26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
GJ.G. Pašek 14.11.2006 18:45

Ano, a perpetum mobile . . . .

Tam kde se miliardy extra množí isolovat chatrče netřeba, nemrzne tam, auta neměli a mit nebudou, možná motorku . . . . . . . přesto představují obrovské nároky na přírodní zdroje a enviroment zamořují . .  . . . Al Gore prohlásil v OSN, že kuřáci cigaret, doutníků a fajfky způsobují oteplování Zeměkoule s jejich kouřením. Co ty na ten blud?

JJ 14.11.2006 19:17

Re: Ano, a perpetum mobile . . . .

Dane prohlaseni jsem necetl, ve svem filmu ale stavi paralelu mezi taktikou tabakovych firem a taktikou ropnych spolecnosti. Celkem presvedcive.

Nevim, jak stabilizovat pocty obyvatel zijicich v chatrcich. Snad jenom tak, ze se budou stehovat "za lepsim" do mest jako v Cine.

JJ 14.11.2006 19:38

Tak jsem si vyrok Ala Gora nasel

je to silne schizofrenni vyrok. Cigarety jsou totiz podle zelene logiky minimalne CO2 neutralni - tabak se vypestuje a o neco mene se spali (listy).

Ale film to byl zajimavy, i kdyz jej neberu nekriticky.

J.G. Pašek 14.11.2006 19:44

Al Gore vlastní tabákové plantáže . . . . .

a jeho rodina a předkové na pěstování tabáku zbohatli . . . . . prodej za co nejvíce, kolik továrna na cigarety je ochotna zaplatit. To je magor Al Gore.

Zuzana W 14.11.2006 20:24

Re: Al Gore vlastní tabákové plantáže . . . . .

Však Gore to nepopírá, naopak zkušenosti a puberty, kdy pracoval na otcové tabákovém poli a starší sestra, která zemřela na rakovinu plic, ho přiměly k zájmu o enviroement a k jeho aktivitám (viz zmíněný film atd..). Že by ale sám byl v businessu s tabákem o tom silné pochybuju.

J.G. Pašek 14.11.2006 21:12

Al Gore vlastní akcie v hodnotě $1 milion v Occidental Petroleum podniku . . .

Occidental (OXY) Petroleum - This Delaware corporation based in Los Angeles and Houston operates the Cano-Limon pipeline in northeastern Colombia. The Cano-Limon is 480 miles long and was bombed 79 times in 1999 by guerrillas (more than 1,000 bombings since it was built in 1986). Oxy claims to have lost $100 million since 1995 because of guerrilla attacks. At Bush and OXY's urging, the U.S. Congress passed a military appropriations bill that includes an additional $98 million to pay for security on the pipleline. The new aid package constitutes a public revelation of Bush's shift from the pretense of fighting the war on drugs to a strategy of counter-insurgency. This aid will save OXY the $30 million a year it has spent protecting the pipeline since the mid-1990s.

Colombia is the 7th largest supplier of oil to the U.S. and has the largest untapped pool of petroleum in the Western Hemisphere. Al Gore controls up to $1 million of family stock in Occidental. Lawrence P. Meriage, Occidental's public-affairs vice president, not only pushed for Plan Colombia last year, but also urged a House subcommittee to extend military aid to the nation's north to "augment security for oil development operations."

 

JJ 15.11.2006 1:05

Re: Al Gore vlastní akcie v hodnotě $1 milion v Occidental Petroleum podniku . . .

alespon se neda obvinit z toho, ze to dela ve prospech rodinneho businessu.

Zuzana W 14.11.2006 21:13

Re: Re: Al Gore vlastní tabákové plantáže . . . . .

oprava:  zkušenosti z puberty a environment

mirek 19.11.2006 15:52

Re: Zeměkoule měla fáze teplejší, co je údajně dnes, už před průmyslovou revolucí . . . .

Souhlasím, myslím, že kdysi neexistoval ani Antarktický ledovec, takže myslet si, že nyní je normální stav je pošetilé. Vikingové osídlili Grónsko, tehdy zelenou zemi, pak je pokles teploty vypudil. Beru to z příjemné stránky, ochlazování by bylo horší. Nejlepší gól pseudoekologů jsou povolenky na CO2. Přece veškerá vytěžená paliva se spálí (odhadem 10 miliard tun uhlí, ropy a zemního plynu na asi 40 miliard tun CO2). Spotřeba roste bez ohledu na povolenky. Ovšem fosilní paliva konzervovala kdysi volný CO2, nyní tedy se vracíme k dřívějšímu stavu a to snad ekologové nechtějí ? Pokud někdo chce realitu, ať uvažuje o snížení počtu lidí nebo masívním nasazením jaderné energetiky, tu ovšem ekologové také nechtějí.

