26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MilanS 14.11.2006 16:19

Re: Re: Re: obrana vykořisťování planety

Ono to solení je zřejme sranda oproti zatěžování fosfáty apod., nicméně je tady nutné uvést, že nedávno byly fosfátové prací prášky výrazně omezeny, paradoxně téměř za nezájmu médií. Zřejmě proto, že to byl zřejmě rozumný krok ve prospěch ochrany vodních zdrojů, tudíž mediálně nezajímavá kauza (na rozdíl od kdejakého zavrtění turbíny Temelína).

Ohledně solení bychom měli zavést jiný thread ale mě se také líbí nesolené silnice (tedy, když mám zimní vybavení a není ledovka). Nicméně, chtěl (resp. nechtěl) bych vidět ta auta na neposolené D1 ... a auta nezavrhuji, neb je občas používám.

Ohledně stavu našich řek: V poslední době se dřívější pozitivní trend vyvolaný též útlumem průmyslu opět na mnoha místech otočil k horšímu. Bohužel.

ps 14.11.2006 11:32

Re: obrana vykořisťování planety

Hospodářský růst není založen na plundrování přírodních zdrojů (neříkám, že k němu nedochází) ale na rozvoji vědy a techniky. A jaderné elektrárny jsou v dohledné době jediným rozumným řešením, ať už se použijou jakákoli technologie jaderných reaktorů (rychlé, množivé, atd.)

zdeněk 14.11.2006 13:16

Re: Re: obrana vykořisťování planety

Souhlasím s těmi jadernými elektrárnami, musíte si ale uvědomit že současná technologie U235 vyčerpá zdroje tak do 100 let. Proto je nutné přejít na U238.

A jinak si myslím že současný růst je založen na ropě, na přesunu výroby do zemí třetího světa. Proto podle mě není dlouhodobě udržitelný. A čím dříve se zbavíme závislosti na ropě tím pro nás lépe.

Zlý kukuč 14.11.2006 13:36

Re: Re: Re: obrana vykořisťování planety

závislost na ropě se zbavíme změnou chování - snížení konzumu, přesunutí informací ke zpracovateli, nikoliv zpracovatele k informacím (polovina kanceláří se dnes může zrušit, pokud se sprábně nastaví procesy).

Nahrazení individuální automobilové dopravy hromadnou bude naprosto nezbytným krokem.

Bohužel v tržním prostředí přijde tato změna pozdě - až když bude barel za 250 USD. Včas přijde v režimech ala Severní Korea, ale tam se jaksi nedá žít.

Babo raď:-)

Petr Vaňura 14.11.2006 14:06

Pokud bude barel ropy za 250 dolarů, bude možné např.

přejít na benzín z uhlí nebo methylalkohol z uhlí. Cenově by se to vyplatilo už teď. Proč se to nedělá? V pozadí bude ropná (a plynová) lobby. Navíc by stát musel garantovat, že OPEC přechodným snížením ceny majitele továren na synthetický benzín nezruinuje. Bereme li totiž v úvahu pouze NÁKLADY NA TĚŽBU v kartelu OPEC, nemůže benzín z uhlí ropě konkurovat.

Stredocech 14.11.2006 14:13

Vy ale chcete hlavně tu změnu chování a to zdůvodnění

přijde až pak. Kdo bude ten osvícený, který bude "nastavovat procesy" a podle jakých kritérií to bude dělat? Kdo je bude určovat? 

K čemu vedly režimy, vychovávající "nového člověka" je přitom všeobecně známo.

ps 14.11.2006 17:36

Re: Re: Re: obrana vykořisťování planety

TO neplatí v případě, že by se přepracovával jaderný odpad a znovu se využíval "nespálený" uran. To se dnes nedělá pouze proto, že se to nevyplatí. Pokud stoupne cena uranu 235 tak se s tím začne.

Ostatně 100 let je dost na vývoj nových typů reaktorů, využívající například Thorium.

O tom růstu to platí pouze v případě, když uvažujeme krátké období. V delším období je růst závislý pouze na rozvoji vědy a techniky.

Petr H 14.11.2006 10:28

Ochrana rozumu?

Ještě v 50`s měl Einsenhower odvahu vyhostit 3 miliómy nelegálních mexiků a bylo to Americe ku prospěchu.Dneska si o podobném kroku nedovolí žádný americký president ani uvažovat,jinak by ho média vlastněná vyvoleným národem roznesla na kopytech.Tohle je pro Ameriku daleko větší průser než všichni Zelení,z nichž bych se ani nedivil je polovina těch vyvolených.

