18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SVĚT: O příčinách a následcích

Stál jsem v hodině nulté nového letopočtu u nás na balkoně, pozoroval rozprskávající se rachejtle, ale silvestrovské rozjaření se nějak nechtělo dostavit. Místo toho na mě dolehla divná předtucha: tenhle rok nebude šťastný a veselý, spíš se vzduch zdál cítit malérem, jakého dějiny skýtají jen málo příkladů, a snad vůbec žádný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Škodák 17.2.2016 20:00

Re: Vážený pane Frýbort.....

Ptal jste se mne o jakém Bohu hovořím a tak jsem Vám adekvátně odpověděl. Jedno přísloví říká:„Kolik smyslů,tolik syslů,kolik děr,tolik věr". Té civilizaci se říkáme odborně starověk a podle toho kde se nacházíme jsou počátky časově různé. Když u nás byla doba bronzová a železná,byla již na území tzv.úrodného trojúhelníku vyspělá kultura starověku.

P. Čech 17.2.2016 22:22

Re: Vážený pane Frýbort.....

I tam byla doba bronzová a železná, stejně, jako i jinde na světě. Napsal bych to poněkud jinak. V době, kdy kolem Eufratu a Tigridu vzkvétaly civilizace, stejně jako v Egyptě a možná i v Americe, v našich končinách běhali lidé s holým zadkem po lesích. S tím holým zadkem po lesích běhali i v době Římské říše. V době, kdy Řekové psali filosofická díla a vynikali v matematice a geometrii, v našich končinách nikdo písmo neznal. A kde jsme dnes my a kde potomci Starých Řeků a Římanů? Všechno je totiž relativní. Řeky porazili silou Římané, ty zase barbarští germáni. Je jen otázkou kdo či zda porazí ty germány. Jinak, ve Vámi zmíněném starověku existovalo více civilizací, které objektivně dokázaly v určitých oblastech mnohem více než my.. M.j. Staří Číňané a Mayové vynalezli nulu. Zatímco tuto po téměř celou dobu středověku ochraňovali Arabové, "vyspělá" evropská civilizace si o poznání v této oblasti mohla nechat jen zdát. V době, kdy se u nás pálily čarodějnice ve jménu boha a Ježíše, vzkvétaly civilizace jinde.

B. Rameš 17.2.2016 10:50

Vida, vida,

další konec světa na obzoru. Už jsem se bál, že se toho nedožiju. Pokud mi to tedy nezkazí chrabrý pan Polanský se svým křesťanským mečem.

Zajisté, přátelé. Pokud někdo ztloustne, zpohodlní a začne se zabývat spíše honěním - či przněním - vlastního ega namísto honění - to druhé bych si nedovolil - cizích žen (dámy odpustí, jde o povinnou obnovu genofondu, příroda si fakt nedá poroučet), tak se stane položkou na jídelníčku dravějších jedinců. Tak to prostě chodí a dějiny kvůli tomu neskončí. Jen je holt bude psát někdo jiný.

K. Janyška 17.2.2016 9:58

Za bičování vlastních hřbetů a sebepohrdáním většiny

civilizovasných stojí socialistické přesvědčení. Celé školské systémy světa vedou lidi k představě, že za jejich osud a kvalitu života mohou ti, kdo je tzv. řídí a ti také se starají o to, aby celé generace byly co možná nejpitomější. Desítky tzv. sociálních oborů stojí na těchto zcela mylných základech a generují miliony potencionálních zločinců, kteří jsou tu od nátlaku na zbytek hloupých, které nikdo správně a pravdivě neorientuje. A frustrace a deziluze je na světě. Tzv. kompozitivní teorie, která jediná na vědecké bázi vysvětluje lidský svět, je ignorována z již zmíněného politického důvodu, ale také pro svoji neuvěřitelnou složitost, na kterou prostě lidé nemají. Bohužel. A konflikt mezi lidským přesvědčením a nezměnitelnou podstaou lidského světa narůstá. A bude narůstat dál a bude to stát potoky krve. A zbytečně. Jen kvůli nevzdělanosti a zločinnosti lidí... Dzp.

