5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SVĚT: Proč máme v Evropě s islámem problém?

Islamistický terorismus a migrační vlna z Blízkého východu, která do Evropy přivádí statisíce a možná milióny muslimů, rozpoutaly na našem kontinentě zuřivou polemiku o islámu, jeho údajné mimořádné agresivitě a zjevné obtížné slučitelnosti s hodnotami a principy soudobé evropské liberální demokracie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 26.11.2015 22:48

Článek je o tom, že islám

není náboženství, ale politická ideologie (velmi podobná ideologii nacistické - i s tou hygienou, či bolševické, či je spíš ještě horší) nebo doktrína. Proto odmítání islámu v ČR a Evropě či světě vůbec nelze považovat za náboženskou nesnášenlivost, ale za něco, co prostě jde ruku v ruce s principy křesťansko-židovské civilizace, s euroatlantickými hodnotami, a třeba též v souladu s Chartou lidských práv a svobod, kterou ČR a mnohé jiné státy světa ratifikovaly. Naopak útočit jakkoliv na odmítače islámu by mělo být trestným činem, protože odmítač islámu nejspíš bojuje naopak za demokracii, svobodu a lidská práva, která jsou islámem trvale porušována a znásilňována. Ku.wa, už se dočkáme nějakého právního elaborátu třeba toho Pelikánova vyhrožování????

J. Kanioková 26.11.2015 20:42

....

Mordor na východě není Rusko, ale Turecko. Americký analytik přehledně sepsal prezidentu Obamovi, proč by měl vyměnit spojence

http://jdem.cz/buuff4

Úloha rodiny Erdoğan v Daesh - http://jdem.cz/but7h8

Izraelský generál říká, že základny bojovníků Al-Káida v Sýrii zřízeny v Turecku - http://jdem.cz/bury74

Dcera tureckého prezidenta vede tajný lékařský sbor pomoci pro zraněné členy ISIS - http://awdnews.com/top-news/turkish-president%E2%80%99s-daughter-heads-a-covert-medical-corps-to-help-isis-injured-members,-reveals-a-disgruntled-nurse

P. Klouda 26.11.2015 21:14

Re: ....

Tak to vidíte. A když jsem své vidění role Turecka nadhodil v úterý večer na KsichtoKnize, jeden "mladý" (maturoval v r.'91) muž a můj kamarád mě přesvědčoval jako mírně slabomyslné dítě, že Turek je věrohodější než Rus. Není nad to, věřit geneticky zděděnému selskému rozumu!.. 8))

Ale vážněji: Obama by měl onoho pana Bandowa ~ a jistě nejen jeho ~ poslechnout. Leč... ~ co by to udělalo s konzistencí NATO? a co by Turci byli s to podniknout, aby nám sem poslali i zbývající 2 či 3 miliony (či kolik jich tam ještě je) běženců, když už těch, co se sem ztihli do zimy dostat, je nevhodně přesmíru?.. Jj, asi to není lehké, být politikem... 8)

P. Klouda 26.11.2015 20:09

Někoho to překvapí?..

Německá tajná služba: Až 80 procent uprchlíků jsou mladí muži. Někteří bojovali za IS (Dnes 18:58 - Berlín) ~~ http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/387588-nemecka-tajna-sluzba-az-80-procent-uprchliku-jsou-mladi-muzi-nekteri-bojovali-za-is.html

S. Cinkl 26.11.2015 17:36

Pitomcům akbar!

Souhlasím s autorem ale obávám se, že tyto polemiky přicházejí pozdě. Islám je zde se všemi negativními stránkami (pozitivní nevidím, asi jsem zabedněný), většina politiků zřejmě natahuje ručičky k východu pro ropné zlaťáky a za to uděluje volební práva bez občanství, ochraňuje nebohé, diskriminované muslimy, kteří bráníce se xenofobii Evropanů odpalují bombičky a střílí ze samopalů. Ve snaze zabránit těmto hrůzám začnou představitelé EU jednat o vstupu Turecka do EU aby měli naši muslimští bratři volnější cestu do celé Evropy. Pitomcům akbar!

