25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

SVĚT: Pokrok nezastavíš?

Obyvatelé českých zemí mívají obvykle pocit, že jsme jakousi periférií velkého světa, kde se odehrávají dějiny, a my za nimi se zpožděním klopýtáme. Tento pocit je zdrojem národních komplexů a nevíry v sama sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Staronový 2.7.2020 15:08

Češi komunisté, bez sovětů za (_!_), by šli do kopru už dávno.

Bez viny nejsou ani sověti (převážně Rusové), ani místní komouši.

P. Staronový 2.7.2020 15:06

Chtěl to SSSR, chtěli to DDRoni. Ostatní spíš dělali štafáž.

Nástupcem SSSR, právním i ideovým, je Rusko. Rusko napadá své sousedy a úspěšně oživuje imperiální myšlení i cíle. Socialismus už v Rusku není, ovšem demokracie taky pomálu.

Ostražitost vůči takovému státu je zcela na místě, žádná rusofobie.

Že nechápete, to věřím.

P. Staronový 2.7.2020 15:03

Starosta Kolář je mladý, starosta Hřib celkem také. Takže tahle část článku páně Weiglova není matoucí.

P. Adámek 2.7.2020 14:59

Vždycky jsem měl nerad plurál typu "různí ti Havlové a Dienstbierové". Pan Weigl to přivedl k dokonalosti, závěrem, že jsme "na starém kontinentě spustili ikonoklastickou bouři" tím, že "to posedlo mladé pražské starosty, že se z ničeho nic vrhli najednou na desítky let stojící pozapomenuté válečné pomníky z druhé světové války a z jejich odstraňování udělali hlavní obsah své politiky." Pan Weigl si prostě vytvořil svůj paralelní svět a v něm ve svatém nadšení pohání svou Rosinantu.

J. Uzel 2.7.2020 14:39

Zmatenej článek - zmatená diskuse.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:36

Ale nevynil bych z to pouze Rusaky, tedy spíše Sověty. Dělali to sami Češi, komunisté. Příliš se z toho vyvinujeme a házíme na jiné. Tak to nebylo.

D. Polanský 2.7.2020 14:27

Sochy se vždy kácely. Proč by se neměly kácet teď?

M. Frank 2.7.2020 14:25

Starej Vajgl je zase pěkně vedle. Koněv je rusák a se západem to nemá co dělat. Češi prostě rusáky nenávidí za to, že nás okupovali a dosadili do vlády nejhorší spodinu společnosti - komunisty. S tím, co se děje na západě to nemá nic společného.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:23

Já si toho predstirani kajicnosti necenim. Němci by opět rádi veleli celé Evropě a chtěli po nás hlouposti. Rusové po nás nic nechtějí, k ničemu nás nenutí. Toho si cením já.

J. Nevrkla 2.7.2020 14:20

V roce 68 tu byly kromě Rumunska všechny státy Varšavské smlouvy, chtěly to, komunisté zachraňovali režim. Ve vedení Sovětského svazu byla shodou okolností převaha Ukrajinců. Socialismus už v Rusku 30 let není. Přesto stáe Rusofobie? Nechápu.

M. Krátký 2.7.2020 14:12

Také sdílím váš názor pane Křešňáku - já osobně takto - německý nacizmus nás všechny zotročil na dlouhých 6 let ( a mě zabili měsíc před mým narozením v roce 1943 moji babičku ) - potom ale přišel CCCP teror, který nás vykořisťoval tak, že jsme se ( ČSR ) propadli z předních míst ( do první desítky určitě ) v úspěšnosti naší ekonomiky a technické zdatnosti na nějaké 120 té místo ve světě a to na dlouhých min. 50ti let a dosud za to trpíme - podrobnosti vynechávám !!!!!!

P. Staronový 2.7.2020 14:10

Je-li to vůbec argument, že Weigla budete brát vážně, až bude psát jako Valenta, pak je to argument notně pitomý.

Můj souhlas či nesouhlas s Weiglem není podmíněn tím, že by kromě abc měl psát ještě o xyz.

A o Klause jde vám, jím jste zřejmě posedlý. K tomu se já budu vyjadřovat pod nějakým jeho článkem.