JJ 14.11.2006 15:14

Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

se 100% pravdepodobnosti. Nicmene oteplovani nikdo nerozporuje (coz je posuv, drive to bylo roporovano, asi pan Ulc cetl stare clanky vyzkumu financovanych odpurci). Ani rust CO2. Vetsina dokonce akceptuje, ze rust CO2 muze souviset s cinnosti cloveka. A ze je uzka souvislost mezi koncentraci CO2 a teplotou.

Dulezite je, ze planetarni system ma urcite zpetne vazby, ktere ale maji svoje limity. Pokud pujdeme za limit, muzeme zpusobit vykyv, ktery muze zmenit ci vymazat lidskou civilizaci. Lide hodnoti dana data ruzne a to i stejna data. Osobne mi prijde, ze si rezeme pod sebou vetem, nekdo jiny to vidi tak, ze tu vetev potrebujeme pro narodni ekonomiku.

US Kyoto podepsalo, pozdeji neratifikovalo. Podle Bushe by to poskodilo ekonomiku US. Coz je pravda. Zaroven Bush vyclenil prostredky na zpochybneni vyzkumu globaloniho oteplovani, spolecnosti jako Exon sve prostredky pridaly. Cele je to silne zpolitizovane a bohuzel to tak zustane. Ale problem tu zda se je, zcela realny.

MilanS 14.11.2006 16:02

Re: Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

Ano, oteplování nikdo nepopírá. Pouze jakýkoliv "pozitivní" výkyv (myšleno využitelný pro podporu hypotézy antropogenního oteplení) počasí je medializován a zelenými vyzdvihován, jakýkoliv rozporuplný fakt upozaďován (schválně, zda víte, jaký je trend průměrné teploty mořské hladiny za poslední dva roky - viz http://www.noaanews.noaa.gov/stories2006/s2704.htm).

Zpětné vazby nikdo nepopírá. Jejich kvantifikace je však zajímavá a hodně nejasná. Můžete mi dodat relevantní zdroj informace o "prostředcích na zpochybnění výzkumu globálního oteplování"? Na druhé straně, proč IPCC "vymazala" ze svých posledních grafů údaje o středověké teplé epizodě, kdy bylo pravděpodobně tepleji než dnes?

Před 20-30 lety se medializovala "globální katastrofa" plynoucí z ochlazování. Kdeže tehdejší sněhy jsou ...

JJ 14.11.2006 16:12

Re: Re: Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

Treba film Alana Gora je celkem zajimavy a financovani uvadi. Bush vyclenil prostredky "na vyzkum" na zacatku sveho volebniho obdobi, lze to dohledat. Ale nechtejte to po me.

Jinak vlada UK si pravidelne zadava report od nezavisleho zdroje a presto, nebo prave proto se v otazce GO angazuje. Mimo jine proto, ze zastaveni golfskeho proudu by bylo pro UK katastroficke. A pritom by k teto zmene mohlo dojit behe, jednoho desetileti (mozna ne pristiho, ale zmena zatracene rychla). Holandsko take meni svoji politiku, jak zachazi s vodou - dusledny system hrazi je doplnovan mapou uzemi, ktere bude pripadne zaplaveno (stavebnictvi s tim pocita, nove domy v techto oblastech mohou "plout" na vode (v uvozovkach, protoze jsou prirozene dobre ukotveny).

Stredocech 14.11.2006 16:23

Teď mě ještě vysvětlete, jak to Kyoto všechno zachrání,

to velice nákladné snížení PŘÍRŮSTKU CO2 o 2% ročně.

A pořád to není tak vážné, protože jinak by Britové a Holanďané museli dávno podpořit jadernou energii kde je efekt nepopiratelný. Vypadá to tak, že tomu sami nevěří, jinak by museli mít jiné priority než bláboly o úsporách a OZE. Mimochodem, ten cement, ocel a hliník k výstavbě obludných větrných elektráren se získají jak??? Tyto stavby sežerou na jednotku vyrobené elektřiny mnohonásobně více materiálu, než jaderné elektrárny.