V. Kusý 26.11.2015 17:23

Kdyby byl naživu sapér Vodička, řekl by

"Každej muslim může za to, že je muslim". :-))

V. Kusý 26.11.2015 17:24

Re: Kdyby byl naživu sapér Vodička, řekl by

Ale vlastně jsem chtěl napsat, že s autorem souhlasím.

V. Vaclavik 26.11.2015 17:41

Re: Kdyby byl naživu sapér Vodička, řekl by

Muslimem se lide nerodi, ale stavaji! Byt proti nekomu, protoze je muslim, proto neni zadny rasismus. Rasismus by to byl jen, kdyby muslimske nabozenstvi bylo neco, s cim se lide rodi, cemu nemuzou uniknout, jako treba barve kuze, nebo etnickemu vzhledu...

B. Rybák 26.11.2015 16:32

Výborný článek!

Na rozdíl od křesťanství, které od počátku požadovalo oddělení duchovní a světské moci (J.K. - "Dej císařovi co je císařovo a Bohu co je Boží") je Islám podle koránu neodstranitelně teokratický a usilování o teokratický stát je proto povinností každého muslima!

Respektování islámu na "západě" je proto neslučitelné se svobodou slova, svobodným bádáním, a svobodou uměleckého vyjádření, tedy se západní (židovsko-křesťanskou) demokracií!

K. Křivan 26.11.2015 17:03

Re: A hlavně

neslučitelné s lidskými právy !

V. Vaclavik 26.11.2015 17:42

Re: A hlavně

Ano, temi pravymi, nenarokovymi.

K. Křivan 26.11.2015 17:46

Re: A hlavně

Správně. Práva a povinnosti jsou dvě strany jedné mince.  Nejdřív splň povinnost pak budeš mít právo.

V. Kusý 26.11.2015 18:14

Re: A hlavně

Jenže něco podobného hlásal nějaký Adolf a tak asi dostanete od jezevčíka pěkný ceres.Ono čím je to menší tím víc to štěká.Když ale on žádný avatar s voříškem neexistuje :-/

K. Křivan 26.11.2015 18:49

Re: Adolf toho hlásal hodně.

Německé sociální zákony basirují dodnes na zákonech z druhé poloviny 30.tých let.  Parteigenossin Netzer by měla asi odmítnout placenou dovolenou, neboť ta je taky "Adolfova práce".  Stejně jako svátek 1.Máje.

P. Klouda 26.11.2015 21:16

Re: A hlavně

Však ono je jeho duchovních dědiců i u nás hafo!..

K. Křivan 26.11.2015 21:40

Re: Máte recht, Hitler byl levičák a socialista.

EU je v prackách levičáků a socanů,

J. Kanioková 26.11.2015 15:59

Proč máme v Evropě s islámem problém?

Protože je naše civilizace zbabělá - "stydí" se šáhnout na špatné zákony a principy, které byly tvořeny ve zcela jiné době i situaci. Které jsou pro naši civilizaci vražedné..

Kvalitní článek, díky..

Zbabělá "stydlivá" civilizace, příklad - Uprchlická krize: švédská vicepřemiérka Asa Romson brečí, když oznamuje obrat v azylové politice.. http://jdem.cz/buud86

Fakt by mě zajímalo, jestli je tak "postižená", nebo je to divadelní "gesto" pro tamní publikum i svět..... Sifo: Nová uprchlická politika je silně podporována - http://www.svd.se/sifo-nya-flyktingpolitiken-far-starkt-stod/om/sverige

B. Graf 26.11.2015 15:30

Velkou vinu na úpadku Evropy...

