8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SVĚT: Panevropský defétismus

Jestli mě něco v posledních dnech skutečně zaskočilo, nebyl to postup Ruska ani postup Západu, ale všeobecný defétismus, který to všechno provází. Ještě to ani pořádně nezačalo a my už ležíme na lopatkách a plácáme do žíněnky tak vehementně, až se práší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 22.3.2014 15:27

"Nedostatek peněz ještě žádnému státu nezabránil

ve válce." Takto komentoval jeden politický komentátor koncem 30 let možnosti nacistického Německa vést válku!

P. Vaňura 22.3.2014 15:21

Přečtěte si pacifistické bláboly západních politiků,

zejména politiků britských, ale i francouzských z konce 30 let. Taková snůška idiocie se hned tak nevidí, např. arcibiskup z Canterbury tvrdil, že by GB měla dělat PROSTŘEDNÍKA mezi Francií a Německem, lord Beavebrook hřímal proti spojenectví mezi GB a Francií, protože by to "znamenalo, že se GB zavazuje k válce proti Německu" a "Hitler nemůže souhlasit s existenci polského koridoru ani kdyby chtěl." Z Francie se zase ozývaly hlasy, že GB nemá pozemní armádu, a "co by se stalo, kdyby Francouzi r. 1914 neodrazili německý útok na Marně."

Myslím ale, že proti současné eurogarnituře, která má největší strach o jakési zisky z obchodu s Ruskem to byli ještě "prozíraví státníci."

Protože třeba Daladier sice pozdě ale přece pochopil, že Hitler se jinak, než vojensky zastavit nedá, protože jinak bude chtít pořád víc a víc ("nepodepíši mír, který bude v ohrožení každých 6 měsíců"). Daladier dokonce v květnu 1945 bojoval o vlastní život se zbraní v roce v "nejpodivnější bitvě WW2," kdy němečtí vojáci, spolu s předsunutou hlídkou Američanů, bránili prominentní vězně, mezi nimi i Daladiera, před esesesáky, kteří měli rozkaz je pozabíjet. Prominentní vězňové odmítli výzvy, aby se ukryli a sami se zůčastnili boje až do příjezdu amerických posil.

J. Novák 22.3.2014 14:12

No sláva !

Další chiliastický blouznivec. Od Drápala přes Vlka a to zdejší magory filtruju, přečíst to všechno hodím si mašli..

Jo armády na hranicích, kde je vezmeš , sedí u PC a hrají si na válku, do té skutečné je nikdo nedostane, leda dálkově z domova.

Bože, Bože do čeho jsi to vložil rozum.

Mocný Šedovous poslední kynik

J. Vyhnalík 22.3.2014 13:21

Re: Článek je drsně pravdivý a realistický....................

Zkuste si nastudovat něco o historii a pak nebudete takové laciné a hloupě zavádějící analogie používat.

J. Vyhnalík 22.3.2014 13:16

Re: vylodovat na Malibu Beach

Tak bych mu řekl, že spadl z Měsíce, protože Rusko má přece Krym obsazený nepřetržitě už několik století. Nebo si myslíte, že 25 000 vojáků je nic?

Kdyby ovšem mi někdo řekl, že se Krym k Rusku připojí v referendu, tak bych řekl KONEČNĚ!. Protože to by znamenalo, že se Ukrajina už konečně vymanila z vlivu Moskvy a prodělává národní obrození. Je jenom logické, že v takovém případě se Krym vrací do Ruska.

J. Vyhnalík 22.3.2014 13:11

Re: Problém je v tom, že Ukrajina je nyní územím nikoho.

Nevidím. Snažím se pochopit komplikovanou realitu a k tomu mi takové primitivní analogie, jaké nabízíte Vy, nepomohou, ba právě naopak.

J. Vyhnalík 22.3.2014 13:09

Re: Proč by to dělal ? Vy nečtete jeho projevy, co ?

