4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SVĚT: O koronaviru pozitivně

Bude to znít cynicky, ale několik pozitivních stránek současná koronavirová situace má již dnes. První pozitivní vliv je, že z médií téměř zmizely alarmistické zprávy o konci světa kvůli klimatickým změnám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 20.4.2020 21:45

Evropa by ji i chápala. Ale EU zaručeně nepochopí.

J. Jurax 20.4.2020 21:35

To máte těžký.

Život mne naučil býti pesimistou. Koneckonců optimista je jen potenciální pesimista, jímž se stane jakmile získá dostatečné množství informací.

Být pesimistou je výhodné - můžete semtam být příjemně překvapen, že k průseru nedošlo, kdežto optimista je nečekanými průsery soustavně frustrován a propadá depresím.

V. Klepetko 20.4.2020 21:29

To jsem byl já. A celkem rád si to vyhodnotím! Pokud se nepletu, před vznikem té vlády jsem po ní chtěl zagarantivat jen pár jednoduchých bodů:

1) Neumožní erofederalizaci, ale neopustí EU a zůstane pevnou součástí NATO

2) Nezavede euro

3) Neschválilí "kvóty"

4) Nezmění zavedený systém zastupitelské a svobodné demokracie směrem k jakési demokracii "přímé", ale přitom nezavrhne obecné referendum. Co z toho se mi nesplnilo? Snad jen s tím obecným referendem je zatím problém...

J. Huml 20.4.2020 17:55

Pane Surgote, uprimne dekuji za podrobnou odpoved. Ja pan kral zelenych aktivistu nejsem, a sluvkem "my" jsem myslel ctenare dnesni diskuze. Pravdu mate, ze Evropa udelala opravdu hodne pro cistotu ovzdusi za poslednich 60 let. Jsem velice rad, ze take post-komunisticke ekonomie se za poslednich 30 let zucastnily teto ocisty. Take mate pravdu, ze se v Cine, Indii a Pakistanu lide denne dusi v hustem smogu.

Je dobre, ze Evropa jde prikladem temto lokalitam jako lidr pozitivni zmeny dulezite k ochrane ovzdusi.

Nejsem clenem zadne enviro organiace, nemam moznost ovlivnit, o cem Greta nepipa...

Investoval jsem vsak do elektroauta, a mohu Vas ujistit, ze je to naprosta parada, vrele doporucuji.

M. Šurgot 20.4.2020 17:17

Nevedel jsem, ze do diskuze na Neviditelnem psu bude prispivat nejake kralovske velicenstvo... Pouziti sluvka “my”, namisto “ja”, dava duvod se domnivat, ze je to holy fakt...Anebo je holym faktem, ze ekologicky aktivista chce mluvit za spolecnost... jen nevim, za kterou. K otazce “pana krale”....

Zcela urcite mi vyhovuje jiz dlouholety stav postupneho a udrzitelneho kladneho vyvoje cisteni ovzdusi, pudy i vody, ktereho jiz Evropa od cca sedesatych let minuleho stoleti dokazala. Vzhledem k tomu, ze populace Evropy predstavuje zhruba jen 9,6 % celkove svetove populace a vzhledem k tomu, ze se Evropa stala lídrem v uplatnovani ekologicke vyroby a snizovani emisi vseho druhu, jsem toho nazoru, ze aktualne Evropa nemuze, kvuli mozne ztrate ekonomicke konkurenceschopnosti, dale utlumovat svuj prumysl a svuj potencial pro nerealisticke cile pomerne uzke skupiny ekologickych fanatiku. Navic bych rad doporucil vsem ekologickym aktivistum, aby vzhledem ku globalnimu dopadu jakehokoliv znecisteni kdekoliv na zemekouli, zamerili svou pozornost, vcetne fyzicke pritomnosti na miste, na Asii, Afriku, Jizni Ameriku.