...nese Druhý vatikánský koncil, který způsobil velké poškození jednoznačné a křišťálově jasné katolické nauky na mnohoznačné sluníčkářské a humanitářské tlachání. Současný pontifikát tomu ještě nasazuje korunu a dílo zkázy dokonává - proto je papež/římský biskup František tak populární zejména u těch, kteří buď v Boha nevěří vůbec nebo kteří katolickou církev nenávidí nebo se aspoň její učení snaží poškodit ve prospěch tolerance hříchu.

V takové situaci je opakování hrdinských činů, jako byly ty u Lepanta nebo u Vídně, naprosto vyloučené.

P. Klouda 26.11.2015 16:03

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

hmM! Tak TO je objev dne! Vatikánský koncil ~ nese vinu!! Prosím, pane Graf... ~ přečtěte si toto (a klidně i svou téměř denunciující předmluvu): »proto je papež/římský biskup František tak populární zejména u těch,

kteří buď v Boha nevěří vůbec nebo kteří katolickou církev nenávidí.......« ~~ Vám tato Vaše slova, resp. formulace připadají jako projev lásky ke katolické církvi? A nebo Vám přirostla k srdci spíš starokatolická církev, jejíž členové mají ve zvyku bušit do církve římsko-katolické? Fascinuje mě, jak lidem jako Vy je papež František trnem v oku pro svou údajnou oblíbenost u pohanů, zatímco pohanům je trnem v oku pro svou ne-zas-až-tak-velkou ústupnost, ve kterou doufali. ~~ Řekl bych, že vzhledem k této kritice z více stran je to muž na svém místě... 8)

Á propós ~ čím přesně zmíněný koncil poškodil kříšťálovou jasnost katolické nauky?? ~ Prosím, vysvětlete mi to, ale ne protiozázkami...

B. Graf 26.11.2015 16:26

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Starokatolická církev je velice podivný spolek, s nímž nemám nic společného. Otázkou je, zda myslíte opravdu ji.

O tom, jaké úmyslné nejednoznačnosti byly vkládány do mnoha koncilních dokumentů (např. Lumen Gentium), existuje dost věrohodných informací.

A oblíbenost současného papeže v jistých kruzích, pro které byla katolická církev až do konce pontifikátu Benedikta XVI. nepřítelem č. 1, není ani trochu "údajná", ale zcela evidentní.

P. Klouda 26.11.2015 16:52

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Nu, ponejprv děkuji za odpověď ~ opravdu. Té se tu člověk ne vždy dočká. A... ~ ano, starokatolickou církví jsem myslel starokatolickou církev ~ jistě je to pro Vaše dobro, že s ní nemáte nic společného.

Vysvětlení toho poničení křišťálovosti ~ nějaký tip jste mi dal, tkž. teď bude na mně si to projít ~ víc asi ani na tomto fóru, které je o něčem jiném, a mnohdy docela málo snášenlivé, nemá rozumný význam. K tomu současnému papeži... ~~ porovnávat oblibu Františka I. a Benedikta XVI. lze snadno ~ bývalý "vrchní inkvizitor" ř-k. církve byl jistě solidní municí v argumentaci proti ní; ale to je relativizace ~ nebo ne?.. 8)

B. Graf 26.11.2015 17:48

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

S je mi skutečným potěšením s Vámi diskutovat, když máte zájem o to, abyste získal nové informace a ne jen plivl zlou slinu na protistranu. :-)

A když už v tom budete - a věřte, že to jsou témata velice zajímavá a k zamýšlení podněcující - tak si zkuste počíst i něco o tom, čím byla ve skutečnosti inkvizice. Třeba nakonec dojdete k tomu, že je to s ní podobně jako s jir8skovsk7m "temnem" - za které je označováno krásou a radostí ze života i stvoření zářící baroko, jeden z vrcholů evropské civilizace. :-)