Julius Streicher 14.11.2006 11:56

Der Sturmer

Vyvolený národ je v tomto naše neštěstí a v daném případě je i proti sobě samému. Pokud Evropané přijmou islám, bude to jeho definitivní konec. A jím vlastněná média tomuto vývoji paradoxně napomáhají.

EW 17.11.2006 14:41

Re: Der Sturmer

Docela mne rozesmalo (horce), kdyz jsem se docetla, ze vyvoleny narod byl pro nebelosskou imigraci do USA a tam se prosadila od r. 1965, hlavne proto, aby USA nebyly mocnou zemi obyvatel evropskeho puvodu. A ted se ukazuje, ze masove imigrujici Hispanci nejenze nemaji radi belochy, ale narod vyvoleny povazuji za ty nejvychytralejsi z tech nemilovanych bilych ;-P

A k te Evrope - kdyby jen media - ale kdyz francouzsti nacionaliste varili v lonske zime charitativni "polevku identity" z veprovych nozicek a zeleniny pro bezdomovce, jako soucast jidla, ktere obsahovalo sunkovy sendvic a poharek cerveneho, vzbourili se proti tomu mistni islamske organizace, ze tato charita je "etnicky vylucujici" a hadejte, kdo je podporil jako prvni - no, hadate spravne. Zda se, ze pokud jde o akce proti evropskemu nacionalismu, tak se islam a narod vyvoleny velmi dobre shodnou...

AeroKarel 14.11.2006 10:16

Svět se řítí do záhuby

a mnozí na tom bohatnou. Studie, zavádění pochybných opatření pod vznešeným zdůvodněním, byrokratické kontroly navrženého a provedeného, na tom se uživí (přiživí) spousta propagandistických darmožroutů.

oakman 14.11.2006 9:45

Pseudosvoboda!!

To je to slovo!. Naše svoboda vždy končí tam, kde začíná svoboda jiných. To je princip evropské spolupráce. Proto se tu mnohé mluví ale i mnohé koná, aby místní zaostanci dále mohli toužit po novém tuningu na své vozítko, ale ti, kteří jejich svět nesdílejí, byli ochráněni.  Principem americké demokracie, je nechat okolní svět platit za domácí blahobyt. Ropa a plyn stejně jednou dojdou, proč je nenahradit hned. Pokud můžeme "postavit" z buněk člověka, proč vyrábíme energii technologií, která pamatuje generála Custera a Little Big Horn??? To je otázka, která by měla Amíka pálit. Na ekologisty se vybodněte, oni vám proud do zásuvky nedoženou... když ho neumíte vyrobit!!

Vincent 14.11.2006 9:53

Re: Pseudosvoboda!!

Svatá prostoto, co jsi tím chtěl říct?

jakovy 14.11.2006 10:02

oakman ? Re: Pseudosvoboda!!

a pindá blbě jak ženská.

J.Mach 14.11.2006 10:09

Re: Pseudosvoboda!!

teda oakmane, když nemáte co psát, tak nepište. Váš komentář je sice dlouhý, ale nedá se zněj zjistit, co jste chtěl sdělit. Máte li co říci, tak to zkuste ještě jednou, ale až po jisté době.

AeroKarel 14.11.2006 10:18

Re: Pseudosvoboda!!

No protože je to nejlevnější, tedy pokud do toho počítáte jaderky, které v době Custera přece jenom nebyly, ani parní a plynové turbiny.

dutch 14.11.2006 10:22

Re: Pseudosvoboda!!

A my tu blahobyt nemáme? Myslíte si že životní styl mezi Evropou a USA se tak liší? A co navrhujete? Přídělový systém?

patpong 14.11.2006 12:14

Re: Pseudosvoboda!!

... no tak to je průšvih, tenhle užvaněnec neodezněl (jaxem věřil), ale vrací se jak čtvrtodení zimnice. dalšího zímu už pes nemůže ustát. :(( 

optimistický skeptik 14.11.2006 9:35

Ekologismus

Obávám se, že jak pan Ulč, tak mnoho rozumných lidí brečí sice dobře, ale na špatném hrobě. Ekologismus, jako totalita nového druhu přijde bohužel v 21. století s naprostou jistotou. Mělo-li 20. století nacismus a komunismus, teď to bude ekologismus. Dějiny nepoučují a krásné vidiny dokážou spolehlivě přitáhnout masy naivních lidí.