JJ 14.11.2006 17:53

Re: Teď mě ještě vysvětlete, jak to Kyoto všechno zachrání,

Holandsko ma jadernou elektrarnu, v UK je tradicne podpora JE a pripravuje se puda pro nahrazeni dosluhujicich elektraren v prvni rade a vystavbu pozdeji. A vlada UK take zachranila vyrobce elektriny z JEe pred bankrotem, ikdyz riskovala pokutu od EU.

Obe zeme maji relativni dostatek zemniho plynu, takze v kratkodobem horizontu nemusi spechat a mohou si pockat na lepsi technologii reaktoru (ted zacina 3.5 generace, prvnich par kousku bude zbytecne drahych; 4 generace ma byt o uplne necem jinem).

Kyoto je o nicem, ale bylo to to jedine, na cem se staty dokazaly pred xx lety shodnout. Dnes se musi dohodnout na necem novem, co bude zahrnovat i Cinu, Indii a Rusko. Nicmene Kyoto dokazalo nastartovat vyvoj technologii, proste dostalo danou oblast to sirsiho povednomi.

Stredocech 14.11.2006 16:27

A ještě malá vzpomíka

Když komunisté někdy kolem energetické krize roku 1979 chtěli dát "neuvědomnělé" části obyvatelstva najevo, že mají opravdu eletřinou šetřit, (v důsledku počasí ve spojení s komunistickým bordelem zamrzl přísun uhlí k uhelným elektrárnám) vypnuli asi na tři dny rušičky.

MilanS 14.11.2006 16:31

Re: Re: Re: Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

No, pokud vyčlenil Bush peníze na výzkum, lze mu jen zatleskat, ne? Nebo si snad troufáte tvrdit, že všechny otázky kolem výzkumu podnebí jsou vyřešené? Jinak, vzhledem k člověkem podceňovaným silám přírody bych nanejvýš uvítal strategie přizpůsobení společnosti a infrastruktury podnebným změnám, ať budou mít jakékoli znaménko. Nebo si myslíte, že doba ledová nemůže přijít?

JJ 14.11.2006 17:47

Re: Re: Re: Re: Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

Dalo by se tleskat, kdyby ... Tabakove firmy take financovaly vsemozne studie, ktere zpochybnovaly, ze kourenije navykove a zpusobuje rakovinu. Normalni zdrzovaci taktika, racionalni doplnek rozhodnuti neratifikovat Kyoto.

Stredocech 14.11.2006 17:57

No, bývalá rudozelená německá vláda si zase objednala

studie o "nebezpečnosti" jaderných elektráren...

A přímá otázka. Chcete snížení emisí CO2 za cenu přechodu na jádro?

Toto není technický ani ekonomický problém, to se dá udělat.

JJ 14.11.2006 18:03

Re: No, bývalá rudozelená německá vláda si zase objednala

Je to velky technicky problem, protoze je to proveditelne pouze za predpokladu rychlych reaktoru. Nicmene je to proveditelne a myslim si, ze az budou rychle reaktory a odpadne podstatna cast problemu s vyhorelym palivem, tak se pragmaticky zvoli tato cesta.

Ale pokud mluvime o nahrazeni spalovani ropy a zemniho plynu + uhli v elektrarnach, tak toto je pro jadro velmi silne kafe. Zatim. A toto mam z primeho rozhovoru s lidmi, co ty reaktory staveji. A uranu dnes moc nadbytek take neni.

JJ 14.11.2006 18:31

Re: No, bývalá rudozelená německá vláda si zase objednala

o studii nebezpecnosti jadernych elektraren jsem neslysel. Pouze o zohledneni spolecenskych nakladu spojenych s riziky JE (zvlaste odpadu) a to nevyznelo zrovna spatne pro JE. Provedeno EU.

Argumenty proti JE jsou prevazne zalozeny na zaklada havarii, ktere se nemely vubec stat. Navic zde byla zrejma tendece havarie popirat (mozna stale je) - Japonsko, Cernobyl, problemy v UK.

JJ 14.11.2006 18:00

Re: Re: Re: Re: Ano ve skutecnem svete nelze rici vse

Mohl by jste tvrdit, ze se mame prizpusobit faktu, ze ozonova dira bude dale nenavratne rust, protoze je neekonomicke nepouzivat freony.