A nakonec i ja mam otazku. Jak je mozne, ze v dobe, kdy Greta pobyvala po jejim slavnem vystoupeni v OSN v USA a kdy se v Indii a Pakistanu dusilo nekolik desitek milionu tamnich obyvatel v tezkem smogu, nerekla o tomto velkem problemu Greta ani slovo a ani zadna z evropskych ekologickych organizaci ani “nepipla”...

Ja jedno vysvetleni nabizim. Za evropske prachy se to v relativne ciste Evrope a hlavne v nistni demokracii jednoduse a pohodlne protestuje.

V Asii a Africe by je tezko nekdo platil, vzhledem k absenci demokracie bych se bal i nejakeho horsiho zachazeni...

D. Stirsky 20.4.2020 16:21

Jenže on si každý myslí, že on a jeho blízcí mezi zemřelými na COVID nebude, že to ti kdesi. S hyenismem novinářů souhlas.

J. Kouřil 20.4.2020 16:17

V průměru v ČR zemře denně asi 300 lidí. Za 2 měsíce Coronavirového šílenství tu zemřelo s pozitivním zjištěním 370 lidí. Švýcaři zjistili, že z jejich 1400 zemřelých mělo jen C19 pouhá 3%. S ohledem na výdaje státu ospravedlňované pandemií vyjde záchrana jednoho života v ČR na více než 1 000 000 000 Kč. Co nás to všechno bude nakonec stát se dá těžko odhadnout. Ale bude to určite víc, než v co všichni doufají, věříce, že ona se ta ekonomika zase hladce rozjede, jen co se uvolní restrikce. A děkovat za to můžeme především hysterickým a zveličujícím médiím a zbabělým politikům. Takže moc pozitivního na tom není.

V. Církva 20.4.2020 14:45

Tak jak píšete, alespoň by nezemřely nadarmo.

Nicméně nejsem si úplně jistý, že tuto evidentní výzvu Evropa správně pochopí. Někde naopak líbají čínské vlajky jako dík za masky.

M. Mařák 20.4.2020 14:33

Vzpomínám na jednoho, co si napsal několik takových bodů, podle kterých bude posuzovat jednání současné vlády. Ale to už je tak dávno, že to ani nestojí za řeč, co?

J. Pallas 20.4.2020 14:10

Jasné pozitivum, pokud ovšem přidáte Paroubka: „Dluhy se neplatí.“

V. Klepetko 20.4.2020 13:58

Jaký pesimismus?

Martine, zkus třeba říci manželce, že další finacování rodiny vyřešíš kvantitativnímm uvolňováním výplaty v místní tiskárně :-)))))

J. Pallas 20.4.2020 13:51

Myslím, že neméně zajímavé bude srovnání s čísly budoucími.

J. Anděl 20.4.2020 13:36

Tak v článku se píše třeba o tom, že existují (existovaly) továrny v Evropě, ale nemocnice byly různými iniciativami tlačeny řídit se pouze cenou.

Vím, píše se v článku i o Trumpovi a výzvě vlastním podnikatelům, ať svojí výrobu vrátí domů. Ale to je jenom jedna část. Druhá část je ta, od koho nakupuje stát a jeho podniky (jako nemocnice třeba).

M. Krátký 20.4.2020 12:38

pane Starý, asi jste si moji otázku špatně vyložil, zkuste to znovu - hezký den. PS : ten první odkaz nefunguje a ten druhý ukazuje celková čísla - ne jen těch osob, které umřou ČISTĚ jen na koronavirus - asi jste moc spěchal - hezký den i vám

A. Pakosta 20.4.2020 12:25

Zajímavé bude jiné číslo, respektive srovnání: Jaký bude poměr mezi počtem VŠECH zemřelých dejme tomu za první půlrok 2020 ve srovnání s týmž číslem za roky minulé, a to jednak globálně, a jednak v rozpadu pro jednotlivé země. PAK teprve bude možno dělat nějaké závěry.

