jiných Vám nedá spát a hlodá pokušení rozhodovat o cizích automobilech, cizích bytech, domech a lecčem jiném.  Osvéceně rozhodovat kdo kolik čeho může mít, jak s tím nakládat, jak přerozdělovat mezi Vámi definované potřebné. A od toho je krůček k určování kdo si může co myslet a jak s ním naložit myslel-li  by něco jiného než Vaše osvícená strana. Jejíchž vyvoplených představitelů by se taková omezení samozřejmě netýkala.

zdeněk 25.4.2008 12:05

ještě že vám to na stranické schůzi řekli

Obtížnější neznamená lepší. Ono se to dříve stejně vyslovovalo se "z" ale z nějakého důvodu se to psalo jako "s".

Vyslovovat demokracii jako "demogracii" většinou znamená jí pohrdat, Zvýrazňuje to politickou orientacii mluvčího. Nevím o nikom kdo by to takto vyslovoval.

Schumacher 25.4.2008 11:57

Asi je na "z" něco socialistického, nebo nedejbůh komunistického

Nepochybně. Protože je projevem jazykové lenosti obdobně jako v angličtině wanna, gotta, a podobně. Výslovnost se "s" je obtížnější. Vyzkoušejte si to. A tak demokracie je týmiž vyslovována jako demogracie a v oblibě je univerzální samohláska. Takové komolení řeči je  tprojevem úpadku myšlení, protož jsme to co myslíme. A myslíme to co mluvíme.

těchňik 25.4.2008 11:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: úplně náhodou se autor účastnil destrukce

Myslíte hlodavce Křečka - že by regulovaný nájem? Nebo Standa-kšanda-koloťuk? Ten má teď dobře "regulovaný" nájem v tej "emerice". ;-P

Schumacher 25.4.2008 11:49

Co by na to řekli ti, kdo ráno nevědí co budou jíst večer.

Co by. Když nemají co do huby tak by neměli ani na vození zadelí v Mazdě se slevou. A automobil je nestravitelný. Onu energii, suroviny, lidskou práci někdo koupil za tržní ceny.  A k sakru je jeho věcí jak s tím naloží. A ne aby o tom rozhodovala nejaká  Socialistischebande, která umí jen křičet ale pranic nezkoumá, kde se berou  ti kdo po generace ráno nevědí co budou jíst večer.

I.Laengsfeld 25.4.2008 11:34

Re: Holt k lidem se chováme jinak než k výrobkům.

Jen aby :-P

orange 25.4.2008 11:23

Re: Re: Tak tohle nadzdvihne ze židle i chromého:

na den.

orange 25.4.2008 11:22

Re: Tak tohle nadzdvihne ze židle i chromého:

Je to tak, můj známý byl rok v číně a říkal, že to funguje přesně tak jak píšete, zakázka pro Nike skončí, ale linka jede dál, ve stejné kvalitě, ale za desetinové prodejní ceny, jediný, kdo by se měl stydět jso tyto nenažrané značky, které platí šičkám dolar.

orange 25.4.2008 11:15

Re: katalysátor, píše pan analysátor...

Psaní se "s" namísto se "z" je dnes převážně u pravicových intelektuálů v módě, asi je na "z" něco socialistického, nebo nedejbůh komunistického.

VLK 25.4.2008 11:07

Re: Re: A hned se nám tu žije líp

A ještě přidejte ty do vzduchu vyhozené ruské atomovky. Takové plýtvání! Co jen lidí to mohlo užitečně zabít!

VLK 25.4.2008 11:02

Re: Hmmm a co takhle dobre jmeno naroda, mesta, rodiny ...

Sešrotovat odpad? To snad ne, to už tu bylo! A moc dobrého jména to nepřineslo. Holt k lidem se chováme jinak než k výrobkům.

milkom 25.4.2008 11:00

Re: Rozumné rozhodnutí.

Nic proti vašim závěrům, vznikla ale zbytečná ekologická zátěž a toto zjevné plýtvání se někdo snaží proměnit za důraz na jakési kvality...

zdeněk 25.4.2008 10:59

Tyto aktivity mají většinou jen jeden cíl

Udržet vysokou cenu na trhu aby se nemuselo zboží prodávat pod cenou a tak snížit prodejcům zisky. Proto se pálílo obilí, chleba házel do pecí a podobně.

Podmínkou je aby zboží bylo alespoň částečně zaplaceno i když bude zničeno. Buďto díky státním garancím, nebo díky pojistce. Jak vidíte nikde nevystupuje zákazník. Je to dosti specifický způsob "prodeje".

Schumacher 25.4.2008 10:45

Re: katalysátor, píše pan analysátor...

Ano, ale my myslící beztak víme, že autor píše o škatuli do které pšouká něco smrdící a ven pšouká něco trochu jiného a smrdící o něco méně.

Schumacher 25.4.2008 10:41

Rozumné rozhodnutí.

Sešrotování bylo podmínkou vyplacení pojistného plnění. Prodej i nepoškozených vozidel  z této zásilky ve Spojených státech, nebo i dílů  by bylo spojeno s vysokým právním a tedy ekonomickým rizikem. Tamní právníci jsou schopni žalovat jak  třeba rádio, GPS nebo jakýkoli díl způsobily dopravní nehodu. Náklady na soudní řízení a "odškodnění" "obětí" by mohly přijít na desítku milionů.  Převoz automobilů na jidné trhy nebo jejich rozebrání na použitelné díly za tím účelem by nebyly rentabilní. A tak šešrotování, obdržení pojistného a účinek reklamy bylu vyhodnoceny jako nejvýhodnější. Pokud jde o nářky, také si dokážu představit, že bych neodolal nabídce vozit si zadel v takovém automobilu za poloviční cenu. Jenomže ty automobily byly vlastnictvím firmy Mazda. A Mazda jen vykonala suverémnní právo vlastníka. I pekař má právo jím upečené rohlíky  ekologicky zlikvidovat, třebaže by je mohl rozdat. Je to jeho právo vlastníka. Tak jako když vy koupíte rohlík, pekař pozbývá práva o něm rozhodovat a suverénním pánem nad osudem rohlíku jste vy. Jako vlastník. Pokud tohle nechápete, jste zatracená banda socialistů ;-P

zdeněk 25.4.2008 10:37

ty přeci sloužili svému účelu několik desítek let a pak byly recyklovány

Zatímco tyto auta ani nevyjela na silnici.

Jenik 25.4.2008 10:27

Re: Re: Re: Re: Re: úplně náhodou se autor účastnil destrukce

Standa vám něco nabízel?

js 25.4.2008 10:23

Re: A hned se nám tu žije líp

A co ty tisice u nas vyrobenych a sesrotovanych T-34, T-55, Mig-15, Mig-21....

quax 25.4.2008 10:20

katalysátor, píše pan analysátor...

kdy už se naučí psát tak jak je obvyklé a správné - buď postaru bez čárky nad a, nebo nově se z, ale ne napůl, jako půlidiot...?

Mejla 25.4.2008 10:08

Soudruhu HonzoK, tvůj kolega Paroubek by řekl zhovadilý zisk. Skutečnost bývá jiná.

Při takové nehodě je také spoluúčast, a pokud Mazda spočítala ušlý zisk na prodeji aut a později náhradních dílů a servisu, tak pojištění v žádném případě nemůže tuto částku převýšit. Pro Mazdu to nepochybně byla ztráta, byť ne velká. Ale v takových případech se skutečně postupuje tak, že celá poškozená série se stáhne, sešrotuje apod.