26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
* 15.3.2006 15:36

Re: Co se na té arabistice autorka učila?

Pomuslimstovali mecem a ohnem, nebo valcili o teritoria?
AeroKarel 15.3.2006 15:25

Paní Hybášková,

" Když Britové a Francouzi skoro ze dne na den, bez klidného předání moci opustili po druhé světové válce své državy, dostaly se k moci místo přirozených elit téměř bez výjimky bezpečnostní a vojenské aparáty, které se staly přímou součástí konfliktu studené války. Namísto urbánních, kulturních a vzdělaných obchodnických elit je Blízký východ dodnes ovládán bezpečnostními aparáty a armádami. "
Konkrétně Britové se více než snažili moc předat poklidně, ve stabilizované politické situaci a vzdělaným a mírumilovným elitám. A rozhodně ne uspěchaně. Indie, Kypr, Izrael, Irák .....
Jenže ono to jaksi nešlo. Buď takové elity vůbec nebyly, nebo na to prostě nestačily.
Takže píšete blbosti. Položte trochu oko do historie než něco vyplodíte.
sociolog 15.3.2006 15:44

Re: Paní Hybášková,

Opet Vas typicky  cesky kryptorasismus.
Samozremne, ze predani moci bylo velm uspechane po 2. svetove valce. Pred ni to totiz pro kolonialni mocnosti vubec nebylo tema. 2. svetova valka znamenala rozhodujici zlom ve vztahu k neevropskemu svetu. Po ni zapadni mocnosti vubec nepochopily, jak je Rusko napodobuje, a pouzde zareagovaly. Pro nas pozde.  A tak v postkomunistickych zemich tento zlom zustal jaksi bez povsimnuti a tak slysime a ctene denne zvasty Vaseho typu. Prave Indie je prikladem toho, ze teprve ve 4. generaci ziska zeme onu identitu, ktere ja zapotrebi k vybudovani opravdu vlastni od puvodniho kolonizatora nekopirovane spolecnosti. 
 
Bohuzel u nas ty 3 generace uz od 30tilete valky nedostaly sanci. 1. republika netrvala o moc dele, nez nase poprevratova postbolsevicka. A tak jsme jeste davno neprekonali onen posun na Sibir, ktery zpusobil rok 1948 a -68. A proto tyhle buranske silacke reci, ktere jen zastiraji, jak zoufale jsme v ceske kotline mimo svetove zrani k planetarni spolecnosti.
O to vice si vazim Hybaskove, ktera na rozdil od Vas ten horizont ma jiz dnes.  Takovych intelektualu mame dost, jenze narod je nekde zcela jinde. A vy jste ten narod, to Vam bohuzel musim priznat.
AeroKarel 15.3.2006 15:51

Já o voze, vy o koze .......

Stredocech 15.3.2006 16:21

Re: Re: Paní Hybášková,

Od původního kolonizátora neokopírované společnosti??? Jak jste na tu blbost přišel? Víte, co tam bylo předtím.
Mimochodem, víte jak Britové ovládli první území v Indii? Podplatili generála, kterého proti nim poslal místní máharadža a dosadili ho na jeho místo. Myslím, že to o tamních poměrech leccos vypovídá.
 
Jiří 15.3.2006 14:24

vždy mě to překvapí a pak znovu a znovu.......

.....že s tím žádné vzdělání nic nenadělá. Hoď do něj něco jako jeden kus Hybáškové a vždycky ti z toho vypadne zase jenom Hybášková.
Jiří 15.3.2006 14:21

svatá prostoto

kam ta slípka na ty své !pravdy! chodí?
Šedovous 15.3.2006 13:49

Jo nechat islám rozvíjet jeho tempem, no

von se rozvíjí projížděním se na teréní Toyotě a mávání kalašnikovem.
Chudáci to jsou, oni prostě musí popravovat na fotbalovém stadionu když my bílý huby jsme jim holt postavili fotbalovej stadion a ne pořádný popraviště.
Snažete se všichni uvědomit, že i když jednáte se 60 letým musulmanem furt má mentální úroveň 12 letýho fracka, akorát místo dřevěný šavličky má jadernou bombu.
tygr007 15.3.2006 13:36

