6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Před 25 lety skončila válka

Kdy skončila studená válka? To je teď aktuální otázka, ba míří výše: Skončila vůbec? Nesledujeme její další fázi? Svědčí o tom i takové činy, jako je třeba čerstvý návrh prezidenta Miloše Zemana: „Pokud jde o Ukrajinu, zastávám názor, že by mělo dojít k její neutralitě a k její takzvané finlandizaci.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Szewczyk 5.12.2014 21:54

hm

prosím vzácné přispěvovatele,aby mi objasnili,co myslí tím pojmem ,,západní demokracie,,protože jaxi Anglo -německo-francko -islámská džahamiria mi do toho nezapadá,

Š. Hašek 5.12.2014 20:31

Co to vlastně znamená civilizovaně?

Jako způsoby USA, EU, Číny? Nebo lidu Palestiny?

Nebo se má Putin ptát nějaké komisařky/ře z brusele, jestli jako budou až na jeho západní hranici. Stačí si přečíst a zamyslet se nad budapešťským memorandem.

Evropa bude ráda, že je "carské" Rusko. Historiem se opakuje.

J. Schwarz 5.12.2014 21:05

Re: Co to vlastně znamená civilizovaně?

Už termín  "lid palestiny" na vás prozrazuje, že jste idiot!

Š. Hašek 5.12.2014 21:11

Re: Co to vlastně znamená civilizovaně?

Ale pane Schwarzi,

čtěte pomaleji. Zatím mě za poloidiota označila (např.) Frau Netzer, nebo si to o mě (asi) někdy myslí moje tchyně.

Dostal jste se do dobré party. Příjemný večer!

J. Schwarz 5.12.2014 21:27

Re: Co to vlastně znamená civilizovaně?

tak to jsem nechtěl, asi jsem Váš příspěvek v chvatu chybně vyhodnotil. Sorry.

Š. Hašek 5.12.2014 21:32

Re: Co to vlastně znamená civilizovaně?

Jasně.

Nechme být.

B. Rybák 5.12.2014 20:02

Naším naprosto nejdůležitějším zájmem

Je ubránit se neokoloniálním snahám "jádra EU" o naši přeměnu na "protektorátní" montovnu pomocí níž (a jí podobných) chce toto "jádro" zabránit odstranění svého konkurence schopnost ztrácejícího sociálně parazitického sytému! Musíme to dělat všemi legálními prostředky (tedy i pomocí zahraničně politických vztahů) v zájmu svém i v zájmu budoucnosti západní civilizace!

P. Mach 5.12.2014 20:23

Re: Naším naprosto nejdůležitějším zájmem

DO role dočasné montovny nás odsoudilo 40leté posluhování ruskému impériu zvaném také sssr, protože dostat se z těch rozvalin 80. let na špičku, kterou jsme kdysi ve 30. letech byli nějakou dobu trvá. Putin, jehož politika pomalu ale jistě odsuzuje rusko do role rozvojové země závislé zcela na exportu surovin nám v cestě za vyspělým průmyslem ovšem nepomůže naprosto nijak.

M. Prokop 5.12.2014 21:39

Re: Naším naprosto nejdůležitějším zájmem

Ve "třicátých" jsme nebyli špička, ale nebyli jsme od ní příliš daleko.

Dnes se ke špičce můžeme dostat jen uvolněním rigidních směrnic, dirigismů, kvot etc. A soukromými investicemi do školství, ekonomiky a penzijního systému.

J. Podešva 5.12.2014 20:23

blá blá blá píšete nesmysly

J. Kanioková 5.12.2014 18:35

Nekonečný příběh s náhlým koncem,

Studená válka 1945–1989..

Thomas Blanton - Ronald Reagan, George H. W. Bush a revoluce roku 1989 -

http://www.usd.cas.cz/archiv_SD/sd_1_2_2011.pdf ...str. 120

B. Rybák 5.12.2014 19:50

Re: Nekonečný příběh s náhlým koncem,

Díky za odkaz na velmi zajímavý materiál!