Dokážete pochopit, že tím, že kritizuji populismus a zbabělost politiků EU, zároveň nechválím Putina? Dokážete pochopit, že souhlasím s tím, aby se Ukrajina stala urychleně členem NATO a vstoupila do EU a zároveň souhlasím s tím, že byl Krym připojen k Rusku, že by, pokud to lidé budou chtít, měla být Ukrajina federalizována (o tom se ostatně mluví i v EU)?

Dokážete si představit, že takového Adama Bartoše považuji za nebezpečného blázna, kterého je škoda času číst, ale přesto se může stát, že se s ním v nějaké jednotlivosti shodnu, jenom proto, že to tak vidím vlastníma očima, bez toho, abych vůbec tušil, co si o tom Bartoš, nebo někdo jiný z freeglobe myslí?

D. Švik 22.3.2014 12:35

Re: Kreml respektuje jen sílu

:-)

V. Kusý 22.3.2014 12:22

Re: Kreml respektuje jen sílu

Vy z toho máte vrtuli, ale až se pan Vlach uvolí a naleje nám čistého vína, uvidíte co jsou ilumináti za svoloč.Já bych je nepodceňoval.A už začínají své rejdy (nekalé, jako všechny rejdy) provozovat i u nás.Jen si vzpomeňte na slavnostní ilumunaci v Praze, to se nám mělo už tehdy rozsvítit.:-)))

V. Kusý 22.3.2014 12:17

Re: Kreml respektuje jen sílu

Jsem velmi potěšen, že poslední dobou nemohu, nežli s Vámi jen souhlasit. Ty byzantské manýry ruských, sovětských a opět ruských vládců se nezměnily a v dohledné době nezmění.Amerika sama se snaží naivně Putina uchlácholit a Evropa? Ta bude opět tahat za kratší konec.Zatím nejsme ochotni obětovat nic ze svého pohodlí ale cenou za to bude v budoucnu jeho úplná ztráta.

D. Švik 22.3.2014 12:13

Re: Kreml respektuje jen sílu

Ano.

D. Švik 22.3.2014 12:13

Re: Kreml respektuje jen sílu

Máte v tom slušný gulášek, to bych nechtěl papat ilumináte :-)

V. Kusý 22.3.2014 12:05

Evropě schází politici, kteří jsou ochotni opustit

řečnický pult a zalehnout za kulomet.Poslední takový byl, nehledě na politické a historické konsekvence, ale jen na osobní odvahu, Léon Degrelle.Tristní, není-liž pravda.

V. Kusý 22.3.2014 11:58

Re: No jo možná

Tím "mýt plné krámy" myslíte umývat je ?

V. Vlach 22.3.2014 11:57

Re: Kreml respektuje jen sílu

Západu chybí krytá měna, reálný trh a splácení dluhů. Vše ostatní z tohoto vyplývá.

Pane Kosejk, Vaše dejekce jsou již unavující, ale to mamlasáctví z hlavy nejde, že ano?

Pokud budou v USA lidé, kteří budou poslouchat ilumináty, všechny ti idioti jako je Cain, Kerry, Palinová a v Evropě Von Rumpuy, Lagardeová a další takoví, tak se nikdo nikdy ničeho kladného a pozitivního nedočká, kapišto?

L. Orlita 22.3.2014 11:56

Německou vojenskou základnu do pobaltských zemí

Ať Němci ukážou, jestli mají koule. Když už chtějí v EU vládnout.

L. Šarina 22.3.2014 10:52

No jo možná

a možná nebudeme mýt plné krámy, nebudeme jezdit k moří, nebudeme jezdit auty, všechno na lístky a možná!!!! nebudeme vůbec!!! Rusko, ať se to líbí nebo ne je jaderná velmoc a nebude se v případě války ohlížet na nic ,to nebude "studená válka" ale vyhlazovací. Tak že co že : Kecy nemají cenu a Putin to ví !!!!! USA s NATO né ??????? A je Ukrajina v NATO ?

I. Lyčka 22.3.2014 10:47

Re: Takových jako je pan Gellner zná historie celé kopce ...

Tak si berte pampersky, když máte takové problémy.