Wafa Sultan - There Is No Clash of Civilizations but a Clash between the Mentality of the Middle Ages and That of the 21st Century

doporucuji: http://www.memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=1050
kapitán 15.3.2006 13:02

Mírumilovnost islámu a nacismu

Takže islám za nic nemůže - na vině je ropa.
S nacismem a Hitlerem je to stejné - za všechno mohla hospodářská krize a nedostatek životního prostoru a surovin pro germány.
Jak prosté paní Hybášková.
Alan 15.3.2006 13:01

článek

No to je skvělý, takže prostě dusit, dusit, dusit..hele a co takhle je prostě nechat ať se vyvíjejí svým tempem a naučit se akceptovat jejich kultury a jejich výstřelky? Po tom co s celým arabským poloostrovem udělali USA se nemůže nikdo divit že jsou pěkně nakrklý.
Xaver X.X. 15.3.2006 13:02

Jo, akceptovat výstřekly,

...nebo rovnou výstřely či exploze.....
Xaver X.X. 15.3.2006 13:06

Jo, akceptovat VÝSTŘELKY... sorry

kapitán 15.3.2006 13:06

Re: článek

Co udělali amíci s celým arabským poloostrovem ???
Kozumblink 15.3.2006 15:28

Re: Re: článek

Právě, že nic. Udržují u moci Saúdy,
Alan 15.3.2006 21:34

Re: Re: Re: článek

Dodávají zbraně stranám které je podporují. Odkud myslíte že saddám vzal zbraně na čvrtou největší armádu světa a chemické zbraně které používal na Iránce. Irán byl v té době nepřítel USA číslo jedna.
Takže mu nejdříve šoupli zbraně do války která stála milion životů a dali mu zbraně odporující ženevské konvenci. Když pak vyjel po kuvajtu, američanům došlo že ohrožuje jejich zájmy, a tak srovnali Irák nálety se zemí. Někde si přečtěte co dělali s Iráckou armádou - jak je třeba bagry pohřbývali žaživa v zákopech. Bůhví kolik civilistů mrtvejch a následné embargo na ropu zabilo tisíce dalších kvůli nedostatku lékařské péče. No a když pak dostali záminku, vymeslej si ten kec o zbraních hromadného ničení a vlítnou tam znova. Odhad celkového zisku USA z Iráckých ropných polí - až 9 trilionu dolarů. Roční výdej američanů na celou svojí armádu - 400 bilionů dolarů. Právě si zaplatili největší armádu světa na patnáct let dopředu. Mimochodem druhá největší jsou Rusové s 67 biliony.
 
Naučte se skutečné pozadí a nežerte jim ty kecy. Irák 1991 byla demonstrace síly USA víc než cokoliv jiného - na úkor civilistů. Prej hrdinská obrana kuvajtu, to jo..
Alan 15.3.2006 21:40

Re: Re: Re: Re: článek

A můžete třikrát hádat kdo vycvičil Bin Ládina a jeho mudžahidy..kdo byl hlavním konstruktérem toho bordelu jménem Izrael..
Jo mimochodem, víte že firma Halliburton která má lví podíl na obnově Iráku měla jako bývalého prezidenta Dicka Cheneyho, dnešního víceprezidenta USA, a že jeho manželka byla předsedkyní Boeingu, který vyrábí velkou část vzdušných zbraní USA? A co třeba navrhoval Cheney po Iráku - útok na Sýrii a Libanon, což zatrhl nejspíš bordel který vznikl v Iráku?
 
Já se arabům fakt nedivím. Být Iráčan tak asi taky nesedím na zadku a nedívám se jak cizí země si dělá s mojí co chce. Čímž nechci říct že dělat pumové atentáty na civilisty je výraz svobodomyslnosti, ale je to pochopitelné.
Otakar 15.3.2006 12:40

Autorka je opět mimo mísu.