J. Hanzlík 17.2.2016 17:00

Re: Za bičování vlastních hřbetů a sebepohrdáním většiny

Váš názor je poněkud impresivní, ale pravdivý. Nezapomínejme, že tzv. kompozitivní teorie je jen teorií, pokoušející se objevit a vysvětlit strukturu pohnutek člověka k jeho duševnímu a volnímu růstu a normativní pravidla vývoje lidské komunity k zadanému cíli, který vidíte v civilizaci a stupni poznání. Tedy filozoficko-spekulativní útvar, používající pouze vědeckou metodiku.

Nekritické vyznávání je sice přirozeným kultovním sklonem člověka, ale v tom případě nemůže mít nic společného s "primitivní" vědou, která je sice úspěšná ve vymezených oborech, ale je nedostatečně vyzbrojena pro zkoumání samotného myslícího subjektu, tedy člověka. Člověk je nositelem poznání, nikoliv věda nositelem člověka!

P. Kolar 17.2.2016 7:39

Kuličky

Ještě než jsem se podíval do diskuze, tak jsem chtěl zmínit kuličky.

To by měla vysílat televize každý den před Brankama, body, a sekundami. Pan Hrubý je připomněl, ale já to zopakuju.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9OHapuhzs4

Klikněte na cc pro české titulky.

Jinak dík za další výborný článek, pane Frýborte.

I. Schlägel 17.2.2016 8:17

Re: Kuličky

Ano, velmi názorná ukázka. Proto se do televize nedostane. Vznikla by panika ;-)

M. Rott 17.2.2016 7:30

Pomáhat?

Ne. Přeci nedám peníze svým budoucím katům.

D. Polanský 17.2.2016 14:12

Re: Pomáhat?

No jo, ale za co si koupí to sekyru, kterou vám usekne hlavu?

D. Polanský 17.2.2016 6:59

Je jediná cesta,

šířit i mečem křesťanství. Tam, kde je, funguje civilizace, kde není, je zle. Koneckonců bez něj bychom byli tam, kde jsou chudobné státy. Obrovskou chybou je sekularizace, sice člověk má pocit, že je to fajn, že má svobodu, ale ty důsledky. Viz článek autora.

Jaroslav Hrubý 17.2.2016 0:51

Chudoby, migrace a kuličky

Asi to znáte, ale je to úžasně názorné:

https://www.youtube.com/watch?v=Q9OHapuhzs4

Je to strašné, ale přiznávám se, že jsem přestal přispívat Lékařům bez hranic... Důvody za mne vysvětlil moudrý pan Frýbort.

I. Klepáček 17.2.2016 6:22

Re: Chudoby, migrace a kuličky

Řekněte si to jinak, třeba...konečně jsem udělal dobře, prozřel jsem.... . A zkuste se věnovat příspěvkům na ..třeba naše důchodce. Prodělal jsem to samé..

Ivo Klepáček

A. Samková 17.2.2016 12:27

Re: Chudoby, migrace a kuličky

Ano, všechno je tím příslovečným p......m navrch. Už jsem taky přestala přispívat na rozvojovou pomoc. Srdceryvné dopisy Lékařů bez hranic apod. vyhazuju. Prostě, každý je pánem svého území, má zodpovědnost za své okolí. Pokud docházejí zdroje a úživnost, tak se nepřemnožuju. "Vymírání" Evropy jsem brala jako směr k lepším zítřkům. Pak přišla invaze migrantů a jde to teď paradoxně proti nám, politici berou evropskou "demografickou krizi" jako argument pro vítání islámu. S veškerými znalostmi, informacemi a technikou jsme jako lidstvo došli do slepé uličky, z níž nebudou příjemná a bezbolestná východiska.

J. Schwarz 17.2.2016 16:23

Re: Chudoby, migrace a kuličky

Politici - ti socialističtí - nažvanili lidem že se "postarají" o to aby se měli dobře a za tím účalem vymysleli spousty ideologických schémat... ovšem lidi nejsou krávy na pastvě a tak se v každém "systému" snaží mít se ještě líp a na tomhle každý umělý systém skončí, jen ten původní, vycházející z přírody jako základu vydrží. Je vcelku jasné, že když stát lidem "zaručí" že se o ně na stará kolena postará pak si najdou lepší zábavu než výrobu dětí. Sex bez závazků je propagovanou normou, antikoncepce dostupná, nabídka zábavy široká a jak to má jeden stihnout aby si byl jist že o nic, o žádný "zážitek" nepřišel? Dítě taky stačí jedno, ze stejného důvodu, aby si byl jeden jist že nic nepropásl když je rodičovství taky zmiňováno mezi "úžasnými zážitky".