M. Prokop 5.12.2014 16:59

:-P

"V našem zájmu není finlandizace Ukrajiny, ale to, aby se Rusko chovalo civilizovaně."

Pouze když se někoho bojí. Umějí poroučet, když je nutno, umějí poslouchat, neumějí spolupracovat.

J. Podešva 5.12.2014 17:04

proto chci být partnerem Západu

Ten tzv. Západ má tisíc a jednu chyb a nedokonalostí. Jako každý. Přesto si bytostně přeji, aby naše země, Česká republika, byla partnerem tohoto Západu. Protože Rusko neumí být partnerem. Ono si umí jen podrobit slabší sousedy.

V. Čermák 5.12.2014 18:36

Re: proto chci být partnerem Západu

Myslíte, že pokud chceme bát partnerem Západu, musíme být NEPŘÁTElÉ Ruska? Nebo si myslíte, že se Západu více zavděčíme, když do Ruska budeme kopat? Mně to trochu připadá jako "vlezdoprdelectví".

J. Podešva 5.12.2014 18:49

nechci být nepřítelem Ruska

Mně, pane Čermáku, vyhovoval stav, který tu byl od rozpadu SSSR prakticky až do letošního jara. My jsme v Rusku kupovali ropu a plyn, prodávali stroje apod. Všichni byli spokojeni a neměl jsem pocit, že bychom byli nepřátelé. A už vůbec jsem neměl a nemám pocit, že bychom lezli Západu tam, jak píšete (my přece patříme k tomu Západu). Nechápu, proč to musel Putin tak vyhrotit. Ale Rusko samo ze sebe udělalo nepřítele. Vždyť vyhrožují kde komu, dokonce jadernými zbraněmi, dělají vojenské provokace, narušují vzdušný prostor. A samozřejmě napadli sousední stát a ukradli mu kus území. Takže to nejsme my, kdo je nepřátelský vůči Rusku. To Rusko náhle má patologickou potřebu být nepřátelské vůči ostatním.

B. Rybák 5.12.2014 20:09

Re: nechci být nepřítelem Ruska

Důvod, pro oprávněný pocit, že lezeme do řitě západním nepřátelům západní civilizace vznikl v západní Evropě až po pádu "říše zla" a po Obamově kulturní revoluci je už naprosto nezpochybnitelný!

P. Mach 5.12.2014 20:18

TO je co ti západní nepřátele západu?

Ruská pátá kolona, která má dojem, že na tu směšnou kremelskou propagandu, kterou zde šíří, někdo skočí?

J. Podešva 5.12.2014 20:25

blábolíte

Píšete nesmysly : "západním nepřátelům západní civilizace". A víte vůbec, co to byla "kulturní revoluce" ? Asi ne, protože to byste nemohl psát takové nesmysly.

J. Kanioková 5.12.2014 20:44

Se začátkem vašeho komentáře velmi souzním,

ale s druhou částí zase naprosto naopak. To, co v druhé části píšete, to je pokračováním příběhu Ukrajina.

Příčiny pomíjíte. Akce, reakce.. Příčiny / důsledky..

A co bude dál? - http://jdem.cz/bq9jk5

Západ dělá chybu za chybou - http://jdem.cz/bp32t6

J. Kanioková 5.12.2014 20:47

To je k příspěvku p. Podešvy

"nechci být nepřítelem Ruska: "

V. Čermák 5.12.2014 18:31

Nevzpomínám si,

kdy se někoho báli a už vůbec, kdy někoho poslouchali. Myslím, že se u Vás jedná o Zbožné přání, které se Vám ovšem NEVYPLNÍ.

J. Mrázek 5.12.2014 13:54

Doporučuji k přečtení inteligentním lidem

http://jirihermanek.blog.idnes.cz/c/438322/Anexe-Krymu-Ruskem-a-jeji-historicke-koreny.html

K. Luboš 5.12.2014 13:25

Problém je v Ukrajině!