Jak to, že nejsou z ropou problémy v nemuslimských oblastech. S islámem budou problémy i když nebude ropa, jediná výhoda, že nebudou moci tolik vydírat.
valle 15.3.2006 12:20

Diskuse kolem piva

Kdyz tak ctu ty prispevky tak mam pocit ze posloucham diskusis v hospode, kde toho kazdej trochu vi, ale ne moc a zda se mu ze vi vsechno.
Psani pani Europoslankyne je proste psani pani politicky - aby moc nenarazila a aby taky sla s duchem doby. Tu ekonomickou stranku problemu proste vynechala.
Kdyz se najdou volici kteri ji s temihle nazory poslali do Europarlamentu - chyba volicu, ne pani poslankyne.
Taraszátaras 15.3.2006 12:10

Není správné vyjadřovat se k autorovi, namísto k článku

tohle se ale nedá vydržet. Takže: paní Hybášková je hyperaktivní osoba s těžkou mozkovou dysfunkcí a mesianistickým komplexem. Zašpuntovat, svázat!
JAS 15.3.2006 11:57

Řešení

"Tolerance islámu" je náš podpis pod všechna zvěrstva, která proti nám islám předepisuje, je to zrada na vlastních principech. Veškeré diskuze proti rasismu a násilí můžete zrušit, pakliže uznáte islám jako "náboženství". Islám toto suverénně káže a posvěcuje "Bohem". Citáty z koránu a hadíthů stačí sebrat a rozeslat. Rasismus a vyzývání k násilí jsou trestné, nechť se k tomu každý postaví. Demaskovaný islám ztratí jakoukoliv schopnost komunikace. Proč v médiích při diskuzi nikdo necituje proroka Mohameda? Okolo Sáňky a spol. by se rozprostřelo to nejmrazivější ticho. Kam se hrabe Irving, ten jednu uzavřenou kapitolu násilí popírá, tito lidé neomezené násilí nejen schvalují, plánují a propagují, ale i zpětně posvěcují násilí spáchané a páchané na územích, kde se islám prosazoval nebo prosazuje. Přečtěte si jen dějiny Indie, kde hinduisti, buddhisti a jiní měli ještě nižší statut než "náboženství knihy". Vraždilo se déle než tisíc let. Irving je skutečný trpaslík do zahrady ve srovnání s ideologií islámu.
sociolog 15.3.2006 15:56

Re: Řešení

Byl jste v Taj Mahalu? To  vrazdeni z pamatek z doby mogulskych vladcu moc nevyzaruje. Samozrejmne, ze islamska okupace znamenala pro Indii z pocatku sok. Velmi rychle se ovsem islam v Îndii aklimatizoval a obohatil. AHistoricnost nasich socialisticky vzdelanych chateru je ohromujici! 
 
Vzdelana Hybaskova musi byt z takoveho publika dost vydesena.
Stredocech 15.3.2006 16:16

On ten Gottwald a Stalin nám tady také zachovali památky

a my jsme si jich nevážili. Dokonce jsme zbourali monumentální Stalinův pomník na Letné. Tádž Mahál je náhrobek, kvůli kterému byla ožebračena celá země.
tygr007 15.3.2006 18:15

Re: Re: Řešení

Clovece to snad nemyslite vazne, Islam Indii obohatil! Mluvil jste nekdy s nejakym indickym hinduistou nebo buddhistou na tema jejich islamskych spoluobcanu?
Mrkev 15.3.2006 11:54

Pretisk

Nesmyslnost zaveru clanku byla rozcupovana na lidovkach (http://lidovky.zpravy.cz/ln_nazory.asp?r=ln_nazory&c=A060311_161935_ln_nazory_svo) a udajne i jinde. Opravdu je nutne se k tomu clanku plnemu naivismu jeste jednou vyjadrovat jenom proto, ze ho Neviditelny Pes prevzal? Myslim, ze to neni nutne.
jepice 15.3.2006 12:13

Re: Pretisk

Mrkev je soudce?
Kantor 15.3.2006 11:52

No koukám,

že podle některých i za ty obě světoválky a řádění bolševika v Rusku můžou mohamedáni.Zlatej středověk.
* 15.3.2006 11:46

Pojmenovano - vyreseno. Vlastne nic sloziteho.

Clovek si pri cteni uvedomuje, jak je dobre, ze Persane nejsou zadni "analfabeti", a ze se snazi nebyt zavisli pouze na zemnim plynu a rope. Oni systematicky, vlastnimi silami, rozvijeji jaderny prumysl. Nemeli bychom jim v tom branit.
Xaver X.X. 15.3.2006 13:07

Hitler se taky systematicky

a vlastními silami rozvíjel....
Sch.glosátor 15.3.2006 11:32

To je trefná analýza.