J. Tolman 2.7.2020 14:09

Ano, "při poslední válce". Rusáci a jimi řízení místní komunisté svá zvěrstva zde páchali v době míru. Za války nebo v případě naší aktivní obrany v 68 by to bylo trošku jiné.

P. Staronový 2.7.2020 14:07

No a vy zase mňoukáte. :-P

P. Staronový 2.7.2020 14:05

Způsobili, ale cením si na nich, že alespoň předstírají kajícnost. Něco, co je Rusákům zcela cizí, ti mají imperiální recidivu.

D. Müller 2.7.2020 14:04

Když by Zeman tolik nehájil ruský dres, asi by tam ta socha pořád stála. Byla to reakce na prezidentovu neskrývanou příchylnost k Rusku.

P. Staronový 2.7.2020 14:04

To nejdříve předvedl F. De Winter

M. Pivoda 2.7.2020 13:56

Jiří Weigel píše: "... A tak i my v Česku jsme znovu in a dokonce napřed, také bouráme ..."

Dosud ale Češi nezbourali IVK (Institut Václava Klause), takže se vůbec nedomnívám, že "Češi jsou in".

P. Daimon 2.7.2020 13:48

To bude hned. Jen co si uvědomí, co znamená jeho jméno ;-D

J. Nevrkla 2.7.2020 13:46

Jaká máte kritéria pro příkoří? Němci při poslední válce zabili 350 tisíc Čechů, plánovali odsun Čechů z našeho území, ponemeceni, nebo likvidaci. Teď porovnejte s tím ruským.

I. Štípek 2.7.2020 13:25

Jo, tak tomuhle se říká černobílé vidění.

J. Jelínek 2.7.2020 13:08

Rád patřím mezi liberálně demokratickou sluníčkovou a pravdoláskovou lůzu. Reaději tam, než mezi vás, bolševickou a nacistickou chamraď.

F. De Winter 2.7.2020 13:03

8-o

F. De Winter 2.7.2020 12:58

Ale má. Úplně všechno. Včetně toho, že to má na svědomí stejná liberálně demokratická lů za, která není ani liberální a ani demokratická. :-P

P. Krešňák 2.7.2020 12:32

Nemáte pravdu, nebylo to větší příkoří. Rusové bezkonkurenčně vedou. Krešňák

T. Hraj 2.7.2020 12:27

Typická je rovněž obhajoba EK, jejíž předchozí předseda odhaloval sochy Marxů v bronzu a v nadživotní velikosti, placené Čínou, jejíž minitrině zahraničních věcí byla italská komunistka a současná předsedkyně nám chystá nucenou, radikální změnu chování až na úroveň jednotlivce.

J. Vintr 2.7.2020 12:20

Pane Weigl lžete. Nejde o žádné bourání válečných pomníků, ale odstranění jediného symbolu kolaborace normalizačního režimu s ruskými okupanty, který měl správně zmizet hned po listopadu 89. Se současnou vlnou ničení pomníků významných postav historie naší civilizace v zemích na západ od nás to nemá absolutně, ale absolutně nic společného.

T. Hraj 2.7.2020 12:17

Podívám-li se na uskutečněné konkrétní kroky v plnění předvolebních slibů, bodů republikánské agendy a jeho silný postoj proti progresivistickému šílenství, tak k němu mám sympatie veliké (třebaže nijak osobní).

J. Nevrkla 2.7.2020 12:11

A jaký máte postoj k Německu, tam jste sud od rumu vyplachl? Způsobili nám v historii přece mnohem větší příkoří.

J. Nevrkla 2.7.2020 12:06

Já jsem si Trikolorou dost jistý. Myslím, že referendum by dopadlo ve prospěch setrvání, lidi jsou ve většině propagandou zpracovaní , bojí se, že by přišly různé sankce a přišli by o práci. Sankce by zřejmě byly. Myslím, že bude lépe pro nás nevýhodné příkazy neposlouchat a spolu s některými pracovat na rozpadu EU a vytváření nových přátelských vztahů suverrenich států. Hodně bych si přál, aby Trikolora a SPD úzce spolupracovali, základní cíl je stejný. Rozpad se může v problémech, které očekávám, stát dost rychle - viz Sovětský svaz.