M. Kosejk 22.3.2014 9:51

Kreml respektuje jen sílu

Západu chybí někdo jako Reagan. Toho se Rusák bál - a tedy ho i respektoval. Reagana považoval Kreml za kovboje, u kterého si Kreml nikdy nemohl být jistý, kam až Reagan zajde - a tak se ho Kreml bál a zároveň ho respektoval. Ale třeba u takového Obamy si je Kreml JISTÝ, že za jeho siláckými řečmi nic není - a že Obama z případného konfiktu vždy vycouvá - Kreml Obamou tedy pohrdá.

Všechny ty řeči o potřebě vstřícnosti ke Kremlu jsou jen kecy lidí, kteří nechápu ruskou mentalitu. V očích Kremlu se pacifismus rovná srabáctví. A ohledy na obvatelstvo Kreml chápe jako slabost režimu.

L. Krajíček 22.3.2014 9:13

Re: využít místní kanónenfutr

Pěkná blbost. Nejideálnější je bojovat na území nepřítele. Všechno mu ta roztřískáte a pak se podílíte na obnově. Také je možno to dotáhnout až do absurdity, kdy se nejprve sjednají zakázky a podle nich se navádí bomby.

V Srbsku by o tom mohli vyprávět. Madelaine byla vynikající "obnovitel" :-))

J. Novak 22.3.2014 9:04

Re: Článek je drsně pravdivý a realistický....................

Mimo realitu jsou spíše Obama a Merkelová....

P. Lenc 22.3.2014 9:04

Re: Panevropský

Mnichovanstvím se zase dojde pouze k Mnichovu.Putin pouze využil slabosti Západu a dopředu věděl, že Západ bude vést silné řeči, tak jak je vedly západní mocnosti v r.1938.A nemylme se, Krym je začátek.Pod taktovkou ruských tajných služeb se vytváří ruská pátá kolona na jihovýchodě Ukrajiny a nám známé "sebeurčení" a jeho "naplnění" je otázka času.Zatím co Rusko posledních deset let zbrojí, tak nejen Evropa, ale i USA výdaje na obranu redukují na minimum.Nakonec, výdaje ČR na obranu nedosahují ani polovinu částky, ke které jsme se zavázali.A to platí nejen pro ČR.A ještě jedna věc na zamyšlení.Až hysterické nadšení ruských občanů na Putinovu politiku a touha většiny Rusů po imperiální obnově v hranicích bývalého Sovětského Svazu by měla varovat každého, kdo si myslí, že se Rusové změnili.Potom se nedivme, že ruský medvěd cení zuby.

J. Novak 22.3.2014 9:01

NATO a hranice Ukrajiny

Doporučuji autorovi se napřed seznámit se základními smluvními ustanoveními NATO. Pak by zjistil, že NATO může stát na hranicích pobaltských republik, Slovenska, Polska atd., ale pouze na hranicích států, které jsou členy NATO a byly ohroženy či napadeny. Ukrajina členem NATO není. Protože ale Estonsko, Lotyšsko, Litva členy NATO jsou, nebude Rusko rozšiřovat své mocenské ambice tímto směrem, možná ale posílí svoji vnitřní obrannou linii na tomto směru. Obsazení Krymu s pro obranu Ruska velmi důležitou černomořskou základnou po likvidaci Rusům stabilitu zajišťujícího režimu na Ukrajině lze proto také chápat jako preventivní obranný akt, který byl mimo jiné vyvolán i snahou samozvanců z Kyjeva o potlačení základních práv menšin, navenek prezentovaný třeba oním zákazem ruštiny jako úředního jazyka. Pokud vám bude hrozit nebezpečí a nebudete zrovna politikem v EU apod., ti mu naopak ještě otevřou dveře a budou je vítat v poníženém předklonu (viz třeba vzrůstající islamizace Evropy), budete se snažit je eliminovat a předejít mu. A Rusové se v tomto případě skutečně mohli cítit přímo ohroženi a proto podnikli opatření k jeho eliminaci. Jenže, tohle zaslepení "rusobijci" nejsou schopní chápat.