Jak chcete v jednotném státě udržet občany, kteří se s ním neztotožní a nechtějí v něm žít. Jak byste udrželi Američany pod britskou korunou, jak byste udrželi Čechy v Rakousku– Uhersku, jak byste udrželi sudetské Němce v Československu a jak Slováky? Anebo co byste slíbili Chorvatům, aby zůstali v Jugoslávii anebo Albáncům, aby zůstali v Srbsku? Proboha, řekněte mi co? Po určitou dobu to jde jenom násilím... Pak ale musíte tu vzpurnou menšinu vyhnat!

Takže na východě Ukrajiny jsou možná pouze dvě řešení: buďto Ukrajinci vyženou Rusy anebo Rusové Ukrajince.

J. Podešva 5.12.2014 14:32

důležitý rozdíl

Ani USA, ani Československo nevznikly intervencí sousedního státu. Válka na Ukrajině byla vyprovokována Ruskem.

V. Podracký 5.12.2014 16:04

Re: důležitý rozdíl

Naprostý nesmysl. Válka byla vyprovokována ukrajinskými nacionalisty, kteří zrušili práva obyvatel východu. Samosprávu a jazykový zákon. To ještě není všechno, obyvatelé východu se neztotožňují s kyjevskou vládou, nechtějí jejich způsob nacionálního vládnutí jednotné Ukrajiny. Je to povstání jako bylo kdysi v USA, v Kosovu a jinde. Byla snad za Janukoviče válka?

P. Mach 5.12.2014 16:57

Nesmysl, leda tak z vaší strany.

Žádná "práva obyvatel východu" zrušena nebyla, žádná samospráva ani jazykový zákon zrušen nebyl. Buď tedy lžete nebo jste úplně vylízaný. Jediné co bylo v tomto kontextu v moderních dějinách Ukrajiny omezeno a nikoli zrušeno, byla autonomie Krymu. K tomu ovšem došlo ještě za vlády proruského Kučmy a žádné povstání se následně nekonalo. Nacionalismus je na Ukrajině marginální problém a blábolit o nějakém "nacionálním vládnutí" může jen bIbec. Rusko má s nácky stokrát větší problém než Ukrajina. http://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html

Jediný kdo se neztotožňuje s kyjevskou vládou je putin, proto na východ Ukrajiny přes zelenou hranici posílá bandity, které vyzbrojuje. Místní putinovy podržtašky je pak s vážnou tváři vydávají za "obyvatelé východu kteří se neztotožňují s kyjevskou vládou". O pravidelné ruské armádě operující na východní Ukrajině nemluvě.

J. Podešva 5.12.2014 17:09

zkuste být konkrétní, pane Podracký

Která práva obyvatel východu byla zrušena ? Vy myslíte ten jazykový zákon, který neplatil ani jedinou minutu ? Samosprávu ? Vyhlášení samostatné republiky - to je podle vás "samospráva" ? Přečtěte si svědectví ukrajinských Rusů. Demonstrovali proti vládě v Kyjevě. Pak přišli nějací podivní lidé, kteří mluvili jinou ruštinou, než se mluví na Ukrajině, a ti začali vyhlašovat DLR a LLR a bojovat s Ukrajinskou vládou. Ukrajinští Rusové vedli relativně klidné protesty. Tu válku importovalo Rusko. Žádné "povstání".

J. Tachovský 5.12.2014 11:49

Rusko je civilisovana zeme, ne ze neni

Ale je to i velka a mocna zeme. Nebude skakat tak, jak nekdo piska. Kdyz nekdo oznaci Rusko za nepritele a chova se k nemu jako k nepriteli, tak se nemuze divit, ze reaguje tak, jak reaguje.

J. Podešva 5.12.2014 12:19

Rusko se samo označilo za nepřítele

Poslechněte si ruskou propagandu - Západ je pro ně nepřítel. Takže tu pozici si zvolili oni. Západ naopak s Ruskem 23 let v pohodě obchodoval. Nechápu, proč to Putin musel přerušit.