M. Mařák 20.4.2020 12:18

Vy hned dohasíte s pesimismem jakýmsi temným, nebo co. Zdroje prostě jsou. O nic nejde, stát se musí zadlužit, to přece chápe každý, sto miliard sem, sto miliard tam, pohoda.

No problem.

J. Jurax 20.4.2020 12:12

Jo, a že se toho jiné etnické skupiny u nás žijící nechytily, když je to tak výhodná reklama?

J. Jurax 20.4.2020 12:08

Ano.

Pociťuji kritický nedostatek kysličníku uhličitého.

J. Jurax 20.4.2020 12:06

Zdroje jsou. V našich peněženkách.

J. Jurax 20.4.2020 12:04

Až na poslední větu by se dalo souhlasit.

J. Jurax 20.4.2020 12:03

Souhlas.

Cynicky řečeno, kdyby koronavirus zastavil zelené klimatřeštění, inicioval přesun výroby zpět z Číny a způsobil reformu EU směrem k byvší EHS, tak se vlastně vyplatil a oběti koronaviru nezemřely nadarmo.

Tahle příležitost by neměla být promarněna.

M. Starý 20.4.2020 11:35

Opravdu se Vám tolik stýská po mrtvých? Stát NY 71 mrtvých/100.000 obyvatel, Španělsko 43, Itálie 38, Británie 23, Německo 5, Česko 2

.

Zdroj: https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea,

https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/coronavirus-us-cases.html#states

V. Novák 20.4.2020 11:14

Nějak jste byl, zdá se, nepochopen....

M. Krátký 20.4.2020 11:06

Stále postrádám už asi 14 dní statistiku o úmrtí čistě jen na koronavirus - že umře člověk, který sebou delší dobu vláčí několik smrtelných diagnóz a pak na něj někdo prskne ten prevít a on tedy umře o pár týdnů dřív - to NENÍ vina toho prevítu - tak neblbněte a myslete - jezte zeleninu a ovoce a hejbejte se - koronaviru zmar !!!

P. Brich 20.4.2020 11:05

Pan Minář se zodpovědně chystá na zápočet z kázání.

P. Brich 20.4.2020 11:02

Pozitivem pandemie by bylo skutečné odstřižení politických neziskovek od státního rozpočtu, vysoká solidární daň pro solární a větrné barony (ještě lepší by bylo zrušení jejich dotací, protože provozují neperspektivní zdroje elektřiny - jedná se o legislativní loupež za bílého dne) a zamezení zaplavování Evropy invazními druhy.

Jinak, co popisuje autor je náhrada jedněch blábolů jinými, zdánlivě významnými.

M. Starý 20.4.2020 10:57

Sebereflexe Bruselu se očekávala po Brexitu i po migrační krizi. Nepřišla. Naopak, Zelený úděl ještě víc zezelenal. Potvrzuje se, že pro Brusel je dobré jen to, co je dobré pro Německo. A Německo vychází z koronavirové krize velmi dobře...

M. Mařák 20.4.2020 10:56

Ahoj, jak říká starý dobrý Špidla humanista. Zdroje jsou.

No problem.

M. Starý 20.4.2020 10:42

Vietnanci jsou hlavně chytří a podnikaví. To, že dají sestřičkám a hasičům kávu zdarma je nic nestojí a obdarované to potěší (a ještě si při tom udělají nákup). To, že o tom (o nich) informují veškerá media je přece geniální reklama a zcela zadarmo (pardon, za kafe).

L. Severa 20.4.2020 9:54

Moc tomu nevěřím. Časem se všichni otřepou a půjde vše při starém. Nějaká továrna se možná z Číny přesune, pokud možno tam kde je laciná pracovní síla, ovšem touha po maximálním zisku ovládá svět. A EU ? Již teď proklamují co po epidemii. Snaha bude, udržet si teplá místa v Brusselu. "Bližší košile než kabát" platí stále. Ukázalo se to i v době pandemie.