V. Vlach 22.3.2014 8:45

Hanuši Hanuši

Co se tě jenom událo? Vaše quasifundované rešerše jsou vlastně dejekcemi Bohem opuštěného jedince, kterému dal někdo prostor v médiu nechat si zapogovat ráčkující a nejspíše i šišlající ego.

Když si ke všem mainstreamovým zprávám dáme opačné znaménko přiblížíme se skutečnosti. A to je úskalí té evropské(pardon - americké)mediální propagandy, která se ve své marnotratné vehemenci odkopala jak jehňátko v poluce! Zkrátka zloděj křičí chyťte zloděje. A to je celé, veskrze.

A proto na nás helekají Hanušové a jako pátá kolona se jímají vyvolávat u primitivů strach(a beznaděj), tudíž se jímají vyhrožovat a vydírat....

To máme mezi sebou stávkokaze! Kam potom tihle lidé utečou? Nikdo jim přece nebude baštit pomýlení - tento popel na hlavě, kde v roztékajícím se másle utváří nevzhlednou a odpudivou hmotu, není a nebude popelem válečným!

J. Kunes 22.3.2014 8:41

Bojovat za co?

Chcete bojovat, ale za co. Osobne Ukrajinu v EU nechci. Jiste neni dobre ukazovat Rusku slabost, ale jit do konfliktu kvuli Ukrajine? Evropanu se nikdo neptal, zda si preji uzsi asiciaci s Ukrajinou. Navic vedeni EU nema zadny demokraticky mandat vest evropske zeme do ozbrojeneho konfliktu. EU dnes reprezentuji karierni urednici a odkladiste nepouzitelnych domacich politiku zvane Evropsky parlament. Predstava, za temito lidmi nekdo pujde do vojenskeho konfliktu (ted nemyslim sarvatky v Afganistanu tisice kilometru od nasich hranic) je podle me absurdni.

O. Mayer 22.3.2014 8:35

že války za oceánem nejsou doménou Ruska....

jenom z důvodů že na to nikdy jak ekonomicky tak vojensky neměli. no bylo vždycky snadnější poslat poradce a využít místní kanónenfutr.

P. Fialek 22.3.2014 8:25

Re: hm

Máte pravdu. Je zajímavé, že Hanuš píše, že USA už nejsou to co ze Reagana, ale současné Rusko je furt bývalý Sovětský svaz. Německo už samozřejmě není nacistické, ale Rusko je furt komunistické - tak to ani náhodou.Předhazovat v současnosti smlouvu s nacistickým Německem je jaksi mimo, když už nemluvíme, proč a v jakém čase to bylo - hezky posloupně. Tyk bych válečníkovi Hanušovi doporučoval - sbalte svoji rodinu, oblečte je do maskáčů, vyhlašte Rusku válku a šup, šup, ať to frčí.

R. Szewczyk 22.3.2014 8:13

Re: hm

Volyň 1943 se bere jako světlá chvíle ukrajiny,,,,,hm,ti vaši milášci z ukrajiny mimo jiné srovnali ze zemí i českou obec Malín,,,,o působení divize Halyčyna,proti slovenskému národnímu povstání,raději pomlčet,nechcá si zkazit pěkný den

T. Kočí 22.3.2014 8:10

Re: Máte pravdu

Trochu postudujte a pochopíte, že podíl SSSR na rozpoutání WWII je značný. Hitler pochopil co mu hrozí z východu a zaútočil. Předběhl Stalina o 14 dnů. Zachránil půl Evropy.Bohužel ta východní to odskákala.

Toto nemá být obhajoba Hitlera prosím.Hitler i Stalin byli krvaví netvorové, zasloužící si milion let očistce.

T. Kočí 22.3.2014 8:04

Panevropský

Úplně správně. Podtrhuji co jste napsal. Stalin si Hitlera vypěstoval. Hitler měl rozvrátit Evropu a SSSR měl ji osvobodit (uchvátit )celou. Putin se k té myšlence znovu vrací.