Stejně však, jako je zápas s blbostí nevyhratelný ale je naší povinností s ní bojovat, je nutné se postavit i ekologistům. A to ne jako jednotlivci. Myslím, že nastal čas se institucializovat. Oni už jsou organizovaní dávno!

ok 14.11.2006 9:54

Re: Ekologismus

Myslim, ze byste mel zalozit anti-ekologisticke Lidove Milice. Z textu vaseho prispevku je jasne jedno : vy na to mate! Mohl byste treba mavat praporem pri utoku, pripadne se stat politrukem.

MilanS 14.11.2006 10:03

Re: Re: Ekologismus

Pokud budou ekologisté lhát z důvodů touhy po moci, musí se jim stavět hráz.

Nějaké životní prostředí je zajímá až po zajištění jejich živobytí (viz kauza nesmyslných větrníků v ČR).

honzak 14.11.2006 11:32

Re: Re: Re: Ekologismus

s tímto nickem se nebav. Je to typický meloun s vypláchnutým mozečkem.

oakman 14.11.2006 9:11

Bolševik pragmatikem

Pan Ulč evidentně trpí nedostatkem materiálu na další chvalozpěv na fašouna Busche a tak nám zabrousil do zelených vod. Tento blaf nám krásně zjednodušuje myšlení amerického biorobota - co je mi do přírody, když mi v redakci vypadává air - condition!! Bolševismus je pak názorně ukázán na rozboru nepřítele. Pokud má někdo právo jezdit autem, topit naftou, vyrábět zboží v továrnách poháněných energií z předpotopních zařízení, jak je v USA zvykem, má někdo jiný právo na to nadávat. Zvláště, když jden teoretický Američan spotřebuje na zajištění svého standardu dvojnásobek energie potřebné ve zbytku světa a vyprodukuje při tom dvojnásobek odpadu. Pane Ulč, nebuďte takový debil, jako je pan Colin Bubák Powell, který onehdá na ekologické konferenci prohlásil, že hospodářství USA je duležitější než stav klimatu. Svět není součástí Ameriky, i když si to tam většina biorobotů myslí, nýbrž právě naopak. Tak přestaňte cintat hovadiny, které už neříká ani váš veleblb obecný - americký Jyrka.

MF 14.11.2006 9:28

Re: Bolševik pragmatikem

Papuánec nepotřebuje skoro žádnou energii. Máme co dohánět.

Zlý kukuč 14.11.2006 9:32

Re: Re: Bolševik pragmatikem

doženeme, bez obav. Ještě to zažijeme ....

oakman 14.11.2006 9:35

Re: Re: Bolševik pragmatikem

Pokud budeme pokračovat jako Buschmani, skončíme jako Papuánci.... myslel jsi to dobře, příteli -))

Vincent 14.11.2006 9:35

Re: Bolševik pragmatikem

Bojovat za právo nadávat a v té samé větě někomu vyčítat, že to dělá, to chce potlesk.

Oakmane 14.11.2006 9:49

Re: Bolševik pragmatikem

Je zajímavé, jak jsou ekologisté příkladem. Zda si sami odpouštějí ty výdobytky civilizace, které tak povýšeně zatracují. Už jste vypnul počítač, dubový muži?

oakman 14.11.2006 10:00

Re: Re: Bolševik pragmatikem

To je taky typisch, okamžitě nálepkovat někoho, s ky´m nesouhlasim... To, že mam pochybnosti, ještě neznamená, že chci žít v jeskyni. Nechci v ní skončit, přemýšlím tedy, jak se tomu vyhnout. Je samozřejmě jednodušší se takhle rozkřikovat, problém se tím neřeší. V této zemi si příliš mnoho lidí myslí, že když řvou, jsou jejich argumenty silnější... Většinou žádné nemají, mají jen tu víru...... musim se smát!

MilanS 14.11.2006 10:11

Re: Re: Re: Bolševik pragmatikem

Bohužel, co se týče zatracování výdobytků civilizace, pochybnosti postrádám právě u zelených (zkuste mezi zelenými zapochybovat o smysluplnosti boje proti jaderné energii, v tu ránu jste "placeným lobbystou ČEZu, který chce zničit tuhle planetu").  Své děti učím lásce k přírodě, separujeme, používám kolo a hromadnou dopravu,  jak jen můžeme. Ale, vždy zdůrazňuji, že nad vším se má přemýšlet a ne opakovat ideologická klišé jen proto, že to říká nějaký zelený. Např. zkuste si najít fakta o škodlivosti DDT a malárie a dojdete k zajímavým číslům, pokud tedy nečtete jenom reklamní letáky Greenpeace, které se strašením živí.