P. Klouda 26.11.2015 18:02

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Tak s barokem taky nemám problém ~ Jirásek je pro mě jméno ze ZDŠ a gymnázia, a později už jen z nějakých drobných žertů cimrmanovců. JÓ, a kdybych náhodou nevěděl, čím zaplnit knihovnu, nepohrdl bych prvorepublikovým 5tisvazkovým vydáním F.L.Věka... 8)

Ne, nechci plivat ani zlou, ani laškovnou slinu. Akorát se bojím, že ani po přečetení onoho Vámi doporučeného dokumentu pohled na dobu pokoncilní nezměním ~ tedy... ~ upřímně... ~ vlastně se toho nebojím 8)

Což ale ~ díky Bohu ~ evidentně nebrání tomu, abychom konverzovali "přinejmenším" konfromtačně, což se ~ jak se opravdu obávám ~ tady místy děje až zhusta. A doufám, že máte pochopení pro slabého bližního, o němž se ~ někdy dá v parafrázi říct »Horlivost pro tvé jméno mě stravuje.«... 8)

B. Graf 26.11.2015 18:19

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

S tou horlivostí jsme na tom podobně... Proč bych si jinak splétal důtky, kdyby nebylo třeba svatá místa vyčistit? :-)

P. Klouda 26.11.2015 19:11

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Přemýšlím, zda "tehdy" "onen muž" těmi důtkami opravdu někoho udeřil, nebo jimi jen mával...?... Mně "jen" stoupne adrenalin a krevní tlak 8))

Kncknc podobně, jako když jsem četl Váš náhled na souvislost mezi současným průse*em přinejmenším Evropy a 2.vat.kon... 8)

J. Jurax 26.11.2015 19:16

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Dovolte, abych Vám vstoupil do diskuze - početl jsem si i o inkvizici a musím konstatovat, že to nebyla organizace vábná. Nicméně každá strnulá víra, přesněji organizace nad tou vírou vystavěná a z ní tyjící, musí mít něco jako inkvizici, aby se díky lidské hloubavosti nerozpadla jednota kultu, u vírou promořené společnosti nedošlo k politickým a/nebo sociálním otřesům a neupadla tudíž mimo jiných mocí i moc oné organizace; nejlíp je to vidět na církvi katolické (viz reformace třeba). V každé společenské organizaci - církvi, hnutí, politické straně - jde na vysokých postech cynicky řečeno vždy o prachy a moc nebo o moc a prachy, takže nějaká vnitřní bezpečnost nadaná velkými pravomocemi je nezbytná.

No a rekatolizace - násilná a vynucená - to Jiráskovo Temno - nebyla v tehdejší společnosti prosáklé náboženstvím nic radostného - u vyšších stavů příslušnost k dané víře suplovala něco jako dnešní politické strany a nesprávná, neboť prohravší strana (a víra) měla dopady až do hrdel a statků (pokud poražení nezdrhli nebo nepřichýlili k vítězi, učinivše patřičnou sebekritiku neboli pokání). Sprostného lidu se ovšem nikdo neptal - cuius regio, eius religio.

V dnešní společnosti je to nejspíš těžko k pochopení, co je to pod přinucením vzdát se své, jedině pravé víry a přistoupit na víru jinou - samozřejmě taky jedině pravou, že ano, byť obě byly klonem křesťanství.

No a "krásou a radostí ze života i stvoření zářící baroko, jeden z vrcholů evropské civilizace" se z oním temnem akorát časově shodovalo; a na sklonku baroka zase začalo mírně svítat (u nás toleranční patent).

A s tím jedním vrcholem lidské civilizace bych byl opatrný; jednak baroko je umělecko-kulturní směr a architektonický sloh, jako byla před ním renesance a ještě před ním gotika (taky vrcholy, že ano), a po něm století páry, oceli a železa (taky vrchol), o následujícím století elektřiny, dobytí vzduchu, létání do vesmíru a počítačů ani nemluvě. Samé vrcholy plynoucí z pokroku - a každý vyšší předešlého.