Nemyslim si, ze tady nekdo podcenuje silu prirody, naopak.

MF 14.11.2006 14:14

To

Nemám strach o přírodu. Jedna sopka vychrlí zplodin jako lidstvo za deset let a možná víc. Stromů je pod Krkonošemi daleko víc než v r. 1925 /mám srovnávací fota./a věřím že jinde to není jinak. Člověk jenom bohužel likviduje některé živočišné druhy a to je špatně.

AeroKarel 14.11.2006 16:37

"Člověk jenom bohužel likviduje některé živočišné druhy a to je špatně"

Špatné je, že nezačal u komunistů:-P

MaR 14.11.2006 17:23

Re: To

Zalesnění u nás souvisí spíše s posunem v oblasti zemědělství...

MOLL 14.11.2006 13:53

Lososovi

pod vodní hladinou je nějaký UV záření ukradený. Nejspíš se jedná o losa - obyvatele arktidy

honzak 14.11.2006 13:29

nechápu, jak zjevně inteligentní

člověk může produkovat tak šílené nesmysly, jako "ok". To je opravdu na ústavní léčbu.

ok 14.11.2006 14:14

Re: nechápu, jak zjevně inteligentní

Mozna to bude tim, ze par ekologu znam (dokonce od jejich detskych let), a znam tedy alespon trochu jejich "hlubinnou motivaci". To co nich pise Neff je velmi smesne a predevsim velmi LZIVE. Kdyby tu Neff psal osobni komentare, ma na to pravo a jen bych se mu smal. Pokud ovsem Neff osobne nebo za pomoci zverejnovani spriznenych nazoru modeluje temito "polopravdami" nazory ceske populace, nezbyva nez vyvazovat ;-)

Vzdy kdyz ctu na Neviditelnem psu o ekologii, vzpomenu si na Orwella a 1984. Smutne. V teto oblasti jsou desitky pozoruhodnych temat, o ktrerych by se na psu pekne cetlo i diskutovalo - proc si Neff nenajde stejne kvalitniho eko-prispevatele, jako je pan Lukes pokud jde o architekturu? Odpovim si sam: protoze Neff o ekologii nic nevi. Presto nam zde svoje nevzdelanecke eko-predsudky temer denne serviruje, pekne podeprene jakousi orwellovskou ideologii nenavisti "eko - zlé! eko - zlé! eko - zlé!" .

zdeněk 14.11.2006 14:30

Re: Re: nechápu, jak zjevně inteligentní

Já naopak zas znám takzvané "ekologi" co vstoupily do greenpeace s tím že jim budou za hodinu demostrací u temelína platit 50 Kč. Jde o to o kterých mluvíme.

Abel 14.11.2006 14:52

Re: Re: nechápu, jak zjevně inteligentní

To je proto, ze Neff se cely svuj lzivot lzivil lzi a vymyvanim mozku, nikoliv novinarinou. Staryho psa novym kouskum nenaucis, pouze mu muzes prevleknout kozich. Divim se, ze si Lidovky tim jeho blogem zasvinily portfolio.

honzak 14.11.2006 14:56

Re: Re: nechápu, jak zjevně inteligentní

znova, po stoosemdesáté (jak praví můj syn, když nechápu něco naprosto jednoduchého z oboru IT). Na několik ekologů (kupodivu také 3 znám od VŠ, což je přes 30 let) se nabalila víra ekologistů, kteří ŠKODÍ. Jedni úmyslně  za cizí peníze (že paní Kuchtová?), druzí také úmyslně, ale za MOJE peníze (že pane Pávek?). Česká církev ekologistická důsledně popírá fyzikální zákony, mlží a lže. Smutné je, že část inteligence, zejména humanitně orientovaná jim ty kydy baští a vystupuje aktivně v jejich žoldu (že pane profesore Koháku?). Je mi z nich na blití, zejména při setkání s "ochránci" přírody v terénu. Tak vypláchnuté mozky neměli ani svazáci z ČSM v době násilné kolektivizace!

Toleroval bych, kdyby si ty kraviny dělali ZA SVOJE. To bohužel není pravda, odsávají peníze pomocí všelijakých obskurních grantů, na které přispívám ze svých nemalých daní. Řadím je do stejného suterénu jako Grosse, Krause a Kalouska.