P. Klouda 26.11.2015 21:07

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Pane Juro Juraxi, Váš obsáhlý text je hoden mnoha odpovědí (jakože slušných!! odpovědí) ~ tedy aspoň dle mě. A na sklonku dne už na to nemám. A ~ popravdě ~ na tomto fóru se pustit do obhajující debaty nemám moc velkou chuť; po boku místy až fašistických názorů (teď samozřejmě nepíšu o Vás). Ale aspoň na něco mám chuť zareagovat, a přitom Vám ani nebudu odporovat ohledně Vašeho vidění ř.-k.církce. Abyste neměl pocit, že Váš vstup do diskuse nebyl vítán... 8) Napsal jste:

»V dnešní společnosti je to nejspíš těžko k pochopení, co je to pod přinucením vzdát se své, jedině pravé víry a přistoupit na víru jinou - samozřejmě taky jedině pravou, že ano, byť obě byly klonem křesťanství.«

Když jsem si to přečetl podruhé, napadlo mě, že někteří by to pochopit mohli. Ttž. lidé ~ muži ~, kteří se u nás mezi roky 1950 a 1989 stali kněžími (u oné ř.-k.církve), ale aby mohli svoje povolání, po kterém asi mnoho z nich idealisticky toužilo, vykonávat, nebo vykonávat tam, kde chtěli (např. ve městě, odkud pocházeli), vstoupili do ponejprv Mírového hnutí katolického duchovenstva, a za normalizace do Pacem in terris. Což byl čin, který měl asi takovou váhu, jako stát se členem SSM či ROH. Jenomže zatímco to řada z nich opravdu ~ bohužel ~ udělala, aby něco získali, jiní se s tím až do smrti, a ti mladší do litopadu '89 těžce vyrovnávali. Ti druzí ~ řečeno z jejich pohledu ~ se trápili tím, že tak trochu jako Petr v noci ze Zeleného čtvrtka na Velký pátek zradili Krista.

Pro nevěřícího to může být úsměvný pocit, ale pro ně to bylo občas až utrpení. Jenže ~ to byli ti, kteří by jinak přišli o "státní souhlas", a tak se podle svého vidění věci rozhodli pro menší zlo. Jenže... ~ červík pochyb se ozval často...

J. Jurax 26.11.2015 21:23

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Ano - ti kněží to tak mohli cítit, i když si myslím, že tohle bylo možná něco jiného než násilná rekatolizace ... ale budiž, jsem bezvěrec, neznaboh a ateista, těžko posoudím ...

P. Klouda 26.11.2015 21:30

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

Tak mě dodatečně napadlo, že i mnoho ne-kněží mělo velký problém ~ zvlášť na venkově nebo v menších městech, kde lidem snáze viděl "do kuchyně" soudruh předseda MěNV, JZD, a další lidi s pákou zničit druhému život: »Hele, Pepo, máš šikovnýho kluka ~ určitě chceš, aby se dotal na průmyslovku, ne? Tak přestaň blbnout s tím pánbíčkařením...« A táta Pepa poslechl ~ a to se dělo! To ovšem nebyla násilná rekatolizace, ale ateizace. Paradoxem ovšem je, že po listopadu '89 je to u nás mnohem horší než "za komačů"...

J. Jurax 26.11.2015 21:44

Re: Velkou vinu na úpadku Evropy...

No, ateizace - jak jsem předeslal, jsem neznaboh, ateista a bezvěrec ... ale budiž. On komunismus či marxléna je taky víra svatá, s verozvesty, proroky, mučedníky i strážci čistoty víry, a tudíž jinou svatou víru zákonitě potlačuje.

Ovšem nerozumím, co míníte tím "Paradoxem ovšem je, že po listopadu '89 je to u nás mnohem horší než "za komačů"...". Cože máte u nás za mnohem horší?